چینی

راهنمای سفر به چین: دیدنی ها، هزینه، زمان سفر و نکات دیگر

گاما

چین با نام رسمی جمهوری خلق چین کشوری است که در شرق قاره آسیا واقع شده‌است. این کشور بر اساس فهرست کشورها پرجمعیت‌ترین کشور دنیاست و یکی از کهن ترین کشورهای جهان است. چین با بسیاری از کشورها مانند روسیه، قرقیزستان، افغانستان، هند، پاکستان، کره شمالی و ویتنام همسایه است. علاوه بر آن از دریای های اطراف آن می توان به دریای زرد، خلیج کره و دریای چین اشاره نمود. رودخانه زرد نیز در منطقه شمال چین واقع شده است که از نظر تاریخی و طبیعی از اهمیت فراوانی برخوردار است زیرا تمدن چین از این ناحیه شکل گرفته است.

این کشور به دلیل دارا بودن طبیعت بکر و منحصر به فرد در کنار قدمت تاریخی توانسته است توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند.

ویژگی های چین

هزینه های سفر به چین

۱- هزینه اسکان و هتل

قیمت خوابگاه های ۸-۱۰ تختخوابی در بسیاری از شهرهای کوچک از ۳۰ یوان شروع می شود. در هنگ کنگ و پکن این مبلغ به ۸۵ یوان می رسد. قیمت یک اتاق خصوصی، از حدود ۱۱۰ یوان آغاز می شود، و در شهرهای بزرگ تقریباً دو برابر می شود. مسافرخانه ها در چین مجهز هستند و در زمستان وای فای، آب آشامیدنی، صندوق قفل دار و پتو گرم ارائه می دهند! مسافرخانه ها در شهرها دارای توالت فرنگی هستند، اما در مناطق دورافتاده کشور توالت های معمولی رایج تر اند.

هزینه هتل های متوسط ازنه های معمولی الت های غربیکتر نشریات و تحقیقات علاقه مند هستید. حدود ۷۵ یوان در ازای هر شب شروع می شود و در هنگ کنک قیمت ها بالا می روند. این هتل ها معمولاً برق، حمام شخصی، کتری و تلویزیون (البته فقط تلویزیون های چینی در دسترس هستند) ارائه می دهند. به خاطر داشته باشید که هتل هایی که صبحانه رایگان ارائه می دهند، به احتمال زیاد صبحانه چینی (کوفته، برنج، سبزیجات و غیره) سرو می کنند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

۳ روش ساده برای صحبت (مکالمه) به زبان چینی در کمتر از ۱ ماه

Airbnb در چین بسیار فراوان است و در همه شهرهای بزرگ یافت می شود اگرچه در مناطق روستایی بسیار کمتر است. بسته به شهر و نوع آپارتمان، قیمتها از ۱۷۵-۷۵۰ یوان متغیر هستند.

تعداد زیادی اردوگاه در سراسر کشور وجود دارد. برای یک جای خواب باید حدود ۲۰ یوان در ازای هر شب بپردازید. وضعیت کمپینگ وحشی کاملا مشخص نیست. این کار هم قانونی و هم غیرقانونی است و به مجوز مقامات محلی نیاز دارد. من شخصا برای جلوگیری از هر نوع مشکل احتمالی از اردوگاه های وحشی اجتناب می کنم و از محوطه های رسمی استفاده می کنم.

۲- هزینه غذا و رستوران

غذا در چین ارزان است. منظورم واقعاً ارزان است یک وعده غذای خیابانی معمولاً حدود ۷-۱۴ یوان می شود. این می تواند شامل رشته فرنگی، برنج، نان گوشت خوک یا سوپ باشد. یک وعده غذایی کامل در یک رستوران بین ۱۵-۵۴ یوان هزینه خواهد داشت. البته به علاوه هزینه یک کاسه برنج، که اغلب در حدود ۴ یوان است. اگر به غذاهای محلی اکتفا کنید، هزینه چندانی پرداخت نخواهید کرد. برای تهیه کل غذای یک روز می توانید کمتر از ۷۰ یوان هزینه کنید.

در غرب، جنوب غربی و قسمت های مرکزی چین، غذا بسیار ارزانتر از شهرهای بزرگ است و شما می توانید کمتر از ۳۵ یوان در روز هزینه غذا کنید- تقریبا نیمی از هزینه های شهرهای بزرگ البته به این شرط که از غذاهای خیابانی / رستوران های محلی استفاده کنید.

بهترین روش یادگیری زبان چینی به صورت مؤثر و سریع (اما اصولی)

در مورد غذاهای غربی، می توانید انتظار داشته باشید که قیمت های بسیار بالاتری را بپردازید که در مقایسه با غذاهای خانگی ناامید کننده خواهد بود – به خصوص اگر در خارج از شهرهای غربی تر مانند هنگ کنگ باشید. یک ساندویچ به سبک غربی یا فست فود می تواند حدود ۴۰ یوان باشد و یک فنجان قهوه نیز قیمت مشابهی دارد- بعضی اوقات حتی بیشتر!

گیاهخواران و حتی وگان ها با اندکی برنامه ریزی می توانند به راحتی در شهرها زندگی کنند زیرا تاریخ چین (بوداییسم) باعث شده این کشور دوست دار گیاه خواران باشد.

۳- هزینه فعالیت های تفریحی

به طور کلی، گشت و گذار در چین مقرون به صرفه است – حتی جاذبه های محبوبی مانند دیوار بزرگ یا شهر ممنوعه هم کم تر از ۶۸ یوان هزینه دارند. دیوار بزرگ زیباست و ورودی آن تنها ۴۵ یوان می باشد، شهر ممنوعه نیز ۶۰ یوان است (در صورت بازدید در ماه نوامبر و مارس ۴۰ یوان خواهد بود). در شهرهای کوچکتر هزینه بازدید از معابد، فعالیتها و غیره بسیار ارزانتر و در حدود ۲۰ یوان می باشد.

ورودی جاذبه های دیدنی و معابد کمتر از ۷۰ یوان است، اما هزینه پیاده روی ها و فعالیت های فضای باز گران تر است، در حدود ۲۰۰ یوان. به عنوان مثال، سفر به Jade Dragon Snow Mountain حدود ۲۰۰ یوان هزینه دارد، بازدید از دره جیوژایگو نیز ۲۰۰ یوان (البته اگر بخواهید با تور بروید به۲,۰۰۰ یوان می رسد). یک تور سه روزه به رشته کوه های وویی در استان فوجیان ۱۴۰ یوان و ورودی کوه های زرد در استان آنهویی ۱۹۰ یوان است. همچنین باید هزینه حمل و نقل به این مکان ها را نیز در نظر بگیرید.

بهترین زمان سفر

  • تابستان در چین (ژوئن-آگوست) زمان اوج بازدیدها است، هرچند که گرمترین زمان نیز هست. دما تا ۳۰ درجه سانتی گراد افزایش می و می تواند کاملاً مرطوب باشد.
  • سپتامبر – اکتبر زمان بسیار خوبی برای بازدید از چین است، به جز تعطیلات هفته طلایی در اوایل اکتبر که زمان مناسبی نیست. هوا تا کمتر از ۲۰ درجه سانتی گراد (۶۸ درجه فارنهایت) خنک می شود، و برای پیاده روی و گردش بسیار دلپذیر است.
  • سفر به چین در زمستان چندان رایج نیست، مگر اینکه به هونگ کونگ جایی که دما ۲۰ درجه سانتی گراد (۶۸ درجه فارنهایت) و دلپذیر است بروید. مکانهایی مانند دیوار بزرگ گاهی به دلیل آب و هوا بسته می شوند و مناطقی مانند تبت می توانند در طول شب تا ۱۳- درجه سانتیگراد (۹ درجه فارنهایت) پایین بروند. چین یک جشنواره زمستانی جالب به نام جشنواره یخ و برف هاربین برگزار می کند که در آن می توانید مجسمه های یخی عظیم را مشاهده کنید.

جاذبه های گردشگری چین

۱- کوه های رنگی ژانگی دانکسیا

کوه های رنگی ژانگی دانکسیا

در واقع این تپه های رنگی در طول سالیان سال به خاطر فرسایش و شرایط آب و هوایی کشور این منطقه به این شکل درآمده است و این اتفاق افتاده و باعث شده تا به آن لقب کوه های رنگین کمان را در چین بدهند.

۲- غار موگای چین

غار موگای چین

غار موگای جزو برترین جاذبه کشور چین قرار گرفته که از ۴۹۲ معبد به طول ۲۵ کیلومتر بوجود آمده که در جنوب شرقی مرکز دان‌هوانگ، درست در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته شده و اینکه غارها شامل برخی از منحصر به فردترین و شگفت انگیزترین نمونه‌ های هنر بودایی در یک دوره در حدود ۱۰۰۰ سال قبل ساخته شده اند.غارهای موگای یکی از سه معبد صخره ‌ای باستانی معروف در چین محسوب می شود.

۳- کوه امی و بودای غول پیکر چین

کوه امی و بودای غول پیکر چین

کوه امی در اصل یک مکان مقدس و خنک کوهستانی در کشور است که در ۱۳۰ کیلومتری جنوب غرب چنگدو قرار دارد . ” لشان ” که محل قرار گرفتن بلندترین مجسمه بودای دنیا هم می باشد یک شهر در کنار ساحل رودخانه می باشد که منظره رویایی پیش روی همگان قرار داده ؛ البته این را هم بدانید که رودی از کوه امی سرچشمه نگرفته بلکه سرچشمه آن کوه دیگری در منطقه است و این جذابیت این مکان می باشد و نیز در امتداد ساحل رود بینهه لو مخصوصا شب ها این امکان برایتان مهیاست که شاهد مناظر بی نظیری باشید و کلی لذت ببرید.

دانلود رایگان ۱۰۰ درس آموزش زبان چینی‌ (مشابه پیمزلر+متن)

۴- سربازان سفالی چین

سربازان سفالی چین

لشگر سفالین بیش از دو هزار سال در زیر زمین مدفون بود؛ اما در سال ۱۹۷۴ کشاورزان چینی در حالی که مشغول به کندن چاه بودند، یکی از بزرگ‌ترین مکان‌های باستان‌شناسی جهان یعنی لشگر سفالین چین را کشف کردند. این مجسمه‌ها در سال ۱۹۸۷ به میراث فرهنگی جهانی تبدیل شدند. این مجسمه‌ها جالب توجه هستند چراکه صدها مدل با جزییات دقیق و به اندازه‌ی سربازان زنده درواقع نشان دهنده‌ی سپاهی است که بر تمام سپاهیان در دوره‌ی دولت‌های جنگنده (۴۷۵ تا ۲۲۱ قبل از میلاد) پیروز شد.

۵- پارک جنگلی Zhangjiajie

پارک جنگلی Zhangjiajie

این پارک با شکوه و زیبا درست در غرب استان هونان جای خوش کرده و نیز بیشترین مشهوریت خود را مدیون ” فیلم آواتار ” می باشد که در آن گرفته شده و اگر این فیلم را دیده باشید در واقع کوه های Hallelujah که در فیلم مشاهده می شود دقیقا الهام گرفته شده از همین کوه ها و درختان موجود بوده که در این پارک قرار دارند.” منطقه معروف تیانمن ” که در آن صخره های عمودی و اسکای واک ترسناک شیشه ای قرار گرفته از جاذبه های اصلی آن است و جدا از همه این ها منظره و چشم انداز مبهوت کننده اش شما را به رویایی حیرت انگیز می برد.

۶- دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین یکی از مهمترین و زیباترین جاذبه های گردشگری چین در لیست برترین های ما قرار گرفته است در عین حال در بین سرسبزترین منطقه چین جای خوش کرده که این مکان رویایی در اصل سمبل بی چون و چرای قدرت نظامی چینی های باستان به شمار می رود.

روش اصولی یادگیری گرامر زبان چینی در کمتر از ۱ ماه

۷- شهر ممنوعه

شهر ممنوعه

‏‏شهر ممنوعه که یکی از باشکوه ترین بناهای این کشور به حساب می آید به روایتی وسیع ‌ترین و کامل ‌ترین مجموعه معماری چوبی در جهان نامبرده می شود و اینکه شهر ممنوعه در سال ۱۴۰۶ میلادی بنا نهاده شد و اینکه با ‏دستور ” جو دی ” دومین امپراتور سلسله مینگ آغاز شده و ظرف چهارده سال به اتمام رسید و جالبه بدونید که تا سال ۱۹۱۱ میلادی و نابودی سلسله چینگ نزدیک به ۵۰۰ ‏سال جمعا ۲۴ امپراتور در این شهر ممنوعه اقامت و پادشاهی کردند و از سال ۱۹۲۴ میلادی بازدید از این مجموعه به عنوان ” کاخ موزه ” برای ‏عموم مردم آزاد گردید.

۸- رودخانه‌ لی

رودخانه‌ لی

منظره‌ی سنگ آهکی در کنار رودخانه‌ی لی قلب هنرمندان را به تسخیر خود درآورده است. آن بخش طولانی ۸۳ کیلومتری این رودخانه که میان گویلین و یانگشو و واقع شده و زیباترین قسمت آن را تشکیل می‌دهد. منظره‌ی رودخانه با تپه‌های مواج، صخره‌های پرشیب و زمین‌های کشاورزی تزیین شده با درختچه‌های بامبو پوشیده شده است.

معروف ترین غذاهای چینی

۱- مرغ گنگ بائو

مرغ گنگ بائو

این غذا نوعی مرغ کبابی تند است که با انواع آجیل، بخصوص بادام زمینی مخلوط می گردد. برای تهیه ی این غذا مرغ را تکه تکه کرده و کبابی می کنند، پس از آن که مرغ خوب تفت داده شد، سیب زمینی، ذرت و سیر خرد شده را به آن اضافه می کنند. مرغ گنگ بائو سس مخصوصی هم دارد که بسیار شیرین است و یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این غذاست.

۲- ما پو توفو

ما پو توفو

ما پو توفو نام یک غذای خوشمزه است. غذایی با طعم تند و گرم که در آن از گوشت زیادی استفاده می کنند. برای پخت این غذا ابتدا مقدار زیادی پیاز را خرد و سرخ می کنند، گوشت را هم جداگانه پخته و سرخ می نمایند و در آخر این دو مواد را با هم مخلوط می نمایند.

در نهایت برای خوش طعم کردن بیشترِ ما پو توفو سسی تهیه می کنند که ماده ی اصلی آن شیر است و طعم غذا را بسیار لذیذ می کند. اگر از طعم گوشت سرخ شده خوشتان می آید این غذا یکی از بهترین گزینه ها برای شماست.

۳- دامپلینگ

دامپلینگ

برای پخت این غذا که به پیراشکی های ما شباهت دارد، گوشت و سبزیجات را با هم تفت داده و سرخ می کنند سپس آن ها را در خمیرهای مخصوص و نازک می پیچند. اندازه دامپلینگ باید به حدی باشد که با یک گاز خورده شود به همین خاطر لازم است برای هر نفر حدود ۶ دامپلینگ آماده شود.

۴- وانتان

وانتان

این خوراکی که شباهت زیادی به تورتلینی ایتالیایی هم دارد، نوعی رشته های شکل دار است که در آب جوشانده و میل می شود.این غذا، ترکیبی از سوپ و دامپلینگ های لذیذ و پر طرفدار است که کم کم خشک و خشک تر شده، این روزها برای لوکس تر کردن این غذا از موادی چون گوشت یا میگو هم استفاده می شود.

۵- چو مین

چو مین

چو مین نوعی رشته فرنگی چینی است که به صورت سرخ شده میل می شود؛ غذای چو مین تنها از رشته فرنگی تشکیل نمی شود؛ بلکه موادی چون مرغ، گوشت گاو، میگو، یا گوشت خوک، پیاز و کرفس نیز در آن به کار می رود. برای پخت این غذا ابتدا رشته فرنگی ها را در آب جوش غوطه ور می کنند تا خوب نرم شود، سپس در تابه ای جداگانه گوشت و پیاز و کرفس را سرخ می کنند، وقتی رشته فرنگی ها خوب پخت آن را چند دقیقه ای با دیگر مواد سرخ می کنند و در ظروف مخصوصش سرو می نمایند.

۶- اردک پخته شده

اردک پخته شده

اردک چینی که با نام پکینگ داک در کشورهای آمریکایی و اروپایی شناخته می شود. اردک را به صورت درسته می پزند و پوست آن را هم جدا نمی کنند؛ اما به دلیل آن که اردک را در فر با درجه ی بالا می پزند، پوست آن بسیار نازک و برشته می شود و طعم بدی ندارد. اردک چینی را به تنهایی سرو نمی کنند بلکه اغلب در کنارش یک برش کیک یا پنکیک هم قرار می دهند.

۷- اسپرینگ رول

اسپرینگ رول

اسپرینگ رول به معنای رولت های بهارانه است و بیشتر هم در فصل بهار و تابستان پخته می شود. برای پخت این غذا از خمیرهای مخصوصی استفاده می کنند و داخلش را با گوشت و سبزیجات معطر پر می نمایند، سپس همه ی این رول ها را در روغن داغ سرخ کرده و به آن ها نمک و فلفل اضافه می کنند.

۸- کائو رو

کائو رو

کائو رو جزو غذاهای پرطرفدار خیابانی چین است و غذایی شبیه به کباب های تابه ای ایرانی است با این تفاوت که به سیخ های چوبی کشیده می شوند. در پخت این غذا از گوشت گوسفند و گاو استفاده می کنند اما در سال های اخیر دیده شده که گاها از گوشت مرغ چرخ شده هم استفاده کنند.

۹- شوآن یانگرو

شوآن یانگرو

شوآن یانگرو در اصل یکی از محبوب ترین غذاهای چینی بشمار رفته که سابقه آن به زمان ” دودمان یوآن ” باز می گردد و نیز این غذا به سبک هات پات طبخ میشود که در اصل یک ظرف بزرگ آب یا سوپ در حال جوشیدن بوده که این ظرف را وسط میز قرار می دهند و برش های نازک گوشت بره روی میز می گذارند و هر کس یک برش گوشت را مدتی داخل این آب جوش می گذارد و بعد که اینکه گوشت پخته شد آن را با سس کنجد مزه دار می کند و میل میکنند.

جشنواره ها و فستیوال های بزرگ چینی

۱- جشن بهار یا سال نو چینی

جشن بهار یا سال نو چینی

در کشور زیبای چین علاوه بر جشن سال نوی میلادی یک بار هم سال نوی چینی را جشن میگیرند، در ضمن طبق تقویم میلادی سال نو چینی حدود ۲۱ ژانویه تا ۲۱ فوریه یعنی حدود بهمن ماه در سراسر کشور بصورت گسترده ای برگزار می ‌شود و با شروع فصل بهار ” سال نو چینی ” هم شروع میشود.

۲- جشن قایق اژدها چین

جشن قایق اژدها چین

جشن قایق اژدها یا جشن اژدها که در زبان محلی به نام ” Duanwu Festival ” نامبرده میشود، یکی از خاص ترین و شگفت انگیزترین جشن‌ های ملی کشور محسوب می ‌شود و به مدت ۵ روز در پنج ماه متوالی برگزار می ‌شود و نیز این جشن دیدنی روایتگر مرگ و زندگی و افسانه‌ معروف چینی به نام ” Chu Yuan” می باشد که به نوعی در این فستیوال گنجانده شده است.

۳- فستیوال کینگ مینگ

فستیوال کینگ مینگ

از فستیوال های چینی که در اواخر بهار (همزمان با ۴ یا ۵ آپریل) مردم چینی برپا می کنند، فستیوالی است که برای درگذشتگان است. چینی ها هزاران سال است که آن را جشن می گیرند و بر سر خاک و مزار رفتگان خود جمع می شوند.

۴- جشنواره دو هفتم

جشنواره دو هفتم

در میان جشن ها و فستیوال های چینی، روزی که اولین جشن روز عشاق در جهان نامیده می شود، به جشنواره دو هفتم یا جشن کیژی مشهور است. این جشن نیز در روز هفتم از ماه هفتم سال چینی برگزار می شود و با افسانه ای جذاب همراه است.

۵- جشن نیمه پاییز

جشن نیمه پاییز

شاید بتوان جشن نیمه پاییز چینی ها را دومین جشن مهم در میان این مردم دانست. جشنی است که هنگامی که ماه کامل در آسمان شب پدیدار می شود. ماه کامل در میان این مردم نمادی از کمال و احیای پیوندهای خانوادگی است.

۶- جشنواره شب دو نهم

جشنواره شب دو نهم

همانطور که از نام آن مشخص است، از جشن ها و فستیوال های چین بوده که در روز نهم از ماه نهم سال برپا می شود. با این حال نام دیگری هم دارد و مردم به آن جشنواره چونگیانگ (the Chongyang Festival) هم می گویند. این روز در بسیاری از خانواده های چینی به دیدن پدربزرگ ها و مادربزرگ ها می روند و یک روز را با آن ها می گذرانند.

راهنمای سفر در چین: نکاتی برای صرفه جویی در پول

با توجه به وسعت چین و همچنین مقرون به صرفه بودن آن و به لطف غذاها و اقامتگاه های ارزان قیمت روش های زیادی برای صرفه جویی در هزینه ها وجود دارد. در اینجا بهترین راه های صرفه جویی در هزینه ها را بررسی می کنیم:

۱- از قطارهای تختخواب دار استفاده کنید – برای مسافرت های شبانه از قطارهای تختخواب دار (محفظه های بدون درب) استفاده کنید زیرا مسافت بین شهرها می تواند بسیار طولانی باشد. گذراندن یک شب در قطار باعث می شود در هزینه های اقامت خود صرفه جویی کنید. تخت های طبقه پایین ارزانتر هستند، همچنین با خرید بلیط از چند روز قبل نیز می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید. در صورت نیاز به راهنمایی، برخی از ایستگاه ها به مسافران خارجی کمک هایی ارائه می دهند.

۲- Xiao Pan– اگر به تنهایی غذا می خورید، درخواست Xiao Pan کنید. پرس های کوچک غذا که هزینه و اندازه آنها ۷۰٪ پرس های معمولی است.

۳- صندلی های سخت – “صندلی های سخت” در قطارها یا اتوبوس ها ارزان ترین راه برای سفر هستند. نگران نباشید این صندلی ها برخلاف نامشان صندلی های معمولی هستند.

۴- تور پیاده روی بروید- تورهای پیاده روی رایگان در اکثر شهرهای چین در دسترس هستند. آنها عموماً چند ساعت طول می کشند و یک راه عالی برای آشنایی با تاریخ محلی هستند.

۵- در هفته طلایی مسافرت نکنید – هفته طلایی شلوغ ترین تعطیلات سال است و زمانی است که کل کشوردر تعطیلات به سر می برد. این هفته در آغاز ماه اکتبر برگزار می شود و در طول آن قیمت ها بالا می روند، بلیط وسایل نقلیه از هفته ها قبل رزرو می شود و شهرهای بزرگ اساساً با مشکل مواجه هستند. در این مدت از بازدید خودداری کنید. (یا حداقل، از شهرهای بزرگ دوری کنید!)

گشت و گذار در چین

حمل و نقل عمومی – اتوبوس ها محبوب ترین راه برای سفر هستند و معمولاً در سفرهای داخل شهری بین ۱-۳ یوان هزینه دارند. شهرهای بزرگ دارای سیستم های زیرزمینی گسترده ای هستند که در هر بار کمتر از ۶ یوان هزینه دارند. خط اکسپرس فرودگاه در پکن ۲۵ یوان هزینه دارد.

در حالی که اکثر شهرهای چین برای پیاده روی مناسب هستند، آلودگی هوا در طولانی مدت می تواند آثار مخربی روی افراد داشته باشد. بنابراین حتما قبل از بیرون رفتن، کیفیت هوا را بررسی کنید.

اتوبوس – اتوبوس ها معمولاً در مسافرتهای بین شهری ارزان تر از قطارها هستند، بنابراین می توانند بهترین گزینه برای مسافت های کوتاه باشند (زیر ۸-۱۰ ساعت). به عنوان مثال، سفر ۹ ساعته از پکن به آنشان حدود ۲۲۰ یوان است در حالی که با قطار باید حداقل ۳۵۰ یوان بپردازید (و قطار فقط ۹۰ دقیقه زودتر می رسد). سفر دو ساعته با اتوبوس از پکن به تیانجین حدود ۸۰ یوان و سفر ۳ ساعته از شانگهای به هانگزو حدود ۱۲۰ یوان هزینه دارد.

قطار – برای سفرهای طولانی در سراسر کشور، قطارها یک انتخاب مقرون به صرفه و بی نظیر هستند. بلیط درجه ۲ قطار پر سرعت، از پکن به شانگهای حدود ۵۵۵ یوان، درجه ۱ حدود ۹۳۵ یوان، و VIP

۱۸۰۰ یوان است. این سفر حدود ۴٫۵ ساعت طول می کشد.

در قطارهای یک روزه که سفرهای آن بین ۱۴-۲۲ ساعت طول می کشد، بلیط واگن تختخواب دار ۵۲۵ یوان و واگن ویژه ۸۸۰ یوان است. شما می توانید یک صندلی معمولی را به مبلغ ۱۸۰ یوان رزور کنید اما تحمل ۲۲ ساعت روی یک صندلی معمولی دشوار است!

یک بلیط درجه دو برای سفر ۵-۶ ساعته از پکن به شی آن ۵۱۵ یوان، درجه یک ۸۲۵ یوان و صندلی VIP حدود ۱۶۳۰ یوان است.

برای قطارهای شبانه، تخت های طبقه پایین و واگن های پر سر و صداتر معمولاً ارزانترهستند. تخت های طبقه بالا گران قیمت گران تر هستند، هرچند که گاهی اوقات از نظر تعداد نیز محدودیت هایی دارند (حتی اگر هزینه بیشتری بپردازید). این تخت ها حریم شخصی بیشتری دارند که به نظر من ارزش هزینه بیشتر را دارند!

هواپیما- بسیاری از شرکتهای منطقه ای در چین سرویس های هوایی ارائه می دهند. در حقیقت بیش از ۳۰ شرکت هواپیمایی داخلی در کشور وجود دارد! برخی از بزرگترین آنها ایرلاین های هواپیمایی چین، چین شرقی، چین جنوبی و جنوب غربی هستند. بخاطر داشته باشید که بسیاری از پروازها تاخیر دارند، بنابراین هنگام رزرو به این مسئله توجه داشته باشید!

پرواز رفت و برگشت از پکن به شانگهای (۲ ساعت) می تواند ۱،۱۵۰ یوان هزینه داشته باشد.

از پکن تا هنگ کنگ حداقل ۹۰۰ یوان هزینه خواهد داشت و کمی کمتر از چهار ساعت طول می کشد. شی آن به شانگهای حداقل ۹۵۰ یوان هزینه خواهد داشت و بیش از دو ساعت طول می کشد. پکن تا تایپه حدود ۱۶۰۰ یوان هزینه خواهد داشت و بیش از سه ساعت طول خواهد کشید.

اجاره اتومبیل – چین گواهینامه های رانندگی بین المللی را به رسمیت نمی شناسد بنابراین اجاره ماشین در این کشور غیرممکن است مگر اینکه درخواست گواهینامه چینی کنید. من اجاره ماشین را توصیه نمی کنم.

سواری رایگان– Hitchhiking در چین چندان مرسوم نیست بنابراین باید قبل از بیرون رفتن مقدمات آماده سازی را انجام دهید. استفاده از انگشت شست برای ماشین گرفتن در چین کاربردی ندارد. بهتر است عبارت Hitchhiking (که به زبان ماندارین نوشته شده است) را جایگزین آن کنید.

امنیت در چین

چین به دلیل برخورد شدید با جرم و جنایت و این واقعیت که یک کشور تحت نظارت کامل است، برای مسافران کاملاً بی خطر است. اما ، با این حال مواردی وجود دارند که باید در طول بازدید خود مراقب آنها باشید.

مبتدیان باید مراقب آنچه می خورند باشند. استانداردهای بهداشتی در این کشور دقیق نیستند، بنابراین همیشه قبل از غذا از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید و فقط به رستوران هایی بروید که تمیز به نظر می رسند. غذای خیابانی – اگرچه خوشمزه است- می تواند باعث ناراحتی شود، بنابراین به این نکته توجه کنید. ممکن است بعد از ورود به چین، برای عادت به غذاهای محلی به زمان نیاز داشته باشید.

سرقت به ندرت اتفاق می افتد، اگرچه باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید. اشیاء با ارزش خود را در معرض دید یا مکان های ناامن قرار ندهید. بیشتر سرقت ها هنگامی اتفاق می افتند که مسافران مراقب وسایل خود نیستند. از این دسته مسافران نباشید!

به عنوان یک گردشگر، به احتمال زیاد به اینجا و آنجا سرک خواهید کشید. انتظار رویارویی با قیمت های بالا را داشته باشید، بنابراین در صورت نیاز به مراجعه به بازار، حتماً از کارکنان هتل یا اقامتگاه خود درباره قیمتها پرس و جو کنید . سوپر مارکت ها و مغازه ها مشکلی ندارند، اما بازارهای محلی و فروشگاه های کوچک ممکن است سعی کنند شما را تیغ بزنند. سفت وسخت برخورد کنید.

در مورد کلاهبرداری باید بگویم که متاسفانه در چین متداول است. متداول ترین موردی که دیده شده است به این صورت است که: شخصی به شما نزدیک می شود و می خواهد با شما زبان انگلیسی تمرین کند (آنها معمولاً “دانش آموز” هستند.) با هم به یک کافه می روید، چای و غذا می خورید، و سپس با یک صورتحساب روبرو می شوید. به عنوان یک قاعده کلی، بهتر است وقتی افراد از شما می خواهند با آنها انگلیسی تمرین کنید مودبانه پاسخ منفی بدهید.

ترافیک هم در چین می تواند کمی چالش برانگیز باشد. عابران حق عبور ندارند، بنابراین همیشه قبل از گذر از خیابانها هر دو طرف را بررسی کنید. اگر شک و تردید دارید، به افراد محلی نزدیک شوید و اجازه بدهید شما را هدایت کنند. آنها می دانند چه باید بکنند!

در چین بهتر است از صحبت کردن درباره سیاست پرهیز کنید – به ویژه هنگامی که در مورد مناطقی مانند تبت و هنگ کنگ صحبت می شود. اطلاعات در مورد این مناطق بسیار سانسور شده و بحث های سیاسی به صورت آنلاین کنترل می شوند. امنیت خود را در نظر گرفته و از صحبت کردن از سیاست خودداری کنید.

در آخر، سعی کنید از استفاده از تاکسی های غیرقانونی خودداری کنید. تاکسی های مارک شده از مسافت سنج استفاده می کنند و قیمت های تعیین شده ای دارند، به سراغ آنها بروید (یا از برنامه DiDi استفاده کنید.) در مسیرها به احتمال زیاد با تاکسی های غیرقانونی برخورد خواهید داشت تا جاییکه می توانید از آنها دوری کنید.

مهمترین توصیه ای که می توانم ارائه دهم استفاده از بیمه سفر است. بیمه مسافرتی شما را در مقابل بیماری، آسیب، سرقت و لغو محافظت می کند. این محافظت جامع در صورت بروز هر نوع اشتباهی شما را مورد پشتیبانی قرار می دهد. من هرگز بدون بیمه سفر نمی کنم زیرا در گذشته بارها مجبور شده ام از آن استفاده کنم.

راهنمای سفر به چین: بهترین منابع رزرو

در زیر فهرست شرکت های مورد علاقه ام که هنگام سفر به چین از آنها استفاده می کنم را ملاحظه می کنید. این شرکتها در این فهرست گنجانده شده اند زیرا به طور مداوم در حال معامله هستند، خدمات مشتری در سطح جهانی و معتبر ارائه می دهند و در کل از رقبای خود بهتر هستند. این وبسایت ها برای رزرو پرواز، هتل، تور، قطار و غیره اولین گزینه ای هستند که به ذهن من می رسند.

  • Momondo  – این سایت رزرواسیون مورد علاقه من است. من هرگز بدون بررسی این سایت پروازم را رزرو نمی کنم.
  • Skyscanner یکی دیگر از موتورهای جستجوی پرواز است که بسیاری از شرکتهای هواپیمایی را جستجو می کند، از جمله بسیاری از شرکت های ارزانتر که سایت های بزرگتر بررسی نمی کنند. من همیشه بررسی را با Momondo شروع می کنم، و از این سایت هم به عنوان راهی برای مقایسه قیمت ها استفاده می کنم.
  • Rome 2 Rio  – این وب سایت به شما اجازه می دهد ارزانترین و بهترین راه از نقطه A به نقطه B را پیدا کنید. اطلاعات مربوط به تمام مسیرهای اتوبوس، قطار، هواپیما یا قایق که می توانند شما را به نقطه مورد نظرتان برسانند و همچنین هزینه های آنها را به شما می دهد.
  • Airbnb   یک گزینه مناسب برای ارتباط با صاحب خانه هایی است که خانه یا آپارتمان خود را اجاره می دهند. (اگر تازه وارد Airbnb شده باشید، ۳۵ دلار در ازای اولین اقامت خود دریافت می کنید!)
  • Hostelworld – بهترین سایت برای پیدا کردن مسافرخانه در چین که دارای بزرگترین فهرست موجود، بهترین رابط جستجو و وسیع ترین دسترسی است.
  • Intrepid Travel  – اگر می خواهید یک تور گروهی در چین داشته باشید، با Intrepid Travel همراه شوید. آنها تورهای گروهی ارائه می دهند که از اپراتورهای محلی استفاده می کنند و به شدت طرفدار حفاظت از محیط زیست هستند. اگر می خواهید با به یک تور سفر کنید، با آنها همراه شوید. به عنوان خواننده این سایت، با یک کلیک می توانید از تخفیف های انحصاری بهره مند شوید!

معرفی بهترین منابع برای یادگیری زبان چینی (کتاب، نرم افزار، اپلیکیشن، وب سایت)

چیزهایی که باید به همراه داشته باشید

اگر قصد عزیمت به چین را دارید، در اینجا در مورد آنچه باید به همراه داشته باشید پیشنهادهایی را مطرح خواهم کرد.

لباس

  • ۱ عدد شلوار جین (شلوار جین سنگین است و به راحتی خشک نمی شود، اما من آن را دوست دارم؛ یک جایگزین مناسب برای آن شلوار نخی است)
  • ا عدد شلوارک
  • ۱ حوله حمام
  • ۶ تی شرت
  • ۱ تی شرت آستین بلند
  • ۱ جفت دمپای لاانگشتی
  • ۱ جفت کفش ورزشی
  • ۸ جفت جوراب (همیشه چند جفت گم می کنم)
  • ۷ جفت شلوارک ورزشی
  • ۱ مسواک
  • ۱ خمیر دندان
  • ۱ تیغ صورت
  • ۱ بسته نخ دندان
  • ۱ شامپو کوچک
  • ۱ بطری کوچک شامپو بدن
  • ۱ حوله
  • دئودورانت

وسایل متفرقه

  • قفل رمزدار
  • زیپ کیپ (جلوگیری از نشت وسایل)
  • کیسه های پلاستیکی (مناسب برای لباس)
  • شارژر / آداپتور جهانی
  • نی تصفیه آب لایف استراو (یک بطری آب با یک دستگاه تصفیه آب. آب شیر قابل نوشیدن است. و این فقط برای کاهش مصرف بطری های پلاستیکی است!)

لیست پیشنهادی برای زنان

لباس

  • ۱ مایو
  • ۱ سارونگ (لنگی که دور کمر می بندند)
  • ۱ شلوار جین کشی (به راحتی شسته و خشک می شود)
  • ۱ شلوار لگ (اگر سرد باشد، می توانید زیر شلوار جین بپوشید، در غیر این صورت با یک لباس یا پیراهن)
  • ۲-۳ بلوز آستین بلند
  • ۲-۳ تی شرت
  • ۳-۴ رکابی
  • ۱ ژاکت سبک

لوازم آرایش

  • ۱ اسپری شامپو خشک و پودر تالک (موها را خشک نگه می دارد)
  • ۱ برس مو
  • لوازم آرایشی که استفاده می کنید
  • کش و گیره های مو
  • محصولات بهداشتی زنانه (می توانید در آنجا خرید کنید، اما من ترجیح می دهم روی آن حساب نکنم و علاوه بر این بیشتر ما از محصولات خاصی استفاده می کنیم که ممکن است همه جا در دسترس نباشد)

نکات تکمیلی

  • هرگز در طول تعطیلات ملی و رسمی چین به این کشور سفر نکنید. ترمینال ها، ایستگاه های قطار، فرودگاه ها و جاده ها مملو از جمعیت است که به هیچ عنوان خوشایند به نظر نمی رسد.
  • در ایستگاه های قطار علاوه بر بلیط، باید پاسپورت خود را نیز به متصدی قطار نشان دهید.
  • در کشور چین فیس بوک یا سرویس های گوگل همانند جی میل، یوتوب، گوگل مپ یا موتور جست‌وجو وجود ندارد.
  • هنگام استفاده از سرویس‌های بهداشتی حتما بهداشت فردی را رعایت کرده و حدالامکان از سرویس‌های بهداشتی که در مناطق توریستی ساخته شده، استفاده کنید. به همراه داشتن صابون بسیار توصیه می‌شود.
  • از صحبت در مورد مسائل سیاسی هر کشور بپرهیزید.
  • قبل از ورود به هر کشوری در مورد ممنوعیات ورود دارو به آن کشور تحقیق کنید تا مشکلی ایجاد نشود. در بعضی کشورها وارد کردن یک برگ استامینوفن هم غیرقانونی است.
زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست