کارتون

کارتون به زبان انگلیسی ساده، متوسط و پیشرفته (دانلود 7 تای برتر)

گاما

بچه ها عجیب ترین مخاطبین روی زمین هستند چرا که می دانند که شخصیت های کارتونی چه زمانی دروغ می گویند و چه موقع در مورد یک چیز اغراق می کنند. البته ارتباط برقرار کردن با این نوع مخاطب هم دردسر های خاص خودش را دارد زیرا شما نمی توانید بدون درگیر کردن شان چیزی به آن ها یاد بدهید. به همین دلیل هم کارتون ها می توانند ابزاری عالی برای آموزش زبان به کودک شما باشند. اما چطور می توانید این کار را انجام دهید؟

طرح داستان کارتون های آموزشی معمولا ساده است. هر عبارت چندین بار تکرار می شود و کودک برای این که بفهمد روی صفحه چه اتفاقی می افتد، زحمتی نمی کشد. حتی توصیه می شود یادگیری را با کلاس های آنلاین انگلیسی مخصوص کودکان ترکیب کنید. آن ها از ویدیوی رنگارنگ لذت می برند و جریان داستان را دنبال می کنند. برخی از تکه کلام های محاوره ای شخصیت های کارتونی ناخواسته ذهن شان را درگیر کرده و با اشتیاق در زندگی واقعی شان آن ها را تکرار می کنند.

چه طور از کارتون برای یادگیری زبان به کودکان یا بزرگسالان استفاده کنیم؟

کارتون ها می توانند به کودکان کمک کنند تا مکالمه و گفتگویی که به یک زبان خارجی انجام می شود را بهتر درک کرده، دایره لغات شان را تقویت کنند و حتی تلفظ کلمات را هم یاد بگیرند . مهم ترین قانون این است که کودک را مجبور نکنید. اگر کودک واقعا از یک کارتون خارجی خوشش نمی آید ، باید صبر کنید و آن را یک روز دیگر نشانش دهید. بهتر است اگر مادر وقت داشته باشد در کنار فرزندش بنشیند و انگار که او هم کودک است در مورد داستان نظر بدهد. حتما از کودک بپرسید که چه چیزی یاد گرفته، چه چیزی را دوست دارد و یا آیا قهرمان داستان آن کار را درست انجام داده است یا خیر.

گرامر

بسیاری از کارتون ها نه برای مخاطبان بزرگسال بلکه منحصرا برای کودکان ساخته می شوند. هدف آن ها این است که کودک را با دنیای اطرافش آشنا کنند، بنابراین کلمات و جملات دستوری یا عامیانه سخت و دشواری در آن ها پیدا نمی کنید. جملات شخصیت ها ساده هستند و از واژگان ابتدایی استفاده می شود. لطفا توجه داشته باشید چیز هایی که گفته شد برای کارتون هایی صادق است که کودکان خردسال را هدف قرار می دهند. به طور مثال کارتون هایی مثل “شرک ” یا “ماداگاسکار” ​​حداقل به دانستن سطح متوسطی از ​​زبان نیاز دارد.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

عبارات

قهرمانان انیمیشن سریال ها، معمولا نه تنها ویژگی های خاص خودشان را دارند، بلکه عبارات و تکه کلام هایی دارند که قسمت به قسمت آن ها را تکرار می کنند. تکرار مادر یادگیری است، بنابراین عبارات و کلمات به سرعت در حافظه سپرده می شوند. اگر طرفدار انیمیشن سریالی نیستید یا وقت آزاد کافی برای تماشای یک فیلم پرفروش دو ساعته دارید، سراغ انیمیشن ها بروید. بیشتر آن ها داستان های ده تا سی دقیقه ای هستند. حتی انیمیشن های دو دقیقه ای هم وجود دارند.

واژگان

کارتون ها نه تنها سرگرم کننده بلکه آموزشی هستند و حتی برای مبتدیان هم مناسب اند. شما باید دقیقا کارتون های کمیک را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که کودک شما عبارات را می گیرد و کلمات را می فهمد. سطح زبان فرزند شما باید با واژگان هم پوشانی داشته باشد.

نکته مهم: اکثر کارتونهای زیر سریالی هستند و بیش از 20 قسمت دارند

کارتون ها و انیمیشن های یادگیری زبان انگلیسی (ویژه مبتدی ها)

1-مهمانی کلمه (Word Party)-2016

  • ژانر:  انیمیشن،خانوادگی
  • امتیازها: امتیاز imdb 5.9/10 ، امتیاز گوگل 76%
  • 6فصل
  • دانلود

Word Party

Word Party یا ” مهمانی کلمه ” واقعا هم با اسمش سنخیت دارد. هدف این کارتون آموزش کلمات جدید به کودکان خردسال تر است. این کارتون به موضوعات ساده و روزمره ای مثل ورود اسرارآمیز برخی از وسایل و شخصیت هایی (کیپ، بیلی، لولو و فرانی) که در حال بررسی این اتفاق هستند ، می پردازد.

یادتان باشد که این کارتون برای کودکان بسیار خردسال است، بنابراین ممکن است برای بچه های بزرگ تر کمی احمقانه و ساده به نظر برسد.

نحوه استفاده: اگر فقط می توانید کم تر از 50٪ از صحبت هایشان را بفهمید، سعی کنید به نحوه عملکرد شخصیت ها و احساسات شان توجه کنید. مثلا کسی غمگین ، عصبانی، گرسنه است یا خیر.

سعی کنید بفهمید چه اتفاقی رخ داده که آن کاراکتر این طور عمل می کند و به کلماتی که به زبان می آورد، توجه کنید.

برای یادگیری زبان: دانلود پادکست های برتر

2-دورای کاوشگر (Dora, The Explorer)-2000

  • ژانر: خانوادگی،کمدی،هیجان انگیز
  • امتیازها: امتیاز imdb 4.2/10 ، امتیاز گوگل 70%
  • جوایز دریافتی:  برنده جایزه Daytime Emmy 2011
  • 8فصل
  • دانلود

word image 60

” دورای کاوشگر ” یک کارتون عالی برای کسانی است که به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستد . نکته خوب دیگر در مرود این کارتون این است که هیچ چیز عجله ای یا گیج کننده ای ندارد.

مکث های به اندازه ای در حین صحبت های شخصیت ها وجود دارد ، یعنی بیننده اصلا چیزی را از دست نمی دهد. داستان هم به آرامی و روان پیش می رود و تا پایان اپیزود هیچ چیز غیر قابل فهمی باقی نمی ماند.

با گوش دادن به زبان اصلی، چند تا واژه به زبان اسپانیایی هم یاد می گیرید.

نحوه استفاده : از مکث ها در دیالوگ ها به خوبی استفاده کنید تا بتوانید همه چیز هایی که شخصیت می گوید را تکرار کنید. به سوالات دورا پاسخ دهید ( حتی اگر انجام این کار کمی احمقانه به نظر می رسد! ).

3-پپا خوکه (Peppa Pig)-2004

  • ژانر: کارتون،کمدی ،هیجان انگیز
  • امتیازها: امتیاز imdb 6.2/10 ، امتیاز گوگل 66%
  • جوایز دریافتی:  برنده جایزه جشنواره بین المللی فیلم انیمیشن انسی و BAFTA 2005
  • 6فصل
  • دانلود

word image 61

در زبان اصلی، خانواده و دوستان پپا به زبان انگلیسی بریتانیایی با هم ارتباط برقرار کنند ، بنابراین برای هر کسی که علاقه مند به یادگیری زبان است و به تفاوت های تلفظی و املایی دقت می کند، گزینه خوبی است.

نحوه استفاده: به کار هایی که هر شخصیت انجام می دهد، به ویژه در فعالیت های روزمره شان توجه کنید. روی نحوه ساختار بندی جملات کاراکتر ها به ویژه نحوه استفاده از افعال و اسم ها تمرکز کنید.

دانلود کنید: دانلود فیلم و سریال های برتر

4-آواتار، آخرین بادافزار (Avatar, The last airbender)-2005

  • ژانر: خانوادگی،اکشن،هیجان انگیز
  • امتیازها: امتیاز imdb 9.3/10 ، امتیاز گوگل 96%
  • جوایز دریافتی:  برنده جایزه Primetime Emmy 2007 وبرنده جایزه Annie 2009
  • 3فصل
  • دانلود

word image 62

اگر عاشق انیمه هستید، قطعا این کارتون را دوست خواهید داشت ، البته اگر قبلا آن را ندیده باشید. The Last Airbender ترکیبی از مبارزات حماسی ، طنز عاشقانه و کمدی است.

نحوه استفاده: روی دیالوگ‌ های شخصیت ‌ها و شیوه صحبت کردن شان با یکدیگر که با استفاده از لحن ‌ها و صدا های مختلف است، تمرکز کنید.

با این که هر صداپیشه صدای منحصر به فردی دارد، اما معمولا به وضوح صحبت می کنند. به همین دلیل، بهتر است این انیمه را فقط با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید یا حتی زیر نویس را کاملا خاموش کنید.

5-طلسم شدگان (Disenchantment)-2018

  • ژانر: کمدی
  • امتیازها: امتیاز imdb 7.2/10 ، امتیاز گوگل 93% و امتیاز : 65% Rotten Tomatoes
  • جوایز دریافتی:  نامزد جایزه INOCA 2019
  • 4فصل
  • دانلود

word image 63

این کارتون برای کسانی که طرفدار سیمپسون ها هستید ، عالی است.

” طلسم شدگان ” اتمسفر منحصر به فردی دارد و یک افسانه را به شیوه ای کاملا متفاوت از آنچه ما به آن عادت کرده ایم ، ارائه می دهد.

نحوه استفاده: بر یادگیری و درک جوک های به کار برده شده در این کارتون تمرکز کنید.

دانلود کنید: دانلود داستان های کوتاه  با ترجمه

6-باب اسفنجی شلوار مکعبی (SpongeBob SquarePants)-1999

  • ژانر: خانوادگی،کمدی
  • امتیازها: امتیاز imdb 8.2/10 ، امتیاز گوگل 89%
  • جوایز دریافتی:  نامزد جایزه Primetime Emmy از سال 2002 الی 2019 وبرنده جایزه جشنواره بین المللی فیلم انیمیشن انسی 2005 و…
  • 13فصل
  • دانلود

word image 64

باب اسفنجی یک کارتون است که کودکان بزرگ تر را هدف قرار داده است، به همین دلیل جوک های خلاقانه تری دارد. در دیالوگ های این کارتون از کلمات متنوعی استفاده می شود که در یک چشم به هم زدن تغییر می کنند و شنیدن فریاد زدن ناگهانی شخصیت ها بر سر یکدیگر بسیار رایج است . گاهی کاراکتر ها جملات را زمزمه می کنند و بسیاری از آن ها وسط حرف هم می پرند.

نحوه استفاده: شخصیت‌های باب اسفنجی مثل مردم در زندگی واقعی صحبت می‌کنند، بنابراین به این موضوع توجه بیشتری داشته باشید. به طور مثال کاراکتر کلمات را در صحبت هایش مخفف یا کوتاه و از کلماتی چون gonna، wanna، watcha و . . . استفاده می کند.

مسلما این کارتون مناسب کودکان خردسال تر نیست ، چون آن ها به جای کلماتی که گفته شد از going to، want to و what are you استفاده می کنند . این نشان دهنده تفاوت در گفتار رسمی و غیر رسمی است.

از آن جایی که کاراکتر های باب اسفنجی خیلی سریع و گاهی اوقات به صورت پیچیده صحبت می کنند، ممکن است در نهایت شما 100٪ از آنچه گفته می شود را متوجه نشوید . یادتان باشد که زیر نویس ها همیشه به شما کمک می کنند!

7-ولترون ، مدافع افسانه ای (Voltron, Legendary defender) 2016

  • ژانر: علمی ،فانتزی
  • امتیازها: امتیاز imdb 8/10 ، امتیاز گوگل 89% و امتیاز : 95% Rotten Tomatoes
  • جوایز دریافتی:  برنده جایزه جایزه بازیگران صدا پیشه 2017 و2018
  • 8فصل
  • دانلود

word image 65

از آن جایی که این کارتون باز سازی یک کارتون قدیمی است، بینندگان بزرگسال ممکن است با دیدن آن کمی خاطرات برای شان تداعی شود. گروهی از دوستان زمینی با یک راز بزرگ روبرو می شوند و قبل از اینکه آن را کشف کنند باید موجودات بیگانه و سفینه های فضایی غول پیکر مواجه شوند.

نحوه استفاده : به کاربرد کلمات مرتبط با مسائل فیزیکی توجه کنید و به کلمات کاملا جدیدی که کاراکتر ها برای استفاده در کارتون می سازند ، دقت کنید. این کلمات آنقدر ها هم عجیب یا بی معنا نیستند.

از دست ندهید: مکالمه انگلیسی برای کودکان: ۲۱ موضوع آموزنده و  جذاب

نکته: اگر می خواهید هنگام استفاده از سرویس پخش زنده، بهتر بر زبان کارتون مسلط شوید ، یک افزونه کم تر شناخته شده گوگل کروم به نام Learning language with Netflix هست که می توانید از اینجا نصب کنید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست