سلام به زبان اسپانیایی

چرا اسپانیایی یاد بگیریم؟ 19 فواید یادگیری اسپانیولی و کاربردها

گاما

زبان اسپانیایی یا همان اسپانیولی که اخیرا در ایران توسعه و رواج زیادی پیدا کرده است عمدتا در ایالات متحده و خود کشور اسپانیا گویشور یا متکلم بیشتری دارد. اهمیت یادگیری این زبان شیرین نیز به دلیل تعداد زیاد متکلمان آن است. 

کلیات زبان اسپانیولی

مطابق آنچه در ویکی پدیا می خوانیم:

زبان اسپانیولی (español )، زبان اسپانیایی یا کاستیلی زبانی از خانوادهٔ زبان‌های رومی و یکی از پُرگویش‌وَرترین زبان‌های جهان است.طی آمار سال ۲۰۱۴ میلادی زبان اسپانیایی با ۴۷۰ میلیون نفر گوینده به عنوان زبان مادری، دومین زبان پرتکلم دنیا است.

در سال ۱۹۹۹، اسپانیایی زبان مادری ۳۵۸ میلیون نفر و مجموعاً ۴۱۷ میلیون سخنور بوده‌است. در حال حاضر این ارقام به ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیون نفر افزایش یافته‌اند. در ایالات متحده حدود ۱۶ درصد جمعیت به زبان اسپانیایی تکلم می‌کنند، زبان اسپانیایی زبان دوم در ایالات متحده آمریکا است.

در واقع می توان گفت کشورهای اسپانیایی‌زبان کشورهایی هستند که در آن‌ها زبان اسپانیایی زبان رسمی اول کشور، یا زبان ملی و یا پرکاربردترین زبان بین مردمان آن کشور است. در فارسی معمولاً به این کشورها کشورهای لاتین گفته می شود.

 


اسپانیایی

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش اسپانیایی چرب زبان، زبان اسپانیایی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان اسپانیولی رو مثل بلبل حرف بزن!


 

نقشه مناطق اسپانیایی زبان

نقشه مناطق اسپانیایی زبان

اکثر این کشورها در آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی قرار دارند. اکثر کشورهای اسپانیایی‌زبان در گذشته توسط دریانوردان اسپانیایی کشف یا فتح شده‌اند و در بعضی از آن‌ها نیز به سبب فعالیت مبلغین مذهبی اسپانیایی این زبان گسترش پیدا کرده‌است.

با این حساب می توان گفت مطابق با اطلاعات گردآوری شده در ویکی پدیا، کشورهای اسپانیایی زبان به شرح زیر می باشند:

کشور زبان اسپانیایی جمعیت (تخمینی)
اسپانیا بله 50 میلیون
مکزیک بله 130 میلیون
کلمبیا بله 50 میلیون
آرژانتین بله 45 میلیون
پرو بله 33 میلیون
ونزوئلا بله 28 میلیون
چیلی بله 19 میلیون
اکوادور بله 17 میلیون
گواتمالا بله 17 میلیون
کوبا بله 11 میلیون
بولیوی بله 11 میلیون
هندوراس بله 10 میلیون
پاناما بله 4 میلیون
پاراگوئه بله 7 میلیون
اوروگوئه بله 3.5 میلیون
نیکاراگوئه بله 6 میلیون
سلوادور بله 6 میلیون
کوستاریکا بله 5 میلیون
گینه استوایی بله 1.5 میلیون
دومینیکن جمهوری بله 11 میلیون
بلیز بله 0.4 میلیون
غنا بله 30 میلیون
پرتوریکو بله 3.5 میلیون
اسپانیای سرزمین‌های خارج از دریاها بله 7 میلیون
سالوادور بله 6 میلیون
گینه استوایی بله 1.5 میلیون

توجه داشته باشید که این اعداد تخمینی هستند و ممکن است بر اساس آمار جمعیت هر کشور و تغییرات جمعیتی در طول زمان تغییر کنند.

دختران اسپانیایی

زبان اسپانیایی در کشور ما؟

اهمیت یادگیری زبان اسپانیایی عمدتاً به گستردگی آن بر می‏ گردد؛ این زبان علاوه بر کشور اسپانیا که کشور مادر آن است، از فیلیپین در قاره آسیا تا گینه نو استوایی در قاره آفریقا و کشورهای منطقه آمریکا مرکزی و جنوبی (البته به استثنا برزیل) را در بر می ‏گیرد. زبان اسپانیایی از نظر جمعیت متکلم، در رتبه بعد از زبان‏های چین ماندارین و انگلیسی قرار دارد و از لحاظ بین المللی رتبه دوم پس از زبان انگلیسی را دارا است و زبان دوم سازمان ملل و بسیاری از سازمان های جهانی دیگر است.

معرفی بهترین کتاب های یادگیری خودآموز زبان اسپانیایی هم احتمالا برای شما جالب باشد.

بین زبان‏های غیرانگلیسی اروپایی، تنها زبانی است که در کشور ما شبکه تلویزیونی دارد و با توجه به ارتباطات سیاسی، تجاری، بازرگانی، فرهنگی و … که بین ایران و بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین برقرار است، بازار کار مناسبی در ایران برای افرادی که به این زبان مسلط هستند فراهم شده است. اگر ادبیات غنی، فرهنگ متفاوت و در عین حال مشابه ، ورزش (فوتبال)، تاریخ و عوامل دیگر را هم در نظر داشته باشیم، اهمیت یادگیری این زبان روشن تر می‏ گردد.

سلام به زبان اسپانیایی

سلام به زبان اسپانیایی

پس از مذاکرات حضوری و مکاتباتی که از سال ۹۲ صورت گرفت، کانون زبان ایران به عنوان اولین و تنها مرکز رسمی در ایران از طرف موسسه سروانتس برای برگزاری این امتحانات شناخته شد و آزمون بین المللی DELE در دو نوبت در سال در سطوح A1 تا C2 در کانون زبان ایران همزمان با بیش از ۱۰۰ کشور جهان برگزار می‏ شود.

حتما بلد باشید: ۳ جنبه دشوار زبان اسپانیایی

اسپانیولی در زمینه های دیگر…

  • بدون شک،فرهنگ اسپانیایی یکی از غنی‌ترین فرهنگها در جهان امروز می‌باشد. فرهنگ سخن گفتن به زبان اسپانیایی مخلوطی از سنت و مدرنیته است و این کشور دارای برجسته‌ترین و خلاق‌ترین هنرمندان و نویسندگان است. یکی از میراث‌های برجسته در اسپانیا اتحاد بین سه زبان رسمی و محلی این کشور می‌باشد. این اتحاد بین سه زبان (catalan) و (Basque) ،(Galician) وجود دارد.
شهرهای زیبای اسپانیا

شهرهای زیبای اسپانیا

  • زبان آینده علم، دومین زبان بین الملی دنیا، زبان رسمی ۲۶ کشور جهان، جزو ۶ زبان رسمی سازمان ملل متحد، تکلم بیش از ۱۰% جمعیت دنیا تا سال ۲۰۵۰ به این زبان، زبان رسمی ۷۰۰ میلیون نفر درسراسر جهان به این زبان، داری بیشترین متقاضی برای تحصیل بعد از زبان انگلیسی، سومین زبان در دنیای اینترنت
  • با توجه به رونق روزافزون صنعت توریسم اسپانیا و بالا رفتن اهمیت افتصاد کشورهای اسپانیایی زبان در آمریکای جنوبی و ایالات متحده، حال حاضر بهترین زمان ممکن برای یادگیری زبان اسپانیایی است. تجارت های جهانی در آینده ای نزدیک نیاز بالایی به افرادی خواهند داشت که زبان اسپانیایی میدانند.
  • زبان اسپانیایی هم از نظر تعداد سخنوران پس از زبان چینی و هم از لحاظ تعداد افرادی است که در حال یادگیری این زبان هستند، پس از زبان انگلیسی در جایگاه دوم در دنیا قرار دارد؛ و این یعنی شما با یادگیری زبان اسپانیایی به جامعه عظیم اسپانیایی زبانان دنیا که بالغ بر ۷۰۰ میلیون نفر عضو دارد، خواهید پیوست.

بهترین نرم افزارهای آموزش زبان اسپانیایی را از دست ندهید (یادگیری زبان اسپانیایی در کمتر از ۲ ماه)

در این صورت و با توجه به موارد ذکر شده، یادگیری زبان اسپانیولی از اهمیت بالایی برخوردار است: چه برای شما که می خواهید در یکی از کشورهای اسپانیایی زبان کار کنید، تحصیل کنید یا برای سفرهای توریستی. در چرب زبان اسپانیولی را بصورت آنلاین و بصورت علمی به شما آموزش می دهیم.

19 دلیل دیگر برای یادگیری زبان اسپانیایی

  1. اسپانیایی یک زبان جهانی است که به طور گسترده در کشور های زیادی صحبت می ‌شود و  زبان رسمی 20 کشور است.
  2. زبان اسپانیایی در ایالات متحده آمریکا اهمیت بالایی دارد.
  3. برای کار در بسیاری از سازمان ‌ها و شرکت ‌های بانفوذ به درد می ‌خورد.
  4. این زبان در فضای آنلاین و اینترنت به طور گسترده تدریس و استفاده می‌ شود.
  5. فیلم‌ ها و برنامه‌ های تلویزیونی زیادی به این زبان هست که می ‌توانید از دیدن شان لذت ببرید.
  6. با زبان اسپانیایی می‌ توانید به موسیقی ریتمیک واقعی گوش دهید.
  7. رقصیدن را یاد بگیرید و خودتان را به بهترین و شادترین شکل سرگرم کنید!
  8. شما می ‌توانید به ادبیات در سطح جهانی دسترسی داشته باشید.
  9. فرهنگ مردم اسپانیایی ‌زبان در کل دنیا را درک کنید.
  10. یادگیری این زبان حافظه‌ تان را تقویت می‌ کند.
  11. باعث می ‌شود که زبان مادری خودتان را هم بهتر درک کنید.
  12. با دیگران ارتباط برقرار کرده و دوست پیدا کنید.
  13. به دیدگاه جدیدی در زندگی برسید.
  14. منابع فراوان برای زبان ‌آموزان اسپانیایی وجود دارد.
  15. دروازه ‌ای به دیگر زبان ‌های عاشقانه و شاعرانه را به روی تان باز می‌ کند.
  16. اسپانیایی، زبان خوبی برای سفر است، زیرا در اکثر کشور ها به این زبان صحبت می ‌شود.
  17. می ‌توانید به کشور های اسپانیایی زبان مهاجرت کنید.
  18. می ‌توانید در اسپانیا یا آمریکای لاتین تحصیل کنید.
  19. موقعیت ‌های شغلی زیادی پیدا خواهید کرد.

این عبارت ها را یاد بگیرید: ۶۷ عبارت کاربردی اسپانیایی (ویژه توریست ها)

10 نکته جالب درباره زبان اسپانیایی که باید بلد باشید!

  1. شیرین و عذاب زبان: اغلب زبان‌آموزان اسپانیایی، زبان اسپانیایی را “شیرین و عذاب” می نامند. یعنی زبانی که زیبا و دوست‌داشتنی است اما به علت پیچیدگی‌هایش نیاز به تلاش بیشتری دارد.
  2. زبان رسمی: اسپانیایی به عنوان زبان رسمی در بیش از ۲۰ کشور جهان به شمار می‌آید، از جمله اسپانیا، مکزیک، کلمبیا، آرژانتین، ونزوئلا، و پرو.
  3. واژگان اسپانیایی: برخی واژگان اسپانیایی از زبان‌های دیگر مانند عربی، فارسی، انگلیسی و فرانسوی الهام گرفته‌اند. این تأثیرات فرهنگی در واژگان اسپانیایی می‌تواند برای زبان‌آموزانی که این زبان را می‌آموزند، جالب باشد.
  4. اهمیت اسپانیایی در آموزش: اسپانیایی یکی از زبان‌های مهم در آموزش در سراسر جهان است. بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی دیگر در سراسر جهان دوره‌های آموزشی اسپانیایی ارائه می‌دهند.
  5. نمایشگاه کتاب اسپانیا: نمایشگاه کتاب مادرید، یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های کتاب در جهان است که هر ساله در ماه آوریل برگزار می‌شود و جذب بسیاری از نویسندگان و خوانندگان داخلی و خارجی می‌شود.
  6. شبکه‌های اجتماعی اسپانیایی: کشورهای اسپانیایی زبان نقش مهمی در فضای شبکه‌های اجتماعی دارند. شبکه‌های مثل فیسبوک، توییتر، و اینستاگرام در این کشورها بسیار محبوب هستند.
  7. موسیقی اسپانیایی: موسیقی لاتین و اسپانیایی جزو محبوب‌ترین و معروف‌ترین سبک‌های موسیقی در جهان است و هنرمندان اسپانیایی معروفی مانند بی‌یونسه، ریکی مارتین، و شاکیرا هستند.
  8. سینمای اسپانیایی: سینمای اسپانیایی همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین و خلاق‌ترین صنایع سینمایی جهان شناخته می‌شود. فیلم‌هایی مثل “یک فراشی” و “زندگی شیرین” از جمله آثار برجسته‌ی سینمای اسپانیایی هستند.

حتما بخوانید: ۷ فیلم برای تقویت اسپانیایی

همه این نکات نشان می‌دهد که زبان اسپانیایی، یکی از زبان‌های پویا و جذاب دنیاست که به دلایل مختلفی از جمله فرهنگ، تاریخ و سایر مواردی که در بالا گفتیم بسیار محبوب است.

زبانمهر

حتما بخوانید!

نتیجه‌ای پیدا نشد.

11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • واژه “اسپانیولی” حشو است زیرا اسپانیول خود به معنی اسپانیایی است و نیازی به افزودن “ی” نسبیت به آن نیست.

    پاسخ
  • علی سلطانی
    شهریور 27, 1398 6:31 ق.ظ

    با سلام و تشکر فراوان از مطلبی که قر دادید!
    فقط یک نکته؛ آیا می دانید چرا زبان انگلیسی زبان علم و فناوری شده است؟!
    با استفاده از چه منبعی و چه دلیلی زبان آینده علم را؛ زبان اسپانیایی معرفی کرده اید؟اگر ملاک جمعیت گویشور به این زبان ملاک قرار دادید، تعداد گویشوران زبان چینی، هندی، که خیلی بالاتر می باشد؟!

    پاسخ
    • زبان علم منظورشون تعداد کشورهای اسپانیایی زبان که رشد و توسعه روز افزون دارن اما کشور چین فقط یک کشور و هندی ها هم اکثرا انگلیسی بلدن

      پاسخ
  • سلام. ای کاش اطلاعات را به طور صحیح ارایه می کردید. ۲۱ کشور اسپانیایی زبان وجود دارد نه ۲۶ اگر لیست کشورهای اسپانیایی زبا را سرچ کنیذ واقعیت را بهتر خواهید دید. ضمن اینکه زبان فرانسه دومین زبان پرقدرت جهان و دومین زبان یادگیری پس از انگلیسی است و فرانسه در تمام سازمانهای بین المللی در کنار زبان انگلیسی وجود دارد. و زبان رسمی ۲۹ کشور فرانسه است. اگر جمعیت کل کشورهایی که زبان رسمی آنها اسپانیایی است را با هم جمع ببندیم رقم آن کمتر از پانصد میلیون نیست.

    پاسخ
    • سلام
      اشتباه میکنید دوست عزیز
      طی آمار سال ۲۰۱۴ از زبان اسپانیایی ۴۷۰ میلیون نفر با عنوان زبان مادری صحبت میکنند (منبع :ویکیپدیا)

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید ممنون از اطلاعات خوب و مفید تون…
    من به کمک و راهنمایی شما مشاوران گرامی نیازمند هستم.
    من به یادگیری زبان اسپانیایی بسیار علاقه مندم اما نمیتونم که خانواده ام رو مجاب کنم که چه کاربردی در کشور ما خواهد داشت؟ از جنبه آینده شغلی، آینده ی مالی، و البته ارتباط با رشته تحصیلی ام. من دانشجوی حقوق هستم و مسلط به زبان انگلیسی و کمی هم زبان عربی و مشتاق یادگیری زبان اسپانیایی….میشه لطفا بمن کمک کنید که چطور میتونم به سوالات خانواده ام پاسخ بدم و زبان اسپانیایی به درد من و رشته ام میخوره یا بهتره که زبان دیگری رو انتخاب کنم؟
    ممنونم

    پاسخ
    • گرامی زبان اسپانیایی شیرین وست و توانایی زبان بین المللی بودن را دارد من که مشغول یادگیری هستم تا سطح B1 پیشرفته ام

      پاسخ
  • نمیدونم پیامم رو میبینی دوست عزیز یا نه
    شما خوبیش اینه که بالغ هستید و مثل بچه ها لازم نیست با بازی و سرگرمی شروع کنی
    برای شروع چند روزی برای یادگیری حروف الفبا وقت بذار
    حروف رو که یاد گرفتی
    چند روز برای فقط روخوانی از کلمات
    ترجیحا گوگل ترنسلیت کنارت باشه تا تلفط های درست رو بشنوی
    بعد کلا یک هفته
    با اپ چرب زبان شروع کن
    بعد کتاب اسپانیایی در 30 روز تهیه کن و شروع به مطالعه و این ددوتا رو تموم کن-همه شونم تو همین سایت
    هرروز یک درس
    در کنارش داستان صوتی یا فیلم و سریال اسپانیایی ببین
    سه ماه این کارا رو انجام بدی
    زمین تا آسمون فرق میکنه و میبینی که چقدر میفهمی
    بدون اینکه متوجه بشی قواعد و لغات رو یاد گرفتی و خیلی جلو افتادی

    پاسخ
  • سپاسگزارم از این مقاله

    پاسخ
  • سلام. زبان اسپانیایی خیلی. راحت و روان یادگرفتنی هستش . اوو
    ن دوست عزیز که گفتن فرانسه دومین زبان جهان هستش بسیار در اشتباه هستن بهتره که کمی بیشتر درمورد زبانهای رایج و تقریبا رسمی کشورها و اسپانیایی بدونن . زبان چینی فک نمیکنم. بجز ایران اینده به کار دیگه ای بیاد .

    پاسخ
  • اصلأ ویکی پدیا منبع موثقی نیست اینو کسایی که تو یک زمینه تخصص دارن بعد درباره‌ی اون یک صفحه در ویکی پدیا مطالعه میکنن میفهمن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست