کتاب داستان آلمانی

7 بهترین داستان کوتاه آلمانی برای تقویت یادگیری زبان+ ترجمه

German-gama-min

آن چیزی که با قلب فرا می گیریم به ندرت فراموش میشود. این داستانهای کوتاه میتواند به یادگیری زبان آلمانی شما کمک کند. مطالعه ی آثار نویسندگان بزرگ میتواند برای روح مناسب باشد و زبان آلمانی هزاران انتخاب برای همه ی سبک های داستان نویسی دارد.

داستان های کوتاه میتوانند ابزاری فوق العاده برای تمرین گوش دادن،صحبت کردن و نوشتن زبان شما باشد علاوه برآن آگاهی شما از جهان و درک شمارا از فرهنگ آلمانی گسترش میدهند. پس ما به شما نشان خواهیم داد چگونه شروع به خواندن داستان آلمانی کنید کجا این داستانها را پیدا کنید و می توانید ۵ نمونه از این داستانهای کوتاه را امروز بخوانید.

نکته مهم: نسخه pdf این کتاب ها برای دانلود قرار داده شده است ولی برای تهیه نسخه صوتی باید حتما آنها را از آمازون خرید کنید. خرید از آمازون را وب سایت های مختلف در ایران انجام می دهند.

چرا زبان آلمانی را با داستانهای کوتاه یاد بگیریم؟

مطالعه داستانهای کوتاه آلمانی صرف نظر از ارتقای سطح فعلی شما مزایای بیشماری برایتان به همراه دارد. این داستانها به اندازه ی کافی کوتاه هستند و برخلاف رمان ها و متن های طولانی بسیار ایدآل میباشند به دلیل اینکه میتوانند در هر مکانی خوانده شوند. با درنظر گرفتن صراحت و سادگی زبان در این داستانها خواندن شما را در سطح وسیعی گسترش میدهند.

 


german

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی چرب زبان، آلمانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان آلمانی مثل بلبل حرف بزن!


 

داستانهای کوتاه بسیار سرگرم کننده هستند و باعث ایجاد انگیزه در شما میشوند. داستانهای کوتاه زبان واقعیی از زندگی به شیوه ی معنی دار ارایه میدهد و تاثیر فرهنگی و عاطفی آنها فراتر از یادگیری ساختارهای گرامری، واژگان و غیره است. موارد فرهنگی که از طریق این داستان های کوتاه یاد می گیرید، حتی میتواند یک انگیزه ی قوی برای ادامه ی یادگیری زبان آلمانی باشد.

حتما بخوانید: معرفی ۸ فیلم عالی برای یادگیری و تقویت زبان آلمانی شما

7 نکته که برای تقویت زبان آلمانی با داستان باید بلد باشید!

  1. انتخاب داستان‌های مناسب: ابتدا داستان‌هایی را که به سطح شما مناسب هستند، انتخاب کنید. این داستان‌ها باید به سطح دانش و توانایی شما در زبان آلمانی منطبق باشند تا بتوانید از آنها بهترین بهره را ببرید.
  2. گوش دادن به داستان‌ها: ابتدا داستان‌ها را گوش کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا با لهجه، تلفظ و ساختار زبان آلمانی آشنا شوید.
  3. مطالعه متن داستان: پس از گوش دادن به داستان، متن آن را مطالعه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا واژگان و عبارات جدید را درک کنید و ساختارهای زبانی را بیشتر بفهمید.
  4. تکرار و تمرین: داستان را چندین بار گوش داده و متن آن را مطالعه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا واژگان و عبارات را بهتر یاد بگیرید و تسلط بیشتری بر زبان آلمانی پیدا کنید.
  5. فهم مفهومی: سعی کنید مفهوم و داستان را به خوبی درک کنید و از فیلم‌ها یا تصاویر برای تصویرسازی و درک بهتر مفهوم داستان استفاده کنید.
  6. توسعه مهارت‌های نوشتاری و شفاهی: بعد از آشنایی با داستان، سعی کنید خودتان هم داستان را به زبان آلمانی بنویسید یا از داستان‌ها برای بحث و گفتگو با دوستان یا همکاران استفاده کنید.
  7. استفاده از منابع آموزشی: از منابع آموزشی مختلفی که داستان‌های کوتاه آلمانی را شامل می‌شوند، استفاده کنید. این منابع می‌توانند کتاب‌ها، وب‌سایت‌ها، پادکست‌ها و منابع آموزشی آنلاین باشند.

ابتدا یک داستان صوتی با عنوان اولین چشمه

قبل از رفتن به سراغ بهترین داستان های کوتاه آلمانی، داستان آلمانی زیر را بعنوان نمونه تماشا بفرمایید:

   لینک دانلود

یک نکته مهم! دقت کنید داستان های کوتاه زبان آلمانی رایگان که در سراسر اینترنت فارسی می بینید یا ترجمه ندارند یا آنهایی که ترجمه دارند پر از اشتباهات معنی و نگارش هستند و تازه یادگیری شما را به تاخیر می اندازند! توصیه ما این است که سمتشان نروید. ما اینجا بهترین داستان های موجود با پی دی اف رایگان را برای دانلود گذاشته ایم اما توصیه شخصی من تهیه کتاب زیر است که هم بدون اشتباه بوده هم پر از داستان کوتاه المانی ست هم سی دی صوتی دارد:

کتاب 129 داستان زبان آلمانی همراه یا CD صوتی

لینک خرید کتاب بالا

و اما کتاب های داستان رایگان بدون ترجمه و با ترجمه

۱- داستان Das Märchen اثر گوته

word image

این داستان با یک ناخدای کشتی شروع میشود که ارواح را میبیند. اما داستانی که میخواهد به عنوان قصه ی ارواح نمایان شود درنهایت تبدیل به یک داستان عشق غیرممکن میشود وسپس جادویی ست که این عشق را امکان پذیر میکند.داستان گوته نشان میدهد چگونه روح یک انسان میتواند بطور کلی آزاد شود. اگرچه ممکن است داستان خیلی عمیق بنظر برسد اما زبان داستان بسیارآسان است وجملاتی که در آن گفته شده بسیار ساده بیان شده اند.کلمات و نکات گرامری شامل توصیف چشم اندازها،زمان حال کامل و لغات مرتبط با حرکات و موقعیت است. گوته یکی از بزرگترین نویسندگان است و اگر شما هنوز از بسیاری از آثار پیچیده ی او لذت نمیبرید این داستان یک مقدمه ی مناسب برای آشنا شدن با ادبیات او است.

   لینک دانلود

۲-داستان Die Geschichte von Hyazinth und Rosenblütchen از نووالیس

word image 1

این داستان قسمتی از یک کار بزرگ تحت عنوان “Die Lehrlinge zu Sais”است که در مورد هیاسین و روسبلوسم Hyacinth and Roseblossom است که در کودکی با شادی و در عشق زندگی میکنند. این همدلی زمانی از بین رفت که یک مرد مسن شروع به تعریف داستانهایی در مورد سرزمینهای خارجی و چیزهای فوق العاده ای کرد که تا به حال دیده نشده است. بعد ازآن هیاسین از بیماری افسردگی رنج میبرد. پس از یک سفر او متوجه میشود که فوق العاده ترین چیزی که او همیشه آرزوی داشتنش را داشت دائم در مقابل چشمانش بوده است واو در نهایت خوشحال است. این یک داستان زیبا در زبانی شاعرانه است که ابزاری فوق العاده برای یادگیری میباشد.نکات گرامری برای یادگیری این داستان شامل صداهای مجهول ومکالمه ی غیر مستقیم است.از لحاظ لغوی توصیفات بصری جذاب و بسیاری از جملات و عبارات مفید که برای بیان احساسات استفاده میشود بیان میکند. هماهنگی و ساختار ساده ی این داستان میتواند یک نقطه ی آغازعالی برای نوشتن داستانهای خودتان به سبک داستانهای رمانتیک آلمانی باشد که آثار نووالیس Novalid از معروف ترین آنهاست.

   لینک دانلود

۳-داستان Die Bremer Stadtmusikanten موسیقیدانان شهر برمن اثر برادران گریم

word image 2

زمانی نسخه ی اسپانیایی داستان موسیقیدانان شهر برمن را جمع آوری میکردم و من همشیه علاقمند بودم که نسخه ی جدید صوتی یا فیلم آن را پیدا کنم البته متوجه شدم که هیچ چیزی جای نسخه ی اصلی این داستان از برادران گریم را نمیگیرد.

این داستان به ۱۶۰ زبان ترجمه شده است.این یک داستان شاعرانه در مورد یک الاغ،یک سگ،یک گربه و یک خروس است که دیگر برای صاحب خود مفید نیستند. بعد ازاینکه آنها متوجه میشوند ممکن است با سرنوشت ناخوشایندی روبرو شوند هریک تصمیم میگیرند به شهر برمن بروند. آنها سپس تصمیم میگیرند که به عنوان یک موسیقیدان دراین شهر زندگی کنند اما رویدادهای غیر منتظره اوضاع را پیچیده میکند ودر نهایت موجب حکمت و وحی میشود.

این داستان ابزاری فوق العاده برای یادگیری مکالمه ی ساده ی آلمانی میباشد به دلیل اینکه گفت وگوهای زیادی دارد وهمچنین برای ساخت پاراگراف ها بر پایه ی رابطه ی علت و معلولی کمک کننده است. این داستان به دلیل اینکه زبان آن به اندازه ی کافی ساده است برای مبتدی ها مناسب است.

   لینک دانلود pdf

   لینک دانلود فایل صوتی کتاب

۴-داستان Der zufriedene Fischer ماهیگیر خوشحال از هاینریش بول

word image 3

هاینریش بول یکی از بزرگترین نویسندگان آلمانی است و از معدود کسانی ست که جایزه ی نوبل ادبیات را برنده شده است. داستان او درمورد یک ماهیگیری ست که بایک تورسیت در مورد محسنات کار صحبت میکند که پاسخی به زمینه های خاصی در تاریخ آلمان بود.در اوایل دهه ی۱۹۶۰ اقتصاد آلمان در حال رونق بود و ماهیگیرسوالی کرد که در مورد اخلاقیات کاری مرتبط با آن نزاع اقتصادی بود. درواقع ماهیگیر به توریست میگوید که او درروز قبل ماهی های زیادی صید کرده است در حالیکه میتوانست تمام طول روز در زیر آفتاب بنشیند و استراحت کند.

توریست به او میگوید که او باید هرروز به بیرون برود تا بتواند ثروتمند شود اما ماهیگیر در پایان به او درسی میدهد. این داستان به همان اندازه که قوی است ساده هم هست.این داستان ابزاری فوق العاده برای تمرین زمان آینده و واژگانی برای بیان انتظارات و پیش بینی آینده است. متن ساده ی آن میتواند یک پیشرفت عالی برای تمرین داستان نویسی باشد:فردی به آرامی از زندگی خود لذت میبرد و فرددیگری می آید و در مورد سبک زندگی او و استدلالش سوال میکند.در نهایت استدلال شخصی که ظاهرا دارای تدبیر است بوسیله ی واقعیات قابل مشاهده ی زندگی و موقعیت فرد دیگر نابود میشود.

   لینک دانلود

۵-داستان Skorpion عقرب اثر کریستا رینیگ

word image 4

در آلمان نویسندگان مرد تمایل بیشتری به مطبوعات نسبت به زنان دارند.خوشبختانه تسلط مردان به ادبیات مانع کریستینا رینیگ برای جلب طرفدارانش نشده است.عقرب داستان مردی را میگوید که احساس میکند به خاطر ظاهرش از جامعه ترد شده است.در طول این داستان او در حالیکه در شهر قدم میزند سعی میکند تا افراد زیادی را قانع کند که برخلاف ظاهرش او را بپذیرند.این یک داستان با ارزش اخلاقی ست که میتواند قلب شما را لمس کند.علاوه بر دیگر نکات مثبت آن این داستان به شما آموزش میدهد که چگونه ی چهره ی افراد را به جالبترین روش توصیف کنید.

   لینک دانلود یافت نشد!

حتما بخوانید: مهارت های زبانی خود را با این ۵ کتاب صوتی آلمانی فوق العاده تقویت کنید

همیشه فکر میکردم که چرا با داستانهای کوتاه به خوبی یاد میگیریم.جواب این سوال را به تازگی در یک مقاله ای در زمینه ی علوم اعصاب آموختم: ما با احساساتمان بیشتر می آموزیم تا با مغزمان. هیچ چیز مانند احساسات در خاطرتان نمیماند و من به شدت معتقدم که خواندن داستانهای کوتاه تاثیر بسیار زیادی در یادگیری زبان آلمانی شما دارد، علاوه بر آن بسیار سرگرم کننده هم هست!

دانلود منابع مفید زبان آلمانی

زبانمهر

حتما بخوانید!

4 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • خیلی ممنونم،، واقعا سایت محشری هست،، Danke

    پاسخ
  • Zarefa gheyasi
    دی 10, 1399 7:50 ب.ظ

    سلام
    خیلی ممنون از سایت زیبایتون ، واقعا مفید واقع میشن کتابهای که گذاشتید…

    پاسخ
  • بابا دمتون گرم. خیلی عالی هستید. یدونه اید اگه دو تا باشید یه دونه تون اشتباس

    پاسخ
  • درود بر شما.‌ببخشید داستان The Bremen Start Musikanten فایل صوتی و‌پی دی اف همخوانی ندارد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست