انگلیسی کودکان با کارتون

20 بهترین کارتون/انیمیشن آموزش زبان انگلیسی به کودکان

گاما

بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی، به عنوان زبان دوم، برای کودکان پنج تا شش ساله است. اگر چه، این طور به نظر می رسد که بچه های این سن به اندازه ای که والدینشان انتظار دارند بر روی موضوع یادگیری تمرکز نمی کنند. فرزند شما دوست دارد بازی کند و شما نباید آن ها را مجبور به مطالعه و یادگیری کنید؛ کاری که شما باید انجام دهید این است که شیوه ای جالب و مناسب برای یادگیری آن ها پیدا کنید.

یکی از بهترین شیوه هایی که احتمالا در مورد آن زیاد هم شنیده اید، یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم و کارتون و انیمیشن است؛ روشی بسیار مناسب، کارامد، بی دردسر و صد در صد رایگان برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان دلبندتان خواهد بود. در این مطلب بهترین کارتون و انیمیشن های هم تک قسمتی هم سریالی برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان را معرفی می کنیم با لینک دانلود رایگان که زیرنویس فارسی و انگلیسی هم دارند.

مزایای یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم و کارتون

۱-سرگرم کننده است: هدف اصلی ما در مسیر آموزش زبان انگلیسی به کودکان از طریق کارتون های مورد علاقه شان، سرگرم کردن بچه ها و هم چنین لذت بردن آن ها است. بر خلاف ما بزرگتر ها، بچه ها دقیقا همان کاری را انجام می دهند که دوست دارند. بنابراین، باید کاری کنید که در وهله اول کودک شما از روش یادگیری اش لذت کافی را ببرد و آن را دوست داشته باشد.

۲-زبان انگلیسی صحیح و متنوعی را ارائه می دهد: با تماشای کارتون های انگلیسی زبان بچه ها می توانند کاربرد زبان انگلیسی را در موقعیت های واقعی یاد بگیرند. قطعا این نوع یادگیری در محیط های واقعی کاربردی تر و عملی تر است و جذابیت بیشتری برای بچه ها دارد چرا که به راحتی می توانند چیزهایی را که آموخته اند در زندگی روزمره خود به کار ببرند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

۳-به طور طبیعی قدرت شنیداری و گفتاری کودکان را تقویت می کند: محققان به این نتیجه رسیده اند که بچه ها، در مقایسه با بزرگسالان، با سرعت بیشتری می توانند بیاموزند و یاد بگیرند. آن ها به سرعت و به آسانی همه چیز را جذب می کنند؛ خصوصا می توانند زبان دیگری را به سرعت یاد بگیرند. به همین دلیل است که می گوییم تماشای فیلم و کارتون به بچه ها کمک می کند تا به طور طبیعی زبان انگلیسی را بیاموزند و دقیقا بعد از مدتی بتوانند همانند یک انگیسی زبان صحبت کنند و بشنوند.

حتما بخوانید: اصولی ترین روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان در منزل (۱ تا ۷ ساله)

مراحل یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم و کارتون برای کودکان

تعیین روش یادگیری زبان انگلیسی موضوعی بسیار مهم است؛ ولیکن دانستن این که چطور باید آن روش را پیاده کرد موضوعی بسیار مهم تر می باشد.

۱-انتخاب کارتونی مناسب: ظاهرا این مرحله کاری بسیار راحت است اما مادران باید در انتخاب کارتون و یا فیلم مناسب بسیار دقت کنند. مثلا آیا این کارتون یا فیلم جز علاقه مندی های کودک شما است؟ آیا در سطح کودک شما است؟ به عنوان مثال، اگر کودک شما دختر است و عاشق کارتون های پرنسسی می توانید کارتون ” یخ زده ” را برای او انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم که سری به سایت Netflix بزنید؛ در این سایت می توانید فیلم های بسیار خوبی برای کودک خود پیدا کنید که قطعا به یادگیری زبان انگلیسی او کمک شایانی خواهند کرد.

۲-تماشای کارتون با زیرنویس دو زبانه: در این مرحله شما می بایست همراه با کودک خود کارتون یا فیلم را با زیرنویس انگلیسی ببینید، نه با زیرنویس فارسی. هدف از انجام این کار این است که به راحتی می توانید لغات انگلیسی جدید و معنی آن ها را پیدا کنید. اگر برنامه eJOY eXtension را روی سیستم خود نصب کرده باشید می توانید به راحتی و خیلی سریع این کار را انجام دهید. این برنامه به شما کمک می کند تا تنها با یک کلیک معنی لغات جدید را به آسانی پیدا کنید؛ خصوصا زمانی که با برنامه Netflix فیلم و کارتون می بینید می توانید از امکانات فوق العاده آن استفاده کنید، امکاناتی نظیر مکث خودکار فیلم ، نمایش زیرنویس بعد از مکث و… .

۳-تمرین زبان انگلیسی با انجام بازی های مختلف: بعد از تماشای فیلم و یا کارتون، می توانید کودک خود را راهنمایی کنید تا زبان انگلیسی را حین بازی کردن تمرین کند. مادران هم می توانند در این بازی ها همراه بچه ها باشند و آن ها را همراهی کنند؛ در این صورت بازی برای بچه ها جذاب تر و هیجان انگیز تر خواهد بود.

نه تنها در این بازی ها می توانید نقش آفرینی کنید، بلکه در زندگی روزمره خود هم می توانید این کار را انجام دهید که بدون شک برای بچه ها بسیار مهیج و جالب است. بچه ها با تماشای فیلم و کارتون انگلیسی لغات، عبارات و اصطلاحات جدیدی یاد می گیرند که قطعا در زندگی روزمره شان کاربرد دارند؛ بنابراین می توانند به راحتی این لغات و اصطلاحات جدید را در موقعیت های واقعی روزمره خود پیاده کنند.

حتما بخوانید: ۲۳ نکته مهم برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان (۲ تا ۸ ساله)

۲۰ کارتون مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

آیا می خواهید کودک شما زبان انگلیسی را به خوبی متوجه شود و صحبت کند؟ تماشای کارتون های انگلیسی زبان روش بسیار خوبی برای یادگیری این زبان است. کارتون ها جالب، رنگارنگ و با نمک هستند و موسیقی های بسیار جذابی دارند. در کارتون ها از صداهایی بسیار روان، ساده و واضح استفاده می شود و کلمات طوری ادا می شوند که برای بچه ها قابل فهم باشند تا بتوانند لغات جدید را به راحتی یاد بگیرند.

کارتون ها حدودا ۲۰ دقیقه ایی هستند که همین زمان توجه کودکان را به اندازه کافی جلب می کند. کارتون ها شامل لغاتی هستند که برای زبان آموزان سطح مبتدی، متوسطه و حتی پیشرفته بسیار مناسب هستند. اغلب این لغات تکرار می شوند و همین تکرار به بچه ها کمک می کند تا به صورت طبیعتی و خیلی راحت زبان انگلیسی را یاد بگیرند. در ادامه ۲۰ کارتون مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی به کودکان را به شما پیشنهاد می دهیم. با ما همراه باشید:

۱-آرتور PBS KIDS – Arthur

 

این انیمیشن آموزشی برای کودکان سنین چهار تا هشت سال مناسب است. داستان این کارتون در شهری خیالی در آمریکا به نام الوود سیتی اتفاق می افتد که حول محور زندگی پسر بچه هشت ساله ای به نام آرتور، دوستان و خانواده اش می چرخد.

این کارتون خنده دار است. سطح زبان انگلیسی این برنامه ابتدایی است و موزیک های بسیار جذاب و گیرایی دارد که قطعا روند یادگیری را سرعت می بخشند. آرتور برنامه ای بسیار مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی در کودکان است.

۲-دورا و دوستان: در شهر! Dora and Friends: Into the City

 

شخصیت اصلی این داستان دختری به نام دورا و دوستانش هستند که در شهر ماجرا های بسیار متنوعی را تجربه می کنند. در این کارتون بچه ها با لغات و عبارات جدیدی آشنا می شوند که به یادگیری زبان انگلیسی آن ها قطعا کمک می کنند. این انیمیشن تعاملی است یعنی بچه ها می توانند با شخصیت های داستان صحبت کنند.

۳-مایا و میگوئل Maya and Miguel

 

درست مانند کارتون دورا و دوستان، این کارتون هم بسیار جذاب و دوست داشتنی است. کودک در این کارتون با موقعیت هایی رو به رو می شود که برایش آشنا خواهد بود. این کارتون بچه ها را تشویق می کند تا رفتار شخصیت های کارتون را به خوبی تقلید کنند.

۴-فینیس و فرب Phineas And Ferb

 

این برنامه یکی از زیرکانه ترین کارتون های آموزشی محسوب می شود. این کارتون با سرعت شناخته شده و معروف شد؛ چرا که دیالوگ هایی بسیار طنز گونه، جذاب و زیرکانه دارد. این کارتون برای بچه ها در همه سنین مناسب است و به یادگیری زبان انگلیسی آن ها کمک شایانی خواهد کرد.

دانلود کنید: ۳۰ فیلم آموزش زبان انگلیسی با آهنگ برای کودکان (دانلود رایگان)

۵-ورد گرل Wordgirl

 

این برنامه با هدف آموزش زبان انگلیسی ساخته و تولید شده است. اما نگران نباشید، کودک شما این موضوع را نخواهد فهمید و قطعا از دیدن آن لذت خواهد برد. این کارتون هم جنبه سرگرمی دارد و هم جنبه آموزشی.

شخصیت اصلی داستان در موقعیت هایی قرار می گیرد که بسیار جذاب و هیجان انگیز هستند. بدون شک کودکان شیفته این برنامه می شوند. این برنامه قابلیت های بسیار خوبی دارد که به یادگیری زبان انگلیسی در کودکان کمک می کنند.

۶-بچه رئیس: بازگشت به شرکت

 

کارتون بچه مهندس برنامه ای بسیار خنده دار و جذاب است؛ قطعا کودکان و بزرگسالان از دیدن آن لذت خواهند برد. دیالوگ های طنز گونه و انیمیشن بسیار پویا و جذابش آن را به گزینه بسیار خوبی برای آموزش زبان انگلیسی به بچه ها تبدیل کرده است.

۷-تایتان های نوجوان

 

این برنامه برای بچه های بزرگتر مناسب است؛ دیالوگ های این کارتون جدی هستند و بیشتر مناسب بچه های بزرگتر یعنی هشت سال به بالا است. این داستان طوری طراحی شده که بیننده می تواند سریعا با شخصیت های آن ارتباط برقرار کند. تمام کاراکترهای این کارتون منحصر به فرد هستند و شخصیت هایی فوق العاده متفاوت دارند و هم چنین نحوه صحبت کردنشان هم بسیار متفاوت است.

۸-آواتار: آخرین باد افزار Avatar The Last Airbender

 

این کارتون شاهکاری بی نظیر است . والدین هم مانند بچه ها غرق داستان این کارتون می شوند. برای خلق داستان ها و انیمیشن های این کارتون از هنرهای رزمی و افسانه های شرقی استفاده شده است.

علاوه بر این ، شخصیت های این برنامه دوست داشتنی و قابل شناسایی هستند. انیمیشن بسیار عالی و قصه پردازی مهیج این کارتون آن را بسیار جذاب و فوق العاده کرده است؛ طوریکه می تواند ساعت ها بچه ها را به خود مشغول کند. قطعا تماشای این برنامه تاثیر بسیار زیادی در یادگیری زبان انگلیسی کودکان خواهد داشت.

۹-مارتا صحبت می کند Martha Speaks

 

این کارتون در مورد سگی است که بعد از خوردن سوپ الفبا می تواند صحبت کند. این کارتون در هر بخشی لغات جدیدی را به کودک یاد می دهد و با تکرار آن لغات در طول برنامه به یادگیری

راحت تر زبان انگلیسی کودک کمک می کنند. قطعا با تکرا و تمرین کودک می تواند این لغات را به خاطر بسپارد.

۱۰-آزمایشگاه دگستر

 

دگستر فردی نابغه است که آزمایشگاه مخفیانه ای دارد . او آزمایشات مختلفی انجام می دهد و چیزهای جدیدی ابداع می کند و امیدوار است که خواهرش، دی دی، آن ها را خراب نکند.

این کارتون بیشتر برای بچه هایی مناسب است که تا حدودی انگلیسی را می دانند و می خواهند لغات پیچیده تر و سخت تری را یاد بگیرند.

بقیه انیمیشن های خوب

۱۱-جورج کنجکاو

جورج کنجکاو نام یک میمون آفریقایی است که همیشه به مشکل بر می خورد. و همین مشکلات ماجراهای جالبی برای جورج رقم می زنند. جورج دوستی به نام “مرد کلاه زرد” دارد که همیشه در زمان مشکلات به جورج کمک می کند.

حتما بخوانید: آموزش کلمات (و جملات) ساده ابتدایی انگلیسی به کودکان

۱۲-قطار دایناسور

این کارتون برای بچه های پیش دبستانی کارتونی بسیار مناسب و جذاب است. در این کارتون بچه ها با علوم و دایناسورها آشنا می شوند و اطلاعات مفیدی به دست می اورند.

روند داستان های این کارتون درون یک قطار اتفاق می افتد. این کارتون داستان زندگی بادی و خانواده اش را نشان می دهد که قصد دارند با این قطار دنیای دایناسورها را کشف کنند.

۱۳-دنیای کلمه Word World

کارتون دنیای ورد داستان زندگی گروهی از موجودات را نشان می دهد که تلاش می کنند نحوه ساختن کلمات درست را به بچه ها یاد بدهند.

در این کارتون با ماجراهایی که در این رابطه برای آنها پیش می آید آشنا می شوید. قورباغه نابغه و سگ دوست داشتنی شخصیت های اصلی این داستان هستند که به بچه ها کمک می کنند تا زبان انگیسی و معنی لغات جدید را یاد بگیرند.

۱۴-باب اسفنجی شلوار مکعبی

این کارتون یک انیمیشن آمریکایی است که شخصیت اصلی آن یک اسفنج مربعی شکل و زرد رنگ است. اسم این اسفنج ” باب ” است که همراه با دوست خود ” گری ” که یک حلزون است، در داخل یک آناناس زندگی می کنند. آنها در اقیانوس اطلس زندگی می کنند.

باب اسفنجی به عنوان آشپز در کراستی کراب کار می کند ولی همیشه با پاتریک که یک ستاره دریایی است به مشکل بر می خورد. پاتریک یکی از دوستان باب اسفنجی است. در این کارتون شاهد ماجراهای جالب و هیجان انگیزی خواهید بود.

۱۵-فیوچراما

فیوچراما کارتونی علمی تخیلی و ساخته آمریکا است . در این کارتون با داستان زندگی فیلیپ جی. فرای آشنا می شوید؛ فیلیپ پیک موتوری یک پیتزا فروشی در نیویورک است. این کارتون تصویرگر داستان زندگی در قرن سی و یکم است و کلا هفت مجموعه از این کارتون تولید شده است .

۱۶-پلنگ صورتی

این مجموعه کارتون داستان زندگی پلنگ صورتی را به تصویر می کشند. پلنگ صورتی زمانی که در موقعیت های مختلفی قرار می گیرد، عکس العمل های متفاوتی از خود نشان می دهد و ماجراهای جالی شکل می گیرد که همگی جذاب و دیدنی هستند. یکی دیگر از شخصیت های جذاب این کارتون کارآگاهی به نام کلوسیو است.

۱۷-شکارچیان واقعی روح Ghostbusters

کارتون شکارچیان واقعی روح در مورد چهار شکارچی روح است که در نیویورک و دیگر جاهای این کره خاکی می گردند و ماجراهای بسیار جذاب و دیدنی را رقم می زنند. در این راه لوییس، جانی و اسلیمر به این شکارچیان روح کمک می کنند و مسیر داستان را پیش می برند.

حتما بخوانید: روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان با کمک شعر و ریتم موسیقی

۱۸-میکی موس

میکی موس یک گربه ملوس است که در مجموعه کارتون های انیمیشنی و فیلم های کوتاه شرکت والت دیزنی وجود دارد. در این کارتون ها شخصیت ها دیگری هم مانند مینی موس ، دونالد داک، پلوتو و گوفی وجود دارند که همگی جذاب و دیدنی هستند. تماشای این انیمیشن ها قطعا خنده روی لب هایتان می آورند. در یوتیوپ می توانید بسیار از این کارتون ها را تماشا کنید . بدون شک تماشای کارتون های میکی موس به یادگیری زبان انگلیسی کودکان کمک شایانی می کند.

۱۹-دنیای استیون Steven Universe

این کارتون داستان زندگی گروهی از موجودات جادویی به نام گروه جواهرات کریستالی را نشان می دهد که اینجا هستند تا از زمین محافظت کنند . استیون قهرمان این گروه است که تلاش می کند دنیا را حفظ کند و به همین واسطه در این انیمیشن شاهد اتفاقات بسیار مهیجی خواهید بود. بقیه اعضای این گروه گارنت، پرل و آمیتیست هستند.

۲۰-به وقت ماجراجویی Adventure Time

این داستان در سرزمینی خیالی به نام اوو اتفاق می افتد و روایتگر داستان پسر بچه دوازده ساله ایی به نام “فین” و بهترین دوستش ” جیک ” است؛ جیک سگ بانمکی است که قدرت جادویی دارد. در این کارتون شاهد ماجراجویی ها و اتفاقات بسیار جذابی خواهید بود. می توانید در سایت Netflix این کارتون را تماشا کنید.

نتیجه گیری

قطعا یاد گرفتن زبان انگلیسی برای کودکان کاری سخت و مشکل است. گاهی اوقات بچه های بزرگتر از کار کردن با کتاب های آموزشی و حتی معلم خسته می شوند و علاقه خود را به یادگیری زبان انگلیسی کم کم از دست می دهند. در این صورت والدین به سختی می توانند فرزندان خود را در فعالیت های مربوط به یادگیری مشارکت دهند.

به همین دلیل، پیدا کردن روش هایی خلاقانه برای علاقه مند کردن بچه ها به موضوع یادگیری بسیار مهم خواهد بود. اگر چه جلب کردن توجه کودکان کاری بسیار مشکل است ولیکن بهتر است در سنین پایین تر کودکان را در محیط قرار داد و آن ها را با زبان انگلیسی اشنا کرد. و بدون شک تماشای کارتون یکی از بهترین و جذاب ترین شیوه های یادگیری زبان انگلیسی است.

حتما بخوانید: مکالمه انگلیسی برای کودکان: ۲۱ موضوع آموزنده و درعین حال جذاب

کارتون هایی انتخاب کنید که به زبان انگلیسی باشند. بهتر است یکی از والدین و یا هر دوی آن ها در طول تماشای کارتون کنار بچه ها بنشینند تا هر جایی که لازم بود و کودکان متوجه داستان نشدند، آن قسمت را برای کودکان توضیح دهند. خب حالا چه اتفاقی می افتد : کودکان به موضوع علاقه مند می شوند و بسیار راحت می توانند زبان انگلیسی را بیاموزند . هم چنین این موضوع مهارت شنیداری آن ها را هم تقویت می کند.

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست