پاریس

۱۰ شهر زیبای فرانسه که برای توریست ها در اولویت هستند!

گاما

وقتی به فرانسه فکر می‌کنید چه تصویری جلوی چشمتان می‌آید؟ اکثر مردم با شنیدن فرانسه به یاد پاریس و یا باغ‌های انگور یا قصرهای شاتو با مناظر زیبا می‌افتند. البته که همه‌ی اینها درست هستند اما فرانسه مکان‌های دیدنی دیگری هم دارد.

۸۲ درصد مردم فرانسه در مناطق شهری زندگی می کنند؛ که تعداد کثیری از آنها در شهر پاریس سکونت دارند، پاریس با حدود ۱۰٫۵ میلیون نفر جمعیت پرجمعیت‌ترین کلان شهره اروپا است؛ اما در کنار پاریس، صدها شهرفرانسوی دیگر وجود دارند که بعضی از آنها بسیار پهناور و پرجمعیت هستند و بعضی کوچک، هر کدام از این شهرها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند.

اگر قصد برنامه ریزی یک سفر به فرانسه را دارید و یا در فرانسه تحصیل می‌کنید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

 


french

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه چرب زبان، زبان فرانسه رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان فرانسه رو مثل بلبل حرف بزن!


 

۱-پاریس

  • جمعیت: ۲،۲۴۱،۳۴۶ میلیون نفر.

پایتخت فرانسه، شهر نور و یکی از معروف ترین شهرهای جهان که مرکز مد، تجارت، فرهنگ و هنر نیز هست. به نظر من، پاریس برای سفر و زندگی ایده‌آل است. اگرچه ممکن است بعضی از فرانسوی‌ها با آخرین قسمت حرف من موافق نباشند؛ مانند بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر، مهاجران زیادی از گوشه وکنار دنیا در پاریس زندگی و یا کار می کنند.

از نظر اکثر فرانسوی‌ها (و بسیاری از خارجی‌ها) اهالی “پاریس ” یک چیز مشترک دارند: بی ادبی! اما این صرفا یک کلیشه است- من آدم‌های بسیار خوبی را می‌شناسم که اهل پاریس هستند. بخش زیادی از جمعیت پاریس که برای کار به اینجا آمده‌اند ترجیح می‌دهند به جای زندگی سخت و ماشینی در پاریس به شهرهای خود بازگردند. (باید توجه داشته باشید که در مقایسه با شهرهایی مانند نیویورک، توکیو، شانگهای و لندن، پاریس آرامش بیشتری دارد).

  • بهترین تفریحات پاریس؟

چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در پاریس وجود دارند. من به قدم زدن در محله‌های تاریخی، مانند مونمارتر و خوردن قهوه یا نوشیدنی در تراس کافه‌های پاریس علاقه ‌مندم. برای کسانی که اولین سفر خود به پاریس را تجربه می‌کنند قایق سواری در امتداد رود سن می‌تواند به آشنایی با شهر و تندیس‌های زیبای آن کمک کند. سر زدن به موزه‌ها و گالری‌ها هم می‌تواند ایده خوبی باشد. در پاریس می‌توانید تجربیات عجیب مانند بازدید از دخمه مردگان را امتحان کنید البته اگر از اسکلت‌ها نمی‌ترسید!

  • بهترین غذاهای پاریس؟

پاریس یک شهر جهانی است و در آن غذاهای عالی از سراسر دنیا در دسترس شما هستند؛ اما اگر به دنبال غذای سنتی هستید، یک سالاد فرانسوی را در یک کافه امتحان کنید، یا به یک نانوایی بروید و از نان باگت لذت ببرید. پاریس بهترین نان باگت را در سراسر فرانسه دارد- هرسال مسابقه بهترین نان باگت در پاریس برگزار می‌شود شما می‌توانید بهترین‌ باگت‌ها را درhere پیدا کنید.

حتما بخوانید: ۹ گام ساده برای تقویت لهجه زبان فرانسه +دانلود منابع

۲- مارسی

  • جمعیت: ۸۶۱،۶۳۵ نفر

مارسی دومین شهر بزرگ فرانسه و یک کلان شهر پرجمعیت در حاشیه مدیترانه است. اهالی مارسی به خونگرمی و لهجه متفاوت خود مشهور هستند. مارسی برای کسانی که با شنیدن فرانسه به یاد پاریس، مزارع و یا قصرهای شاتو می‌افتند، شگفت انگیز خواهد بود. فرهنگ این شهر بیشتر شبیه ایتالیاست.

  • بهترین تفریحات مارسی؟

اگر به معماری علاقه ‌مندید، از کلیسای نوتردام دیدن کنید و اگر می‌خواهید پیاده روی کنید و یا برای اینستاگرام عکس بگیرید بندر وایو (بندر قدیمی) را از دست ندهید، Les Calanques، یک ساحل صخره‌ای در امتداد ساحل مدیترانه است که هم برای بومی‌ها و هم برای گردشگران جذابیت بسیاری دارد.

  • بهترین غذاهای مارسی؟

بویابس غذای محلی مارسی است. در گذشته توسط ماهی‌گیران با ضایعات ماهی تهیه می‌شده، اما امروزه این خوراک ماهی لذیذ (که در چندین نوع متفاوت سرو می‌شود) جز مهم‌ترین غذاهای محلی منطقه است. شما می‌توانید آن را در سراسر شهر پیدا کنید، متاسفانه، ماهی تازه، احتمالا ۳۰ یورو یا بیشترهزینه خواهد داشت؛ اما نگران نباشید پرس‌های این غذا بزرگ هستند. اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید ارزش هزینه کردن را دارد.

۳- لیون

  • جمعیت: ۵۱۳ ۲۷۵ نفر

مانند اکثر شهرهای این فهرست، لیون قدمت هزاران ساله دارد؛ و پایتخت گال (کشور باستانی شامل فرانسه، بلژیک و ایتالیا) در امپراتوری روم بوده است. مردم لیون به تاریخ و فرهنگ شهر خود افتخار می کنند؛ اما باید اعتراف کنم که برای من، لیون چندان جذاب نیست. البته ارزش دیدن را دارد – چیزهای زیادی برای انجام دادن و امتحان کردن در لیون وجود دارند. جمعیت قابل توجه آن نشان می‌دهد که برای زندگی کردن مناسب است.

  • بهترین تفریحات لیون؟

در محله دیدنی Vieux Lyon (لیون قدیم) چرخی بزنید و از خیابان‌های قدیمی فورویرر بالا بروید تا منظره زیبای شهر، وکلیسای نوتردام دی فوریه را ببینید. منطقه تماشایی Bellecour با مراکز خرید و نانوایی‌های معروف خود از دیگر جذابیت‌های لیون است! موزه‌ مینیاتور و سینما که در آن از لوازم صحنه فیلم‌های هالیوودی تا مدل‌های مینیاتوری را می‌توان یافت و آمفی تئاتر به جا مانده از زمان امپراتوری روم نیز از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌باشند.

  • بهترین غذاهای لیون؟

در میان فرانسویها، لیون به شهرغذاهای محلی معروف است. بوچن (به معنای “چوب پنبه “) یک رستوران سنتی است که در آن می‌توانید غذاهایی مانند کوفته ماهی و سوسیس‌های مختلف را امتحان کنید.

دقت کنید که به یک بوچن با کیفیت بروید، نه صرفا یک تله توریستی، بوچن‌ها باید مشخصه Authentique bouchon Lyonnais را داشته باشند. لیون خوراکی‌ها و شیرینی‌های خوشمزه‌ای دارد، از جمله نان بنچیک که با بادام و شکرتزئین می‌شود.

۴- تولوز

  • جمعیت: ۴۷۱ ۹۴۱ نفر

این شهر به داشتن خانه‌های سفالی قرمز و گل های رز مشهور است. تولوز شهری زیبا و منحصر به فرد است. یکی از جنبه‌های منحصر به فرد تولوز ترکیب عناصر جدید و کهن در کنار هم می‌باشد: مانند معماری قرون وسطی در کنار زندگی دانشجوی پرشور و هنرهای معاصر.

  • بهترین تفریحات تولوز؟

اگر طرفدار معماری رومی هستید، کلیسای سنت سیرنین را فراموش نکنید. معماری فوق العاده این کلیسا (بازمانده از چند قرن پیش) و یا میدان پایتخت، میدان اصلی شهر بسیار تماشایی خواهد بود. در شهر تولوز شما می‌توانید فعالیت‌های هنری و وابسته به هوانوردی را تجربه کنید. موزه‌های هنرهای زیبا یا تاریخی این شهر یکی دیگر از جذابیت های آن هستند! همچنین از طریق قایق سواری یا حتی پیاده روی در کانال دو میدی می‌توانید زیبایی‌های شهر را از نمای نزدیک ببینید.

  • بهترین غذاهای تولوز؟

شهر تولوز به خوراک کارسوت مشهور است، خوراکی که از لوبیا، سوسیس و چیزهای دیگر تهیه می‌شود و در سرتاسر فرانسه طرفداران بسیاری دارد. این غذا بسیار سنگین است، بنابراین می‌توانید آن را برای نهار استفاده کنید. غذاهای تهیه شده با گوشت اردک نیز در تولوز محبوب هستند. همچنین عسل، روغن، نان و … تهیه شده از گل بنفشه از سوغاتی‌های این شهر هستند.

word image 45

حتما بخوانید: چطور در زبان فرانسه سر صحبت را باز کنیم + جملات عالی برای شروع

۵- نیس

  • جمعیت: ۳۴۲ ۵۲۲

اگر به ساحل زیبای کوت دازورعلاقه مندید، نیس می‌تواند شهر فرانسوی مورد علاقه شما باشد. بازدید از ساختمان‌های زیبا و رنگارنگ و ساحل‌های تماشایی این شهر می تواند تجربه ای متفاوت باشد- البته تمام مناطق این شهر اعیان نشین و لوکس نیستند.

  • بهترین تفریحات نیس؟

سواحل نیس بجای شن و ماسه از سنگریزه پوشیده شده‌اند. توصیه می‌کنم با خود کفش و زیرانداز به همراه داشته باشید. آب دریا گرم است و مناظر دلپذیر هستند. علاوه بر ساحل‌های زیبا، کاخ قدیمی (کسل هیل) هم از دیدنی‌های نیس است.

با پیاده روی در امتداد خیابان Promenade des Anglais (تفرجگاه انگلیسی‌ها) که در کنار ساحل قرار گرفته است می‌توانید هم از منظره دریا لذت ببرید و هم به مردم نگاه کنید. اگر اهل گشت و گذار در محیط بیرون نیستنید، می‌توانید از موزه‌های شهر دیدن کنید، مانند موزه ملی مارک شاگال که یک موزه هنری از آثار مارک شاگال است.

  • بهترین غذاهای نیس؟

Socca یک پیتزای خوشمزه که از نخود تهیه می‌شود و خواص دارویی دارد و پیسالادیر نوع دیگری از پیتزا که از زیتون، پیاز کاراملی وماهی کولی تهیه می‌شود، ازغذاهای محلی نیس هستند. همچنین می‌توانید ساندویچ پن بگنت یا سالاد نیکویز را امتحان کنید- سالادی که از سبزیجات، سس تخم مرغ و صدف خرد شده تهیه می‌شود و در سراسر فرانسه محبوب است.

پنج شهر خاص فرانسه

این شهرها، شهرهای مورد علاقه من هستند:

۱- دیژان

این شهر کوچک آنقدر دوست داشتنی است که در مدتی که آنجا بودم اصلا حواسم به سس خردل نبود! سس خردل دیژان در جهان معروف است، البته کارخانه‌های سس خردل در اطراف شهر قرار دارند.

دیژان شهر پارک‌های زیبا، معماری خیره کننده وغذاهای خوشمزه است. اگر فقط یک روز آنجا هستید، یک نقشه بردارید و به آنچه علاقه دارید بپردازید. در شهر قدم بزنید و از مکان‌های تاریخی، خیابان‌های زیبا و مغازه‌های جذاب لذت ببرید. برای دیدن مناظر شهر مانند سقف‌های بورگاندی با کاشی‌های زیبا و رنگارنگ، به بالای برج tour de Philippe le Bon بروید.

۲- بندر بردو

ریشه‌های این شهر باستانی هستند، اما معماری برجسته آن بیشتراز قرن ۱۸ و ۱۹ بجا مانده است. بعضی از این نمونه‌ها بسیار زیبایی شناختنی هستند ودر طراحی پاریس در قرن ۱۸ الهام بخش بوده‌اند…

ساختمان‌های قدیمی، مانند میدان Place de la Bourse و Porte Cailhu که در گذشته بخشی از دیوار شهربوده اند از آثار تاریخی مهم شهر بشمار می‌روند.

فضای شهر دوستانه و پر جنب و جوش است. شما می‌توانید از موزه ها، رویدادهای فرهنگی و بسیاری از چیزهای دیگر دیدن کنید.

word image 46

حتما بخوانید: تمام جملات و کلمات عاشقانه که در زبان فرانسه باید بلد باشید

۳- استراسبورگ

استراسبورگ واقع در مرز آلمان (درامتداد رودخانه راین) ترکیبی شگفت انگیز از دو فرهنگ متفاوت است- و البته خوشمزه‌ترین چوب شورهای دنیا را دارد. چوب شورهای تازه که با کره و نمک درست می‌شوند. کلیسای این شهر بسیار تماشایی است. خیابان‌های استراسبورگ به ویژه در ماه نوامبر و دسامبر که زمان برگزاری بازارهای خیابانی است، میزبان مسافران از سراسر فرانسه واروپا هستند. (تاریخ برگزاری هر سال تغییر می‌کند، پس قبل از سفر حتما آن را بررسی کنید).

من شخصا به چوب شورهای استراسبورگ علاقه مندم اما این شهر همچنین یکی از کرسی‌های پارلمان اروپا است که برنامه‌هایی را برای بازدیدکنندگان برگزار می کند.

۴- آمین

بیشتر از هر چیز دیگری آمین با کلیسای جامع خود شناخته می‌شود. منطقه Les Hortillonages – که در گذشته یک مرداب بوده و در حال حاضر به یک جنگل شناور تبدیل شده است یکی از منحصر به فردترین جاذبه‌های دیدنی این شهر زیباست.

قایق سواری و یا قدم زدن در محله‌های شهر خالی از لطف نخواهد بود.

اگر طرفدار ژول ورن و آثار تخیلی و استیمپانک هستید، می‌توانید از خانه‌ی او که تبدیل به موزه شده دیدن کنید و آثار و آرامگاه او را از نزدیک ببینید، اگر به شهر آمین رفتید فراموش نکنید که سیب زمینی سرخ کرده‌ آن را امتحان کنید. اگر چه سیب زمینی سرخ کرده‌های فرانسوی در واقع بلژیکی هستند، اما در شمال فرانسه به وفور یافت می‌شوند.

۵- تروا

اگر به قرون وسطی علاقه دارید حتما باید از تروا دیدن کنید. تروا شهر تاریخ و جذابیت است. کلیساهای قرون وسطایی (وب سایت رسمی این شهر آن را به نام شهر ۱۰ کلیسا معرفی می‌کند) و ساختمان‌های بجا مانده از قرون وسطی از مشهورترین دیدنی‌های این شهر هستند.

البته جاذبه‌های مدرن نیز وجود دارند. مردمان قرون وسطی احتمالا مانند مردمان فعلی شهر از نوشیدن در ساحل رودخانه سن لذت میبرده‌اند.

شهرهای فرانسوی چه ویژگی‌هایی دارند؟

INSEE (موسسه رسمی مطالعات آماری و اقتصادی فرانسه) ویژگی‌های شهرهای فرانسوی را مشخص کرده است. هر شهر باید حداقل متشکل از ۲،۰۰۰ شهروند باشد و هر شهروند باید فضایی برابر با ۲۰۰ متر مکعب در اختیار داشته باشد.

اما به صورت غیر رسمی، علاوه بر داشتن جمعیت بزرگ و متراکم، یک شهر فرانسوی معمولا باید دارای ویژگی‌های مانند حمل و نقل عمومی قابل اعتماد مثل سیستم مترو یا تراموا (هر دو)، اتوبوس و یا حتی تاکسی‌های آبی باشد. یکی از دلایلی که من به شهرهای فرانسه علاقه مندم این است که سیستم حمل و نقل آسان و ارزانی دارند.

یکی دیگر از ویژگی‌های شهرهای فرانسوی داشتن چندین جاذبه فرهنگی و تاریخی است. البته ممکن است همه این مکان‌ها شهرت جهانی نداشته باشند.

شهرها و روستاهای فرانسوی معمولا دارای امکانات زیرهستند: کلیسایی که لحاظ تاریخی و معماری منحصربه فرد باشد، رستوران‌ها، کافه‌ها و بارها، اداره پست/ ادارات پست، داروخانه‌/ داروخانه‌ها و نانوایی‌ها.

حتما بخوانید: ۱۵ ضرب المثل فرانسوی که بومیان دائما استفاده می کنند!

یکی از ویژگی‌های شهرها‌ی فرانسه این است: که هر کدام دفاتر گردشگری و وب سایت‌های گردشگری رسمی خود را دارند، بنابراین به راحتی می‌توانید درباره آنها تحقیق کنید: مانند رویدادهای خاص یا جشنواره‌هایی که ممکن است در حال برگزاری باشند. ضمنا در توضیحات مربوط به هر شهر وب سایت رسمی آن را ذکر کردیم.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست