اسپانیایی

6 بهترین کتاب آموزش زبان اسپانیایی با ترجمه (بهترین منابع 2024)

گاما

آموزش و یادگیری زبان اسپانیایی خصوصا برای هر فرد خودآموز با این سوال آغاز می شود که چه کتابی بهترین کتاب برای یادگیری سریع و اصولی زبان اسپانیایی است؟ این سوال خیلی از زبان آموزان اسپانیایی است. در این پست بصورت ساده و مختصر تکلیف این سوال را روشن می کنیم.

نکته مهم! کتاب های زیر جزو کتاب های رایگان یا بدون ترجمه آموزش زبان اسپانیایی هستند. پیشنهاد ما استفاده از دو کتاب فوق العاده زبان اسپانیایی در ۳۰ روز همراه CD و کتاب کامل آموزش زبان اسپانیایی در ۶۰ روز می باشد.

حتما ببینید: ۳ بسته نرم افزاری جدید برای یادگیری  زبان اسپانیایی

نکته مهم قبل از شروع یادگیری زبان اسپانیایی ؟

نکته مهم اول: حتما کتاب ها و متون اسپانیایی را که می بینید، با صدای بلند بخوانید برای خودتان یا ترجیحا جمعی از دوستان (با این کار بطور خود بخود دارید مکالمه اسپانیایی را تمرین می کنید!)

 


اسپانیایی

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش اسپانیایی چرب زبان، زبان اسپانیایی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان اسپانیولی رو مثل بلبل حرف بزن!


 

نکته مهم دوم: یک لیست لغات تهیه کنید، لیستی که همراهتان باشد و هر جا لغت تازه  و پرکاربردی می بینید در لیست یاد داشت کنید (فلش کارت یا حتی گوشی موبایل وسایل خوبی هستند در این زمینه)

نکته مهم سوم: نکات گرامری را در یک جزوه یادداشت کنید (چون گرامر اسپانیایی واقعا کسل کننده است و با این کار مجبور نیستید بخش گرامر کتاب را با ده ها مثال مجددا مرور کنید)

از دست ندهید: آموزش زبان اسپانیایی با ۱۰۰ درس رایگان+  pdf

هیچ کتابی به تنهایی برای یادگیری زبان کافی نیست و توصیه می شود همزمان از برنامه/اپلیکیشن/نرم افزارهای آموزشی آن زبان نیز بهره ببرید تا در همه جنبه های آن زبان همزمان پیش بروید و پیوستگی یادگیری حفظ گردد. توصیه می کنم اپلیکیشن آموزشی چرب زبان که سالها روی آن کار کرده ایم را نیز حتما تهیه کنید.

اما بهترین کتاب های آموزش زبان اسپانیایی در حال حاضر در ایران و تمام جهان!

1-کتاب پرطرفدار زبان اسپانیایی در ۳۰ روز همراه CD

کتاب پرطرفدار زبان اسپانیایی در ۳۰ روز همراه CD

در حال حاضر بهترین کتاب آموزش زبان اسپانیایی در ایران می باشد که غلط ترجمه و تلفظ در آن پیدا نمی کنید (برخلاف خیلی از منابع اسپانیایی با ترجمه فارسی!) که بسیار پرفروش است و برای همه زبان آموزان اسپانیایی جزو باید هاست! در پایان کار با این کتاب فوق العاده آموزشی زبان اسپانیایی می‌توانید درباره موضوعات عمومی و موقعیت‌های روزمره صحبت کنید و منظور خود را بیان نمایید. این سطح معادل سطح A2 در چارچوب استانداردهای آموزشی اروپاست. این کتاب حدود 300 صفحه است و به همراه لوح فشرده (CD) حاوی دیالوگ‌ها و تمرین‌های شنیداری درس‌های ۱ تا ۳۰ ارائه می گردد! حتما توصیه می کنیم نسخه ویرایش شده بدون غلط آن را تهیه کنید که لینک خرید آن را بالا گذاشته ایم.

2-کتاب Mastering Spanish Vocabulary (کتاب یادگیری کامل لغات اسپانیایی)

51zJQ0QL36L

این کتاب در درجه اول توسط وبسایت فلونت و چند وبسایت معتبر دیگر بعنوان مرجع اصلی آموزش زبان اسپانیایی (لغات) توصیه شده است. در وبسایت های فارسی زبان ندیدم موجود باشد ولی حتما پی دی اف آن را از وبسایت های خارجی خریداری یا به نحوی دانلود کنید.

نکته مهم: هر کتابی را خواستید دانلود کنید و در وبسایت های ایرانی موجود نبود از وبسایت روسی لیبجن جستجو کنید!

3- کتاب Learn to speak Spanish (یک جلد-مقدماتی تا متوسط-عمومی)

  • دانلود فایل PDF کتاب (بدون ترجمه)
  • خرید اینترنتی کتاب نسخه جدید بهترین قیمت (با ترجمه)

کتاب Learn to speak Spanish

این کتاب بیشتر حالت عمومی دارد و نه تخصصی. بنابراین می توان از آن برای اشتغال یا سفر به کشورهای اسپانیایی زبان استفاده کرد. کیفیت مطالب و کاربردی بودن کلمات و جملات اسپانیایی در این کتاب تایید شده است.

این کتاب را به جرات می توان یکی از بهترین کتاب های آموزش زبان اسپانیایی در دنیا دانست.کتابی بسیار کامل و جامع برای همه زبان آموزان زبان اسپانیایی دانست .اسن کتاب که نسخه بسیار با کیفیت اسکن شده آن را مشاهده می کنید نتیجه تلاش استادان دانشگاه Alcalá اسپانیا است که زبان اسپانیایی را از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته با استفاده تر تمرین ها و مثال هایی کاملا کاربردی آموزش می دهد .شما با استفاده از این کتاب هم قدرت خواندن و درک مطلب خود را افزایش می دهید و همچنین توانایی صحبت کردن قدرت شنیدار و حتی نگارش و تلفظ کلمات زبان اسپانیایی را.

کتاب خواندن کاری وقت گیر و سرعت یادگیری را کاهش می دهد. سعی کنید از بهترین نرم افزار های کامپیوتر و گوشی که بصورت علمی تایید شده اند استفاده کنید. در این وبسایت با مطالعات فراوان چند بسته آموزش زبان اسپانیایی تهیه کرده ایم که پیشنهاد می کنیم حتما حتما سری به آنها بزنید! بخش فروشگاه

4- کتاب اسپانیایی در سفر نشر استاندارد همراه با CD

کتاب اسپانیایی در سفر نشر استاندارد همراه با CD

یکی دیگر از کتاب های بی عیب و نقص آموزش زبان اسپانیایی با ترجمه فارسی در ایران است و پر از واژه و عبارت و مکالمه کاربردی ست که حسابی شما را راه می اندازد اما فقط و فقط برای سطوح مبتدی تا متوسط توصیه می شود.

کتاب اسپانیایی در سفر یکی از پرفروش ترین کتاب های آموزش زبان اسپانیایی است. این کتاب شامل مکالمات و اصطلاحات روزمره اسپانیایی با ترجمه فارسی و تلفط واژه ها با الفبای فارسی . مناسب برای مسافران همراه با بیان دیالوگ ها در محیط های مختلف – فروشگاه ها ، بانک ، فرودگاه ،مناطق توریستی و …

5- کتاب دستور زبان اسپانیایی (تدوین علی فیض الهی)

کتاب دستور زبان اسپانیایی (تدوین علی فیض الهی)

اگر واقعا در گرامر اسپانیایی مشکل دارید این کتاب را تهیه کنید، یکبار برای همیشه گرامر اسپانیایی رو یاد خواهید گرفت. به زبانی فوق العاده ساده، واضح و شیوا از مبتدی تا حرفه ای همه مفاهیم گرامری را یاد می دهد و آنهم بدون یک غلط! (تا جایی که ما بررسی کردیم)

این کتاب 168 صفحه ای ضمن آشنا نمودن علاقه مندان به زبان اسپانیایی، و با ارائۀ مثال های متعدّد جنبه های کاربردی زبان، فراتر از دستور زبان ساختاری و تاریخی عمل می کند.

6- کتاب های آموزش زبان اسپانیایی Prisma (در ۶ سطح مختلف)

51G3pcD804L. SX349 BO1204203200

کتاب Nuevo Prisma جزو معدود کتاب هایی ست که بصورت سریالی و در چند جلد بصورت سطح بندی شده ارائه می شود هر چند ممکن است بعلت پیچیدگی و حجم سنگین برای همه مناسب نباشد. در نسخه جدید این کتابها از مطالب داخل کتاب ، تا متن ها ، فعالیت ها ، عکس ها همه دچار تغییر شده اند و اشکالات تلفظ هم رفع شده اند. هر سطح شامل یک کتاب شاگردlibro de alumno ، یک کتاب تمرینlibro de ejercicios ، کتاب معلم Teacher’s book ( libro de professor) می باشد.

متد آموزشی کتاب آموزش زبان اسپانیایی Prisma همانند بسیاری از کتاب های نسل جدید Communicative یا مکالمه ای می باشد. این کتاب در شش سطح وجود دارد و از سطح A1 شروع و تا سطح C2 ادامه پیدا می کند. این کتاب توسط انتشارات Editorial Edinumen چاپ شده است. این کتاب برای کسانی تهیه شده که زبان اسپانیایی برای آنها به عنوان یک زبان خارجی در نظر گرفته شده است و زبان دوم آنها زبان اسپانیایی نیست.

بلد باشید اینو: ۳ جنبه دشوار زبان اسپانیایی

7-دانلود سه کتاب پی دی اف رایگان

pdf  دانلود PDF های رایگان

کتاب پی دی اف رایگان

البته همانطور که بارها گفته ایم، جزوه ها یا کتاب های رایگان یا پی دی اف که در اینترنت می بینید اکثرا سرشار از اشتباهات معنی و املایی هستند، نه تنها یادگیری شما را به تاخیر می اندازند (چون مدت ها باید زمان بگذارید که بتوانید اشتباهات جا افتاده در ذهن تان را اصلاح کنید) بلکه بسیار ناقص هستند و متدشان نیز اصولی نیست.

البته تقریبا هیچکدام هم ترجمه فارسی ندارند! باز هم انتخاب با شماست بهرحال ما دو کتاب پی دی اف کم اشتباه تر برای دانلود از طریق لینک بالا قرار داده ایم، باشد که رستگار شوید!

10 نکته برای پیشرفت سریع تر در یادگیری زبان اسپانیایی

1-از خودتان توقع کامل بودن نداشته باشید!

آیا زمانی که برای اولین بار دوچرخه‌ سواری یاد گرفتید را یادتان هست؟ آیا از همان بار اولی که روی زین نشستید، بدون هیچ مشکلی شروع به رکاب‌ زدن کردید؟ مسلما خیر! برای یادگیری یک زبان جدید هم اشتباه جزئی از کار است، پس از آن خجالت نکشید.

2- روی مهارت گوش دادن کار کنید

به یاد داشته باشید که زبان در درجه اول یک ارتباط شفاهی است. الفبا صرفا مجموعه ‌ای از نماد ها است که برای نشان دادن صداهای زبان استفاده می ‌شود و نمی ‌توان انتظار داشت که تمام تفاوت ‌های ظریف صدا و لحن را به تصویر بکشد. سعی کنید در گوش دادن به اسپانیایی مهارت پیدا کنید. یک راه آسان و جالب برای انجام این کار، گوش دادن به موسیقی اسپانیایی و تماشای فیلم‌ ها و سریال ‌های اسپانیایی است.

3- تمرین اسپیکینگ کنید

تنها راه برای یادگیری مکالمه یک زبان، صحبت کردن است. ممکن است سال‌ ها مطالعه کنید و به تمام قواعد دستور زبان تسلط داشته باشید. اما اگر واقعا اسپیکینگ را شروع نکنید، هیچ وقت نمی‌ توانید خوب صحبت کنید. هنگامی که در حال تمرین مکالمه هستید، به یاد داشته باشید که این کار را با صدای بلند و همان طور که همیشه به زبان خودتان صحبت می ‌کنید، انجام دهید.

4- ثابت ‌قدم باشید

یادگیری زبان نیازمند گذاشتن وقت و تعهد است. تداوم تا حد زیادی مهم ترین عامل است. اگر بتوانید هر روز بیست دقیقه در روز را به یادگیری زبان اختصاص بدهید، بسیار موفق ‌تر از زمانی خواهید بود که برای یک یا دو ساعت فشرده کار کنید، اما جلسه بعد را به چند روز بعد بیندازید.

دانلود کنید همین الان: ۶۷ عبارت کاربردی اسپانیایی (ویژه توریست ها)

5- با خودتان صحبت کنید

هنگام یادگیری یک زبان خارجی، معمولا مهارت ‌های شنیداری سریع ‌تر از مهارت ‌های گفتاری تقویت می ‌شود. در واقع زبان ‌آموز می ‌تواند جملات و مکالمات را درک کند، اما قادر به جواب دادن نیست. یک راه خوب برای غلبه بر این مشکل این است که تا حد امکان با خودتان صحبت کنید. از آن جایی که معمولا هیچ کس دیگری هنگام یادگیری زبان در خانه کنارتان نیست، شما تحت فشار قرار نخواهید گرفت تا به این زبان صحبت کنید. پس خودتان هوای خودتان را داشته باشید!

6- از فلش‌کارت استفاده کنید

یکی از بهترین نکاتی که می ‌توانیم به شما گوشزد کنیم، ساختن فلش‌کارت و استفاده از آن است. کارت ‌هایی بسازید که به قدر کافی کوچک باشند تا بتوانید به راحتی با خودتان حمل شان کنید. در یک طرف این کارت ها باید کلمه را به اسپانیایی و در طرف دیگر معنایش را به فارسی بنویسید. همیشه تعدادی کارت همراه تان داشته باشید. به این ترتیب، می ‌توانید از زمان بیکاری (ایستادن در صف، اتوبوس، انتظار برای شروع کلاس و غیره) استفاده بهینه کنید. حتی اگر فقط چند دقیقه وقت دارید، می ‌توانید از آن برای مطالعه چند فلش‌کارت بهره ببرید.

7- واژه اشیا دور و برتان را به اسپانیای روی برچسب بنویسید

برای چیز هایی که در کل خانه ‌تان وجود دارند، برچسب بسازید، به طور مثال واژگانی مانند: la pared (دیوار)، la puerta (در)، el escritorio (میز) و غیره. فقط یادتان باشد پس از تسلط بر واژگان برچسب ‌ها را بردارید.

8- صبور باشید

نمودار پیشرفت در یادگیری زبان، مستقیم نیست. شما نباید انتظار داشته باشید که هر روز یا هفته به هفته به یک میزان مشخص پیشرفت کنید. ممکن است در مواقعی دچار مشکل شوید و به نظر برسد که هیچ پیشرفتی ندارید. اجازه ندهید این اتفاق شما را دل سرد کند. طبیعی است که در روند یادگیری تان به وضعیت رکود یا فلات برسید. اگر متوجه شدید که “درجا” می‌ زنید، سعی کنید به عقب برگردید و چیز هایی که روی شان تسلط دارید را مرور کنید. این کار به شما کمک می ‌کند تا برای رسیدن به سطح بعدی آماده شوید.

9- یک شریک پیدا کنید

سعی کنید یک هم‌ صحبت نیتیو پیدا کنید که بتواند شریک مکالمه شما باشد. این کار مزیت دیگری هم دارد و آن اینست که می ‌توانید زبان مادری خودتان را هم به طرف مقابل تان یاد بدهید.

10- بلند بخوانید

سعی کنید با صدای بلند کتاب یا مقاله بخوانید. این کار خیلی در یادگیری کمک تان خواهد کرد، به علاوه تمرین بسیار خوبی هم برای تلفظ خواهد بود. در حقیقت شما به عنوان یک مبتدی، باید تا حد امکان با صدای بلند به زبان اسپانیایی کتاب بخوانید.

جالبه بخوانید: رشته زبان اسپانیایی +آینده شغلی آن

باز هم هرگونه سوال یا تجربه لذت بخشی از کتاب های معتبر زبان اسپانیایی دارید در بخش نظرات با چرب زبان به اشتراک بگذارید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • خریدکتاب
    آذر 18, 1398 4:32 ب.ظ

    ممنون ازسایت خوبتون.خسته نباشید

    پاسخ
  • سلام از کجا می توانم خود کتاب mastering spanish را از تو ایران تهیه کنم؟ مثلا فروشگاهی یا کتابخانه اگه خبر دارید

    پاسخ
  • به نظر من کتاب nuevo prisma رو تهیه کنید. خیلی از این کتاب ها جامع. البته نظر منه خودتون هم دنبالش باشید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست