فرانسه

راهنمای سفر به فرانسه (مکان های دیدنی، عادات غذایی و هزینه ها)

گاما

فرانسه یکی از پر بازدیدترین کشورهای جهان است و این بی دلیل نیست. پنیر فوق العاده، مناظر نمادین، ​​استراحتگاه های ساحلی جذاب و اماکن تاریخی بی نظیر، فرانسه را به یکی از دیدنی ترین کشورهای جهان تبدیل کرده اند. بدنبال نکاتی برای برنامه ریزی سفر خود هستید؟ در اینجا به ۱۳ نکته که باید قبل از بازدید از فرانسه بدانید اشاره خواهیم کرد.

موقعیت مکانی فرانسه

کشور فرانسه بزرگترین کشور اروپای غربی است و با بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، مونا کو، اسپانیا و آندورا همسایه است و از طریق تونل کانال مانش، به بریتانیا راه دارد. فرانسه یکی از سه کشوری است که دارای سواحلی هم در دریای مدیترانه و نیز اقیانوس اطلس می‌باشد. فرانسه در زمینه‌هایی چون فرهنگ، علوم بنیادی، صنعت و فناوری، هنر، نظام، اقتصاد و سیاست، یکی از کشورهای مهم و تأثیرگذار جهان می‌باشد.فرانسه، ۴ منطقه‌ی آب‌وهوایی دارد؛ دریایی مرطوب با تابستان‌های خنک، نیمه قاره‌ای با زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم، منطقه متوسط با زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم در شمال و منطقه مدیترانه‌ای با زمستان‌های ملایم و تابستان‌های گرم در جنوب فرانسه. این تنوع آب هوایی، تاریخ ، فرهنگ و هنر در این کشور موجب جذب گردشگران زیادی از سراسر جهان شده است.

۸ نرم افزار آموزش زبان فرانسه آیفون و اندروید (ویژه فارسی زبانان)

بهترین فصل سفر به فرانسه

  • بهترین زمان برای بازدید از جاذبه‌ها و گردش‌های شهری فصل معمولی سال یا همان شولدر سیزن است. در بیشتر مناطق فرانسه، ماه‌های مه و سپتامبر فصل معمولی سال است، ولی در پاریس این فصل نسبتا شلوغ است. در اوایل مارس و اواخر اکتبر، جمعیت گردشگران، کمتر از سایر مواقع است.
  • اگر می‌خواهید از تفریحات ساحلی در نواحی جنوبی فرانسه لذت ببرید، باید قبل از سفر بدانید که دمای آب دریا فقط در ماه‌های ژوئن تا سپتامبر به اندازه‌ای گرم است که برای شنا مناسب باشد.
  • بهترین زمان سفر به فرانسه برای خرید از اواسط ژانویه تا اواسط فوریه و از اواخر ژوئن تا اوایل اوت، است تا بتوانید از حراج‌های تابستانی و زمستانی استفاده کنید.

ویزگی های فرانسه

جاذبه های گردشگری فرانسه

۱- برج ایفل

برج ایفل

برج ایفل، سمبل پاریس است. این سازه‌ی مشهور و دیدنی، از ۸ هزار قطعه‌ی فلزی ساخته شده است. در این برج رستوران‌های بسیار مشهوری وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید لذیذترین و به‌یادماندنی‌ترین شام زندگی خود را نوش جان کنید. از طبقه بالای برج، چشم‌انداز وسیعی از پاریس قابل مشاهده است که وسعت آن در روزهای صاف و آفتابی به ۷۰ کیلومتر می‌رسد.

۲- موزه‌ی لوور

موزه‌ی لوور

در کاخ سلطنتی سابق پادشاهان فرانسه، موزه‌ی لوور قرار گرفته که جزو برترین موزه‌های اروپا در زمینه هنرهای زیبا است. در این موزه، تعدادی از مشهورترین آثار هنری تمدن‌های غربی نگه‌داری می‌شود از جمله تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی و تابلوی ازدواج در قانا اثر ورونز.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

مؤثر ترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل با کمک ۱۲ ترفند عالی

۳- کاخ ورسای

کاخ ورسای

این کاخ را به غیر از معماری باشکوهش به خاطر باغ‌های بی‌نظیری که در اطراف آن طراحی شده می‌شناسند. آب‌نماهای مجلل، اسخرهای تزیینی و باغچه‌های زیبا و گیاهان و درختچه‌های زینتی زیبا، از ویژگی‌های باغ است.

۴- کوت دازور

کوت دازور

کوت دازور، زیباترین خط ساحلی در فرانسه، جاذبه‌ای باشکوه و جذاب است. کوت دازور به معنای سواحل آبی است و دلیل این نام‌گذاری، آبی بیکران دریای مدیترانه است. کوت دازور را با نام ریویرای فرانسه هم می‌شناسند. در فصل تابستان، گردشگاه‌های ساحلی این منطقه پر از گردشگرانی می‌شود که به ساحل و آفتاب علاقه‌مند هستند.

۵- جزیره مونت سنت میشل

جزیره مونت سنت میشل

در قرن هشتم، جزیره ای در نرماندی فرانسه بنا شد که بعد ها به مونت سنت مویشل معروف گردید. چیزی که این جزیره را خاص می کند، ساختمان آن است که در بالا، صومعه قرار دارد، در پایین فروشگاه ها وجود دارند و بعد از آن نیز ماهی گیران و کشاورزان مشغول به کار هستند. از این جزیره به عنوان یکی از نماد های فرانسه یاد می شود که در آن، آمیزه ای از هنر و تاریخ کشور فرانسه را می توان یافت.

۶- باغ ژیورنی فرانسه

باغ ژیورنی فرانسه

موزه کلود مونه، نقاش فرانسوی، در ژیورنی در شمال این کشور قرار دارد. به پاس زحمات او، باغی برای او ساخته اند که الهام گرفته از نقاشی “نیلوفر آبی” اوست و دیدنش خالی از لطف نیست. این باغ، سالانه حدود نیم میلیون بازدید کننده دارد و در آن هر نوع گل و گیاهی یافت می شود .

کشور فرانسه برای زندگی: ۹ دلیل برای اینکه دقت بیشتری کنید

۷- قصر لوار ولی

قصر لوار ولی

این قصر با خندق‌ها و برج‌هایی احاطه شده است. کل محدوده‌ی لوار ولی، یک منطقه‌ی سرسبز و زیبا و تاریخی است که با نام باغ فرانسه هم شناخته می‌شود بعضی از قصرهای منطقه، دژهای قرون وسطایی هستند که روی تپه‌ها ساخته شده‌اند و اطراف آن‌ها را استحکامات قدیمی، احاطه کرده است. با وجود این، مشهورترین قصر این منطقه، قصری ساخته شده به سبک رنسانس است.

۸- کلیسای نوتر دام شارتر

کلیسای نوتر دام شارتر

سبک معماری این کلیسا گوتیک است. وسعت کلیسا ۲۵۰۰ مترمربع است و پنجره‌های شیشه رنگی بسیار بزرگ و باشکوهی دارد که حال‌وهوایی خاص و عرفانی به این مجموعه داده‌اند. قدمت بعضی از این پنجره‌ها به قرن سیزدهم برمی‌گردد. پنجره‌ی رز، به خاطر جزییات بی‌نظیر و زیبایی خاص که دارد، چون نگینی در این کلیسا می‌درخشد.

۹- پرووانس

پرووانس

پروانس، منطقه‌ای زیبا با چشم‌اندازهای بی‌نظیر طبیعی پر از تپه‌های آفتابی و درختان زیتون و مزارع زیبای لاوندر است. دهکده‌های کوچک و بزرگ در دره‌ها و ارتفاعت سنگی این مطقه قرار دارند که هر کدام، دنیایی از جاذبه‌های رنگارنگ و دیدنی هستند. پروانس ترکیبی فوق‌العاده از زیبایی‌های طبیعی و روستایی و سبک زندگی مناطق روستایی است.

۱۰- شامونی مون بلان

شامونی مون بلان

مون بلان، بلندترین قله در اروپا است و بخشی از مرز فرانسه و ایتالیا را تشکیل می‌دهد. مون بلان به معنای کوه سفید ۴۸۱۰ متر ارتفاع دارد و معولا همیشه پوشیده از برف است. در کوهپایه‌ی این کوه بلند و سفید، روستای زیبا و سنتی شامونی قرار دارد که در دره‌‌ای زیبا و چشم‌نواز قرار گرفته است. این دهکده‌ی جذاب و دنج، پر از کلیساهای قدیمی، رستوران‌های سنتی و اقامتگاه‌های زیبای روستایی است.

مردم فرانسه چگونه هستند؟ شناخت روحیات مردم فرانسه

معروف ترین غذاهای فرانسه

۱- سوپ پیاز(Soupe à l’oignon)

سوپ پیاز(Soupe à l'oignon)

سوپ پیاز یک غذای سنتی فرانسوی به‌شمار می‌رود که معمولاً با ورقه‌های نازک نان برشته شده و پنیر آب شده‌ی رویش سرو می شود. سوپ پیاز ترکیبات ساده ای دارد و از ترکیب پیاز کاراملی شده و آب گوشت یا مرغ تهیه می شود که در انتها روی آن کمی پنیر آب شده و تست برشته شده با کره و سیر قرار می دهند. طعم بی نظیر این سوپ از پیاز کاراملی شده، کره و سیر حاصل می شود و سوپ پیاز ساده را به سوپی واقعا خوش طعم و فرانسوی تبدیل می کند.

۲- استیک فریت (Steak-frites)

استیک فریت (Steak-frites)

استیک فریت در حقیقت استیک به همراه حجم زیادی سیب زمینی سرخ کرده است و در سرتاسر اروپا و جهان معروف و مشهور است. از طرفی سیب زمینی سرخ کرده های فرانسه معروف هستند و اصلا آن را به نام فرنچ فرایز می شناسند. بنابراین می توانید خوش طعم ترین، تردترین و برشته ترین سیب زمینی سرخ کرده دنیا را هم در زادگاه آن یعنی پاریس امتحان کنید. ترکیب استیک با سیب زمینی این غذا را به یکی از معروف ترین غذاهای فرانسوی تبدیل کرده است.

۳-کسوله(Cassoulet)

کسوله(Cassoulet)

کَسوله غذای آسانی است که با لوبیا و گوشت اردک پخته می‌شود. این غذا اصالتا برای روستایی در جنوب فرانسه است و در شهرهای تولوز، کارکاسون و کستل‌نودَری بسیار محبوب است. نام کسوله از دیگچه ی مخروطی شکلی به نام کَسول می آید که این غذا به‌طور سنتی در آن پخته می شود. این وعده غذایی غنی و کامل در ماه های سردتر سال دلچسب‌تر است.

۴- بف بورگینیون (Boeuf bourguignon)

بف بورگینیون (Boeuf bourguignon)

بُف بورگینیون غذای سنتی فرانسوی به‌حساب می‌آید و در سطح بین‌ المللی شناخته شده است. منشاء آن همان منطقه‌ای است که کُک‌ او‌ وَن از آنجا می‌آید. این غذا، خوراکی تهیه شده از گوشت گاو، آب گوشت چاشنی دار شده با سیر، پیازهای نگینی، سبزی های تازه و قارچ است. زمان آماده‌ سازی سنتی بُف بورگینیون دو روز است تا گوشت به‌طور کامل تُرد شده و خوراک، خوش‌ طعم تر شود. این غذا در جشن ماه اوت در منطقه بورگاندی سرو می‌شود.

مدارس کشور فرانسه: ۱۲ نکته کاربردی که باید بدانید

۵- سوفله‌ شکلات (souffle)

سوفله‌ شکلات (souffle)

کلمه‌ی سوفله در فرانسه به معنی دمیدن یا فوت کردن است. احتمالا به خاطر حباب‌های هوای داخل این دسر و سبک بودن آن، چنین نامی روی آن گذاشته‌اند. منشاء سوفله‌ی شکلات به اوایل قرن هجدهم در فرانسه باز می‌گردد. پوسته‌ی شکلاتی ترد با مغز شکلات خامه ای غلیظ، این دسر را به‌طرز حیرت‌انگیزی شیرین و دل‌چسب میکند.

۶- فلامیش (Flamiche)

فلامیش (Flamiche)

فلامیش در زبان فلاندر‌ها به معنی کیک است و منشأ آن به شمال فرانسه در نزدیکی مرز با بلژیک بر می‌گردد. این غذا دارای پوسته‌ی شیرینی پفی با مغز پنیر و سبزیجات است. محتوای سنتی فرانسوی آن تره فرنگی و خامه است. معمولاً فلامیش ظاهری شبیه به پیتزا دارد.

۷- خوراک اردک (Confit de canard)

خوراک اردک (Confit de canard)

کونفی دو کانار یک غذای فرانسوی خوشمزه است که با اردک طبخ می‌شود. گوشت اردک با یک روش ویژه که صدها سال قدمت دارد، فرآوری می‌شود و سپس به آرامی آن را می‌پزند. در این فرآیند گوشت اردک تا ۳۶ ساعت در نمک، سیر و آویشن خوابانده شده و سپس به صورت آهسته در روغن خودش و در دمایی پایین پخته می­شود. معمولا سیب زمینی برشته شده‌ و سیر در کنار این غذا سرو می‌شود.

۸- سالاد نیسو‌آز (Salade niçoise)

سالاد نیسو‌آز (Salade niçoise)

سالاد نیسوآز یک سالاد فرانسوی از منطقه‌ی پرُوانس است که می­‌تواند به‌عنوان یک وعده‌ی غذای فرعی یا اصلی سرو شود. این سالاد معمولاً از کاهو، گوجه فرنگی تازه، تخم مرغ آب پز، تن ماهی، لوبیا سبز، زیتون و ماهی آنچو تشکیل می‌شود.

۹- رتتوی (Ratatouille)

رتتوی (Ratatouille)

رَتَتوی یک خوراک سبزیجات پخته است که می­تواند به‌عنوان غذای اصلی، سالاد یا یک پیش‌غذای اشتهاآور سرو شود. به‌طور کلی، ابتدا سبزیجات در یک ظرف کم عمق در حرارت بالا با مقدار کمی چربی پخته می‌شوند و سپس در ظرفی در فر پخته میشود.

۱۰ مزیت مهم یادگیری زبان فرانسه برای ما فارسی زبانان

فستیوال‌های فرانسه

کارناوال نیس (Nice Carnival)

کارناوال نیس (Nice Carnival)

اواسط ماه فوریه، در بزرگترین خیابان کارناوال فرانسه در ریویرا – ناحیه‌ی ساحلی فرانسه و ایتالیا در کنار مدیترانه برگزار می‌شود.

روز رژه باستیل در شهر پاریس (Bastille Day Parade, Paris)

روز رژه باستیل در شهر پاریس (Bastille Day Parade, Paris)

صبح روز ۱۴ جولای یعنی روز ملی فرانسه در خیابان معروف شانزه لیزه پاریس هزاران سرباز و اسب بزرگ‌ترین رژه نظامی دنیا را برگزار می‌کنند و از طاق پیروزی به سمت کاخ کنکورد می‌روند! صدها هواپیما نیز در این رژه شرکت دارند! این فستیوال بهترین زمان برای سفر به پاریس است چراکه جذاب ترین نمای شهر را به شما نمایش می‌دهد.

فستیوال عروسک‌های غول‌پیکر در شهر دوئه (Gayant Festival, Douai)

فستیوال عروسک‌های غول‌پیکر در شهر دوئه (Gayant Festival, Douai)

هرساله در سه روز آغازین ماه جولای (۱۱ الی ۱۳ تیرماه) شهر دوئه در شمال فرانسه میزبان خانواده پنج‌نفره غول‌پیکر «گیونت» است. این مراسم از میراث‌های معنوی کشور فرانسه است و ریشه در فلکلور و افسانه‌های محلی فرانسه دارد.

فستیوال بادبادک در برک شمال فرانسه (International Kite Festival, Berck)

فستیوال بادبادک در برک شمال فرانسه (International Kite Festival, Berck)

شهر برک در خط ساحلی شمال فرانسه هر ساله در ماه آوریل میزبان جشنواره بین المللی کایت‌های غول‌پیکر و رنگارنگ است.

جشن روز سنت نیکلاس در شهر نانسی (Saint-Nicolas Celebrations, Nancy)

جشن روز سنت نیکلاس در شهر نانسی (Saint-Nicolas Celebrations, Nancy)

هر ساله در روز ششم دسامبر (۱۵ آذرماه) یا روز سنت نیکلاس مردم در شمال شرقی فرانسه جشن می‌گیرند! رژه و تئاترهای خیابانی، اجرای نمایش با رقص نور و آتش‌بازی در شهر زیبای نانسی برای شما هم فرصت خوبی برای خوش گذرانی خواهد بود!

سفر به فرانسه

فرانسه جزو کشورهای شینگن است و برای سفر به این کشور، باید ویزای شینگن بگیرید که ۹۰ روز اعتبار دارد. پذیرش درخواست ویزای فرانسه توسط شرکت خصوصی VFS انجام می‌شود و این شرکت پس از اخذ مدارک، زمان مصاحبه را برای شما ترتیب می‌دهد. برای اثبات خود به آفیسر لازم است تا مراحل زیر را طی کنید:

شما باید بتوانید به آفیسر پرونده خود ثابت کنید که توانایی مالی مناسبی دارید و می توانید در فرانسه از عهده تأمین مخارج سفر خود برآیید. برای این منظور باید نامه تمکن مالی لاتین با موجودی حداقل ۶۰ میلیون تومان ارائه دهید.

دانلود ۷ اپلیکیشن برتر آموزش زبان فرانسه (اندروید و آیفون)

کسانی که می خواهند برای ویزای مولتی فرانسه اقدام کنند، حتماً باید در پاسپورت خود سابقه ویزای شینگن را در بازه ۴ سال گذشته داشته باشند. برای کسانی که می خواهند برای ویزای یک بار ورود اقدام کنند هیچ سابقه سفری نیاز نیست و و همه افراد می توانند به کمک تور، ویزای شنگن فرانسه را دریافت کنند.

کسانی که می خواهند برای گرفتن ویزای توریستی فرانسه اقدام کنند، باید توجیه مناسبی برای آفیسر پرونده داشته باشند که واقعاً برای گردشگری و دیدار از جاذبه های گردشگری فرانسه به این کشور می روند.

هزینه های سفر به فرانسه

۱- هزینه پرواز

هزینه های پرواز شما به فرانسه هم بسته به هواپیمایی و هواپیما مورد نظر، تاریخ پرواز و تاریخی که خرید را انجام می دهید متفاوت خواهند بود. بنابراین هرچه زودتر پرواز خود را خریداری کنید، پول کمتری هم پرداخت خواهید کرد.

۲- هزینه حمل و نقل

بهترین روش برای حمل و نقل داخل شهرهای فرانسه از طریق و قطار و مترو است، ولی این گزینه هم می تواند گران باشد. برای اینکه بیشترین صرفه جویی در هزینه را انجام دهید، پیش از سفر و از چند روز قبل بلیط را خریداری کنید. به صورت خلاصه، در یک سفر با بودجه محدود روزی حدود ۹ یورو، در سفر با بودجه متوجه روزی ۲۳ یورو و در سفرهای لوکس روزی ۵۹ یورو را بابت حمل و نقل شهری در نظر بگیرید.

۳- هزینه غذا و رستوران

ارزان و بهترین راه برای تجربه غذاهای فرانسوی این است که غذای خودتان را بخرید. شما می توانید با ۱۰ یورو برای ۲ نفر غذا بخرید. اگر ساندویچ های آماده را ترجیح می‌ دهید، هزینه ی یک ساندویچ آماده در یک فست فود محلی برابر با حدود ۴-۷ یورو خواهد بود. ولی غذا خوردن در رستوران های فرانسه گران است. اگر در یک رستوران غذا بخورید حداقل برای یک وعده باید ۲۰-۳۵ یورو بپردازید.

۴- هزینه ورودی جاذبه های گردشگری

اکثر جاذبه ها بین ۹-۲۰ یورو هزینه ورودی دریافت می کنند.

۵- هزینه سیم کارت و اینترنت

شما می توانید با پرداخت حدود ۲۰ یورو سیمکارتی با قابلیت تماس نامحدود در فرانسه، قابلیت پیام رسانی نامحدود در کل اروپا و ۳ گیگابایت اینترنت دریافت کنید.

۶- هزینه ویزای شینگن

  • بزرگسالان: ۶۰ یورو
  • کودکان ۶ تا ۱۲ سال: ۳۵ یورو
  • کودکان زیر ۶ سال: رایگان

۷- عوارض خروج از کشور

عوارض خروج از کشور(سال۱۳۹۹) برای سفر اول ۲۶۴ هزار تومان در نظر گرفته شده است و برای سفر دوم این هزینه ۵۰% درصد اضافه می‌شود و در واقع به مبلغ ۳۹۶ هزارتومان می‌رسد. همچنین هزینه عوارض خروج از کشور برای سفرهای سوم و بیشتر از آن نسبت به سفر اول ۱۰۰% درصد افزایش می‌یابد و به مبلغ ۵۲۸ هزارتومان می‌رسد.

۸- هزینه اقامت و هتل

هتل های ۲ ستاره بین ۴۰ یورو تا ۱۶۰ یورو
هتل های ۳ ستاره بین ۵۰ یورو تا ۲۵۰ یورو
هتل های ۴ ستاره بین ۹۰ یورو تا ۳۰۰ یورو
هتل های ۵ ستاره بین ۲۰۰ یورو تا ۱,۰۰۰ یورو
هاستل بین ۱۷ یورو تا ۵۰ یورو
آپارتمان از شبی ۴۰ یورو تا ۱,۳۰۰ یورو

نکات مهم راجب سفر به فرانسه

۱- فرانسه بزرگترین کشور در اروپای غربی است

فرانسه در شمال با آلمان و بلژیک هم مرز است. اقیانوس اطلس در غرب؛ کوه های پیرنه و اسپانیا در جنوب این کشور قرار دارند. پاریس پایتخت کشور است و در قسمت شمال مرکزی قرار دارد. استراسبورگ در شرق، مارسی در سواحل مدیترانه جنوبی و بوردو در غرب واقع شده اند.

۲- هوا و فصول

در بیشتر مناطق کشور، زمستان ها سرد و تابستان ها خنک هستند به جز امتداد ساحل دریای مدیترانه، که زمستان های معتدل و تابستان های گرم دارد. دمای هوا در زمستان از ۰ تا ۸ درجه سانتی گراد و در ​​تابستان از ۱۶ تا ۲۴ درجه سانتی گراد متغییر است. اگر می خواهید از برف لذت ببرید، به مون بلان (کوه سپید) و رشته کوه های آلپ فرانسه بروید.

حتما بخوانید: معرفی بهترین منابع برای یادگیری زبان فرانسه (کتاب+نرم افزار+وب سایت)

۳- گزینه های حمل و نقل متنوعی وجود دارند

بسیاری از شهرهای بزرگ فرانسه مانند پاریس، لیون و مارسی دارای سیستم بزرگ مترو با کرایه ای کمتر از ۲ یورو در هر سفر هستند.  SNCF(سیستم ریلی ملی فرانسه) روش خارق العاده ای برای بازدید از این کشور است – این قطار به تمام شهرهای بزرگ سفر می کند. شهرهای کوچکتر نیز دارای ایستگاه راه آهن منطقه ای یا اتوبوس های بین شهری هستند.

گشت و گذار در فرانسه با اتوبوس آسان و کم هزینه است. سه اپراتور بین شهری (Flixbus ، Ouibus و Eurolines) تقریباً به تمام نقاط کشور سرویس دهی دارند.

تاکسی ها فراوان و ارزان هستند، برای گرفتن تاکسی با استفاده از تلفن همراه خود از اپلیکیشن هایی مانند Uber یا Le Taxi استفاده کنید.

۴- امنیت

سفر به فرانسه کاملاً بی خطر است، اما مانند اکثر کشورهای اروپایی، به عنوان یک گردشگر ممکن است مورد سو استفاده کلاهبرداران قرار بگیرید. کافی است مراقب جیب و کیف خود باشید، به خصوص در اماکن پر بازدید توریستی و وسایل حمل و نقل عمومی. احتیاط کنید، مراقب باشید و به محیط اطراف خود توجه کنید.

حتما بخوانید: کشور فرانسه برای زندگی: ۹ دلیل برای اینکه دقت بیشتری کنید

۵- غذاهای فرانسوی

اگر بگویید فرانسوی ها می دانند چگونه غذاهای خارق العاده تهیه کنند، قطعا کسی با شما مخالفت نخواهد کرد. هیچ چیز به اندازه نشستن در یک کافه باز و نوشیدن یک اسپرسو به همراه شیرینی های فرانسوی لذت بخش نیست. با سفر به لیون می توانید پاته جگر اردک و با سفر به دیجون (دیژون) خردل های معروف آن را امتحان کنید.

تصور کنید در حالی که مشغول قدم زدن در شانزه لیزه هستید نان باگت تازه و یک تکه پنیر می خورید-واقعا لذت بخش است. در حقیقت، تولید پنیر یک نوع هنر است و بری، راکفورت، کاممبر پنیرهای معروف فرانسوی هستند. آنها با نام مناطقی که از آنجا می آیند نامیده می شوند و این نام ها، به نام خانوادگی آنها تبدیل شده اند.

۶- کارتهای بانکی و ارز رایج

فرانسه بخشی از منطقه یورو است، بنابراین به هر کجا که بروید، به یورو پرداخت خواهید کرد. تقریباً تمام مغازه ها و غذاخوری ها کارت های بانکی را می پذیرند، اما بسته به ارائه دهنده بانک یا کارت شما، ممکن است هزینه تراکنش های خارجی سنگین باشد. مقداری یورو برای خریدهای کوچک یا مکان هایی که کارت اعتباری نمی پذیرند، خصوصاً شهرهای کوچک، همراه داشته باشید. در صورت امکان سعی کنید از کارت بدون هزینه استفاده کنید. برای شهروندان انگلستان مونزو گزینه خوبی است.

۷- انعام دادن

در کافه ها و رستوران ها، هزینه سرویس (خدمات ارائه شده) در صورت حساب گنجانده می شود- اما بیشتر افراد این مبلغ را رند می کنند و در واقع بیشتر می پردازند. اگر خدمات دریافتی شما استثنایی بوده، می توانید یک انعام ۵-۱۰٪ پرداخت کنید. لازم نیست به رانندگان تاکسی انعام بدهید، اما مرسوم است برای حمل چمدان هایتان، ۱ یورو پرداخت کنید- یک یورو در ازای هر چمدان.

۹- با عبارات کلیدی فرانسوی آشنا شوید

با اینکه بسیاری از فرانسوی ها به انگلیسی صحبت می کنند، یادگیری چند عبارت کلیدی می تواند بسیار سودمند باشد و در سفر شما تفاوت بزرگی ایجاد کند. این کلمات و عبارات فرانسوی را قبل از سفر تمرین کنید و با استقبال گرم فرانسوی ها روبرو شوید:

  • Bonjour – سلام
  • S’il vous plait – لطفا
  • Oui/Non – بله/خیر
  • Excusez-moi – ببخشید
  • Pardon –ببخشید
  • Comment dit-on __ en français?  … به فرانسوی چه می شود؟
  • Où est…? – … کجاست؟
  • Où se trouve la station de métro la plus proche? – نزدیکترین ایستگاه مترو کجاست؟
  • C’est combien? – قیمت این چقدر است؟
  • Où sont les toilettes? –دستشویی کجاست؟
  • La carte/le menu, s’il vous plaît. – منو لطفا
  • L’addition, s’il vous plait. – صورت حساب لطفا
  •  Merci beaucoup – خیلی ممنونم

۱۰- بازدید از موزه های پاریس امری ضروری است

مشهورترین موزه جهان لوور است. این موزه آنقدر بزرگ است که فقط برای دیدن آن به یک روز کامل احتیاج خواهید داشت. در لوور آثار هنری باورنکردنی مانند مونا لیزا و ونوس میلو را مشاهده خواهید کرد. اما لوور تنها یکی از ده ها موزه بزرگ مانند مرکز فرهنگی ژرژ پومپیدو و موزه اورسی در پاریس است.

موزه های فرانسه

۱۱- کاخ های خارق العاده زیادی در فرانسه وجود دارند

بازدید از پاریس همانطور که تصور می کنید، با شهرهای شگفت انگیز، کاخ ها و قلعه های تاریخی و ریوریای فرانسه (ناحیه ساحلی فرانسه در اطراف مدیترانه)، خارق العاده خواهد بود. بعد از دیدن برج ایفل و کلیسای جامع نوتردام، از ورسای بازدید کنید و این کاخ نفس گیر را ببینید. سپس به بریتانی، منطقه ساحلی با تاریخ سلتی بروید.

فرانسه با غذا ارتباط تنگاتنگی دارد، بنابراین بازدید از بوردو و دیژان را فراموش نکنید- که پنیر معروفی دارند. دوستداران تاریخ محو تماشای شهرستان های مجلل استراسبورگ یا کلمار، خانه های تفریحی دره لوآر، جزیره رویایی مونت سن میشل، دهکده نمادین نرماندی و شهر قرون وسطایی لیون خواهند شد. در نهایت، فرانسه سرزمین مون بلان، رشته کوه های آلپ و زیباترین مناظر طبیعی جهان است.

۱۳- شماره های اضطراری

در زمان مسافرت، همیشه ممکن است در شرایطی به کمک اضطراری نیاز داشته باشید.

بنابرای شمار های زیر را به خاطر بسپارید:

  • اورژانس – ۱۱۲ (شماره اضطراری اروپا مانند ۹۱۱ در ایالات متحده)
  • پلیس (۲۴/۷) – ۱۷
  • فوریت های پزشکی- ۱۵

نکات تکمیلی سفر به فرانسه

  • هرگز تمام پولتان را با خود حمل نکنید.
  • کیف و بار دستی خود را جدا از خود رها نکنید؛ مخصوصا در مترو یا موزه‌ها و فروشگاه‌ها. پلیس‌ها به وسایل رها شده حساس هستند و ممکن است برای شما دردسر ساز شود.
  • حتما کارت هتل را در جیب لباس فرزند خود قرار دهید تا در صورت نیاز بتواند هتل را پیدا کند.
  • یکی دیگر از نکات ضروری که باید به عنوان رعایت کنید، عدم صحبت در مورد سیاست، دین و سایر موضوعات حساس دیگر است.
  • از آنجا که به فرانسه می روید و با توجه به اینکه پاریس پایتخت صنعت فشن و مد در دنیا است، لازم است کمی درک خود از فشن و مد را بالاتر ببرید. هرگز در حال پیاده روی در خیابان های پاریس شلوار راحتی یا شلوارک نپوشید. یا از آن مهمتر ضروری است بدانید که پوشیدن شلوار های راحتی یا شلوارک در حین غذا خوردن در رستوران نوعی بی احترامی تلقی می شود.
  • سفر به فرانسه کاملاً بی خطر است، اما مانند اکثر کشورهای اروپایی، به عنوان یک گردشگر ممکن است مورد سو استفاده کلاهبرداران قرار بگیرید. کافی است مراقب جیب و کیف خود باشید، به خصوص در اماکن پر بازدید توریستی و وسایل حمل و نقل عمومی. احتیاط کنید، مراقب باشید و به محیط اطراف خود توجه کنید.

آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است؟ مدت زمان یادگیری چقدر است؟

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست