مخفف ماههای انگلیسی

ماه های سال به انگلیسی و 10 نکته کاربردی 

گاما

این که به کودک تان یاد بدهید در چه زمانی از زندگی است، بسیار اهمیت دارد و و تغییرات را می فهمد‌. در این قسمت راهکار های کاربردی را به شما آموزش می دهیم تا کودک تان بتواند ماه های سال را به زبان انگلیسی بیاموزد.

     انجام کار نیاز داریم. به عنوان مثال برای رفتن به مدرسه، برای انجام کار های مختلف، برای ناهار درست کردن، برای رفتن به منزل و کار های این چنینی.

البته همه این ها در دوره کوتاهی اتفاق می‌ افتد اما یاد گرفتن دوازده ماه به زبان انگلیسی به کودکانمان کمک می کند تا بتوانند چیز های بیشتری یاد بگیرند که‌ یکی از آسان ترین راه ها برای درس دادن به کودکان این است که با آن ها صحبت کنیم و بگوییم که تاریخ تولدشان یک بار در سال تکرار می‌ شود. برای این که به آن ها کمک کنیم این موضوع را بفهمند، بسیار مهم است که اول نام ماه های سال را به آن ها آموزش دهیم. از این طریق متوجه می شوند که در چه ماهی تولد مادر، پدر یا خودشان است.

دانلود داستان های کوتاه  با ترجمه

همچنین تعطیلات و جشن های بزرگ را در ماه های مختلف یاد می‌ گیرند و می‌ توانند تقویم ذهنی خودشان را داشته باشند. اگر چه انجام این کار خیلی راحت نیست و باید به آن ها یاد بدهیم که در سال چند ماه داریم و تفاوت ماه ها با یکدیگر در چیست.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

نام ماه ها

January (Jan.) ژانویه (جَنوئِری)

 title=

ژانویه اولین ماه سال است. ۳۱ روز دارد. در قطب شمال شروع زمستان و در قطب جنوب شروع تابستان است.

February (Feb.) فوریه (فِبْروئِری)

 title=

فوریه کوتاه ترین ماه سال است و یک ماه خاص می باشد . فوریه معمولاً ۲۸ روزه است و هر ۴ سال یک بار ۲۹ روزه می شود.

March (Mar.) مارس (مارچ)

 title=

شروع فصل بهار ! در قطب شمال فصل بهار با فرا رسیدن این ماه آغاز می‌ شود و در قطب جنوب شروع پاییز است و ۳۱ روز دارد.

April (Apr.) آوریل (اِیْپریل)

 title=

آوریل ۳۰ روز دارد. در بعضی از نقاط، قطب شمال با فرا  رسیدن فصل آوریل ، هوا پر از باد و باران می شود.

May (May) می (مِیْ)

 title=

ماه می پنجمین ماه سال است و سی و یک روز دارد. با شروع این ماه ؛ در قطب جنوب شروع فصل پاییز و در قطب شمال انتهای بهار است.

June (Jun.) ژوئن (جون)

 title=

ژوئن ۳۰ روز دارد و وسط سال است. افرادی که در قطب جنوب زندگی می کنند، سرمای هوا را در این ماه احساس می‌ کنند. افراد ناحیه شمالی شروع تابستان و روز های آفتابی را با ژوئن شاهد خواهند بود.

حتما دانلود کنید: آموزش زبان انگلیسی با ۱۰۰ درس رایگان (صفر تا صد+جزوه)

July ( Jul.) ژوئیه (جولای)

 title=

ماه جولای سی و یک روز دارد. شروع این ماه؛ برای نواحی شمالی وسط تابستان و شروع تعطیلات شان است.

August (Aug.) آگوست (آگِسْت)

 title=

شروع این ماه، برای نواحی جنوبی سرد است و انتهای پاییز را نشان می دهد و زمانی عالی برای رفتن به ساحل و لذت بردن از آب دریا است. این ماه 31 روز دارد.

September (Sep.) سپتامبر (سِپْتِمْبِر)

 title=

سپتامبر نهمین ماه در سال است که در نواحی شمالی با فصل پاییز آغاز می شود و در بسیاری از کشور ها زمان شروع مدارس است و ۳۰ روز دارد.

آموزش مکالمه تلفنی در زبان انگلیسی (8 نکته و 50 عبارت کاربردی)

October (Oct.) اکتبر(اُکْتُبِر)

 title=

در بسیاری از نقاط دنیا، اکتبر ماه ریزش برگ ها است و هوا در بعضی از نقاط دیگر کمی گرم تر می‌ شود. اکتبر دهمین ماه سال بوده و ۳۱ روز دارد.

November (Nov.) نوامبر (نُوِمْبِر)

 title=

ماه نوامبر در قطب شمال سردتر می‌ شود اما در قطب جنوب دما کم کم بالا می رود . نوامبر ۳۰ روز دارد و یازدهمین ماه از سال است.

December (Dec.) دسامبر (دیسِمْبِر)

 title=

دسامبر آخرین ماه سال است و ۳۱ روز دارد. این ماه؛ شروع تابستان برای قطب جنوب و شروع زمستان برای قطب شمال است.

دانلود آهنگ انگلیسی با ترجمه (20 تای برتر)

ویدیوی آموزشی

 

روز های ماه

طبق تقویم میلادی، چهار ماه از تقویم میلادی 30 روز و هفت ماه از تقویم میلادی 31 روز دارد و در فوریه هم که اگر سال کبیسه باشد، ماه دوم 29 روزه و اگر یک سال معمولی باشد، فوریه 28 روزه است.

روز های سال

طبق تقویم مدرن، سال معمولی و سال کبیسه 365 و 366 روزه است، زیرا سال کبیسه به دلیل روز کبیسه (29 فوریه) یک روز بیشتر از سال معمولی دارد.

اما در دوران باستان ، تقویم رومی فقط 304 روز داشت.

دانلود کنید: دانلود آهنگ انگلیسی با ترجمه (20 تای برتر)

ماه های سال

تقویم میلادی ما شامل 12 ماه است. نمونه اولیه تقویم جولیانی از همان الگوی تقویم میلادی پیروی می کند. نام تمام 12 ماه از تقویم رومی گرفته شده است و تقویم رومی فقط ده ماه دارد و سال تقویمی از مارس ( مارتیوس ) شروع می شود.

ماه ها طبق تقویم رومی

طبق تقویم رومی، سپتامبر هفتمین ماه، اکتبر هشتمین ماه، نوامبر نهمین ماه و دسامبر دهمین ماه است. رومی ها نام این ماه ها را بر اساس تعداد ماه ها می گذارند. اما بعد از اضافه شدن ژانویه و فوریه به تقویم ماه، تمام موقعیت های قبلی ماه های ارائه شده توسط رومانیایی ها تغییر کرد . در حال حاضر سپتامبر که به عنوان ماه هفتم نامیده می شد، به ماه نهم تبدیل شده است. ماه های دیگر هم به همین ترتیب پشت سر هم قرار می گیرند.

خوب، در بسیاری از جاها، هنوز مردم به دلایل زیادی از تقویم مذهبی خودشان برای جشن هایشان استفاده می کنند. بسیاری از تقویم‌ ها از ماه‌ ها برای تقسیم یک سال به یک دوره کوتاه استفاده می ‌کنند، مثل تقویم اسلامی، هندو و عبری. اما پرکاربرد ترین تقویم، تقویم میلادی است.

آموزش مکالمه تلفنی در زبان انگلیسی (8 نکته و 50 عبارت)

خیلی وقت ها متوجه می شویم که یک ماه را می توان به صورت مخفف نوشت، به این معنا که با 2 یا 3 حرف نوشته می شود، اما یادتان باشد که همه ماه ها را نمی توان به صورت 2 یا 3 حرفی مخفف کرد؛ زیرا آن ماه ها 3 یا 4 حرفی هستند.

ماه هایی که می توان آن ها را در 2 تا 3 حرفی مخفف کرد، عبارتند از:

  • ژانویه – Jan
  • فوریه – Feb
  • مارس – Mar
  • آوریل – Apr
  • آگوست – Aug
  • سپتامبر – Sept
  • اکتبر – Oct
  • نوامبر – Nov
  • دسامبر – Dec

هر چند بار که املا یک کلمه ممکن است بسته به انگلیسی بریتیش و اَمریکن تغییر می کند، اما این تغییر در املای ماه ها نشان داده نمی شود.

سوالات متداول در مورد ماه های سال

تاریخ تولد را چه طور بگوییم؟

پاسخ: وقتی تاریخ تولدمان را به شخصی می گوییم، روز و ماه تولدمان را می گوییم. به طور مثال تولد من 4 فوریه است. گاهی گفتن سال تولد هم ضروری می شود. پس می گوییم: تاریخ تولد من 4 فوریه 2005 است.

در کدام ماه باید کریسمس را جشن بگیریم؟

پاسخ: کریسمس در روز 25 دسامبر جشن گرفته می شود.

چه طور بگوییم چه زمانی با کسی دیدار خواهیم کرد؟

پاسخ: وقتی با کسی دیدار می کنیم، تعیین تاریخ ضروری است، بنابراین می گوییم که در 14ام فوریه ملاقات خواهیم کرد.

زبانمهر

حتما بخوانید!

7 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست