کلیسا

مردم آرژانتین: آداب و رسوم، فرهنگ، نوع پوشش و حقایق جالب

گاما

آرژانتین از نظر تاریخی تامین کننده کالاهای اساسی در سر تا سر دنیا بوده است. این کشور زادگاه افراد مشهور بسیار زیادی بوده است؛ به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد: ورزشکاران محبوب، فوتبالیست های معروفی همچون دیه گو مارادونا و لیونل مسی؛ دانشمندانی چون سزار میلستین و فاوالورو؛ هنرمندان و نویسندگانی معروفی همانند کارلوس گاردل، بورجس، کورتازار و دانیل بارنبویم؛ شخصیت های تاثیرگذاری همچون اوا پرون، چی گیووارا، زورگیوتا، پاپ فرانسیسکوس.

همه این ها با هم آرژانتین را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری و تجاری دنیا تبدیل کرده است. هم چنین این کشور به واسطه قابلیت های صنعتی ای که دارد جزء یکی از برجسته ترین مناطق جهان به حساب می آید. در این مطلب به طور کامل با آرژانتین آشنا می شوید.

۱-واقعیت ها و آمار

  • جمعیت : ۴۴ میلیون
  • مساحت: ۲۷۸۰۴۰۳ کیلومتر مربع
  • پایتخت: بوئنوس آیرس
  • درصد بی کاری: ۳٫ ۹ درصد، تا ماه جولای ۲۰۱۶
  • مذهب: کاتولیک (۹۲ درصد)
  • کد بین المللی تلفن : ۵۴+
  • صنایع اصلی و مهم: تولید مواد غذایی، ساخت وسایل نقلیه
  • نخست وزیر وقت: کریستینا فرناندز دی کیرچنر

word image 70

۲-آشنایی با کشور آرژانتین

آرژانتین دومین کشور بزرگ آمریکای جنوبی است که مساحتی بالغ بر ۲٫۸۰۰٫۰۰۰ کیلومتر مربع دارد. آرژانتین از غرب با شیلی و از شرق با اقیانوس اطلس هم مرز است. قسمت شمال آرژانتین تقریبا مرکز آمریکای جنوبی محسوب می شود. تنگه دریک و قطب جنوب هم در جنوب آرژانتین واقع شده اند.

زبان رسمی این کشور اسپانیایی است؛ ولی با این حال در بعضی مناطق خاص نظیر گورانی و کچوا مردم به زبان بسیار قدیمی و باستانی آرژانتین صحبت می کنند. آرژانتین بزرگترین کشور اسپانیایی زبان در دنیا است.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

آرژانتین دومین قطب اقتصادی بزرگ آمریکای جنوبی محسوب می شود؛ واحد پول ملی آرژانتین پسو است. از نظر برابری قدرت خرید آرژانتین بیست و سومین کشور ثروتمند جهان به حساب می آید؛ این کشور عضوی از سازمان های بین المللی و بسیار مهم دنیاست: سازمان هایی مانند MERCOSUR (بازار مشترک آمریکای جنوبی)، UNASUR (اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی)، OAS (سازمان ایالات آمریکا) و سازمان G-20.

word image 71

پرچم ملی آرژانتین نماد مهم و اصلی این کشور است که متشکل از سه نوار افقی یک اندازه در رنگ های آبی روشن و سفید می باشد و در مرکز تصویر خورشید ماه می به رنگ سفید خودنمایی می کند. سرود ملی آرژانتین در اوایل قرن نوزدهم میلادی تولید شد و در حال حاضر هم در مراسمات رسمی و مراسم صبحگاهی مدارس سرتاسر کشور خوانده می شود. روز بیست و پنجم ماه می (انقلاب ماه می، ۱۸۱۰) و روز نهم جولای (روز استقلال و جدا شدن از اسپانیا، ۱۸۱۶) مهم ترین روزهای آرژانتین هستند.

۳-طبیعت زیبا و آب و هوای آرژانتین

رشته کوه آند طولانی ترین رشته کوه دنیاست که به شکل زنجیره ای در آمریکای لاتین قرار دارد و از شمال تا جنوب امتداد دارد. این رشته کوه از آرژانتین هم عبور می کند ؛ بلندترین قله آن کوه آکونکاگوا، با ارتفاعی بالغ بر ۶۹۶۰ متر، در استان مندوزا واقع شده است. در کل می توان گفت که کوه آکونکاگوا بلندترین کوه نیمکره غربی محسوب می شود . فلات های مسطح کنار کوه های آند مناظری بسیار چشم نواز و زیبا دارند که مکمل یکدیگرند. آرژانتین علاوه بر این ارتفاعات بکر، مملو از دشت های زیبا، جنگل های انبوه، مراتع سرسبز و رودخانه های خروشان است که چشم اندازی بسیار زیبا و مثال زدنی دارند .

word image 72

آرژانتین به لطف موقعیت جغرافیایی خود آب و هوایی نیمه استوایی و خشک در نواحی شمالی (نظیر کالیفرنیا و یونان) دارد و در قسمت های جنوبی آب و هوا سرد و قطبی می شود.

۴-تقسیمات سازمانی و اداری

از اواسط قرن نوزدهم میلادی به بعد آرژانتی به کشوری جمهوری خواه و فدرال تبدیل شد. بنابراین قدرت در دست دولت، قانون گزار و قوه قضایییه است . بیست و سه استان آرژانتین خودمختار هستند و به بخش های مختلفی تقسیم شده اند که هر یک از بخش ها خود نیز به شهرداری های متعددی تبدیل شده اند. پایتخت آرژانتین، بوینس ایرس، حکومتی خودمختار است. رئیس جمهور آرژانتین هر چهار سال یک بار با رای مردم انتخاب می شود.

حتما بخوانید: به عنوان یک توریست در اروپا این ۱۵ کار را هرگز انجام ندهید!

۵-قرار ملاقات ها

در اولین ملاقات ها حتما باید دقایق اول را به صحبت های روزمره و عادی اختصاص داد. برای شروع می توان در مورد ورزش، علی الخصوص فوتبال ، و یا سرگرمی هایی نظیر فیلم و موسیقی صحبت کرد. بهتر است در اولین ملاقات ها صحبتی از موضوعات حساس و مهم، مانند سیاست و جنگ فالکلند امریکای لاتین به میان نیاید. بهتر است آقایان برای ملاقات های کاری کت و شلوار آبی و یا خاکستری با پیراهنی رنگ روشن بپوشند. خانم ها هم اغلب پیراهن های زیبا و سنگین با اکسسوری های مناسب به تن دارند .

word image 73

مردم آرژانتین بسیار خون گرم و صمیمی هستند. حین مکالمه با مخاطب خود فاصله فیزیکی نزدیکی دارند. به عنوان مثال ، نزدیک شدن و لمس کردن شانه مخاطب حین صحبت نشانه دوستی و صمیمیت است. بوسیدن و بغل کردن هم یکی دیگر از راه های ارتباط برقرار کردن با خانواده و دوستان است.

دست دادن در محیط های رسمی و برقراری ارتباط چشمی کفایت می کند.

۶-علاقه مندی های افراد بومی منطقه

مردم آرژانتین علاقه زیادی به نوشیدن نوعی دم نوش به نام ” ماته ” دارند؛ ظرف کوچک فلزی و یا چوبی محتوی گیاهی به نام “یربا ماته “. به صورت سنتی مقدار بسیار زیادی از گیاه ماته را در پوسته تو خالی کدو قلیانی ریخته و آب جوش اضافه می کنند و بعد از دم کشیدن چای و خنک شدنش با کمک نی های مخصوصی به نام بومبیلا آن را نوش جان می کنند. در ابتدا ته مزه ای تلخ دارد، اگر طعم این چای را دوست نداشتید، اصلا دوست نداشتن خود را عنوان نکنید. این کار نوعی بی احترامی محسوب می شود. چای ماته نوشیدنی سنتی و مرسوم آرژانتین است. جوانان و حتی کودکان آرژانتینی هم این چای را در همه جا می نوشند؛ در مدرسه، خانه، محل کار، قرارهای کاری و یا دوستانه. چرا که این نوشیدنی بسیار سالم و مقوی است.

۷-توصیه های لازم به غیر بومیان

آرژانتینی ها مردمانی خونگرم و صمیمی هستند و با روی باز از مهاجران و غیر بومیان استقبال می کنند. تاریخ این کشور با زندیگ مهاجران آمیخته شده است . به عنوان مثال استان چوبوت یکی از شهرهای آرژانتین است که توسط مردمان ولز برپا شد. بنابراین، می توان گفت که جمعیت افراد بریتانیایی، ایرلندی، آلمانی، فرانسوی، کره ای،آفریقای جنوبی و … که در ارژانتین زندگی می کنند بخش مهمی از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

اگرچه امروزه پیدا کردن یک شغل مناسب برای غیر بومیان منطقه کاری بسیار سخت و دشوار است، ولی اگر بتوانید زبان اسپانیایی روان و سلیس صحبت کنید، فرصت های شغلی بهتری پیش رویتان قرار می گیرد؛ مثلا می توانید به عنوان معلم زبان انگلیسی مشغول به کار شوید. انگلیسی زبان بودن مهارتی بسیار مهم است؛ چرا که شرکت های آرژانتینی اغلب به دنبال افراد انگلیسی زبان می گردند تا کارمندانشان به زبان انگلیسی مسلط شوند.

حتما بخوانید: ۸ تا از بهترین و راحت ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان (۲۰۲۰-۲۰۲۵)

یکی دیگر از فرصت های شغلی که ممکن است برایتان ایجاد شود کار کردن به عنوان مترجم در نواحی و مناطق گردشگری است؛ یعنی نه تنها در بوینس آیرس، بلکه در پاتاگونیا، کوردوبا و استان های شمالی کشور.

word image 74

می توانید یکی از اتاق های مهمان سراهای موجود در سرتاسر کشور آرژانتین را به صورت ماهیانه اجاره کنید. اگر به دنبال جایی بزرگ تر و خلوت تر می گردید می توانید اپارتمان کوچکی رهن کنید البته برای اجاره و رهن این آپارتمان ها باید قرارداد دو ساله ببنیدید . قطعا برای روش دوم باید هزینه بیشتری صرف کنید.

استفاده از کارت های اعتباری در آرژانتین بسیار رایج و مرسوم است. البته پیشنهاد می کنیم پول نقد هم همراه خود داشته باشید. با دریافت کارت اعتباری SUBE می توانید از وسایل حمل و نقل مختلفی، نظیر مترو، اتوبوس و یا قطار استفاده کنید. برای استفاده از تاکسی فقط باید پول نقد بپردازید. فقط فراموش نکنید که هر چند وقت یک بار کارت خود را شارژ کنید.

۸-فعالیت های اقتصادی منطقه

به واسطه توافق نامه های رسمی ، آرژانتین به چهار منطقه بسیار بزرگ تقسیم شده است که در هر منطقه فعالیت اقتصادی خاصی انجام می شود ؛ این فعالیت های اقتصادی در سطح داخلی و بین المللی صورت می گیرند.

منطقه نورتی گراند مختص انجام فعالیت های صنعتی ، بهره برداری از معدن و هم چنین کشاورزی است. استان های جوجوی، سالتا، سانتیاگو دل استرو، کاتامارکا، توکومان، چاکو، کورینتس، میزیونس و فورموسا در این منطقه واقع شده اند.

منطقه دی نیوو کویو به لطف آب و هوا و ارتفاعی که دارد، برای کشت انگور بسیار مناسب است؛ این منطقه شهرهای لا ریوجا، مندوزا، سان جوان و سان لوییس را در خود جای داده است.

حتما بخوانید: چگونه با هواپیما راحت سفر کنیم؟ ۱۸ نکته کاربردی از فرودگاه تا سوار شدن

منطقه دی لا پاتاگونیا از شهرهای لا پامپا، ریو نیگرو، نیوکین، چونبات، سانتا کروز و تیرا دل فیوگو ، آنتارتیدا ای ایسلاس دل آتلنتیکو سر تشکیل شده است . علت محبوبیت این منطقه موارد زیر است: کشاورزی، استخراج روغن، تولید انرژی جایگزین تجدیدپذیر، صنعت توریسم و ماهیگیری.

شهرهای کوردوبا، سانتافه و انتره ریوز منطقه مرکزی آرژانتین را تشکیل می دهند. این منطقه مراتع بسیار سرسبز و خوبی دارد؛ به همین دلیل دامپروری در این قسمت رایج است. از جمله محصولات کشاورزی این منطقه می توان به سویا، افتابگردان و گندم اشاره کرد. این منطقه یکی از عرضه کنندگان بزرگ سویا در جهان ، اصلی ترین تولید کننده آفتابگردان در سطح جهانی و اصلی ترین تولید کننده گندم در آمریکای لاتین است.

word image 75

از آن جایی که شهر بوئنس آیرس ( پایتخت فدرال ) و استان بوئنس آیرس جز اراضی هیچ بلوک رسمی (یا اتحادیه رسمی) نیستند، خود به تنهایی به عنوان واجدی مجزا فعالیت می کنند. مساحت این دو بخش به تنهایی ۳۰۸٫۰۰۰ کیلومتر مربع است؛ اندکی کمتر از کل مساحت جزایر بریتانیا. سواحل توریستی محبوب و شناخته شده و اقامتگاه های ساحلی در مجاورت خط ساحلی اقیانوس اطلس استان بوئنس آیرس قرار دارند.

در مراتع خاص بوئنس آیرس فعالیت های صنعتی، کشاورزی و دامپروری انجام می شود. در ضمن این شهر یکی از بزرگ ترین شهر های دنیاست؛ این شهر به واسطه معماری بی نظیرش، فعالیت تجاری پر جنب و جوشش و زندگی فرهنگی بی حد و حصرش بسیار محبوب شده است.

حتما دانلود کنید: جزوه Pdf رایگان جملات و کلمات ضروری انگلیسی برای سفر

۹-فرهنگ آرژانتین

آرژانتین کشوری با فرهنگی بسیار غنی و پر بار است . تحصیلات رسمی در این کشور از پیش دبستانی (دو تا پنج سال) و بعد از آن دبستان ( شش تا دوازده سال ) آغاز می شود. بعد از اتمام دوران دبیرستان، یعنی حدودا در سن هجده سالگی، می توان در دانشگاه های عمومی و خصوصی و یا هر نوع موسسه آموزش عالی دیگر ادامه تحصیل داد. برنامه سلانه مدرسه معمولا نه ماهه است ؛ از ماه مارس شدوع می شود و تا دسامبر ادامه دارد. در اواخر ماه جولای مردم می توانند تعطیلات زمستانی خود را بگذرانند و هم چنین تعطیلات تابستانی از دسامبر تا ماه مارس ادامه دارد. دانش آموزان در هر مقطعی که باشند می توانند لباس های معمولی و روزمره خود را به تن کنند. در بعضی از مدارس هم پوشیدن لباس فرم اجباری است.

مردم آرژانتین به ندرت از لقب و عنوان های اشرافی استفاده می کنند. در موقعیت های رسمی بهتر است افراد را با عنوان مدرک حرفه ای آن ها نامید؛ مثلا دکتر، پورفسور و . . . . هم چنین می توانید با توجه به جنسیت از عناوین زیر کمک بگیرید: سنور برای آقایان، سنورا برای بانوان متاهل و سن بالاتر و سنیوریتا برای خانم های جوان و یا مجرد.

word image 76

در حقیقت آرژانتین زادگاه رقص تانگو و پایتخت فوتبال است. جاذبه های طبیعی این کشور بسیار چشم نواز و دیدنی هستند؛ یخچال طبیعی پریتو مورنو، آبشارهای ایگواسو، رشته کوههورنوکال سرانیا دی و کوهستان رنگین کمان از این جاذبه های دیدنی هستند.

در فرهنگ آرژانتین، آسادو نوعی کباب بسیار لذیذ است. هم چنین دیدن مردانی با لباس های مخصوص گاوچرانی در آرژانتین امری رایج است. شهر زیبا و پر جنب و جوش بوئنس آیرس دیدنی های بسیاری زیادی دارد که من جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد : خیابان عریض نه می، یکی از عریض ترین خیابان های دنیا وسالن مشهور اپرا. دانشجویان خارجی و مهاجران بسیار زیادی در آرژانتی زندگی می کنند که زبان ها و فرهنگ های مختلفی دارند.

۱۰-خانواده در فرهنگ مردم آرژانتین

در فرهنگ آرژانتین اصولا خانواده ها همراه با پدربزرگ و مادربزرگ زندگی می کنند. والدین و فرزندان رابطه بسیار خوب و راحتی با هم دارند؛ به راحتی در مورد برنامه های خود با هم صحبت و آزادانه اظهار نظر می کنند ولیکن حرف نهایی را والدین می زنند. والدین آرژانتینی همیشه بر روی کارهایی تاکید دارند که فرزندانشان انجام نمی دهند و یا آن ها را بد انجام می دهند. معمولا نکوهش بچه های آرژانتینی امری طبیعی و مرسوم است ولی این نکوهش به معنای عدم اعتماد و یا احترام نیست . در کل می توان گفت که فرهنگ آرژانتین فرهنگی مملو از توجه، مهربانی و مراقبت است. فرزندان به نظر والدین خود احترام می گذارند و در مورد موضوعات خانوادگی والدین حرف آخر را می زنند.

حتما بخوانید: ۱۶ سوال رایج درباره اپلای و پذیرش دانشگاههای خارج از کشور+ پاسخ

۱۱-زندگی نوجوانان

نوجوانان آرژانتینی بسیار فعال و پر انرژی هستند؛ بعد از مدرسه با دوستان خود قرار می گذارند؛ آخر هفته ها با هم به سینما و یا پارک می روند و با یکدیگر می رقصند. به عبارت دیگر دوستی نقش پر رنگی در زندگی نوجوانان آرژانتینی دارد و این نوجوانان حریم خصوصی چندانی ندارند. اکثر نوجوانان آرژانتینی عضو تیم های ورزشی هستند. در فرهنگ مردم این منطقه نوجوانان باید در انجام کارهای خانه به والدین خود کمک کنند.

۱۲-شیوه های برقراری ارتباط

معمولا مردم آرژانتین بسیار مستقیم، رک و بی پرده با هم صحبت می کنند. مردم آرژانتین زمانی که با هم صحبت می کنند باید نزدیک به هم باشند؛ یعنی حین صحبت فاصله زیادی از هم نمی گیرند. مردم آرژانتین تمایل دارند که از یکدیگر سوالات خصوصی بپرسند و اگر کسی این کار را نکند نوعی بی ادبی تلقی می شود. برقراری ارتباط چشمی نشانه ای از علاقه شما به صحبت کردن است. مردم آرژانتین به راحتی اشتیاق و ذوق خود را در مورد موضوع خاصی بروز می دهند و اصلا آن را پنهان نمی کنند ، حتی ممکن است به خاطر نشان دادن این شور و شوق، در وسط مکالمه صحبت شخص مقابل را قطع کنند. این قطع کردن صحبت به معنای نشان دادن علاقه طرف به موضوع مورد بحث است.

حتما بخوانید: اگر بهترین کشورهای مقصد ایرانیان را می خواهید این مطلب را بخوانید (کلیک کنید)

۱۳-غذاهای آرژانتین

دامپروری آرژانتین بسیار پر رونق است، به همین دلیل تقریبا در هر وعده غذایی گوشت وجود دارد. در غذا های محلی آرژانتین به وفور از گوشت استفاده می شود. سبک آشپزی ایتالیایی تاثیر بسیار زیادی بر غذا های آرژانتینی داشته است. بر خلاف غذاهای آمریکای لاتین، غذاهای آرژانتین تند و پر ادویه نیستند. مردم آرژانتین عاشق نوشیدن چای سبز محلی هستند. در فرهنگ مردم آرژانتین، معمولا مردم نهار را به مقدار زیاد می خورند و بعد از نهار کمی می خوابند و شام خود را هم به مقدار زیاد و حدودا در ساعت نه و نیم شب میل می کنند.

۱۴-مذهب در زندگی روزمره

به احتمال زیاد در طول سفر خود به آرژانتین متوجه نقش پر رنگ مذهب در زندگی روزمره مردم خواهید شد. چرا که مذهب نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره مردم آرژانتین ایفا می کند. در تمام میدان های شهر یک کلیسا وجود دارد. ۹۲ درصد جمعیت آرژانتین مذهب کاتولیک دارند ولی یهودیان زیادی هم در این کشور زندگی می کنند؛ البته بیشتر یهودیان آرژانتین در شهر بوینس آیرس زندگی می کنند. اگر خوش شانس بودید و سفر شما با زمان برگزاری یکی از مراسمات مذهبی آرژانتین مصادف شد ، حتما در این مراسمات شرکت کنید چرا که واقعا ارزش دیدن دارند. قطعا در طول این مراسمات شگفت زده می شوید و به اندازه کافی لذت خواهید برد .

word image 77

درست مانند کشور های همسایه آرژانتین که تشریفات مذهبی خاصی برای خود دارند، می توان گفت که مردم آرژانتین هم الهه های معروفی را می پرستند. البته این روند در نواحی دور کشور نظیر پاتاگونیا مرسوم تر و رایج تر است.

از دست ندهید: ۱۰ کشور برتر دنیا از نظر پناهندگی/زندگی بی دردسر (از نظر آماری)

افسانه دیفونتا کوریا (در زبان انگلیسی، کوریای مرده) افسانه ای بسیار احساسی و سوزناک است. پیکر بی جان این بانو در صحرا پیدا شد؛ از تشنگی تلف شده بود ولیکن هم چنان به فرزند شیره خوار خود شیر می داد.

زبانمهر

حتما بخوانید!

4 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست