یادگیری انگلیسی از طریق فیلم و سریال

۱۵ وب سایت هوشمند برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم‌ و سریال

گاما

در این نوشته، ۱۵ وب سایت هوشمند برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم و سریال را به شما معرفی می کنیم. احتمالا همه‌ی قسمت‌های سریال دوستان یا Friends را دیده‌اید یا فیلم‌های کلاسیک انگلیسی زبان بسیاری دیده‌اید (و کتاب‌هایی که این فیلم‌ها از آن‌ها اقتباس شده‌اند خوانده‌اید). برخی از ویدیوهایی که در این سایت‌های پیدا می‌کنید شما را به فکر فرو می‌برند. سایت‌های دیگر به شما اطلاعات تازه‌ای را یاد می‌دهند. برخی برای یادگیری واژه عالی‌اند درحالی‌که برخی دیگر برای یادگیری فرهنگ بسیار مفیدند.

مهم نیست به کدام وب سایت سر می‌زنید، یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم یا ویدیو خیلی مهیج‌تر و سرگرم‌کننده‌تر شده است!


روش اصولی تقویت انگلیسی با کمک فیلم چیست؟

ما در مورد مزیت‌های یادگیری زبان انگلیسی از روی فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی و درس‌های انگلیسی ویدیویی صحبت کردیم. حقیقتش این است که شما می‌توانید زبان انگلیسی را با هر رسانه‌ی انگلیسی زبان یاد بگیرید! بسیاری از وب سایت‌های فهرست ما ویدیوهایی دارند که به‌طور ویژه انگلیسی را آموزش نمی‌دهند. این بدین معنی است که شما نیاز دارید آن‌ها را مثل یک فیلم یا نمایش بینید: با باز نگه‌داشتن چشم و گوشتان، و باهدف یادگیری به‌پای دیدنشان بنشینید (و نه تنها برای سرگرم شدن).

lets learn english

پس از شروع، بهتر است هدفی داشته باشید. آنچه را که دوست دارید از ویدیوها یاد بگیرید می‌بینید؟ دفتر یادداشتی دم دستتان باشد تا در صورت نیاز واژگان تازه، عبارات و دیگر اطلاعات مفید را بنویسید. پس از دیدن ویدیو، ویدیو را در چند کلمه برای خودتان تعریف کنید، یا با صدای بلند یا به‌صورت نوشتن. اگر ویدیویی که دیدید کوتاه است، به‌احتمال بهتر است دو بار آن را ببینید – یک بار برای فهمیدن (از طریق تماشا کردن آن بدون وقفه) و یک بار برای یادگیری (با یادداشت‌برداری یا پاسخ‌دگان به برخی از بخش‌ها).

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

حتما بخوانید: معرفی ۶ وب سایت برتر آموزش آنلاین و رایگان زبان انگلیسی

آنچه که شما یاد می‌گیرید به آنچه که می‌بینید وابسته است. در زیر چند ایده آورده شده است که به‌ شما کمک می‌کند بهتر بفهمید از کجا شروع کنید:

  • حواستان به زبان باشد. به روشی که واژگان، دستور و عبارات به کار گرفته می‌شوند گوش دهید.
  • حواستان به افراد باشد. به لهجه‌ها و زبان عامیانه به‌دقت گوش دهید. تفاوت را میان روشی که مردم حرف می‌زنند تشخیص دهید، و در مورد جایگاهشان در جامعه چه چیزی به شما می‌گویند. به‌بیان‌دیگر، چه کسی انگلیسی به‌صورت حرفه‌ای حرف می‌زند؟ چه کسی عامیانه صحبت می‌کند؟ این می‌تواند به شما در مورد خیلی چیزها از مردم و فرهنگشان یاد بدهد.
  • حواستان به فرهنگ باشد. مردم به شکل‌های مختلفی حرف می‌زنند که این بستگی به‌جایی دارد که از آنجا می‌آیند. حواستان به تفاوت‌هایی باشد که در انگلیسی زبان‌ها وجود دارند. انگلیسی امریکایی و بریتانیایی یک نمونه‌ی آشکار در این خصوص است، اما حتی در این دو کشور شما می‌توانید لهجه‌های مختلف، عبارت‌ها و شیوه‌های حرف زدن متفاوتی را بیابید.
  • حواستان به دانش باشد. در آخر،‌یادتان نرود از محتوای ویدیو لذت ببرید. یادگیری اطلاعات تازه به زبان انگلیسی یک روش فوق‌العاده برای یادگیری از ورطه‌ی انگلیسی‌زبان است: اگر شما می‌توانید موضوع تازه‌ای را درک کنید زمانی که به انگلیسی یاد داده شده است، شما کارتان را عالی انجام داده‌اید! و شما یک موضوع تازه به بحث اضافه می‌کنید، چون حالا می‌توانید به زبان انگلیسی با دیگران به گفتگو بنشینید.

a woman learning English

حاضرید؟ ‌پس بزن بریم!


۱۵ وب سایت برای یادگیری زبان انگلیسی با کمک فیلم

website-icon-18   TV 411

این وب سایت ویدیوهای جالبی را در مورد خواند، نوشتن و واژگان ارائه می‌کند – تنها یک موضوع را انتخاب کنید و به تماشایش بنشینید. این وبگاه به ساخت ویدیوهای آموزشی برای بزرگ‌سالان اختصاص داده شده است. مهارت‌ها و دانشی را تدریس می‌کند که بزرگ‌سالان نیاز دارند بدانند تا در زندگی و کارشان کامیاب باشند.

ویدیوها مجموعه‌ای بزرگ از نظرات و افکار مختلفی است. هر ویدیو فهرست از مهارت‌هایی را فراهم کرده که شما می‌توانید در موردشان چیزی یاد بگیرید، و برخی محتویات مربوط برای دانلود یا برگه‌های برای تکمیل شدن دارند. یک ویدیو را تماشا کنید و مهارت‌هایتان را تقویت. سپس فعالیت بعدی را انجام دهید تا  این سایت کاملاً بر شما اثر بگذارد.

website-icon-18   Coursera

کورسرا یک دوره‌ی آنلاین با مجموعه‌ی بزرگ از کلاس‌های رایگان و کم‌هزینه است. بیشتر این دوره‌ها با ویدیو تدریس می‌شوند، و این سایت را به یک منبع فوق‌العاده برای یادگیرندگان زبان انگلیسی کرده است.

شما می‌توانید دوره‌ای مختص به آموزش انگلیسی را بگذرانید،‌ یا می‌توانید گذراندن دوره‌ای در مورد هر چیزی که بدان علاقه دارید انتخاب کنید، مانند تاریخ،‌علم، ریاضیات یا نوشتن. شما چیزهای در مورد مراقبت از خودتان یاد می‌گیرید، و همه‌ی این‌ها زبان انگلیسی‌تان را تقویت می‌کنند.

ویدیوها با تکالیفی (مانند تکالیف خانه)، آزمون‌ها و گاهی حتی پروژه‌های برای یک تجربه‌ی دانشگاه مانند کامل همراه هستند.

website-icon-18   FluentU

شما می‌توانید مجموعه‌ای بزرگ از ویدیوهایی را همین اکنون در FluentU پیدا کنید. FluentU ویدیوهای واقعی – چون موزیک ویدیو، تبلیغات فیلم، اخبار و گفتارهای الهام‌بخش – را انتخاب می‌کند و آن‌ها را به درس‌های آموزش زبان بدل می‌کند. به این معنی که شما به ویدیوهای جالب و سرگرم‌کننده‌ای دسترسی دارید که در یوتیوب می‌یابید، اما ویژگی‌های کمک‌کننده‌ی اضافی برای یادگیرندگان زبان انگلیسی وجود دارند. در مورد هر موضوعی که دوست دارید یک ویدیو ببینید!

هر ویدیو فهرست واژگانی دارد که شما می‌توانید پیش از دیدن ویدیو آن را جست‌وجو کنید، و ویدیوها زیرنویس دارند. اگر کلمه‌ای به گوشتان خورد که برایتان تازگی دارد، نیازی نیست در فرهنگ لغت به دنبالش بگردید: شما می‌توانید تعریف را در ویدیویی در حال پخش (یا مکث) پیدا کنید.

FluentU منابع بسیار دیگری دارد تا یادگیری انگلیسی را آسان‌تر و مهیج‌تر کنند،‌ از جمله فلش کارت‌ها و آزمون‌های کوچک. شما حتی می‌توانید با استفاده‌ی برنامه‌ی FluentU در هر زمان و مکان به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید.

website-icon-18   British Council

کنسول بریتانیا یک منبع فوق‌العاده است اگر شما در حال یادگیری انگلیسی با لهجه‌ی این کشور هستید. ویدیوهای این وب سایت تنها زبان یاد نمی‌دهند – آن‌ها در مورد مردم و فرهنگ بریتانیا چیزهای زیادی یاد می‌دهند. ویدیوهایی را در مورد فرهنگ و اماکن بریتانیا ببینید و بفهمید مردم واقعی در مورد زندگی‌شان در انگلستان چه می‌گویند. در مورد زبان و کشور چیزهای بیشتری یاد بگیرید.

وبگاه آموزش زبان کنسول بریتانیا در کل مکان مناسبی برای یادگیری است. پس از اینکه ویدیوی موردنظر را جست‌وجو کردید، به بخش‌های دیگر وب سایت ازجمله بازی‌ها، درس‌هایی در مورد دستور زبان و واژگان، انگلیسی مربوط به کسب‌وکار، و اطلاعات مفید دیگری سری بزنید.

website-icon-18   CNN Video News

سی‌ان‌ان یک منبع خبری محبوب است. این روزها شما از جاهای مختلفی خبرهای را می‌خوانید، اما سی‌ان‌ان هنوز یک منبع کلاسیک در این مورد است (این یعنی یک گزینه‌ی قدیمی اما خوب است!). صفحه‌ی نخست وبگاه شامل ویدیوهای  اخبار دسته اول روز است، پس شما در مورد رویدادهای کنونی اطلاعاتی کسب می‌کنید درحالی‌که انگلیسی یاد می‌گیرید.

شما می‌توانید نیز ویدیوهای خود سی‌ان‌ان را در مورد موضوعاتی نظیر ورزش، زندگی خانوادگی و … تماشا کنید، و ویدیوهای بسیاری در مورد اخبار گذشته تماشا کنید. از این سایت برای این استفاده کنید تا بفهمید در دنیا چه خبر است (البته تمرکز این سایت بیشتر بر روی امریکاست). یا از این سایت برای دیدن خبرهای قدیمی‌تری استفاده کنید که تاکنون چیزهایی در مورد آن خبر در ذهن داشته پس بهتر می‌توانید بر روی زبان انگلیسی تمرکز کنید.

website-icon-18   Discovery

آیا می‌خواهید برنامه‌های بیشتری از شبکه‌ی دیسکاوری ببینید؟  ویدیوهایش را باکیفیت بالا در سایت دیسکاوری پیدا کنید. شبکه دیسکاوری مستندهای تلویزیونی را از مردم معمولی که کارهای جالبی انجام می‌دهند نشان می‌دهد. هم‌چنین مستندها و برنامه‌هایی در مورد جهان ما و پیرامونمان را در اختیار دارد.

برنامه‌های دیسکاوری همگی در مورد مردم عادی از مکان‌های یا فرهنگ‌های خاص‌اند، پس می‌توانید بر مسائل بسیاری نظری بیندازید که امریکا با این کلیپ‌های کوتاه در اختیار می‌گذارد. وب سایت نیز خدماتی دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا قسمت‌های کامل را ببینید و شماری از آن‌ها رایگان در اختیارتان قرار گرفته‌اند.

website-icon-18   Funny Or Die

چه چیزی کاری را مهیج می‌کند؟ ویدیوهای فانی اُر دای انواع بسیار مختلف شوخ‌طبعی را پوشش می‌دهند. برخی از کلیپ‌های بامزه پارودی اند (نسخه‌های خنده‌دار رویدادهای واقعی). برخی از شوخ‌طبعی برای نظر دادن در مورد رویدادهای کنونی استفاده می‌کنند. برخی دیگر تنها خیلی احمقانه‌اند!

سایت دربردارنده‌ی ویدیوها و مقاله‌های اختصاصی بسیاری است، و برخی از خنده‌دارترین ویدیوها را در این سایت گردآورده است. برای اینکه جوک را بفهمید، شما باید ارجاع فرهنگی را درک کنید – و اگر این موضوع را گرفتید، شما می‌دانید یادگیری‌تان عالی پیش می‌رود!

website-icon-18    CollegeHumor

مانند فانی‌اُردای، کالج‌هیومر ویدیوهای بامزه‌ی بسیاری دارد. برخلاف فانی‌اردای، این وبگاه بر نوعی از شوخ‌طبعی تمرکز دارد که مخاطبان جوان‌تر (۲۰ساله‌ها) آن را مضحک می‌یابند.

بازیگران کالج‌هیومر نمایش‌های کوتاهی را بازی می‌کنند، موقعیت‌های روزمره را به موقعیت‌های مضحک و پوچ بدل می‌کنند. ویدیوهای دیگر مسائلی را دست می‌اندازند، اغلب با احمقانه و ناپخته‌نشان‌دادن‌شان (با شوخ طبعی کثیف یا توالتی). این ویدیوها می‌توانند روشن کنند چگونه جوان‌ترها حرف می‌زنند، و فرهنگ امریکا را به روشی خنده‌آور دست می‌اندازند.

website-icon-18    PBS

شبکه‌ی پی‌بی‌اس برای برنامه‌های آموزشی فوق‌العاده‌اش و ویژه‌برنامه‌هایی در مورد طبیعت بکر و زیبا زبانزد است. و حالا شما می‌توانید بسیاری از برنامه‌ها (و کلیپ‌ها)ی این شبکه را بر روی وب سایت بی‌بی‌سی تماشا کنید. شما می‌توانید برنامه‌هایی در مورد غذا، هنر، طبیعت، تاریخ، نمایش‌ها و خیلی چیزهای دیگر پیدا کنید. اگر شما به دنبال مکانی برای یادگیری زبان انگلیسی به روشی مهیج هستید، این وب سایت را پیشنهاد می‌کنیم.

website-icon-18   Big Think

چه چیزی یک فرد را نابغه می‌کند؟ چگونه معده‌ی مان مغز دوممان می‌شود؟ ویدیوهای بیگ ثینک به این پرسش‌ها و بسیاری دیگر پاسخ می‌گوید. این وب سایت ویدیوهایی در مورد علم، بیولوژی و زندگی پست می‌کند که شما را به فکر وا‌می‌دارند.

ایده‌های این ویدیوها تقریباً بزرگ‌اند، اما به روشی شرح داده می‌شوند که افراد بسیاری می‌توانند آ ن را بفهمند. این را برای یادگیرندگان سطح متوسط به بالا و پیشرفته‌ی زبان انگلیسی توصیه می‌کنیم، و روش فوق‌العاده‌ای است برای پیدا کردن چیزهای جالب و یادگیری در موردشان – و صحبت کردن در این مورد که آیا به دنبال شروع یک گفتگو هستید.

website-icon-18  TED

مانند بیگ ثینک، تد ویدیوهایی به‌ این منظور در اختیارتان می‌گذارد که شما را به فکر وادارند. تد مجموعه‌ای از گفتارهایی است که توسط نبوغ صنایع مختلف بسیاری، از فناوری گرفته تا علم، ادبیات و علوم انسانی ایراد می‌شوند، و بر ترویج ایده‌های تازه متمرکز است.

ویدیوهای تد همگی فردی را روی صحنه نشان می‌دهند که در حال ایراد کردن گفتارش است،‌ و آن‌ها این گفتارها را در قالب‌های ۲ یا ۳ دقیقه‌ای تا یک ساعت ارائه می‌کنند. اگر سعی دارید اطلاعات عمومی‌تان را بالا ببرید، یا حتی مهارت‌های مکالمه‌ای‌تان را، شما می‌توانید چیزهای بسیاری با تماشا کردن گفتارهای تِد یاد بگیرید.

چه چیزی گفتاری را برای مخاطب جالب می‌کند؟ شما می‌توانید ایده‌های تازه‌ی بسیاری را یاد بگیرید و روش‌های تازه‌ی اندیشیدن در مورد مسائل را بیابید. پس از اینکه ویدیو را تماشا کردید، یک سرچ در مورد presenter بکنید: شما به این شکل با افراد تازه و مهمی آشنا می‌شوید.

website-icon-18    Wonder How To

این وب سایت ویدیوهای مفیدی را از سراسر اینترنت گردآوری کرده است که نشان می‌دهند چگونه تقریباً هر کاری را انجام دهیم. چه شما به آشپزی، هنر، فناوری علاقه داشته باشید یا به هر موضوع دیگری که نیاز به یک راهنمایی برای انجام دارد، شما می‌توانید به‌تقریب یک مقاله و یک ویدیو در مورد موضوعتان در این سایت پیدا کنید. هم‌زمان با دیدن ویدیوها مهارت تازه‌ای یاد بگیرید و  فهمتان را از دستورهای انگلیسی به محک آزمون بزنید.

website-icon-18    Snagfilms

تاکنون بیشتر در مورد ویدیوهای کوتاه مدت حرف زدیم. ویدیوهای سنگ‌فیلمز طولانی‌مدت هستند: ویدیوهای این سایت مستندهای طولانی‌اند. اگر دوست دارید در مورد فرهنگی، دوره‌ای در تاریخ، ورزشکاری یا هر موضوع دیگری بیشتر بدانید،‌ شاید یک فیلم در مورد موضوع در این سایت پیدا کنید. برنامه‌های دیگری نیز در دسترس‌اند، و مخاطب‌های مختلفی را برای دیدن برنامه‌هایشان به خود جذب می‌کند.

website-icon-18   Crackle

اگر می‌خواهید به خدمات جاری ویدیویی مانند نت‌فلیکس یا هولو بپیوندید اما از عهده‌ی هزینه‌های هر ماه بر نمی‌آیید، کرکل یک سایت فوق‌العاده است.

مانند وب سایت‌های جاری دیگر، کرکل مجموعه‌ای بی‌نظیر از فیلم‌ها، سریال‌ها، آثار کلاسیک بسیار (اعم از فیلم‌ها و نمایش‌های قدیمی) و حتی محتواهای تولیدی خودش را دارد. کرکل بر دستگاه‌های بسیاری قابل دسترس است پس می‌توانید بدون مشکل ویدیویی را تماشا کنید – و بدون نگرانی برای پرداخت هزینه‌ی ماهیانه هرچقدر که می‌خواهید فیلم و سریال ببینید.

نکته مهم! حتما این پست مرتبط را هم بخوانید: بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم و سریال- راهنمای کامل

website-icon-18    Adam Savage’s Tested

آدام سویچ یکی از افراد گروه سریال «افسانه‌زدایان» است. این وب‌سایت مجموعه‌ای از ویدیوهایی آدام است که چیزها و گاهی ساختمان‌ها را به محک آزمون می‌زند، چیزهایی را درست می‌کند و الخ. صدای رسایش به‌خوبی دریافتنی است، و نمایش‌ها بامزه‌اند اگر از دیدن روند ساخته‌شدن لذت می‌برید. اگر چیز کوتاه‌تری می‌خواهید این سایت پر از قسمت‌ها و کلیپ‌های مختلف است.

با همه‌ی گزینه‌های بالا، مطمئن باشید آنچه را که بدان علاقه‌مندید پیدا می‌کنید. از این سایت‌ها بعنوان مکمل یادگیری-نه منبع اصلی!- استفاده کنید تا زبان انگلیسی به بخش جدایی‌ناپذیر و مهیج زندگی‌تان بدل شود!

ترفندهای کاربردی زبان انگلیسی

زبانمهر

حتما بخوانید!

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست