آزمون ماک

آزمون ماک آیلتس چیست؟ همه نکاتی که باید بدانید

گاما

آزمون ماک آیلتس دقیقاً شبیه خود آزمون آیلتس می باشد. ساختار آن از لحاظ سختی و آسانی یکسان است و نمره یکسان نیز دارد و زمان بندی آن هم دقیقاً مثل آزمون اصلی آیلتس است. اکثر گزینه های آزمون آیلتس از آزمون های ماک استفاده می کنند و بعد وارد آزمون واقعی می شوند. در نتیجه آزمون ماک آیلتس یک ابزار عالی برای آمادگی در این امتحان می باشد.

گذراندن امتحان یک مرحله ضروری برای آمادگی در این آزمون می باشد. شبیه سازی آزمون آیلتس به افراد کمک می کند که آگاهی سرعت و فهم خود را از نقاط ضعف و نقاط قوت شان افزایش دهند. آزمون گیرندگان معتبر آیلتس نمره ها و تست های ماک آیلتس را معمولاً سریع ‌تر از خود آزمون آیلتس اعلام می کنند و بنابراین می توانید آزمون های ماک را در دوره ‌های کوتاه به دفعات انجام دهید و پیشرفت خود را مشاهده کنید و ببینید که چقدر به آزمون واقعی نزدیک هستید.

در این مقاله ویژگی های یک آزمون ماک آیلتس ایده ‌آل را به شما معرفی می کنیم و نگاهی می‌اندازیم که ببینیم این آزمون ها در رسیدن یک نمره بالاتر در امتحان آیلتس چه کمکی به شما خواهند کرد.

چه کسانی باید آزمون ماک آیلتس بدهند؟

زمانی که خودتان را برای آیلتس آماده می ‌کنید، روی مهارت‌ های خاصی تمرکز کنید که ضروری هستند. به هر حال بعد از این که آزمون را کامل کردید و متوجه شدید که می توانید در این آزمون موفق شوید، به سراغ آزمون اصلی بروید. بسیار مهم است که آزمون آیلتس را انجام داده باشید، زیرا می ‌تواند آمادگی شما را برای آزمون اصلی مشخص کند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

شاید از خودتان بپرسید که چند آزمون آیلتس ماک باید قبل از آزمون اصلی بدهیم، پاسخ ما این است که حداقل هر ماه یک بار این کار را انجام دهید. می ‌دانیم که این تعداد خیلی بالاست اما شانس موفقیت شما را در آزمون اصلی به حداکثر می رساند.

روش محاسبه نمره آیلتس و نمره مورد نیاز شما

نکته جالب در مورد آزمون ماک آیلتس این است که می ‌توانید در هر مرحله از طول آمادگی آیلتس این کار را انجام دهید. فرقی ندارد که تازه با این ‌آزمون آشنا شده باشید یا در وسط دوران آمادگی برای این آزمون باشید یا روز های آخر را سپری کنید، در هر حال آزمون ماک همیشه می تواند چیزهای زیادی را به شما ارائه دهد.

اگر برای آزمون اصلی آیلتس آماده نیستید، امتحان ماک آیلتس به شما کمک می ‌کند که با ‌آزمون اصلی آشنایی پیدا کنید. همچنین به شما این ایده را می دهد که آزمون اصلی آیلتس چگونه است.

اگر در اواسط آمادگی خود برای آزمون آیلتس هستید، آزمون های ماک هستند که می تواند یک تمرین کاربردی در مدیریت زمان برای شما محسوب شوند. همچنین به شما نشان می دهد که در مسیر درستی ایستاده اید یا خیر و باعث می ‌شود که نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید.

word image 2

مهم تر از همه این که اگر به روز امتحان آیلتس نزدیک باشید، انجام آزمون آیلتس به شما کمک می کند که آمادگی خود را برای شناسایی محیط و چارچوب بندی این آزمون بالا ببرید. همچنین به شما این امکان را می دهد که تمرین های نهایی را انجام دهید.

آزمون ماک آیلتس همچنین یک ابزار کاربردی محسوب می ‌شود، زیرا یک تصویر واضح تر از محیط آزمون، موضوعات، ایده ها و نوع سوالاتی که در آن ها استاد نشده اید را به شما نشان می دهد. همچنین پیشرفت شما را ثبت می کند، بنابراین می توانید نوع مطالعه و یا برنامه ریزی خود را برای آمادگی در این آزمون تغییر دهید.

آزمون ماک آیلتس برای ارتقای نمره چگونه به شما کمک می کند؟

اگر از متخصصان آیلتس در این زمینه سوال کنید که چگونه باید سطح نمره خود را افزایش دهیم، آن ها معمولا آزمون ماک را به شما پیشنهاد می کنند.

آزمون های ماک آیلتس یک ابزار ضروری برای افرادی است که قرار است خود آزمون اصلی آیلتس را شرکت کنند. این آزمون ها می توانند یک دیدگاه خوبی در مورد اطلاعات موجود در آزمون اصلی به شما بدهند. اگر این آزمون ها را آنالیز کنید و از آن ها استفاده کنید، قطعاً ضامنی برای نمره خوب در آزمون واقعی تان خواهد بود. بسیاری از متخصصان باور دارند آزمون ماک قبل از آزمون آیلتس واقعی، نمره شما را حداقل ۲ نمره افزایش می دهد.

اگر هنوز مطمئن نیستید که به آزمون ماک آیلتس نیاز دارید یا خیر، می توانید با در نظر گرفتن بعضی از موارد اطمینان حاصل کنید:

۱-آشنایی با ساختار و سوالات آیلتس

اگر به تازگی با این سایت آشنا شده اید و می خواهید برای آن آماده شوید، قطعاً آزمون ماک باید به شما کمک کند.

به عنوان یک فرد تازه وارد در این زمینه، یکی از بهترین فواید این است که می ‌توانید آزمون های ماک آیلتس را انجام دهید. بخش‌ های مختلف آزمون آیلتس را می شناسید. با لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ آشنا شوید. همچنین بفهمید که در هر بخش باید چه کاری انجام دهید. تعداد سوالات در هر بخش را ببینید. زمان بندی آزمون را بشناسید. داشتن چنین اطلاعاتی برای شروع و موفقیت در آزمون آیلتس بسیار حائز اهمیت است.

انواع سوالات زیادی در هر بخش مهارتی آزمون آیلتس وجود دارد و حتماً باید بتوانید به انواع این سوالات پاسخ دهید. بنابراین با آزمون ماک آیلتس می ‌توانید نوع سوالات را بشناسید، مشکلات خود را برطرف کنید و روی نقاط قوت و ضعف خود بیشتر کار کنید.

۲-مدیریت زمان و دقت را تمرین کنید

مدیریت زمان یک موضوع بسیار مهم در آزمون آیلتس می باشد. در آزمون ماک آیلتس می توانید مهارت های مدیریت زمان را تمرین کنید و آن را ارتقا دهید.. به این معنا که زمان بگذارید و یک بخش از امتحان را تمرین کنید مثلاً یاد بگیرید که چگونه با سرعت بالا به تمام سوالات به‌ موقع پاسخ دهید، بدون این که اشتباه کنید.

باید به یاد داشته باشید که اگر پاسخ درست ندهید، سرعت بالای شما به تنهایی باعث افزایش نمره نمی شود.

روش برگزاری و همه نکات مهم راجب بخشهای مختلف آزمون

بنابراین باید سرعت و دقت را در آزمون مدیریت کنید. امتحان ماک یکی از تاثیرگذارترین راه‌ ها برای افزایش این مهارت می باشد. هر چقدر که آزمون ماک بیشتری داده باشید، می توانید زمان خود را به خوبی مدیریت کنید، بدون این که مدام به ساعت نگاه کنید.

با تمرین کافی قطعاً احساس بهتری به محدودیت ‌های آزمون دارید و در روز امتحان هم وضعیت شما بهتر خواهد بود و می توانید زمان و دقت را مدیریت کنید .

۳-نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و آن ها را بهبود ببخشید

بهترین زمان برای شناسایی اشتباهات، زمانی هست که بتوانید روی آن ها کار کنید. آزمون ماک ، آزمونی است که به شما این فرصت را می دهد که اشتباه کنید، بدون این که ترس از شکست در آزمون واقعی را داشته باشید.

آزمون های ماک آیلتس همچنین به شما یک دیدگاه ارزشمند در مورد نقاط ضعف نشان می‌ دهد. این اطلاعات بسیار کاربردی هستند. استاد آیلتس می ‌تواند برنامه ریزی مطالعه ای شما و منابع تان را تغییر دهد.

به طور خلاصه: اشتباهات خود را همان موقع شناسایی کنید تا این اشتباهات را در آزمون واقعی آیلتس تکرار نکنید.

۴-پیشرفت خود را در مورد نمره ای که می خواهید بررسی کنید

این که پیشرفت خود را ثبت کنید، به شما کمک می کند اعتماد به نفس داشته باشید، نگاه نزدیک تری به آزمون ‌آیلتس بیندازید. همچنین می توانید آمادگی خود را بسنجید.

پیشنهاد می کنیم که حداقل هر هفته یک آزمون ماک داشته باشید و پیشرفت خود را در این آزمون ها به ثبت برسانید. اگر در هر امتحان نسبت به امتحان قبلی خود پیشرفت کرده باشید، احتمالاً همه چیز خوب است اما اگر نتایج شما نوسان داشته باشد، یعنی یک جای کار مشکل دارد و باید اصلاحاتی را در برنامه ریزی مطالعاتی خود انجام دهید.

۵-جلوگیری از غافلگیر شدن در روز امتحان واقعی

بسیاری از چیز ها در روز امتحان آیلتس برای شما عجیب و غریب هستند و باید خودتان را برای آن ها آماده کنید. نگران بودن در آزمون آیلتس برای افراد بسیار رایج است و نمی ‌توان از آن جلوگیری کرد. بسیاری از افراد کاندیدا در آزمون آیلتس ممکن است به سادگی به دلیل اضطراب و مشکل داشتن با سوالات، نمره خوبی دریافت نکنند. این مشکلات را به راحتی می توانید از طریق آزمون ماک آیلتس برطرف کنید.

هر چقدر آزمون ماک قبل از آیلتس بیشتر انجام داده باشید، احتمالاً در روزهای امتحان کمتر غافلگیر می شوید.

ویژگی های یک آزمون خوب ماک آیلتس چیست؟

عوامل زیادی هستند که هنگام انتخاب آزمون ماک آیلتس می توانید آن ها را در نظر بگیرید که باید شامل موارد زیر باشند:

۱-آزمون ماک آیلتس با حجم کافی

آزمون ماک آیلتس باید کامل باشد و تعداد سوالات و ساختارهای آن کاملاً مشخص باشد. هدف آن آماده کردن شما برای آزمون واقعی می باشد. پس از آزمون ‌های بیش از حد کوتاه استفاده نکنید.

۲-سوالات حقیقی آیلتس آزمون ماک آیلتس

فقط باید سوالات حقیقی نوشته شده در بریتیش کانسیل را شامل شود وگرنه هدف شما ؛ یعنی آماده کردنتان در آزمون آیلتس را برآورده نمی ‌کند. بنابراین فقط از ماک هایی استفاده کنید که سوالات حقیقی آزمون آیلتس در آن به کار رفته اند.

 کاربردی ترین واژگان آزمون

۳-جزئیات مربوط به سوال و جواب

بعد از آزمون ماک حتماً باید جزئیات سوالات با پاسخ ها و پاسخ های صحیح را داشته باشید تا بتوانید سوالاتی که غلط پاسخ داده اید را ببینید و اشتباهات خود را بفهمید و دفعه بعد از آن ها جلوگیری کنید.

۴-گزارش‌ های تحلیلی

گزارش تحلیلی ضروری ترین ویژگی یک آزمون ماک می باشد. این گزارش دقیقاً به شما نشان می دهد که چگونه می توانید خود را ارتقا دهید و این کار از طریق اشاره کردن به نقاط قوت و ضعف شما انجام می دهد. بنابراین اگر به دنبال افزایش نمره خود در آزمون ماک هستید، باید اطمینان حاصل کنید که گزارش تحلیلی در اختیار شما قرار گرفته است.

۵-آزمون گیرندگان با مدرک معتبر

نتیجه امتحان آیلتس شما باید مورد بررسی قرار بگیرد و توسط آزمون گیرندگان معتبر از IDP و بریتیش کانسیل تصحیح شود. این آزمون گیرندگان می‌ توانند نتایج شما را بر اساس جهت یابی آیلتس بررسی کنند. نتایج آزمون ماک شما باید با آزمون آیلتس واقعی شما در آینده قابل مقایسه باشد تا اطمینان حاصل کنید که آزمون توسط یک فرد معتبر گرفته شده است. بنابراین افرادی که از شما آزمون ماک می ‌گیرند، باید دارای مدرک معتبر باشند تا بتوانند نتیجه آزمون شما را بررسی کنند.

سوال اینجاست که آزمون آنلاین داشته باشیم یا آفلاین؟

زمانی که نوبت به آزمون ماک می ‌رسد، راحتی دسترسی و سرعت تحویل نتایج، بسیار مهمی دارد. هیچ کس دوست ندارد که هفته ها منتظر نتیجه آزمون ماک آیلتس باشد و مهم تر از همه اینکه یک آزمون تمرینی است و باید تصحیح شده آن را ببینید و چند روز آن را تمرین کنید. بسیاری از کاندیداهای آزمون آیلتس همچنین از آزمون های ماک قبل از امتحان واقعی آیلتس استفاده می ‌کنند. یعنی ساعت ها را صرف حمل و نقل می ‌کنند تا در محل آزمون حاضر شوند. بسیاری از آن ها نیز دسترسی به مراکز آزمون ماک آیلتس ندارند. بنابراین نمی توانند در این آزمون ها شرکت کنند، مگر این که به شهر دیگر نقل مکان کنند.

این محدودیت ها همواره در چند سال گذشته قبل از آزمون های آنلاین وجود داشت. کم کم آزمون های آنلاین توسط کامپیوتر انجام شد و افراد معتبر این امتحان را از افراد می گرفتند و هر ۴ مهارت را مورد بررسی قرار می دادند. در نتیجه می ‌توانستند به صورت آنلاین آزمون ماک را شرکت کنند و برای انجام این کار فقط به یک کامپیوتر و اتصال به اینترنت نیاز داشتند تا بتوانند خودشان را محک بزنند.

  بهترین کلاس های آیلتس

از آنجایی که ثبت ‌نام این کاندیداها به صورت آنلاین انجام می شود، این آزمون ‌ها سرعت بیشتری دارد و نتایج هم بعد از چند روز در دسترس قرار می گیرد. همچنین این آزمون های آنلاین به مرکز آزمون نیاز ندارند و معمولاً ارزان ‌تر از آزمون های حضوری هستند.

بنابراین اگر به دنبال یک آزمون اقتصادی ماک آیلتس می گردید که در هر جای جهان در دسترس باشد و نتایج آن سریع به دست شما برسد، می ‌توانید از آزمون ماک های به صورت آنلاین استفاده کنید که بهترین انتخاب است.

 

نتیجه گیری

آزمون ماک آیلتس در کشور های مختلف، بدون توجه به اینکه در کدام کشور هستید، تقریبا ۲۰۰ دلار هزینه دارد. این هزینه اصلا ارزان نیست. بنابراین اگر برای آزمون آیلتس واقعی آماده نیستید، احتمالا بعد از دو هفته که نتیجه را می گیرید، نمره مورد نظرتان را نخواهید دید. بنابراین گزینه دیگری ندارید، مگر این که دوباره پول پرداخت کنید و آزمون بدهید.

با شرکت کردن در آزمون های ماک آیلتس که ارزان تر از آزمون واقعی هستند ، می توانید تجربه بهتری از ماهیت آزمون داشته باشید، پول و زمان بیشتری ذخیره کنید و هر زمان که مطمئن شدید، در آزمون اصلی شرکت کنید.

همه دروس آیلتس ما در اینجا

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست