آزمون آیلتس

چگونه به نمره ۷ آیلتس برسیم؟ (۱۸ ترفند)

گاما

آزمون آیلتس (نظام بین المللی ارزشیابی زبان انگلیسی ) مشهورترین و رایج ترین آزمون انگلیسی مقبول بین موارد دیگر از جمله: تافل، آزمون ادونس کمبریج، PTE و … است. آزمون آیلتس برای ارزیابی سطح افراد غیر بومی در زبان انگلیسی است. کارت مدرک افراد شامل عکس آزمون دهنده، ملیت، زبان اول و تاریخ تولد است. این آزمون از لحاظ رسمی در بیش از ۹۰ هزار سازمان در کل جهان به عنوان معیاری برای اندازه گیری سطح تخصص فرد در زبان انگلیسی مورد قبول است. بیش از سه میلیون نفر از ۱۴۰ کشور هر سال در آزمون آیلتس شرکت می کنند.

اگر برنامه ریزی کرده اید که در یک دانشگاه بین المللی ادامه تحصیل دهید یا در یک زبان انگلیسی به مهارت بالا برسید، این مقاله برای شماست. در این مقاله روی پیش نیاز های آیلتس تمرکز می‌کنیم. تمرکز ما روی آیلتس آکادمیک است. اگر تا به حال در هیچ مورد از آزمون ها به زبان انگلیسی تجربه نداشته ‌اید، احتمالاً باید یک بار هم که شده این تست را پشت سر بگذارید.

شما اغلب پیشنهادات غلطی را در مورد آزمون آیلتس از زبان دیگران می شنوید. پس بهتر است به آن ها گوش نکنید. شایعاتی در مورد سختی آزمون ‌آیلتس وجود دارد که اصلا صحت ندارند. به جای آن خودتان را برای آزمون آماده کنید، زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید و راهکارهای این مقاله را دنبال کنید. در نتیجه با موفقیت آزمون را سپری می کنید و احتمال ویزا نگرفتن برای شما به حداقل می ‌رسد و احتمال پذیرفته شدن شما بالا خواهد رفت.

دانلود ۲۵۰۰ واژه متداول در آزمون آیلتس برای کسب نمره بالای ۸ (تجربه شخصی)

این آزمون بیش از ۴۸ بار در سال گرفته می ‌شود. اگر آزمون را پشت سر گذاشتید و از پس آن بر نیامدید، می توانید بدون هیچ تأخیر یا محدودیتی دوباره آزمون را شرکت کنید. نتیجه ی آزمون آیلتس از نمره صفر تا نمره ۹ می ‌باشد که معمولاً فقط افراد بومی زبان می توانند نمره ۹ بگیرند. نمره ۷ در آزمون آیلتس یکی از بلندپایه ترین اهداف اکثر دانش آموزان بین المللی می باشد. برای این که به این رویای خود دست پیدا کنید، باید برای آن تلاش کنید. نمره ۷ یا ۷ و نیم در آزمون آیلتس، نشان دهنده این است که شما به اندازه کافی برای شرکت در دانشگاه های جهانی سطح زبان خوبی دارید و حتی می توانید در موسسات آیوی لیگ تحصیل کنید. (نام گروهی از دانشگاه های قدیمی و نامور بخش شرقی ایالات متحده (از جمله: هاروارد و پرینستون و ییل و کرنل) که اتحادیه ی ورزشی و غیره دارند، )

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

ساختار آزمون آیلتس نمره تافل نمره آیلتس
لیسنینگ: ۴ بخش: ۴۰ سوال، ۳۰ دقیقه + ۱۰ دقیقه تایم انتقال (از برگه پاسخ به برگه اصلی) ۱۱۸-۱۲۰ ۹-کاربر متخصص حرفه ای
ریدینگ: ۳ بخش: ۴۰ سوال، ۳ متن بلند، ۶۰ دقیقه ۱۱۰-۱۱۴ ۸-کاربر خیلی خوب
رایتینگ: ۲ بخش، ۶۰ دقیقه ۹۴-۱۰۱ ۷-کاربر خوب
اسپیکینگ: ۳ بخش، ۱۱ الی ۱۴ دقیقه ۶۰-۷۸ ۶-کاربر شایسته
زمان کلی: سه ساعت ۳۵-۴۱ ۵-کاربر نسبتا معمولی
۰-۳۱ ۴-کاربر محدود
A2 ۳-کاربر خیلی محدود
A1 ۲-کاربر بسیار ضعیف
A1 ۱-کاربر نبودن
۰-امتحان نداده است

ساختار آیلتس

آزمون آیلتس شامل چهار مهارت است: بخش لیسنینگ یا شنیداری، ریدینگ یا خواندن، رایتینگ یا نوشتاری، اسپیکینگ یا مکالمه تا فرد آزمون گیرنده بتواند حد تسلط شما را در همه بخش ‌های زبان بسنجد. برای هر بخش یک نمره دریافت می کنید که نتایج آن هم به مدت دو سال اعتبار دارند. نمره کلی از ۴ مهارت محاسبه می شود که در پذیرش دانشگاه موثر است اما بعضی از دانشگاه ها برای هر بخش، به نمره حداقل نیاز دارند.

لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ در یک جلسه به اتمام می رسند. ممکن است از شما بخواهند که در همان جلسه هم بخش اسپیکینگ را امتحان دهید. اگرچه تعداد شرکت کنندگان ( که احتمالا ۴۹۹ نفر دیگر هم در این آزمون همزمان با شما شرکت کرده باشند) در زمان برگزاری در قسمت اسپیکینگ، بسیار مهم است. به همین دلیل ممکن است بخش مکالمه یا اسپیکینگ آزمون آیلتس به یک روز دیگر (تا ۱ هفته دیگر) موکول شود.

بخش لیسنینگ آزمون آیلتس

در این قسمت از شما می خواهند که به یک صدای از قبل ضبط شده گوش دهید و سپس پاسخ ها را علامت بزنید. ۴ صوت متفاوت از افراد بومی زبان انگلیسی برای شما پخش می ‌شود که لهجه های بریتانیایی، استرالیایی، نیوزلندی، آمریکایی و کانادایی دارند. تمام این صوت ها فقط یکبار پخش می شوند.

بخش لیسنینگ آزمون آیلتس

مثال:

۱- بخش ۱_ مکالمه ای که به طور روزمره بین دو نفر صورت می­ گیرد. مثلا یک گفتگو بین دو همکار یا دوست.

۲- بخش ۲_  یک مونولوگ که در مورد یک موضوع عمومی صحبت می کند، به عنوان مثال در مورد محیط اطراف.

۳-بخش های ۳ و ۴ – در مورد موقعیت های آموزشی و تمرینی است.

_ یک بحث گروهی در مورد موضوعات آکادمیک مختلف به عنوان مثال همراه با معلم و دانش آموز که در مورد سیستم نمره دهی صحبت می کنند.

_ یک مونولوگ در مورد یک موضوع آکادمیک، به عنوان مثال یک ارائه دانشگاهی.

توانایی شما برای فهم ایده ها و اطلاعات جزئی و اصلی در ۴۰ سوال مورد بررسی قرار می گیرد (سوالات چهارگزینه ‌ای، وصل کردنی، جملات ناقص، استفاده از نقشه، نمودار، نوت برداری، جدول، خلاصه، فرم/ نظر)

هر بخش از طریق یک مقدمه کوتاه شروع می‌ شود که به آزمون گیرنده در مورد موقعیت گفت­و­گو کننده ها اطلاعاتی را می دهد. همچنین یک تایم کوتاه در نظر می گیرند تا شما به سوالات نگاه کنید.

بعد از یک جلسه ۳۰ دقیقه ای می توانید پاسخ های خود را وارد برگه پاسخ کنید. ۱۰ دقیقه وقت دارید. توجه: املای اشتباه و یا اشتباه گرامری نمره منفی دارد. همچنین نباید از حداکثر تعداد کلمات خواسته شده، بیشتر بنویسید.

اگر از ۴۰ تا سوال، به ۳۰ سوال پاسخ صحیح بدهید، نمره ۷ خواهید گرفت.

اگر از ۴۰ تا سوال، به ۳۲ سوال پاسخ صحیح بدهید، نمره ۷٫۵ خواهید گرفت.

بخش ریدینگ آزمون آیلتس

در این قسمت موارد مختلف را مطالعه می کنید و سپس تمرین هایی را برای هر بخش کامل می کنید. سپس طیف وسیعی از مهارت های خواندن و درک مطلب شامل مطالعه ایده های اصلی، نگاه انداختن به متن، خواندن برای به دست آوردن جزئیات ، خواندن سریع، درک درست موضوع و فهم نظر نویسنده و منطق آن مورد بررسی قرا می گیرد.

بخش ریدینگ آزمون آیلتس

مثال ها:

بخش ۱_ دو یا سه متن کوتاه یا چند متن کوتاه تر. بیشتر این موارد با کاربرد های روزانه درگیر هستند. به عنوان مثال جدول های زمانی یا بعضی از نکات مهم که فرد هنگام زندگی در کشور های انگلیسی زبان به فهم آن ها نیاز دارد.

بخش ۲_ دو متن در یک سناریوی کاری، توضیح عنوان شغلی، قرارداد ها و ویژگی های شغلی.

بخش ۳_ یک متن بلند در مورد علاقه عمومی. این متن عموماً توصیفی، طولانی و پیچیده است.

همه ی این سه بخش متفاوت از متن ها در ۲۱۵۰ الی ۲۷۵۰ لغت خلاصه می‌ شوند. این متن ها از کتاب ها، ژورنال ها و مجلات، روزنامه ها و منابع آنلاین نوشتاری برای مخاطبان غیرمتخصص می ‌آیند.

4 مهارت آیلتس کدامند؟ روش گرفتن نمره ماکسیمم

خودتان را آماده کنید تا به سوالات چهارگزینه‌ ای، سوالات همراه با پاسخ کوتاه، سوالات تشخیصی، درک دیدگاه نویسنده، نمودار ها، کامل کردن یک خلاصه با استفاده از کلمات داخل متن و وصل کردنی ها، اطلاعات تیتر و ویژگی های یک جمله در قسمت پایان پاسخ دهید. حتماً در مورد گرامر و املا دقت کنید تا هیچ نمره ی منفی ای نگیرید.

اگر از ۴۰ تا سوال، به ۳۰ سوال پاسخ صحیح بدهید، نمره ۷ خواهید گرفت.

اگر از ۴۰ تا سوال، به ۳۳ سوال پاسخ صحیح بدهید، نمره ۷٫۵ خواهید گرفت.

بخش رایتینگ آزمون آیلتس

بخش رایتینگ آزمون آیلتس

در این قسمت از آزمون؛ از شما می خواهند که دو مورد را انجام دهید: ۱) توصیف یک جدول یا دیاگرام و ۲) نوشتن یک مقاله به شکل یک نامه یا شرح یک مشکل/ مبحث یا ارائه پاسخ/ راه حل.

مثال ها:

بخش ۱_ نمودار، جدول، چارت یا محور ها باید با کلمات خودتان شرح داده شوند.

بخش ۲_ یک درگیری یا یک مشکل که حتماً باید از دیدگاه خود شما شرح داده شود. همچنین ممکن است از شما بخواهد که یک عقیده، ایده، راه حل، راهنمایی، مقایسه، ایده چالشی و غیره را توضیح دهید.

بخش رایتینگ زمان محدود ۲۰ دقیقه ای (۱۵۰ لغت) برای اولین قسمت دارد و ۴۰ دقیقه زمان (۲۵۰ لغت) برای قسمت دوم دارد. پاسخ دادن به موضوع با جملات نامربوط و همچنین اشتباهات املایی و گرامری نمره منفی دارد. پس سعی نکنید برای طولانی تر شدن و رسیدن به حد کلمات مورد نیاز، اطلاعات غیر ضروری اضافه کنید.

هر دو سوالات را کامل انجام دهید. از کلمات مرتبط در پاراگراف های مشخص استفاده کنید که هر کدام ایده اصلی و جملات مرتبط داشته باشد. دوباره متن را نگاه کنید و آن را با بخش ۱  مقایسه کنید. یک موقعیت صحیح را نشان دهید و در بخش ۲  به آن پایبند بمانید. اگر هدف شما نمره ۷ است، حتما باید جملات را بدون غلط بنویسید.

بخش اسپیکینگ یا مکالمه آزمون آیلتس

در این قسمت باید در مرکز امتحان، با یک فرد بومی زبان صحبت کنید. عموماً این مکالمه رسمی است. در نتیجه توانایی شما برای برقراری ارتباط، روی هر موضوعی به صورت کاملا شانسی و انتخابی سنجیده می ‌شود. این آزمون شامل سه قسمت است و در کل بین ۱۱ الی ۱۴ دقیقه زمان می­ برد.

مثال ها:

بخش اسپیکینگ یا مکالمه آزمون آیلتس

بخش ۱_ در این بخش از شما در مورد سطح تحصیلات، شغل، خانواده، تایم آزاد، علاقه‌ مندی ‌ها، گذشته، کامپیوتر، اینترنت و غیره سوال می پرسند. در این قسمت بین ۴ تا ۵ دقیقه زمان دارید .

بخش ۲_ در این قسمت به شما یک موضوع می ‌دهند و سپس یک دقیقه زمان می دهند تا آمادگی پیدا کنید و در مورد موضوع مورد نظر فکر کنید تا بتوانید به مدت ۲ دقیقه در مورد آن موضوع صحبت کنید که در نهایت پرسش و پاسخ وجود دارد.

بخش ۳_ در این قسمت می توانید با فرد آزمون گیرنده آیلتس در مورد موضوعات مختلف، عموما موضوعات بخش دو ارتباط برقرار کنید. از شما سوالاتی دارند که این سوالات به شما این فرصت را می­ دهد تا ایده­ های جدیدتر و طولانی­ تری را بیان کنید. برای این بخش از آزمون ۴ الی ۵ دقیقه زمان دارید .

سعی کنید تجزیه تحلیل های منطقی داشته باشید. پاسخ های واضح و شفاف در مورد موضوع بدهید. واضح صحبت کنید، صحبت خود را بیش از حد کوتاه یا طولانی نکنید. حتما از کلمات ربطی و متصل کردن ایده ها استفاده کنید. بیش از حد از کلمات خیلی رایج یا احمقانه استفاده نکنید. اگر به دنبال آیلتس نمره ۷ یا بالاتر هستید، حتماً باید بدون غلط جملات را به کار ببرید و علاوه بر این که تلفظ و بالا و پایین صدایتان درست انجام شود.

ترفند ها و راهکار های آزمون آیلتس

برای خودتان زمان و پول ذخیره کنید – حتماً راهکارهای بالا را در پیش بگیرید تا مطمئن شوید نمره بالایی می گیرید. از کجا شروع کنیم؟ اول از همه خودتان را درگیر حجم زیادی از اطلاعات نکنید. اگر پشت سر گذاشتن این امتحان غیر ممکن بود، هر سال ۳ میلیون نفر در آن پذیرفته نمی شدند. پس خودتان را نگران نکنید. پشت سر گذاشتن آزمون آیلتس با موفقیت، فقط در مورد سطح زبان انگلیسی شما نیست، بلکه به میزان دقت و تمرکز شما هم بستگی دارد و این که تا چه حد می توانید سر امتحان مدیریت زمان داشته باشید. قبل از هر کاری اول باید با ساختار آزمون و الگو های برگه ی پاسخ ها آشنا شوید .

۱-ساختار آزمون را (در بالا) بخوانید و آن را یاد بگیرید.

در این قسمت باید به طور کامل در مورد زمان بندی، انواع سوالات، تایم استراحت و انتظارات آزمون گیرنده آگاهی پیدا کنید و سوالات مختلف را بشناسید.

۲- استراتژی یادگیری خود را تعریف کنید

– آیا به تنهایی بهتر یاد می گیرید ؟ اگر این گونه است، می توانید در آزمون های ماک آیلتس شرکت کنید یا از آزمون هایی که در سال قبل برگزار شده اند استفاده کنید و مواد آموزشی مورد نیاز را برای آیلتس تهیه کنید.

– آیا ترجیح می ‌دهید که با معلم خصوصی یا به صورت گروهی تمرین کنید؟ سعی کنید به نزدیکترین مرکز آزمون آیلتس در شهر خود مراجعه کنید. بعضی از آن ها دارای کلاس های آیلتس آفلاین یا آنلاین هستند که یا به صورت خصوصی و یا به صورت گروهی برگزار می ‌شوند.

۳- اهداف واقع بینانه تعیین کنید اما کمی هم بلندپرواز باشید

اصلاً مهم نیست که اولین بار نمره خوبی نیاورده اید ، بلکه می توانید دفعه بعد عملکرد بهتری داشته باشید. تمرین شما را کامل می‌ کند. اشتباه کنید. دلایل اشتباه خود را بفهمید تا از تکرار آن ها جلوگیری کنید.

۴- هر روز تمرین کنید

مطالعات خود را برحسب بخش ‌های مختلف ، ساختار بندی کنید. اولویت بندی زمان داشته باشید و برنامه ریزی کنید. ۴۵ دقیقه روی مطالعات خود تمرکز کنید و ۱۵ دقیقه به خودتان استراحت دهید. تمام عوامل حواس پرتی از جمله گوشی موبایل را کنار بگذارید. شبکه ‌های اجتماعی را خاموش کنید. اجازه ندهید هیچ چیز حواس شما را پرت کند. زمان بیشتری را صرف انجام تمرین های شنیداری، خواندنی، مکالمه ای و نوشتاری کنید. بهتر است که بیشتر روی رایتینگ و ریدینگ تمرکز کنید، زیرا نیاز به تمرین بالاتر و بیشتری دارند .

زمانی که آزمون های نمونه آیلتس را پشت سر گذاشتید، می توانید بفهمید که تا چه حد چیزی را یاد گرفتید و در چه سطحی هستید. سعی کنید همزمان چند تمرین مختلف داشته باشید. به عنوان مثال به پادکست‌ ها گوش کنید، سوالات را بخوانید و همزمان نوت برداری کنید تا بتوانید بعدا پاسخ سوال ها را بدهید .

۵- به زبان انگلیسی مطالعه کنید

آیا نمی دانید که چگونه اوریبی مطالعه کنید؟ با انجام این روش زودتر از چیزی که تصور می‌کنید، به هدفتان می ‌رسید اما باید چه چیز هایی را بخوانیم؟ ژورنال ها، مقالات و روزنامه ها. سعی کنید از اخبار و وقایع روز به زبان انگلیسی آگاهی پیدا کنید. زمانی که با مطالعه روزانه، روزنامه ها و اخبار روز احساس راحتی داشته باشید، پس احتمالاً آمادگی لازم را دارید. در نتیجه سطح گرامر و واژگان شما ارتقا پیدا می‌ کند.

سطح واژگان را برای استفاده از مترادف ها ارتقا دهید. خودتان را با آن ها آشنا کنید. تکرار کلمات و استفاده از عبارت ساده هیچ نمره اضافه ای ندارند و فقط به شما نمره منفی می دهند. ۱۵ تا از بهترین کلمات، عبارات و لغات ارتباطی را تمرین کنید و سعی کنید همیشه آن ها را آماده برای هر موقعیتی در ذهن داشته باشید. این کلمات در هر مرحله از آزمون به شما کمک می کنند. سرعت خواندن خود را افزایش دهید. هنگامی که بخش ریدینگ یا خواندن را در خانه تمرین می ‌کنید، حتماً یک تایمر داشته باشید. بیش از حد در مورد زمان، خوش بینانه فکر نکنید. مطمئن باشید که زمان در امتحان خیلی زود سپری نشود. پس اول ریدینگ خود را تقویت کنید تا به طور اتوماتیک در بخش رایتینگ هم نمره بالاتری کسب کنید. هر چقدر که درک شما از زبان انگلیسی افزایش پیدا کند، در نهایت نمره بهتری خواهید گرفت.

۶- هر روز حداقل ۳۰ دقیقه؛ با صدای بلند به زبان انگلیسی صحبت کنید

صدای خودتان را ضبط کنید و سپس به آن گوش دهید. اگر لازم است از خودتان ویدیو ضبط کنید. این ویدئو ها در نهایت می مانند. هنگامی که به آن ها گوش دهید، می توانید اشتباهات تلفظی خود را متوجه شوید و با استفاده از این اطلاعات خودتان را ارتقا دهید. حتی می توانید یک بومی زبان انگلیسی پیدا کنید و در کنار او تمرین کنید. اپلیکیشن های مختلفی هم هستند که به صورت آنلاین به شما کمک می‌ کنند. یک پارتنر انگلیسی ‌زبان پیدا کنید ( به این صورت که شما زبان او را یاد می گیرید و همزمان زبان خودتان را به این فرد یاد می دهید) در نتیجه یک آموزش رایگان را تجربه می کنید.

۷- به پادکست ها و برنامه های تلویزیونی گوش کنید

به اندازه کافی برنامه های تلویزیونی مانند سریال فرندز در نسخه اورجینال و اصل وجود دارد که زیر نویس انگلیسی هم دارند. باید سعی کنید تا جایی در آن ها مهارت پیدا کنید که دیگر به هیچ زیرنویسی نیاز نداشته باشید. هنگامی که بتوانید فیلم ها را بدون زیرنویس تماشا کنید، پس بدانید که آمادگی دارید. بهترین پادکست ها در اینجا معرفی شده اند

۸- بازی هایی انجام دهید که نیازمند مکالمه فعال با اعضای تیم به زبان انگلیسی هستند

سعی کنید بازی مورد نظر را به زبان انگلیسی برگردانید و در طول بازی به زبان انگلیسی با هم تیمی هایتان ارتباط بگیرید.

۹- روش صحیح پاسخ دادن به سوالات آیلتس را یاد بگیرید.

پیشنهاد می شود که در همه بخش ها اول کل متن را به صورت گذری نگاه کنید. باید مهارت خواندن را تمرین کنید. سپس کلماتی را هایلایت کنید که احساس می کنید متن روی آن ها تاکید دارد. انجام این روش به شما کمک می کند که بتوانید بعداً پاسخ به سوالات را راحت تر پیدا کنید و به طور ناخودآگاه متن در ذهن شما به چند دسته تقسیم می شود. از کلمات کلیدی سوالی برای پیدا کردن پاسخ استفاده کنید. حتماً یک ترتیب بندی (outline) برای پاسخ های نوشتاری ایجاد کنید. ساختار صحیح گرامر حین رایتینگ و همچنین ساختار های صحیح نگارشی باعث می شود تا در این بخش نمره بالاتری بگیرید.

۱۰- تمرکز داشته باشید و هر سوال را دو بار بخوانید

این یک تمرین رایج است که ممکن است پاسخ در خود سوال پنهان شده باشد. سعی کنید با دقت ساختار را مطالعه کنید و به نمونه ها توجه کنید تا اشتباها چیزی را با دیگری اشتباه نگیرید.

۱۱- دقیقا چیزی را پاسخ دهید که نیاز است

نه کمتر، نه بیشتر. پس از موضوع سوال دور نشوید و بیش از حد محدود ننویسید. برای دلیلی که دارید به دو الی سه نکته اشاره کنید اما زیاده روی نکنید. فقط یک پاسخ بدهید؛ مگر این که از شما بخواهند چند مورد را بررسی کنید.

۱۲- صدا ها و جملات نامربوط را نادیده بگیرید

آیلتس یعنی پیدا کردن پاسخ های مربوط در یک حجم اطلاعاتی بزرگ. این تمرین ها طولانی هستند و ممکن است شما را خسته کنند اما اجازه ندهید باعث سردرگمی شما شود. وظیفه شما این است که پاسخ های این سوالات را پیدا کنید تا انگیزه داشته باشید کاری را که باید، انجام دهید.

۱۳- انتقال پاسخ ها از برگه پاسخ به برگه اصلی را تمرین کنید

برای انجام این کار باید مهارت مدیریت زمان داشته باشید و فضای کافی را تعیین کنید.

۱۴- اگر زمان اضافه دارید، دوباره پاسخ ها را چک کنید

همه ما انسان هستیم و ممکن است خطاهای واضحی داشته باشیم. پس بهتر است یک بار دیگر پاسخ های خود را بررسی کنید. هیچ چیزی را خالی نگذارید. گرامر، املا و دست خط خود را بررسی کنید. اگر رایتینگ شما گیج‌ کننده باشد، قطعاً نمره خوبی نمی گیرید. اگر ساختار پاسخ های شما از لحاظ گرامری درست نباشد، قطعاً نمره کامل نمی‌ گیرید. پس آن‌ ها را اصلاح کنید. به همین نکات کوچک توجه کنید. اگر نمی توانید جمله طولانی و صحیح بگویید و شک دارید، از جملات کوتاه، اما دقیق استفاده کنید.

۱۵- آزمون آیلتس را شبیه به یک مصاحبه شغلی نگاه کنید

شب قبل از آزمون خوب بخوابید. خودتان را به موقع به محل آزمون برسانید و با لبخند و اشتیاق وارد شوید.

۱۶- اگر برایتان مقدور است، سعی کنید که برای بخش لیسنینگ در سه ردیف اول بنشینید

تجربه نشان می دهد کسانی که ردیف اول هستند، بهتر از همه صدا را می شنوند. پس با دقت گوش کنید. اگر چیزی را جا انداختید، از آن گذر کنید و به ادامه سوالات فکر کنید.

۱۷- نگران نباشید

آرامش خود را حفظ کنید. آب و شکلات را در خارج از کلاس فراموش نکنید. تسلط معمول خود را نگه دارید. اگر نمره خوب گرفتید که چه عالی، اما اگر نگرفتید باز هم چه عالی. باز هم زمان دارید تا بیشتر یاد بگیرید. مطمئن باشید که قبول شدن در آزمون آیلتس به معنای تمام شدن دنیا نیست و شما می توانید دوباره خودتان را محک بزنید.

۱۸- خودتان باشید

هرچقدر که ریلکس تر بوده و بیشتر خودتان باشید، در حین مکالمه با ازمون گیرنده ایلتس، آرام تر و مسلط تر به نظر می رسید.

19-این کتاب ها را بخوانید

حتما منابع آیلتس را می شناسید (در اینجا معرفی کرده ایم). اما فوق منابع را چطور؟ 3 کتاب به شما معرفی می کنم که به طرز شگفت آوری نمره شما را می توانند افزایش دهند اما به شرطی که وقت کافی داشته باشید. 3 کتاب اول این لیست (کلیک کنید)

نتایج آیلتس

بعد از آزمون آیلتس دو هفته بعد احتمال اعلام نتایج وجود دارد. یادآور: اعتبار مدرک شما فقط ۲ سال است. حتماً باید اطمینان حاصل کنید که اعتبار مدرک شما برای کشور خارجی که می خواهید در آن تحصیل کنید، ثابت شده است. می توانید همزمان با پذیرش در آزمون آیلتس، به ‌دنبال مدارک مربوط به درخواست برای تحصیل در خارج از کشور هم باشید، زیرا قبولی در آزمون آیلتس یکی از الزامات بعضی از ویزاهای تحصیلی می ‌باشد. استثنا: اگر تحصیلات قبل شما به طور کامل به زبان انگلیسی بوده است ( و مدرک آن موجود است) ، نیاز به مدرک ندارید.

اکثریت دانشگاه های انگلیسی زبان در آلمان، برای قبول درخواست شما ؛ نمره کلی ۶ در آزمون آیلتس لیسانس و ۶ و نیم برای فوق لیسانس را می خواهند.

آیا هنوز تصمیم نگرفته اید که این آزمون را بدهید یا خیر؟ برای موفق شدن در برنامه تحصیلی در خارج از کشور پیشنهاد می کنیم که خودتان را برای آزمون آیلتس آماده کنید و حداقل ۹۰ روز قبل از درخواست برای پذیرش در دانشگاه این آزمون را پشت سر بگذارید (تا بتوانید مدارک آن را آماده کنید). اکثر دانشگاه های آلمان ورودی های متفاوت دارند پس از قبل، تاریخ را مشخص کنید.

ترفندهای پیشرفته ۴ بخش آزمون به تفکیک

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست