یادگیری و تقویت زبان با تماشای فیلم و سریال

بهترین روش یادگیری/تقویت زبان انگلیسی با فیلم و سریال

گاما

در ادامه سری آموزش های کاربردی زبان انگلیسی، در این پست به شما نشان می دهیم که روش اصولی برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق تماشا کردن فیلم و سریال چیست و کدام فیلم ها و سریال ها، بهترین ها برای یادگیری زبان انگلیسی هستند. به نظر شما سرگرم کننده ترین و جالب‌ترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

7 نکته یادگیری و تقویت زبان با کمک فیلم و سریال (بطور خلاصه)

استفاده از فیلم و سریال به عنوان یکی از روش‌های موثر برای تقویت زبان بسیار مفید است. در زیر بطور خلاصه روش استفاده بهینه از فیلم و سریال به عنوان ابزاری برای تقویت زبان آمده است:

  1. تمرکز بر تفاوت‌های صوتی و لغوی: با گوش دادن به زبان واقعی مردم، می‌توانید با تفاوت‌های صوتی و لغوی، اصطلاحات و عبارات جدید آشنا شوید.
  2. تمرین شنیداری: گوش دادن به مکالمات و جملات در فیلم‌ها و سریال‌ها می‌تواند شنیداری شما را تقویت کند. پس از گوش دادن به یک جمله، سعی کنید آن را بازگو کنید.
  3. تقویت دایره لغات: با تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها، می‌توانید با لغات جدید آشنا شوید و دایره لغات خود را گسترش دهید. معنی لغات جدید را متوجه شده و در دفتر یادداشت کنید.
  4. تمرین تلفظ و ادای صحیح: تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها به شما کمک می‌کند تا الگوهای صحیح تلفظ را بشنوید و برای خود تلفظ صحیح را تقلید کنید.
  5. آشنایی با فرهنگ و ادبیات: فیلم‌ها و سریال‌ها نه تنها زبان را آموزش می‌دهند، بلکه به شما درک بیشتری از فرهنگ و ادبیات کشوری که زبانش را یاد می‌گیرید می‌دهند.
  6. انگیزه‌بخشی: تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها می‌تواند برای شما تجربه‌ای لذت‌بخش و انگیزه‌بخش باشد که شما را به ادامه یادگیری زبان تشویق می‌کند.
  7. استفاده از زیرنویس: اگر سطح زبانی شما اجازه نمی‌دهد تا بدون زیرنویس فیلم یا سریال را تماشا کنید، از زیرنویس بهره ببرید. ابتدا با زیرنویس به زبان مادری خود تماشا کنید و سپس با زیرنویس به زبان مورد نظر خود.

با توجه به این موارد، تماشای فیلم و سریال به عنوان یک فرصت عالی برای تقویت زبان می‌تواند در مسیر یادگیری شما بسیار مفید باشد.

چرا در یادگیری زبان انگلیسی از فیلم و سریال استفاده کنیم؟

اینجا سه دلیل بر تأثیر این گفته وجود دارد و به نظر من آن‌ها مفید هستند و علت اینکه بنده این پیشنهاد را به شما می‌دهم که برای یادگیری زبان بهتر است این کار را انجام دهید، به خاطر دلایل زیر است:

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

۱- با دیدن فیلم زبان انگلیسی واقعی را یاد می‌گیرید

زبان انگلیسی که شما از طریق کتاب‌های زبان یا متون درسی یا در کلاسهای آموزش زبان یاد می‌گیرید آن زبانی نیست که شما از گفته‌های مردم می‌شنوید. زبان انگلیسی که در فیلم‌ها مورد استفاده واقع می‌شود کاملاً طبیعی و بسیار نزدیک به آنچه که شما هنگام صحبت با یک کسی که زبان انگلیسی زبان اول و زبان مادری‌اش می‌باشد، می‌شنوید که این موضوع باعث تقویت زبان انگلیسی گفتاری شما می‌شود.

۲- کلمات انگلیسی را در محتوای متن و جملات یاد می‌گیرید نه به‌تنهایی

این مورد یکی از دلایلی است که من تماشای فیلم‌ها را دوست دارم. بیایید بگوییم که شما علاقه‌مند به تماشای فیلم‌های جنایی هستید(آن‌ها واقعاً عالی هستند). شما بعد از تماشای ۱۰ یا بیست عدد فیلم جنایی شروع به یادگیری واژگان مرتبط با محتوا و موضوع فیلم‌ها که همان جرم و جنایت است، می‌کنید.

مثلاً بیایید بگوییم که شما کلمه جدید detective“:کارآگاه ” را یاد گرفته‌اید به‌وسیله دیکشنری شما می‌دانید که چه معنی دارد” شخصی که جرم‌ها را بررسی می‌کند” اما تا زمانی که این کلمه نمی‌تواند برای شما این ایده را به وجود بیاورد که کجا و چگونه و چه موقع استفاده می‌شود به‌راحتی این کلمه را فراموش خواهید کرد.

۳- نحوه تلفظ کلمات را در فیلم‌ها خواهید شنید

در زبان انگلیسی، معمولاً ۳۰ درصد مردم آنچه که ما انتظار داریم کلمه صحیح تلفظ شود را مطابق میل ما تلفظ می‌کنند.پس تکلیف ۷۰ درصد باقی مانده چیست؟

معلوم است که ۷۰ درصد بقیه مردم کلمات را در کیفیت جمله بیان می‌کنند مثلاً وقتی جمله را با لبخند یا اخم و تن صدا یا آهنگ جمله مثل وقتی که عصبانی هستند یا ناراحت هستند، بیان می‌کنند. همان‌طور که شما می‌توانید حدس بزنید این مسئله برای بیشتر مردم انگلیسی زبان مهم‌تر است.

نکته مهم! با این ۱۱ داستان فوق العاده انگلیسی، هم بخندید و هم زبانتان را تقویت کنید!


راهکارهای یادگیری زبان از طریق فیلم و سریال زبان انگلیسی

۱-یک فیلم سینمایی جالب را انتخاب کنید. که این موضوع به نظر واضح است که درصورتی‌که اگر شما یک فیلم سینمایی خسته کننده را انتخاب کنید باعث خستگی شما و دل‌زدگی شما می‌شود و اگر شما خسته شوید واقعاً سخت است که به فیلم توجه کنید و بیشتر از یک ساعت و نیم برای تماشای آن وقت بگذارید.

۲-یک فیلم سینمایی را که با سطح زبان انگلیسی شما در ارتباط است انتخاب کنید. مثلاً پیشنهاد من برای افرادی که در مرحله آغازین یادگیری زبان هستند این هست که از فیلم‌های انیمیشنی و کارتونی استفاده کنند و زبان را یاد بگیرند. دلیل اصلی آن هم در استفاده زبان به‌صورت خیلی خوب و صمیمی می‌باشد و راحت می‌شود آن را فهمید.

۳-دیکشنری خود را همراه داشته باشید. نکته مهم این است که فیلمی را که دارای زیر نویس انگلیسی است انتخاب کنید و کلماتی را که به آن علاقمندهستید را خواهید شنید و آن را در دیکشنری بررسی کنید چون اگر این کار را نکنید در طول فیلم فهمیدن معنای آن برای شما دردسر ساز خواهد بود و با این کار این کلمه تا مدت‌ها در ذهن شما باقی خواهد ماند.

۴-جملات کوتاه را تکرار کنید. گاهی اوقات ممکن است که شما چیزهای جالبی در فیلم ببینید مثلاً جملات کوتاه یا بسیار عامیانه مثل جهنم واقعی یا بدون شک یا باتو شرط می‌بندم. که این جملات به‌وفور در زبان انگلیسی استفاده می‌شوند. در صورتی که شما مایل به تلفظ آن‌ها هستید باید آن‌ها را تکرار کنید وقتی که آن‌ها را با صدای بلند تکرار کردید ماندگاری آن‌ها در ذهن شما تا مدت‌ها باقی خواهد ماند.

۵-فیلم بدون زیر نویس. می‌دانم که تماشای فیلم خارجی بدون زیرنویس واقعاً سخت است. بنابراین پیشنهاد من در اینجا این هست که وقتی که شما برای اولین بار فیلمی را می‌خواهید تماشا کنید زیرنویس آن راهم همگام با فیلم مشاهده کنید اما برای بار دوم که شما فرصت تماشای مجدد آن را به دست آوردید سعی کنید که زیرنویس آن را خاموش کنید.

۶-استفاده از برنامه  VLC player . این برنامه به شما این اجازه را می‌دهد که فیلم را با نصف سرعت یا یک چهارم سرعت به عقب بزنید و تماشا کنید بنابراین اگر بخش‌هایی از فیلم را متوجه نشدید می‌توانید آن را با سرعت کمتری به عقب برگردانید و مجدد تلاش کنید که این کار برای تمرین مهارت شنیداری شما بسیار مفید است.

۷-اگر کلمه ایی را حین تماشای فیلم متوجه نشدید نگران نباشید. فقط اجازه دهید فیلم پیش برود و در پایان همه این‌ها به یاد دارید که در ابتدا چه گفتیم؟ تماشای فیلم‌های سینمایی باید سرگرم کننده باشند….. بنابراین اگر شما کلمه ایی یا جمل‌هایی یا حتی جملات زیادی را نفهمیدید نگران نباشید فقط زیر نویس را دنبال کنید و شیوه ادای جمله و کلمه را یاد بگیرید.


برای دریافت بهترین پکیج آموزش با فیلم و انیمیشن اینجا کلیک کنید

متد پیشرفته‌تر برای یادگیری زبان انگلیسی به‌وسیله فیلم و سریال

اقرار می‌کنم درحالی‌که یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند جالب و سرگرم کننده باشد اما کمی هم معایب دارد که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد: برای فیلم زیرنویسی نباشد که این موضوع امروزه چیز بسیار نادری است اما اگر شما فیلمی را بدون زیرنویس تماشا کنید مشکل است که بفهمید چه اتفاقی دارد در فیلم می‌افتد و موضوع فیلم درباره چیست.

۱- مجبورید که فیلم را ثابت کنید و مجدد اجرا کنید تا بفهمید چه می‌گوید. که ممکن است زمان بر باشد چون گاهی اوقات فیلم ممکن است فیلمی بسیار آسان و ساده باشد. اما در زمان دیگری ممکن است فهمیدن فیلمی بسیار مشکل باشد( مثلاً شخصیت‌هایی که بازیگر نقش پروفسور و دانشمند هستند از کلمات و جملاتی استفاده می‌کنند که ممکن است شما تا کنون اصلاً آن‌ها را نشنیده باشید و به‌سختی متوجه منظور آن‌ها شوید)

۲-مجبورید که به دنبال معانی کلمات بگردید. و برای هر کلمه ایی که نمی‌دانید ممکن است بخواهید از دیکشنری استفاده کنید. درحالی‌که امروزه پیدا کردن لغت بسیار آسان شده است و می‌توان با گوشی همراه هم این کار را کرد ولی ثابت کردن فیلم و معنی کلمه پیدا کردن می‌تواند آزار دهنده باشد.

۳-نمی‌توانید این کلمات را بعداً هم به خاطر بیاورید. سخت است که شما آنچه را که یاد گرفته‌اید را ردیابی کنید چون خیلی زمان‌بر است و نیازمند یادداشت برداری‌های طاقت فرسایی است درحالی‌که ما می‌خواهیم تجربه لذت بخشی را از تماشای فیلم‌های سینمایی داشته باشیم بدون اینکه بخواهیم هر بار در فیلم وقفه ایجاد کرده و هر کلمه جدیدی را یادداشت کنیم

۴-نمی‌دانید که آیا بعداً این کلمات را به خاطر خواهید آورد یا نه. بعد از یک هفته یا یک ماه یا حتی سه ماه و ممکن است حتی آنچه را که یاد گرفته‌اید فراموش کنید و ممکن است یادداشت برداری نکرده باشید و واقعاً نمی‌توانید خودتان را در آخر امتحان کنید.


۷ فیلم سینمایی عالی برای کمک به یادگیری زبان انگلیسی

۱-در جستجوی نمو- Finding Nemo

در جستجوی نمو- Finding Nemo

فیلم انیمیشنی در جستجوی نمو در مورد دلقک ماهی است که پسرش نمو را گم می‌کند و در راه این ماهی با یک ماهی دیگری بنام داری آشنا می‌شود که با همدیگر سفر مهیج و جالبی را برای یافتن نمو در سراسر اقیانوس عظیم آغاز می‌کنند. نمی‌خواهم که فراز نشیب‌های این فیلم را نشان دهم بلکه می‌خواهم بگویم که این فیلم واقعاً برای هرکسی که تماشایش کند عالی و جالب است و یکی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی در همه زمان‌ها بوده است.

۲-ویرانگر- Terminator

ویرانگر- Terminator

مجموعه ویرانگر یک داستانی است که جنگ میان ماشین‌های هوشمند مصنوعی را با انسان‌ها بیان می‌کند که پیش بینی شده است این جنگ در آینده اتفاق بیفتد. زمانی که انسان‌ها در حال پیروزی بر این ربات‌های ماشینی هستند این ماشین‌های مصنوعی باهوش ماشین‌های کشنده خود را به زمان گذشته می‌فرستند و هدفشان تلاش برای کشتن رهبر مخالف از نوع انسانی بنام جان کانر و خانواده اش است که این فیلم علمی داستانی لرزاننده واقعاً یکی از انواع این ژانر است.

نکته مهم! ۲۰ اصطلاح ضروری برای اینکه یک انگلیسی زبان حرفه ای به نظر برسید

۳-تایتانیک- Titanic

تایتانیک- Titanic

تایتانیک یکی از فیلم‌هایی است که در طول تاریخ فیلم سازی همیشه مورد تجلیل و تقدیر واقع شده است و داستان این فیلم بر اساس زندگی واقعی می‌باشد. این فیلم داستان عاشقانه بین دختری بنام رز دیویت باکاتر( دختری از یک خانواده ثروتمند) و پسری بنام جک داوسون ( پسری از یک خانواده فقیر و این پسر هنرمند است و در کشتی شعبده بازی می‌کند).

۴- هری پاتر- Harry Potter

هری پاتر- Harry Potter

اگر شما علاقه‌مند به جادو هستید فیلم هری پاتر شما را به رازهای هاگوارت و جهان جادوگری می برد. کتاب هری پاتر مجموعه مشتمل بر هفت کتاب است که (هشت حلقه فیلم دارد) در مورد نزاع بین جادوهای خوب و بد است و کل داستان بر روی شخصیت‌هایی مثل هری پاتر و شاه والدرمورت متمرکز است.

بعد از اینکه شما این مجموعه را نگاه کنید خواهید فهمید که مجددا جادو هرگز بصورت یکسان نخواهد بود.

۵-جنگ ستارگان- Star Wars

جنگ ستارگان- Star Wars

جنگ ستارگان یکی دیگر از مجموعه فیلم‌های حماسی کمی عجیبی است که این مجموعه ها به ترتیب ساخته نشده اند و اگر شما می‌خواهید این فیلم را از ابتدا تا انتهای مجموعه اش تماشا کنید بهتر است که به ترتیب زیر تماشا کنید: ۴و۵و۱و۲و۳و۶٫ که مجموعه جنگ جهانی ستارگان اینگونه ساخته شده است. این داستان به دنبال پایان یافتن جنگ طولانی میان دو نیروی متضاد جهانی بنام سلطنت جدی و شاهان ششم می‌باشد.

۶- ارباب حلقه ها- Lord of the Rings

ارباب حلقه ها- Lord of the Rings

ارباب حلقه ها یکی دیگر از عالی ترین فیلم‌های مجموعه دار در قالب جادو می‌باشد. مجموعه هایی از زمینهای خاور میانه که سه طایفه بدوی بنام کوتوله ها، انسان‌ها و جنیان همچنین طوایف دیگری مثل هابیتها، غولها و گرگ نماها در ان زندگی می‌کنند.

این مجموعه ها دنبال کننده نقطه تاریکی است که فردی یاغی بنام سارون در حال رهبری انجا می‌باشد که سارون شرورترین موجودات را در آن سرزمینها در تمام آن زمانهایی که مشغول حکومت است به کار گرفته است. گروهی کوچکی از جنگندگان برای از بین بردن این شیطان ماموریت شجاعانه ایی را انجام می‌دهند مبنی بر اینکه آن‌ها باید حلقه ایی را که نماد قدرت شخص سارون می‌باشد نابود کنند تا سارون و حکومتش با نابودی این حلقه از بین بروند.

۷- دزدان دریایی کاراییب- Pirates of the Caribbean

دزدان دریایی کاراییب- Pirates of the Caribbean

دزدان دریایی کاراییب مجموعه فیلم‌هایی است در مورد دزدان دریایی که در آن ماجراجوییهای جک اسپارو کاپیتان کشتی جک بنام مروارید سیاه نشان داده می‌شود و در اولین فیلم مجموعه این‌طور آغاز می‌شود که جک تلاش می‌کند که کشتی اش را که از او دزدیده اند را پیدا کند و برگرداند. در فیلم‌های بعدی جک به دنبال یافتن قفسه سینه مرد مرده ایی میرود که دارنده قلب کاپیتان دیوید جانز می‌باشد شخصی که جک به او علاقه‌مند است و در پایان جک به دنبال سر چشمه جوانی می رود که چشمه جادویی که نوشیدن آب آن تضمین کننده جوانی جاودانه می‌باشد.

این فیلم‌ها جزئی آن دسته از فیلم‌هایی هستند که در تاریخ فیلم سازی همیشه مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفته اند و امیدواریم که شما از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

نکته مهم! با کمک این بسته های استثنایی، زبان انگلیسی را بصورت حرفه ای، سریع و بدون نیاز به کلاس بیاموزید!

بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی کدامند؟

در اینجا بطور خلاصه سه سریال را بعنوان بهترین منبع برای یادگیری زبان انگلیسی به شما معرفی می‌کنیم:

اگر سوالی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید.

دانلود رایگان 3 منبع کاربردی زبان انگلیسی

زبانمهر

حتما بخوانید!

4 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • ممنونم جالب بود من دارم با انمیشن شروع میکنم

    پاسخ
  • با سلام و خسته نباشید و ممنونم از سایت و فایل ها و نکات آموزشی بسار خوبتون و در ادامه دوتا سوال داشتم خدمتتون اول اینکه سریال @extr هم میشه ازش استفاده کرد و دوم اینکه چطور استفاده کنیم تا در آینده به مشکل بر نخوریم
    باتشکر از سایت بسیار خوبتون

    پاسخ
  • سلام خیلی مطالبتون عالیه
    من زبانم مبتدی هست و دایره لغاتم خیلی ضعیفه کدوم سریال رو بهم پیشنهاد میدین؟و اگر با زیرنویس فارسی ببینم اشکال داره؟چون من اگر بخوام به زبان انگلیسی ببینم باید مدام پوز کنم و اینکار خیلی کسل کننده س

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست