کشور آلمان

آشنایی با کشور آلمان: اطلاعات ضروری، علایق مردم و نکات دیگر

گاما

آلمان کشوری زیبا با فرهنگی غنی و بسیار پر بار است. این کشور جاذبه های دیدنی متنوع و بسیار زیادی دارد. به عبارت دیگر می توان گفت آلمان کشوریست که برای همه افراد با هر سلیقه ای مناسب است. در آلمان می توان کارهای بسیار زیادی انجام داد؛ از تجربه فعالیت های آبی و ورزش های زمستانی گرفته تا آشنایی با فرهنگ غنی و بازدید از جاذبه های دیدنی اش. معمولا شهر های بزرگ آلمان فرصت های بسیار خوبی برای خرید در اختیار گردشگران و مسافران قرار می دهند.

مراکز شهر های بزرگ این کشور بسیار دیدنی و عالی هستند. حومه شهر ها هم به واسطه داشتن طبیعتی بکر و دست نخورده و هم چنین چشم انداز های مهیج و تماشایی زبانزد هستند. می توانید با قدم زدن در جنگل سرسبز و انبوه و یا گشت و گذار در شهر های زیبا و دیدنی آلمان از سفر خود لذت ببرید؛ علاوه بر این ها می توانید با نشستن در کافه های جذاب و غذا خوردن در رستوران های بی نظیر آلمان سفری به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. بعضی از رستوران های آلمان غذا های سنتی و محلی سرو می کنند و در بعضی دیگر از رستوران ها هم می توانید غذاهای بین المللی و بسیار خوشمزه ای میل کنید.

۱-اطلاعات کلی

  • قاره: اروپا
  • پایتخت آلمان: برلین
  • کد کشور: DE
  • زبان: آلمانی
  • تفاوت با GMT: GMT/UTC+1
  • کد تلفن: ۴۹+
  • پسوند دامنه: .de
  • واحد پول: یورو
  • زبان رسمی: آلمانی
  • جمعیت: ۸۴ میلیون-حدودا بیست و سه درصد از این جمعیت به آلمان مهاجرت کرده اند.

۲-موقعیت جغرافیایی

آلمان در شمال غرب اروپا واقع شده است. این کشور از سمت غرب با کشور های هلند، بلژیک و فرانسه و از شرق با کشور های لهستان و جمهوری چک همسایه است.

موقعیت جغرافیایی آلمان

۳-واحد پول آلمان

واحد پول رایج آلمان یورو است. ۱۰۰ سنت یک یورو محسوب می شود. اسکناس ها به صورت ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ یورویی هستند. سکه ها هم به صورت ۱، ۲، ۵، ۱۰، ۲۰و ۵۰ سنتی هستند. هم چنین سکه های ۱ یورویی و ۲ یورویی هم چاپ می شوند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

از دست ندهید: سفر به اروپا: زمان مناسب، وسایل مورد نیاز و نکات مهم دیگر

۴-آب و هوای آلمان

آلمان آب و هوایی کاملا معتدل دارد. ولیکن آب و هوای مناطق مختلف آلمان با هم تفاوت دارد؛ مثلا اب و هوای منطقه کوهستانی با آب و هوای منطقه ساحلی کاملا متفاوت است . معمولا تابستان های آلمان به اندازه تابستان های کشور های جنوبی اروپا آنقدر گرم نمی شود. به عبارت دیگر می توان گفت آلمان تابستان های خنک و زمستان هایی معتدل دارد.

آلمان کشوریست که در تمام فصول سال زیبا و دیدنی است. بنابراین شما می توانید با توجه به اولویت و سلیقه خود در هر زمانی که تمایل دارید به آلمان سفر کنید و در عین حال از سفر خود لذت هم ببرید.

پوشش گیاهی آلمان

آلمان یکی از کشور های اروپایی است که بهترین چوب های منطقه را در خود جای داده است. حدودا سی و دو درصد از این کشور پوشیده از جنگل های سرسبز و انبوه است. معمولا درختانی که در جنگل های آلمان به چشم می خورند عبارتند از: صنوبر نروژی ، کاج اسکاتلندی ، راش و بلوط.

به طور کلی می توان گفت که تقریبا ۹۵۰۰ گونه گیاهی متنوع و حدودا ۱۴۰۰۰ نوع قارچ های مختلف در این جنگل ها وجود دارد.

۵-سفر به آلمان

برای سفر به آلمان راه های بسیاری وجود دارد؛ می توانید با کشتی، قطار، خودرو و یا هواپیما از هر کجای دنیا به این کشور سفر کنید. قطعا سفر با هواپیما آسان ترین راه ممکن است. شانزده فرودگاه بین المللی در آلمان وجود دارد. به راحتی از بسیاری از کشورهای دنیا می توان خود را به شهرهای بزرگ آلمان مانند برلین، مونیخ و کلن رساند.

اگر می خواهید کل کشور آلمان را بگردید، یک سیستم راه آهن بسیار گسترده و هجده فرودگاه داخلی در خدمت مسافران هستند.

حتما بخوانید: سفر به کشور آلمان: هزینه زندگی، انواع ویزا و همه نکات ضروری

۶-علت محبوبیت آلمان

آلمان کشوری است که در قلب اروپا واقع شده و جمعیتی بالغ بر ۸۳ میلیون نفر دارد. برلین، پایتخت المان، بزرگترین شهر این کشور می باشد. همه مردم دنیا آلمان را به واسطه برند های خودرو، فوتبال و خیلی چیز های دیگر می شناسند. در ادامه سعی داریم شما را بیشتر با این کشور زیبا آشنا کنیم . آلمان یکی از آن کشورهایی است که حتما باید از آن دیدن کرد. حالا، زمانی که به آلمان فکر می کنید، چه چیزی به ذهنتان خطور می کند؟

بازارچه های کریسمس

هرساله با نزدیک شدن به کریسمس و میلاد عیسی مسیح، بازارچه های بسیار جذاب و زیبایی در آلمان برگزار می شود. تقریبا در همه شهر های بزرگ آلمان می توانید این بازارچه ها را ببینید. حال و هوای این بازارچه ها کاملا کریسمسی و بی نظیر است. تقریبا همه جا مغازه های کوچیکی وجود دارد که می توانید از آن ها انواع کیک های شیرین، نان های زنجبیلی، شیرینی های خوشمزه بخرید و نوش جان بفرمایید. هم چنین، علاوه بر این خوراکی های لذیذ و خوشمزه می توانید وسایل مربوط به کریسمس ، وسایل دکوری و تزئینی، صنایع دستی هم بخرید. همیشه در این ایام موسیقی های شاد در گوشه و کنار بازارچه ها به گوش می رسد. بسیاری از مردم فقط برای لذت بردن از حال و هوای این بازارچه ها با آن جا می روند.

قلعه های آلمان

در آلمان حدودا بالغ بر ۲۵ هزار قلعه، ویرانه های باستانی و قصر های تاریخی وجود دارد. یکی از فعالیت های بسیار جالبی که می شود در آلمان انجام داد این است که از قلعه های چشمگیر آن دیدن کرد؛ قلعه هایی که در جای جای کشور جای گرفته اند و پراکنده شده اند . زمانی این قلعه ها محل سکونت پادشاهان و دولت مردان بوده است. با بازدید از این قلعه ها گویی در گذشته قدم گذاشته اید و می توانید اطلاعات بسیار زیادی در مورد تاریخ این کشور به دست بیاورید. امروزه بسیاری از این قلعه های تاریخی نوعی جاذبه گردشگری محسوب می شوند.

از معروف ترین و شناخته شده ترین قلعه های آلمان می توان به قلعه های زیر اشاره کرد: قلعه نوی شوانشتاین در باواریا، قلعه هایدلبرگ واقع در شهر هایدلبرگ و قلعه وارتبورگ در شهر آیزناخ.

قلعه وارتبورگ در شهر آیزناخ

قلعه نوی شوانشتاین در جنوب شرقی شهر باواریا واقع شده است و جزء یکی از قلعه های بسیار معروف آلمان به حساب می آید. هر ساله ۵٫ ۱ میلیون گردشگر از این قلعه تاریخی دیدن می کنند. این قلعه ظاهری بسیار افسانه ای و زیبا دارد. قصر فیلم زیبای خفته که توسط کمپانی والت دیزنی ساخته شده از ظاهر افسانه ای این قلعه الهام گرفته است. این قلعه در اواخر دهه ۱۸۰۰ ساخته شد . در واقع استراحتگاهی برای لودویگ دوم، پادشاه باواریا، بوده و به عنوان دژی نظامی ساخته نشده است.

۷-جنگ جهانی اول

اگر بخواهیم در مورد اتفاقات مشهور و شناخته شده آلمان صحبت کنیم می توانیم بگوییم که جنگ های جهانی و نازی ها رویدادهایی فراموش نشدنی محسوب می شوند . آلمانی ها سعی می کنند در مورد این موضوع صحبت نکنند و این بخش از تاریخ را به دست فراموشی بسپارند. علاوه بر این، کتاب “Mein Kampf” در آلمان ممنوع است؛ این کتاب نمادی از نازی ها است و تاریخ اسن جنگ ها را به خوبی به تصویر می کشد ولی به هرحال فروشش در آلمان ممنوع می باشد.

اولین جنگ جهانی بین سال های ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ رخ داد؛ در این جنگ حدودا بیست میلیون نفر جان خود را از دست دادند. در اولین روز های آگوست سال ۱۹۱۴ آلمان رسما با روسیه اعلام جنگ کرد.

یک جوان صربستانی که ظاهرا از طرف دولت صربستان مامور شده بود، شاهزاده اتریش – مجارستان – را به قتل رساند؛ کشوری که با آلمان دوست و متحد بود . پس از آن روسیه که متحد جمهوری صربستان بود ، ارتش را بسیج کرد، چرا که از جنگ احتمالی می ترسید. بنابراین، آلمان مستقیما اعلام جنگ کرد و هر دو طرف که در سر تا سر دنیا متحدین خاصی داشتند، جنگ جهانی اول را رقم زدند.

۸-جنگ جهانی دوم، ارتش نازی و اردوگاه های کار اجباری

در سال ۱۹۳۳ آدولف هیتلر و نازی ها به قدرت رسیدند و به طور کاملا مخفیانه آلمان را برای جنگ آماده کردند. نازی ها با برپا کردن اردوگاه های کار اجباری شروع به کشتن مردم کردند ؛ مردمی که به گفته نازی ها “نژادهای غیر آریایی ” بودند . در این دوران وحشتناک، میلیون ها انسان بی گناه در این اردوگاه ها جان خود را از دست دادند.

آتش جنگ جهانی دوم پس از حمله آلمان به لهستان در سال ۱۹۳۹ به صدر اعظمی هیتلر و اتحاد میان فرانسه و بریتانیا علیه این کشور، شعله ور شد . بعد از شش سال جنگ بالاخره آلمان تسلیم شد. جنگ جهانی دوم تلفات بسیار زیادی بر جای گذاشت، دست کم ۵۵ میلیون انسان جان باختند. این داستان واقعا تکان دهنده و بسیار پیچیده است . قطعا در مورد جنگ جهانی دوم مطالب بسیار زیادی وجود دارد که در صورت تمایل می توانید آن ها را مطالعه کنید.

جنگ جهانی دوم آلمان

امروز می توانید از این اردوگاه های کار اجباری بازدید کنید؛ دیدن این اردوگاه ها تجربه ای بسیار جالب و در عین حال وحشتناک است اما همچنین وحشتناک است معروف ترین این اردوگاه ها می توان به اردوگاه ساخسنبورگ و داچائو اشاره کرد .

بعد از جنگ جهانی دوم آلمان به چهار بخش مجزا تقسیم شد. یکی از این بخش ها توسط اتحاد جماهیر شوروی اشغال شد و همین موضوع منجر به ساخت دیوار برلین و رویداد DDR شد.

دیوار برلین

دیوار آلمان دیواری بود که جمهوری دموکراتیک آلمان را از سه منطقه دیگر برلین جدا می کرد. این دیوار در سال ۱۹۶۱ ساخته شد تا مردم نتوانند به آلمان غربی پناه ببرند . دیوار برلین در سال ۱۹۸۹ فرو ریخت که این رویداد بسیار مشهور شد .

بقایای به جا مانده از این دیوار با نقاشی های مختلف رنگ شده اند؛ این بقایا در برلین بسیار زیاد است. قطعا با تحقیق در مورد این دیوار می توانید اطلاعات بسیار زیادی در مورد تاریخچه DDR و هدف از ساخت دیوار برلین به دست بیاورید .

اگرچه آلمان شرقی با این دیوار جدا شده بود ولیکن آلمان غربی رونق اقتصادی خوبی را تجربه می کرد.

۹-اقتصاد آلمان

بعد از جنگ جهانی دوم ، آلمان ( آلمان غربی ) یک معجزه بزرگ اقتصادی را تجربه کرد. امروزه اقتصاد این کشور در حال رشد و توسعه است و جزء یکی از قوی ترین اقتصادهای دنیا به شمار می آید. این کشور بزرگترین کشور صادراتی اروپا هم محسوب می شود . در حقیقت، آلمان به واسطه داشتن کارایی صنعتی بسیار قوی به عنوان نیروگاه اقتصاد اروپا عمل می کند.

همه می دانیم محصولاتی که با برچسب ” ساخته شده در آلمان ” روانه بازار می شوند، قطعا کیفیت بسیار بالایی دارند. بسیاری از برندهای آلمانی نظیر آدیداس ، زیمنس، بوش، دی اچ ال، هوگوباس و یا جاگرمیستر در سر تا سر دنیا شناخته شده و معروف هستند. اما برند های آلمانی خودرو قطعا و بی شک محبوب ترین شرکت های خودروسازی در دنیا هستند .

حتما بخوانید: به عنوان یک توریست در اروپا این ۱۵ کار را هرگز انجام ندهید!

خودرو های آلمانی

ماشین های آئودی، بی ام وی، مرسدس، پورشه و فولکس واگن نه تنها در آلمان بلکه در اروپا و بقیه دنیا هم از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. این ماشین ها و این برندها بسیار شناخته شده و معروفند . صنعت خودروسازی بزرگترین نماد آلمان محسوب می شود.

همه دنیا ماشین های آلمانی را جزء ماشین های ایمن ، با دوامف معتبر و با کیفیت می شناسند. مهندسان آلمانی در این صنعت بسیار خبره و ماهر هستند.

آلمانی ها علاوه بر تولید ماشین های بی نظیر و فوق العاده ، توانایی بالایی هم در ساخت زیرساز ها و جاده های عالی و بی نقص دارند. در قسمت بعد با اتوبان معروف المان آشنا خواهید شد.

۱۰-اتوبان آلمان

منظور از اتوبان همان بزرگراه های آلمان است که بدون شک یکی از بهترین خیابان های دنیا محسوب می شوند. حالا چرا؟ فقط در اتوبان های آلمان است که شما می توانید با سرعت بسیار زیاد رانندگی کنید . اکثر رانندگان این کار را انجام می دهند ؛ ولی قطعا همیشه افرادی هستند که از شما سریع تر می رانند . مثلا با سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت، در لاین سمت راست، در حال رانندگی هستید که یک دفعه می بینید ماشینی با سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت از شما سبقت می گیرد . در اتوبان های آلمان شاهد چنین موقعیت هایی خواهید بود… آن هم قانونی.

اما باید مراقب باشید. رانندگی در این اتوبان آن هم با سرعت زیاد به این معنا نیست که می توانید با هر سرعتی که می خواهید رانندگی کنید . باید اول تابلوهای مخصوص رانندگی با سرعت نا محدود را ببینید و بعد سرعت خود را بالا ببرید.

رانندگی با ماشین های اسپورت در این اتوبان تفریحی بسیار جالب و هیجان انگیز است که قطعا از آن لذت خواهید برد.

۱۱-فوتبال آلمان

فوتبال ورزش ملی آلمان محسوب می شود. از نظر بین المللی می توان گفت که تیم فوتبال آلمان یکی از بهترین تیم های جهان است. حتما می دانید که آلمان چهار بار قهرمان جهان شده است و آخرین قهرمانی را در سال ۲۰۱۴ به دست آورد .

فوتبال ملی آلمان هم بسیار خوب و عالی عمل می کند. استادیوم های بزرگ، طرفداران بسیار زیاد و باشگاه های ورزشی بی نظیر. اولین لیگ فوتبال آلمان بوندس لیگا است. بیشتر مردم آلمان طرفدار ورزش فوتبال و حدودا ۵٫ ۶ میلیون نفر عضو باشگاه های این کشور هستند. معمولا هر هفته تمام بلیط های استادیوم ها به فروش می رسند. این شور و هیجان فوتبالی قابل توصیف نیست. طرفداران تیم های مختلف آواز می خوانند ، از سر شوق فریاد می زنند و تیم مورد علاقه خود را تشویق می کنند. اگر به این ورزش علاقه مند هستید، حتما از نزدیک یکی از مسابقات بزرگ فوتبال آلمان را تماشا کنید؛ قطعا حال و هوای بی نظیری را تجربه خواهید کرد

یکی از مشخصه های باشگاه های آلمان قانون ۱+۵۰ است. بر اساس این قانون هر یک از باشگاه های آلمان فقط حق فروش ۴۹ درصد از سهام خود را به سرمایه گذاران دارند و نمی توانند بیشتر از این درصد را به فروش برسانند. باشگاه بایرمونیخ موفق ترین باشگاه آلمان در سطح ملی و بین المللی است . اگر نمی توانید این مسابقات را از نزدیک تماشا کنید، پیشنهاد می کنیم حتما از موزه و استادیوم بایرن واقع در شهر مونیخ دیدن کنید.

۱۲-بسیار کاربردی برای آلمان

۱۳-کاربردی برای زبان آلمانی

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست