آزمون تافل

نحوه ثبت نام، هزینه و زمان آزمون تافل (امیربهادر+سازمان سنجش)

گاما

خیلی از داوطلبان آزمون زبان انگلیسی تافل می پرسند که نحوه ثبت نام، هزینه و زمان برگزاری آزمون تافل چگونه است؟ در این پست برای شما به صورت مختصر و مفید توضیح می دهیم که چگونه برای این آزمون معتبر ثبت نام کنید، هزینه آزمون تافل چقدر است و زمان برگزاری آزمون چگونه است؟

قبل از هر چیز باید بگوییم که برای ثبت نام آزمون تافل می توانید از ویزا کارت یا مستر کارت استفاده کنید. در غیر این صورت روشی که ما پیشنهاد می کنیم را دنبال کنید.

۱-نحوه ثبت نام آزمون تافل

ثبت نام در آزمون تافل بسیار ساده است. کافی است از اینجا وارد سایت ETS بشوید.

اگر قبلا اکانت ساخته اید مشخصات اکانت خود را وارد کرده و Log in کنید و اگر تازه وارد هستید مطابق تصویر بر روی گزینه signup کلیک کنید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

1 5 e1505223170368

در مرحله دوم اطلاعات خود را در قسمت های ستاره دار وارد کنید، دقت کنید که اطلاعات وارد شده دقیقا مطابق با کارت ملی یا گذرنامه شما باشند (هر کدام که قرار است با آن سر جلسه بروید) اگر نحوه وارد کردن آدرس را بلد نیستید این آموزش را ببینید.

2 2 e1505223221884

در مرحله سوم بعد از اینکه ثبت نام کردید و log in کردید با صفحه ای مطابق تصویر زیر مواجه می شوید که برای ثبت نام آزمون تافل بر روی گزینه مشخص شده کلیک کنید.

3 4 e1505223260614

در مرحله چهارم مطابق شکل عمل کنید:

4 2 e1505223308751

در این مرحله هم تیک پایین صفحه را بزنید و گزینه continue را کلیک کنید

5 e1505223340541

در مرحله ششم مطابق شکل زیر کشور و شهری که می خواهید در آن امتحان تافل دهید را انتخاب کنید. معمولا ۷-۹ شهر در ایران می توانند این آزمون را برگزار کنند. سپس همانگونه که در تصویر می بینید باید یک بازه زمانی (حداقل ۲۰ روزه) که میخواهید در آن امتحان دهید انتخاب کنید و گزینه Search را کلیک کنید. اگر در این بازه زمانی که انتخاب کردید، مراکز پر نشده باشند، در قسمت پایین سرچ مثل تصویر زیر ، مراکز موجود برای ازمون در این بازه زمانی را معرفی میکند. اگر پر شده باشند باید بازه زمانی خود جستجو را گسترش دهید و تاریخ آزمون را عقب بیندازید. بر روی هر کدام از مراکزی که مایل هستید در آن امتحان دهید کلیک کنید. پس زمان های برگزاری آزمون تافل را در این مرحله می توانید ببینید. همچنین می توانید از اینجا زمان برگزاری آزمون تافل در موسسه امیربهادر را ببینید.

6 e1505223401389

 

مراحل بعدی را مطابق تصاویر زیر ادامه دهید:

7 e1505223445915

و سپس شماره ملی خود را وارد کرده و مدرکی که می خواهید با آن سر جلسه بروید انتخاب کنید (پاسپورت یا کارت ملی):

8 e1505223482996

 

بعد از این وارد مرحله بعد می شوید، مطابق شکل زیر گزینه دوم را انتخاب کنید تا علاوه بر ایمیل شما، کارنامه شما برای تان پست هم بشود(رایگان است):

9 e1505223519607

 

و سپس اگر در دانشگاهی پذیرش شده اید از اینجا نام دانشگاه را پیدا کرده تا پس از قبولی در آزمون کارنامه شما برایشان فرستاده شود (رایگان). اما اگر دانشگاهی را اینجا انتخاب نکنید، و  بعدا پذیرش بگیرید از دانشگاه، باید دوباره وارد همین حساب کاربری خود شوید و مجددا آدرس آن دانشگاه را وارد کرده و آن موقع دیگر باید هزینه گزارش نمره را پرداخت کنید (حدود ۵۰ دلار)

10 e1505223546777

 

بعد از این مرحله اطلاعات زیر را وارد کنید (مهم نیستند):

11 5 e1505223571303

پاسخ به یک سوال مهم: تفاوت تافل و آیلتس به زبان ساده، کدامیک برای من مناسب تر است؟

مثل شکل زیر گزینه Skip را بزنید (اینها تبلیغ بسته های آموزشی ETS هستند):

12 1 e1505223603114

 

حال در این مرحله اطلاعات خود را چک کنید و اگر مشکلی نبود گزینه ادامه را بزنید:

 

13 1 e1505223641287

 

و نهایتا وارد بخش پرداخت الکترونیک می شوید، اگر ووچر دارید که گزینه Voucher را بزنید و اگر ندارید از یکی از دوستان یا آشنایان که مستر کارد یا پی پال یا ویزا کارد دارند بخواهید برای شما پرداخت را انجام دهند. یا از طریق وبسایت Tehranpayment اقدام کنید (پیشنهاد ما)

14 1 e1505223668360

کسب نمره عالی در آزمون تافل نیازمند بهترین نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی می باشد. بسته های آموزشی که توسط موسسات مختلف تست شده باشند و مورد تایید اساتید نخبه. لیست این نرم افزارهای را از اینجا ببینید.

۲- هزینه ثبت نام آزمون تافل

هزینه آزمون تافل در کشورهای مختلف متفاوت است، مطابق جدول زیر می بینید که در ایران (به دلیل کیفیت بالای زندگی :/) هزینه ۲۱۵ دلار در نظر گرفته شده که چیزی حدود ۳ تا ۳ و نیم میلیون تومان است:

download

پاسخ به یک سوال مهم دیگر: بهترین موسسات آموزش زبان انگلیسی برای تافل در ایران کدامند؟

3-زمان آزمون تافل در ایران

برگزاری آزمون تافل (TOEFL) در ایران ممکن است بر اساس تقویم مخصوص به هر سال و سیاست‌های مختلف! تغییر کند اما معمولا هر ماه دوبار در هر 7 مرکز مجاز سراسر کشور برگزار می شود (در تهران امیربهادر میدان ولیعصر، مرکز TOEFL علامه سخن، مرکز TOEFL سازمان سنجش، مرکز TOEFL زبان نگار، مرکز TOEFL خاتم و در شهرستانها مرکز TOEFL فولادین ذوب آمل، مرکز تافل مشهد، مرکز تافل دانشگاه اصفهان، مرکز تافل ارومیه، مرکز TOEFL تبریز، مرکز TOEFL گسترش انفورماتیک زنجان).

برای اطلاع از زمان‌بندی دقیق آزمون‌های تافل در ایران، بهترین راه این است که به وب‌سایت رسمی ETS (سازمان برگزارکننده آزمون تافل) مراجعه کنید یا با مراکز برگزارکننده آزمون در ایران تماس بگیرید. اما راه پیشنهادی ما این است که به وبسایت رسمی مراجعه کنید (کلیک کنید) و در همین صفحه ابتدا گزینه Toefl ibt رو انتخاب کنید (اون دو گزینه مال ما نیستن کلا!) بعد بیاین یه کم پایین تر مثل تصویر زیر، تایپ کنید iran بعد از مراکزی که نمایش میده، مرکز مدنظرتون رو انتخاب کنید یا شهری که میخواین ازمون بدین و توی باکس کناری ش هم اگه دوست داشتین تاریخ مدنظرتون رو تعیین کنید تا همه مراکز و تاریخ های موجود برای اون بازه زمانی و اون مرکز رو  نمایش بده:

روش فهمیدن تاریخ ازمون تافل

پس در تصویر بالا هم می بینید که در وب‌سایت ETS، شما می‌توانید با انتخاب کشور و شهر خود، تقویم دقیق آزمون‌های پیش‌رو و اطلاعات مربوط به ثبت‌نام و محل برگزاری آزمون را بیابید. همچنین، در نظر داشته باشید که به دلیل شرایط خاص (مانند شیوع بیماری‌های همه‌گیر یا دیگر ملاحظات امنیتی)، برنامه آزمون‌ها ممکن است تغییر کند، بنابراین به‌روزرسانی‌های مربوطه را دنبال کنید.

مطالب محبوب تافل از نظر کاربران

هرگونه سوال یا تجربه ای در زمینه ثبت نام آزمون تافل دارید در بخش نظرات با ما و سایر هموطنان عزیز به اشتراک بگذارید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

16 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست