نمره 100 تافل

با نمره بالای ۹۹ تافل در چه دانشگاه هایی پذیرفته خواهید شد؟

گاما

در این مقاله؛ بحث می کنیم که آیا نمره تافل ۱۰۰؛ نمره ای کافی است یا خیر. همچنین موضوع این است که کسب این نمره برای دانشجویان مقطع دوره لیسانس و فارغ التحصیل شده ها تا چه اندازه رقابتی است. سپس توضیح می دهیم که نمرات تافل برای پذیرش دانشگاه ها چقدر می تواند مهم باشد. آنگاه نکاتی به شما یاد می دهیم که بتوانید نمرات تافل را به ۱۰۰ و ۱۱۰ برسانید.

نمره تافل ۱۰۰: آیا نمره خوبی محسوب می شود؟

قبل از هر چیز؛ سؤال این است که آیا نمره تافل ۱۰۰ خوب محسوب می شود؟ حقیقت این است؛ که بستگی به دانشگاهی دارید که شما می خواهید برای پذیرش به آنها درخواست بدهید. یک نمره ی تافل خوب، نمره ای است که بتواند از حداقل نمره ای که دانشگاه مد نظرتان معین کرده است؛ بیشتر باشد (از این رو شانس تان برای پذیرش در آن دانشگاه افزایش می یابد).

به این ترتیب؛ می توانیم به صورت درصدی محاسبه کرده و تعیین نماییم که آیا نمره ۱۰۰ تافل خوب محسوب می شودیا نه. بهتر است یادآور شویم که محاسبه درصدی به ما می گویدکه چه درصدی از آزمون دهندگان نمره ای پایین تر از آستانه نمره مد نظر کسب کرده اند. هر چقدر نمره درصدی تافل شما بالاتر باشد یعنی نمره تان بهتر است (در مقایسه با دیگر شرکت کنندگان در آزمون).

به طور کلی، اگر محاسبه درصدی بالاتر از میانگین باشد (۵۰ درصد)؛ یعنی یک نمره خوب کسب کرده اید و اگر بالا تر از ۷۵ درصد باشد؛ نمره عالی کسب نموده اید. با توجه به درصدهای رسمی تافل برای تمامی شرکت کننده ها، نمره ۱۰۰ مقدار درصدی ۸۰ به دست می آورد؛ یعنی این نمره از خوب خیلی و از عالی کمی بالاتر است.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

با این حال، درصدهای محاسبه شده بر اساس سطح کلاس تغییر می کند. برای مثال، زمانی که نمره های تافل دانش آموزان مدرسه و دبیرستانی محاسبه شود؛ نمره ۱۰۰ تافل از ۸۰% به ۸۸% افزایش می یابد.

در این جا محاسبات درصدی نمره تافل ۱۰۰ برای ۴ سطح کلاس متفاوت به شرح زیر است:

سطح آکادمیک محاسبات درصدی برای نمره تافل ۱۰۰
دانش آموزان دبیرستانی ۸۸
دانشجویان دانشگاه سال دوم ۸۹
دانشجویان مقطع کارشناسی ۸۲
دانشجویان فارغ التحصیل شده (برنامه های غیر تجاری) ۷۶
دانشجویان فارغ التحصیل شده (برنامه های تجاری) ۷۵
متقاضیان مدارس زبان انگلیسی ۸۵

همان طور که نشان داده شده است، یک نمره تافل واحد می تواند محاسبه ی درصدی را وابسته به این که در جستجوی چه سطحی از کلاس هستید، تقریباً به اندازه قابل توجهی تغییر دهید. در کل، هر چه سطح آکادمیک بالاتر می رود، محاسبه درصدی برای یک نمره ۱۰۰ تافل افت می کند و نشان می دهد که هرچقدر شما بیشتر تحصیل کرده باشید، می توانید نمره بالاتر از ۱۰۰ کسب کنید.

با توجه به جدول بالا برای دانشجویان دبیرستان، ۱۰۰ یک نمره عالی است و می تواند محاسبه درصدی ۸۸% را به دست بدهد. کسب این نمره به عنوان یک دانش آموز دبیرستانی، به این معناست که نمره ی شما بیشتر از اغلب شرکت کنندگان در آزمون است.

نمره ۱۰۰ در تافل تا چه اندازه رقابتی است؟

با توجه به توانایی زبان انگلیسی، یک نمره ۱۰۰ نشان می دهد که شما در زبان انگلیسی با این که کامل نیستید؛ اما عالی هستید. بر اساس ELS، نمره ی ۲۵ در ریدینگ، لیستنینگ و رایتینگ، شما را درمحدوده ی “بالا ” یا “خوب ” قرار می دهد. با این حال، با نمره ۲۵ در اسپیکینگ، شما در جایگاه اندکی پایین تر و در محدوده ی ” نسبتاً خوب ” قرار خواهید داشت.

برای بهبود نمرات این قسمت هایی که ذکر شد (و قرار گرفتن در محدوده های نام برده)، شما باید مهارت های زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. مثلاً برای اسپیکینگ، ETS به شما پیشنهاد می کند که دهان خود را هنگام صحبت کردن، بیشتر باز کرده و تمرین کنید که پاسخ موضوعات مربوطه را در مدت زمان کوتاه تری بدهید. در وبسایت ETS می توانید نکات آنلاین بیشتری در این مورد مطالعه کنید.

متوسط نمره تافل مورد نیاز (برای دانشجویان در حال تحصیل) برای پذیرش در دانشگاه های امریکا ۷۸ است. یک نمره ۱۰۰ شما را بالاتر از این مقدار آستانه قرار می دهد.

در واقع، ۱۰۰ یکی از رایج ترین نمرات رقابتی است. برای دانشجویان مقطع کارشناسی، در میان نمراتی که دانشگاه ها به عنوان مینیمم نمره ی خود برای پذیرش قرار می دهند؛ ۱۰۰ معمولاً، بالاترین نمره ای است که به عنوان آستانه انتخاب می شود و مابقی نمره پایین تری را مینیمم انتخاب خود قرار می دهند. برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی، نمره ۱۰۰ یک نمره متداول است و در اغلب دانشگاه ها به عنوان حد پذیرش انتخاب می شود، هرچند برای بیشتر برنامه های انتخابی؛ قرار دادن حد آستانه روی ۱۰۵ تا ۱۱۰ نیز امکان پذیر است.

برای متقاضیان دوره کارشناسی، حداقل نمرات TOEFL معمولا توسط کل کالج یا دانشگاه تعیین می شود. برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی، حداقل نمرات TOEFL مورد نیاز؛ اغلب با برنامه ای که ارائه می شود؛ تغییر می کند. در ادامه، حداقل نمره تافل مورد نیاز برای دانشگاه های مختلف و برنامه های متفاوت را به شما می دهیم.

دانشگاه های مقطع لیسانس و نمره تافل پیشنهادی برای پذیرش

دانشگاه

مینیمم نمره تافل مورد نیاز

نمره تافل پیشنهادی

دانشگاه بوستون ۱۰۰-۹۰
UCLA ۱۰۰
دانشگاه شیکاگو ۱۰۰
Cornell ۱۰۰
MIT ۹۰ ۱۰۰
NYU ۱۰۰
دانشگاه نوتردام ۱۰۰
دانشگاه واندربیلت ۱۰۰
دانشگاه واشنگتون ۷۶ ۹۲
Yale ۱۰۰

نمره مینیمم تافل برای دانشگاه های مقطع کارشناسی که باید کسب کنید

دانشگاه

مینیمم نمره تافل مورد نیاز

نمره تافل پیشنهادی

AMherst ۱۰۰
Brown ۱۰۰
Claremont McKenna ۱۰۰
columbia ۱۰۰
دانشگاه میشیگان ۱۰۰
Northeastern ۹۲
Rice ۱۰۰
دانشگاه روچستر ۱۰۰ ۱۰۷
USC ۱۰۰
Tufts ۱۰۰

دانشگاه مقطع کارشناسی که باید برای پذیرش در آن کمی روی نمره تافل خود بیشتر کار بکنید

دانشگاه

مینمم نمره تافل مورد نیاز

Carnegie Mellon ۱۰۲

مینمم نمره تافل مورد نیاز برای برنامه های کارشناسی ارشد متفاوت

برنامه

مینیمم نمره تافل مورد نیاز

Northwestern- دکترای هنرهای معاصر ۹۲
دانشگاه پیتزبورگ – مدیریت بازرگانی ۱۰۰
استنفورد- PhD آموزش ۱۰۰
مؤسسه پلی تکنیک Rensselaer– مهندسی مکانیک ۱۰۰
Columbia- PhD اقتصاد ۱۰۰
Harvard LLM ۱۰۰
Tufts – فوق لیسانس علوم زیست پزشکی ۱۰۰
MIT- PhD شیمی ۱۰۰
دانشگاه امریکن- فوق لیسانس روانشناسی ۱۰۰

برنامه های آموزشی که برای پذیرش در آنها باید نمره تافل تان را بهبود ببخشید و کمی بیشتر کار کنید.

برنامه

مینیمم نمره تافل مورد نیاز

NYU- طراحی صحنه و کارشناسی ارشد هنرهای زیبا شاخه فیلم ۱۰۵
Texas A&M. کارشناسی ارشد امورمالی ۱۰۵
Harvard- آموزش ۱۰۴
Cornell- مهندسی سیستم ها ۱۰۵
Duke- کارشناسی ارشد الهیات ۱۰۸
Columbia- LLM ۱۰۵
UC Davice- دکترای دامپزشکی ۱۰۵
دانشگاه شیکاگو- PhD فیزیک ۱۰۲
Yale- کارشناسی امور جهانی ۱۰۲

نمره تافل شما چقدر می تواند برای پذیرش اهمیت داشته باشد؟

اگر دانشگاه مد نظرتان؛ یک میزان حداقل نمره تافل داشته باشد، باید آن نمره را برای پذیرش بدست آورید. عدم کسب این نمره باعث می شود که شما مجاز به پذیرش نباشید (مگر اینکه دانشگاه پذیرش مشروط برای شما ارائه کند). به عنوان مثال، Brown برای پذیرش دوره کارشناسی؛ نیاز به حداقل کسب نمره ی ۱۰۰ در تافل دارد، بنابراین اگر شما نمره کمتری از این به دست آورید، شما پذیرفته نخواهید شد!

اگر دانشگاه شما یک نمره تافل پیشنهادی دارد، کسب این نمره الزامی ندارد (این که نمره الزامی کمتر از نمره پیشنهادی باشد)، کسب نمره پیشنهادی باید هدف تان قرار بگیرد. اگرچه لازم نیست که دقیقاً این نمره را برای پذیرش بدست آورید، کسب این نمره (نمره ی بیشتر)، شانس پذیرش شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. به عنوان مثال، دانشگاه روچستر نیاز به کسب حداقل نمره ی ۱۰۰ در TOEFL دارد، اما توصیه می کندکه حداقل ۱۰۷ را به دست آورید.

شاید برای تان سؤال شود که اگر نمره ای که دست آورده اید خیلی بیشتر از مینیمم نمره ی مورد نیاز برای دانشگاه تان بود، چه می شود؟ معمولاً، این باعث نمی شود که مزایای بیشتری دریافت کنید. اغلب دانشگاه ها می خواهند بدانند آیا مینیمم سطح توانایی زبان انگلیسی مورد نیاز برای موفقیت در آن دانشگاه را دارید یا نه. تفاوتی بین کسب دقیقاً حداقل نمره مورد نیاز و نمره ی بالاتر وجود ندارد.

گفته می شودکه گاهی اوقات کسب نمره ی بیشتر از مقدار مینیمم می تواند به سود شما تمام شود و اگر کمیته پذیرش بین شما و یک واجد الشرایط دیگر بخواهد یکی را انتخاب کند؛ شما را پذیرش می کند.

چگونه نمره تافل تان را از ۱۰۰ به ۱۰۵ یا ۱۱۰ برسانید؟

یک نمره تافل ۱۰۰ یک نمره بسیار خوب است اما همیشه برای پذیرش کافی نیست. اگر در حال حاضر روی ۱۰۰ هستید؛ حتماًبرای تان سؤال پیش می آید که برای افزایش شانس پذیرش در دانشگاه موردعلاقه تان؛ چگونه می توانید نمره تان را بهبود ببخشید؟

با محاسبه ی ساعت هایی شروع کنیدکه برای رسیدن به هدفتان، باید مطالعه نمایید (هدف تان را نمره ای قرار بدهید که مینیمم مقدار پذیرش در تمامی برنامه ها و دوره ها را کسب کند). برای این بخش، دو نمره تافل را درنظر گرفته ایم: ۱۰۵ و ۱۱۰٫

سپس، نمره مد نظر را از سطح فعلی خودتان کم کنید تا متوجه شوید که چند نمره باید افزایش و پیشرفت داشته باشید. برای مثال، اگردر حال حاضر ۱۰۰ هستید، اما ۱۰۵ نمره مد نظر شما است، شما باید ۵ نمره بیشتر کسب کنید.

زمانی که این اختلاف نمره را به دست آوردید، از جدول زیر استفاده کنید تا تعداد ساعت هایی که برای هر بخش تافل نیاز دارید؛ بدانید.

بخش

ساعت مطالعه برای ۱ نمره پیشرفت

ریدینگ ۸-۶
لیستنینگ ۸-۶
اسپیکینگ ۱۵
رایتینگ ۸-۶

فرض کنید که من به حداقل نمره تافل ۱۰۵ احتیاج دارم تا در دانشگاه پذیرش شوم. این امر یعنی افزاش ۵ نمره ای. با استفاده از جدول مشاهده می کنیم که ساعت مطالعه من بستگی به آن بخشی از تافل دارد که می خواهید در آن پیشرفت کنید.

اگر می خواهید در ریدینگ و رایتینگ هر کدام ۲ نمره و در لیستنینگ ۱ نمره پیشرفت کنید باید ۱۲ ساعت روی ریدینگ، ۱۲ ساعت روی رایتینگ و ۱۵ ساعت روی اسپیکینگ مطالعه کنید. به این ترتیب نیاز به ۳۹ ساعت مطالعه دارید.

زمانی که مقدار این ساعت مطالعه را به دست آوردید، روز آزمون را به صورتی انتخاب کنید که به میزان کافی زمان داشته باشید و بتوانید برنامه مطالعه تان را پیاده سازی کنید. پیشنهاد می کنیم که تا قبل از آزمون تافل، به خودتان ۳ تا ۶ ماه فرصت مطالعه بدهید.

زمانی که ساعت مطالعه کلی را به دست آوردید، با تقسیم آن بر تعداد هفته هایی که تا آزمون زمان دارید می توانید ساعت مطالعه هفتگی تان را به دست آورید. برای مثال، اگر می خواهید ۳۹ ساعت مطالعه کنید و دو ماه (هشت هفته) تا آزمون زمان دارید، باید هفته ای ۵ ساعت مطالعه کنید.

اما چگونه می توان نمره ۱۰۰ فعلی را به ۱۰۵ یا ۱۱۰ رساند؟ در ادامه نکاتی برای دستیابی به این هدف آورده ایم.

حتما بخوانید

برای کسب نمره ۱۰۵

  • یادگیری فرمت آزمون. در این مورد؛ شما تنها ۵ نمره بیشتر باید به دست آورید؛ بنابراین زمان بیشتری را صرف درک ساختار تافل انجام دهید، از نزدیک سؤال های آزمون تافل را بررسی و تجزیه و تحلیل کنید بنابراین خواهید دانست که روز آزمون چه اطلاعاتی باید داشته باشید و دیگر زمان زیادی را برای درک این موضوع که چه باید بکنید؛ تلف نخواهید کرد.
  • بر روی بخش های ضعیف تر تان تمرکز کنید. دست یابی به ۵ نمره در سطح امتحانی مانن تافل یک امر خطیر به حساب می آید. برای مثال، اگر نمره تان در ریدینگ پایین تر است؛ سعی کنید مشکلات تان را در سؤالات حل تمرین ریدینگ برطرف کنید و روی توسعه ی بهتر استراتژی های مطالعه ی متون کار کنید.

کسب نمره ۱۱۰ در تافل؛ تمام موارد بالا را باید انجام دهید و

  • سطح توانایی تان در زبان انگلیسی را به طور کلی بهبود ببخشید. نقاط ضعف تان را هدف قرار دهید و با استفاده از منابع تافل و غیر تافل آنها را بهبود ببخشید. برای مثال، اگر با اسپیکینگ درگیر هستید؛ باید به یک باشگاه مکالمه انگلیسی بپیوندید و یا از ویدئوهای YouTube برای تمرین تلفظ استفاده کنید.
  • اشتباهات تان را به دقت آنالیز کنید. برای کسب نمره بهتر در آزمون تافل، باید دقیقاً بفهمید که در سؤالات تمرینی چه اشتباهاتی داشته اید. با دقت خطاهای تان را زیر نظر بگیرید و مشخص کنید که هر کدام از آنها چرا رخ داده اند. سپس از انواع استراتژی ها استفاده کنید و با حمله به نقاط ضعف تان به پیش بروید.
  • تست های تمرینی بیشتری در برنامه تان قرار دهید. تست های مشابه تافل به شما کمک می کند تا در روز آزمون آرامش بیشتری داشته باشید.

بسیار کاربردی برای کسانی که قصد تحصیل در خارج از کشور دارند

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست