هند

۱۵ غذای هندی برتر که همه توریست ها باید امتحان کنند

گاما

Atithi Devo Bhava که به معنی مهمان می باشد در هند معادل خدا است. این مهمان نوازی هندی ها را نشان می دهد. هند به هر طریق ممکن برای انواع مختلف توریست ها غذا فراهم می کند – خواه در کوه های مرتفع واقع در منطقه کشمیر یا در سواحل کانیاکوماری جنوبی! هر ۵۰ مایلی که سفر می کنید، فرهنگ غذایی به کل تغییر می کنند.

از پوکارای تند گرفته تا لاسی شیرین یا مرغ انگشتی Mughlai tandoori… هند چیزی برای ارائه به انواع ذائقه های غذایی دارد. با مطالعه این مقاله غذاهای هندی را به تفکیک هر منطقه از هند کشف و تجربه کنید:

۱- آندرا پرادش

آندرا پرادش

بریانی حیدر آبادی یک بشقاب برنج معطر است که با ماست، چندین ادویه مختلف، زعفران و مرغ یا گوشت گوسفند به مدت چندین ساعت طبخ می شود.

این غذا در بین همه گردشگران محبوب است و از ترکیب غذاهای مغولی و آندرا پرادشی در آشپزخانه نظام حیدرآباد، حاکم حیدرآباد بوجود آمده است.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

حتما بخوانید: مردم هند: آشنایی با فرهنگ، دین، زبان و همه موارد ضروری

۲- ایالت های هند شرقی

ایالت های هند شرقی

به دلیل آب و هوای دلپذیر و مناظر زیبای سبز، منطقه شرقی هند اغلب “محل اقامت خدایان” نامیده می شود.

ایالت های آروناچال پرادش، سیکیم، آسام و ناگالند نه تنها به واسطه طبیعت زیبای خود بلکه با موموها و توکپاهای لذیذ خود نیز شما را جذب می کنند.

علاقمندان به نودل با طعم کاری مگی، از امتحان کردن نودل Wai-Wai در این منطقه نیز خوشحال خواهند شد.

خرید چای دارجیلینگ را فراموش نکنید، زیرا یکی از بهترین چای های جهان است.

۳- بیهار

بیهار

سرزمین راهبان بودایی، که به داشتن دانشگاه نالاندا و دانشگاه ویکرامسیلا مشهور است.

در حالی که برخی به دلایل معنوی و مذهبی به این ایالت سفر می کنند، برخی دیگر نیز با هدف بازدید عازم آن می شوند، به خصوص برای دیدن لیتی های ترد که از آرد گندم به همراه نخود یا عدس تهیه می شود و بعد از سرخ شدن در روغن با سس تند و قرمز سرو می شود. طعم خاص این غذا را از دست ندهید.

حتما بخوانید: ۲ تااز بهترین نرم افزارهای آموزش زبان هندی بصورت خودآموز (اصولی و سریع)

۴- پایتخت

پایتخت

Dil Waalon ki Dilliعبارتی است که برای اشاره به دهلی نو بکار می رود و به این معناست که دهلی متعلق به افرادی با قلب های دوست داشتنی است.

از رستوران های حاشیه شهر Walled گرفته تا رستوران های پرتلاطم هتل های پنج ستاره، یک تجربه خاص و خاطره انگیز در پایتخت هند خواهید داشت.

اما سفر شما بدون قدم زدن در خیابان های پر جنب و جوش و رنگارنگ دهلی و امتحان کردن غذاهای خوشمزه آن کامل نمی شود- کراچی حلوا، آلو چات، پاو باجی، پانیپوری، کاچوری و …

بعد از خوردن غذاهای پرادویه دهلی، هر کسی به طور حتم به آناپورنا و Ghantewala هجوم می آورد تا از شیرینی و دسرهایی این منطقه لذت ببرد!

۵- گوا

پایتخت ساحلی هندوستان که به زیبایی و فستیوال های ساحلی خود معروف است!

اگر می خواهید آفتاب بگیرید و از ورزش های آبی لذت ببرید، گوا بهترین جای ممکن برای شما است.

کسانی که به گوا می روند باید انواع غذاهای دریایی را که عمدتا به روش خاص این منطقه طبخ می شوند، یعنی با kokum، فلفل قرمز خشک، شیر نارگیل، سرکه خرما و بادام زمینی امتحان کنند. برای علاقمندان به شیرینی هم bebinca ، dodol و doce پیشنهاد می شود.

۶- گجرات

مردم این ایالت آنقدر دوستانه هستند که دوست دارند هر از چند گاهی در گفتگو با شما افراط کنند. بنابراین توصیه من به شما این است – اگر کسی به شما گفت “Kem cho?”، دچار تعجب نشوید او فقط می خواهد احوالپرسی کند. کافی است فقط با لبخند پاسخ دهید، “Hu saaru che.” (خوب هستم)

غذاهای این منطقه عمدتا دریایی و گیاهی هستند. یکی از غذاهایی که برای صبحانه استفاده می شود (dhokhla) شیر برنج خامه ای است که از برنج، آرد نخودچی و کره نخودچی تهیه می شود. khandvi نیز یک میان وعده دلپذیر است که از آرد گرم، ماست، کنجد و دانه خردل تهیه می شود.

حتما بخوانید: دانلود ۲۰ فیلم ارزشمند آموزش گام به گام زبان هندی با ترجمه فارسی +pdf

۷- هیماچال پرادش

هیماچال پرادش

“هیم” به معنی برف و “آچال” به معنی غیرقابل حمل است و به منطقه کوهستانی اشاره دارد.

دلیل اصلی بازدید از هیماچال پرادش، آب و هوای بسیار خوب آن و منظره زیبایی از درختان کاج و سدروس دئودوار پوشیده از برف است. اما غذای آن نیز به اندازه مناظر طبیعیش خاص و منحصر به فرد است.

شما باید حتماً madra را امتحان کنید، که یک غذای سنتی گیاهی پهادی است که از ترکیب بی نظیری از نخود، ماست، نارگیل، بادام و کشمش تهیه می شود.

۸- جامو و کشمیر

این دره بارها و بارها با سوئیس مقایسه شده است و بازدید از آن به گردشگران منطقه توصیه می شود.

در یک شب سرد زمستانی، هیچ چیز بیشتر از یک فنجان kahwa روح و جان آدمی را گرم نمی کند – که شهد خالص چای سبز ملایم است که با چند قاشق زعفران، هل و مغز بادام خرد شده ترکیب شده است. برای تهیه آن از Sarovar که یک ظرف برنجی سنتی است که از مس یا برنج ساخته می شود و دارای محفظه ای در پایین است که حاوی ذغال سنگ داغ برای تهیه چای است استفاده می شود.

حتما بخوانید: آموزش اصولی الفبای زبان هندی با تلفظ صحیح +فیلم فارسی

۹- کارناتاکا

کارناتاکا

کارناتاکا با مناظر نفس گیر مزارع قهوه خود در منطقه Coorg از جمله جاهایی است که به مسافران توصیه می شود.

این ایالت می تواند مرکزغذاهای لذیذ باشد، شما می توانید از بهترین برنج لیمو و انبه بنگلور تا غذاهای تند شهر کوداگو که شامل انواع و اقسام غذاهای ادویه دار و طعم دار و تند، مانند koomu curry (کاری قارچ)، koli curry (کاری مرغ) و  yarchi manga curry(کاری گوشت بره با طعم انبه خام) استفاده کنید.

علاقمندان به شیرینی جات، می توانند به Ooty بروند و تافی های شکلات و پسته که به راحتی در نانوایی های محلی در دسترس هستند را امتحان کنند.

۱۰- کرالا

کرالا

کرالا سنت را با مدرنیته ادغام کرده است. این ایالت ساحلی دوست داشتنی را به مسافران ارائه می دهد.

می توانید چندین غذای لذیذ گیاهی و غیر گیاهی را امتحان کنید که هر کدام عطر و طعم مشخصی دارند و موز به عنوان ماده اصلی در همه آنها یافت می شود.

پنکیک های آرد برنج سنتی – kallappams و vellayappams – را می توان با هر وعده غذایی دیگری میل کرد.

Irachi Ishtu، یک خورش کرالایی معروف است که از مرغ ، گوشت گاو یا گوسفند تهیه می شود و با نان میل می شود.

حتما بخوانید: آموزش یادگیری مکالمه زبان هندی به زبان ساده (سبک پیمزلر +Pdf)

۱۱- مادیا پرادش

مادیا پرادش

مادیا پرادش ایالتی است که دارای تنوع فرهنگی بسیار غنی می باشد و بخش اعظمی از جذابیت های دنیای قدیمی خود را حفظ کرده است.

در زمان بازدید از این ایالت امتحان کردن غذاهای بومی آن را فراموش نکنید. غذاهایی مانند achar ghost (بره ترشی)، keemas (گوشت چرخ کرده) و انواع پلوها (برنج معطر)، اشتهای گردشگران را به طرز چشمگیری تحریک می کنند.

۱۲- ماهاراشترا

ماهاراشترا

مشهورترین و محبوب ترین غذای خیابانی مهاراشترا Vada Pav است که سیب زمینی سرخ شده در کنار piquant chutney و فلفل های سبز است که بین نان های گرد سرو می شود – آن را از دست ندهید.

حتما بخوانید: بهترین روش یادگیری زبان هندی در ۴ گام ساده (اما اصولی)

۱۳- راجستان

راجستان

یک منطقه بیابانی که با توجه به اینکه مقصد شکارهای سلطنتی بوده است به نظر نمی رسد که بهشتی برای ​​گیاهخواران باشد. با این حال، بسیاری از جوامع در راجستان به شدت گیاهخوار هستند و عطر غذاهای دلپذیر آنها می تواند با غذاهای گوشتی سلطنتی رقابت کند.

Safed Maas، که از مرغ، انبوهی از خامه، شیر، کشک و بادام زمینی تهیه می شود غذایی مطبوع برای دوستداران غذاهای غیر گیاهی است. برای آنهایی که عاشق شیرینی هستند، malai ghewar که یک دسر راجستانی است و از شیر، آرد و چای خالص تهیه می شود به شدت توصیه می شود.

۱۴- اوتار پرادش

اوتار پرادش

“سرزمین نواب ها” غذاهای متنوعی را به گردشگران ارائه می دهد. غذاهایی مانند کلاسیک های روزمره همچون sabziyon ki tehari و princely lakhnavi spread. غذاهای لذیذی مانند چات، ساموسا و پاکورا که از محبوب ترین غذاهای خیابانی در سراسر هند هستند، در واقع بومی این ایالت به شمار می روند.

گالوتی کباب، که در اصل برای نواب واجدعلی شاه تهیه شده بود از جمله کباب های سلطنتی است که از آن زمان تاکنون به معنای واقعی کلمه آب دهان همگان را راه انداخته است.

در ادامه بخوانید: برای سفر به هند، چقدر پول لازم است؟ با مخارج و هزینه های هند آشنا شوید

۱۵- پنجاب

پنجاب

در مدت اقامت خود در این منطقه نان ذرت هندی که با sarson saag (سبزی خردل) و یک لیوان لاسی سرو می شود را از دست ندهید.

اهالی پنجاب به سخاوت مشهور هستند و به مرغ های خود کره زیادی می زنند. آنها rotis خود را با کره آغشته می کنند و معتقدند که یک پنجابی اینگونه عشق خود را ابراز می کند.

 

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست