keywords

تعداد حروف و لغات در زبان انگلیسی طبق جدیدترین تغییرات امسال

گاما

این سوال ممکن است در ذهن زیبای شما هم نقش گرفته باشد: تعداد حروف انگلیسی و واژگان زبان انگلیسی چه تعدادی است؟ در این مقاله جدیدترین تعداد حروف و واژگان زبان انگلیسی را به شما معرفی می کنیم. این مقاله در ادامه آموزش های کاربردی زبان انگلیسی می باشد.

تغییر تعداد کلمات زبان انگلیسی در طول تاریخ

زبان انگلیسی در طول قرن ‌ها پایدار بوده است. این زبان از انگلیسی قدیم به انگلیسی مدرن امروزی ارتقا پیدا کرده است. اگر به گذشته و به زمانی برگردید که ویلیام فاتح به جزایر بریتانیا حمله کرد، نمی ‌فهمید مردم چه می ‌گویند. زبان انگلیسی در آن زمان خیلی با الان متفاوت بود.

تعداد کلمات زبان انگلیسی هم در طول قرن‌ ها افزایش یافته است، به این دلیل که:

  • مردم در حال کشف ایده ‌ها، مکان ها و چیز های جدید بودند. در نتیجه کلمات جدیدی به وجود آمد.
  • افزایش استفاده از اصطلاحات عامیانه و اصطلاحات باعث می ‌شود تا زبان و کاربرد آن در طول زمان تکامل ‌یابد.
  • تأثیر زبان‌ های دیگر باعث شد تا واژگان زیادی از بقیه جاها، از جمله لاتین وارد انگلیسی شوند.

ما در این مقاله به بررسی تعداد کلمات در زبان انگلیسی خواهیم پرداخت. همچنین بررسی خواهیم کرد که یک فرد معمولی چند کلمه بلد است. در نهایت، تعداد کلمات انگلیسی را با تعداد کلمات موجود در سایر زبان ‌ها مقایسه می ‌کنیم.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

تعداد حروف زبان انگلیسی

آنگونه که در ویکی پدیا میخوانیم، در زبان انگلیسی مدرن تعداد حروف الفبای انگلیسی مدرن (که Latin alphabet نامیده می شود) ۲۶ حرف وجود دارد که هم حالت بزرگ و هم کوچک دارند، به شرح زیر:


A a B b C c D d E e F f G g H h I i J j K k L l M m N n O o P p Q q R r S s T t U u V v W w X x Y y Z z


در سال ۱۰۱۱ میلادی، یک راهب انگلیسی، تعداد حروف انگلیسی قدیمی در آن زمان را ۲۴ حرف اعلام کرده بود که در انگلیسی مدرن و امروزی تعداد آنها دو عدد افزایش پیدا کرده است.

شاید دوست داشته باشید: ۸ تا از بهترین روش های یادگیری لغات زبان انگلیسی

تعداد کلمات در زبان انگلیسی مطابق آخرین تغییرات

تعداد واژگان زبان انگلیسی هر ساله افزایش پیدا می کند و هر کسی نظری در این زمینه دارد اما طبق آخرین تغییراتی که در دیکشنری معتبر Oxford  (معتبرترین منبع در زمینه واژگان زبان انگلیسی) اعلام شده است، هیچ جواب دقیقی برای این موضوع وجود ندارد! این مرجع زبان انگلیسی به درستی اعلام می کند که شمارش کلمات در هر زبانی غیر ممکن است، زیرا اینکه شما چه چیزی را به عنوان کلمه یا حرف حساب کنید کار شمارش کلمات را غیر ممکن می سازد. مثلا واژه dog را یک کلمه باید حساب کرد یا دو کلمه؟ (این کلمه هم به معنای سگ است و هم به معنای دنبال کردن می باشد). یا اینکه جمع و مفردها یا صرف هر کلمه را هم یک کلمه حساب کنیم یا به تعداد خودشان؟

از طرف دیگر بسیاری از کلمات زبان انگلیسی از زبان آلمانی یا فرانسوی و … وارد شده اند، آنها را باید جزو زبان انگلیسی حساب کنیم یا خیر؟

اما بطور خلاصه باید گفت که ویرایش دوم (جدیدترین نسخه) کتاب ۲۰ جلدی Oxford English Dictionary شامل ۱۷۱,۴۷۶ لغت با کاربرد امروزی و ۴۷,۱۵۶ لغت با کاربرد منسوخ شده می باشد. پس به نوعی می توان گفت که تعداد ۲۱۸۶۳۲ لغت در زبان انگلیسی وجود دارد.

شاید دوست داشته باشید: ۶ کتاب واژگان فوق‌العاده برای یادگیری بهتر لغات زبان انگلیسی

کلمات موجود در فرهنگ لغت انگلیسی

اول بیایید ببینیم چند کلمه در دیکشنری وجود دارد. ویرایش دوم فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد 20 جلدی شامل سر واژه‌ های کاملی است که حاوی 171476 کلمه که در حال حاضر استفاده می‌ شوند و 47156 کلمه منسوخ شده‌ است. سومین فرهنگ لغت بین‌المللی جدید وبستر، کامل و خلاصه نشده، همراه با بخش پیوست آن مربوط به سال 1993، شامل حدود 470000 سر واژه است. اما تعداد کلمات موجود در دیکشنری‌ های آکسفورد و وبستر تمام تعداد کلمات انگلیسی نیست.

اصطلاحات عامیانه و واژه ‌های خاص

تعیین تعداد کلمات در زبان انگلیسی صرفا از طریق فرهنگ لغت غیر ممکن است. اولا، ناشران فرهنگ لغت مثل دانشگاه آکسفورد و مریام وبستر مدتی طول می کشد تا لغات جدیدی را در فرهنگ لغت شان بگنجانند. لغات عامیانه و اصطلاحات تخصصی هم در زبان وجود دارند. برخی از اصطلاحات عامیانه یا همان Slang به خاطر محل زندگی تان به وجود آمده‌ اند و برخی دیگر در بسیاری از جاها رایج هستند. یکی از نمونه‌ اصطلاحات عامیانه رایج “frenemy” است که ترکیبی از “Friend” و “Enemy” می باشد.

لغات تخصصی یا Jargon، کلماتی هستند که توسط افراد در یک حرفه خاص استفاده می ‌شوند و به حجم کلمات استفاده ‌شده در زبان انگلیسی می ‌افزایند. به عنوان مثال، پزشکان از اصطلاحات حرفه ‌ای و خاص خودشان هنگام صحبت در مورد بیماران استفاده می‌ کنند. برنامه ‌نویسان کامپیوتر و متخصصان فناوری اطلاعات از اصطلاحات تخصصی کامپیوتر در کارهای روزمره‌ شان استفاده می‌ کنند.

افراد عادی چند کلمه بلدند؟

به جرات می‌ توان گفت که میانگین واژگان افراد عادی کمتر از تعداد کل کلمات انگلیسی است. وقتی از کلمه ‌شمار یا Word counter در Google Docs برای شمارش تعداد کلماتی که در یک مقاله تایپ کرده ‌اید استفاده می ‌کنید، این عدد تنها کسری از تعداد کل کلمات انگلیسی خواهد بود. هیچ راهی وجود ندارد که کسی بتواند معادل هر کلمه به زبان انگلیسی را بداند و از آن استفاده کند.

نقاشی قدیمی

اما، یک فرد معمولی چند کلمه می ‌داند؟ رابرت چارلز لی نویسنده ، به این سوال پاسخ می دهد. او می ‌گوید که “3000 کلمه 95٪ از متون و مکالمات روزمره مثل آنچه در روزنامه ‌ها، وبلاگ ‌ها، بیشتر کتاب ‌ها، فیلم‌ ها و غیره می ‌بینیم را تشکیل می ‌دهند. از این 3000 کلمه، فقط “1000 کلمه اول در 89٪ از نوشتار های روزمره استفاده می‌ شوند. رابرت می ‌گوید بر اساس نتایج آزمون TestYourVocab.com، اکثر شرکت‌ کنندگان بومی بزرگسال از 20000 تا 35000 کلمه بلد هستند.

تعداد کلمات سایر زبان ‌های اروپایی

حالا بیایید انگلیسی را با زبان ‌های دیگر مقایسه کنیم تا ببینیم کدام زبان بیشترین تعداد لغات را دارد. انگلیسی همیشه تحت تاثیر زبان‌ های دیگر بوده است. در ابتدا بسیاری از بخش ‌های گرامری و واژگان اصلی با هلندی و آلمانی مشترک بود. بعد ها کلماتی از فرانسه و لاتین وارد انگلیسی شدند. طبق انجمن زبان ‌شناسی آمریکا، حدود 6909 زبان متمایز در جهان وجود دارد. بیشترِ این زبان ‌ها متعلق به گروه‌ هایی از زبان‌ ها هستند که می‌ توان نشان داد اصالتا با یکدیگر مرتبط هستند. انگلیسی متعلق به “خانواده زبان ‌های هندو اروپایی” است. زبان ‌های دیگر این خانواده عبارتند از: اسپانیایی ، آلمانی، روسی، ایتالیایی و فرانسوی.

در این بخش تعداد کلمات در فرهنگ لغت آکسفورد (که در حال حاضر 171,476 کلمه است) با تعداد کلمات آن پنج زبان دیگر مقایسه شده است. این آمار و ارقام از وب ‌سایت Lingholic گرفته شده است. لازم به ذکر است دیکشنری ‌های هر زبان بزرگ ترین و جامع‌ ترین در نوع خودشان هستند.

  • اسپانیایی حدود 100000 کلمه در Diccionario de la Real Academia Española دارد.
  • آلمانی حدود 135000 کلمه در فرهنگ لغت Der Duden دارد.
  • 200000 کلمه روسی در فرهنگ لغت Explanatory Dixtionary of the Living Great Russian وجود دارد.
  • زبان ایتالیایی 270000 در Grande dizionario Italiano dell’uso دارد.
  • زبان فرانسه 100000 کلمه دارد اما 350000 تعریف یا معنا کلمه در Le Grand Robert de la Française دارد.

درست همان طور که دانستن تعداد کلمات زبان انگلیسی دشوار است، تعیین تعداد کلمات در آن پنج زبان دیگر هم دشوار است. اصطلاحات عامیانه و لغات تخصصی در زبان ‌های اسپانیایی، آلمانی، روسی، ایتالیایی و فرانسوی هم وجود دارد. درست مثل کشور های انگلیسی زبان، در این کشور ها هم حرفه ‌هایی وجود دارد که به یکی از اصطلاحات تخصصی در آن ها استفاده می ‌شود.

در مورد زبان ‌های پیوندی یا agglutinative مثل فنلاندی، که در آن‌ ها کلمات را می ‌توان به صورت رشته ‌های طولانی با طول نامحدود به هم چسباند و در نتیجه تعداد کلمات نسبتا نامتناهی دارند ، چطور؟ به این ترتیب، این زبان‌ ها کلمات بیشتری نسبت به انگلیسی خواهند داشت. به طور مثال زبان ژاپنی و کره ‌ای هر دو شامل حدود 500000 کلمه هستند.

به طور خلاصه، تعداد کلمات در زبان انگلیسی به طور مداوم در حال تغییر است. با وارد شدن کلمات جدید به زبان عامیانه، سایر کلمات هم منسوخ می‌ شوند. با این که خوب است تا جایی که ممکن است کلمات را بدانید و دایره لغات تان را گسترش بدهید، اما یک فرد معمولی فقط باید درصد کمی از لغات را بداند تا به نتیجه دلخواهش برسد. به گزارش Lingholic ، شما با دانستن 1.75٪ از فرهنگ لغت انگلیسی، می ‌توانید 95٪ از آنچه که می‌ خوانید را بفهمید و کارتان را پیش ببرید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست