کانادا

۲۰ تا از ارزان ترین دانشگاه های کانادا برای دانشجویان بین المللی

گاما

آیا شما دانشجویی هستید که در جستجوی مکانی بهتر برای آموزش می باشید؟ آیا احساس می کنید که تحصیل در خارج از کشور باعث پیشرفت شغلی شما در آینده می شود؟ آیا میخواهید مانند کسانی که مد نظرتان هستند، فرصت تحصیل در کانادا داشته باشید؟

جوانان نسل جدید بیش از آن که فقط بخواهند زندگی سالمی داشته باشند، به تحصیلات آکادمیک روی آورده اند. ذهنیت و طرز تفکر دانشجویان طی چند سال گذشته تا حد زیادی تغییر کرده است. آنها به جای آنکه فقط به دنبال دریافت مدرک باشند؛ ترجیح می دهند که به یک فرد خردمند، آموزش دیده و باسواد باشند. این امر مطمئناً نقش مهمی را در ساختن جامعه ای فرهیخته و با فرهنگ در سراسر جهان بازی خواهد کرد.

این اشتیاق باسواد و نیز مفید بودن برای جامعه، زمینه دیگری را مورد توجه همگان قرار داده است: آموزش خارجی. آموزش خارجی به معنای واقعی کلمه یعنی کسب آموزش از اروپا، امریکا و کشورهای خاور میانه. اغلب دانشجویان آسیایی هستند که به مطالعه در کشورهای خارجی علاقمند هستند؛ البته ممکن است دانشجویانی از کشورهای دیگر نیز بیابید که در حال تحصیل در دانشگاه هایی خارج از کشور خودشان باشند.

تحصیل در امریکا کمتر مورد علاقه مردم دنیا است زیرا نژادپرستی روز به روز در این کشور افزایش می یابد. با این وجود، به دلیل فرصت های شغلی که در امریکا وجود دارد همچنان برای کسب و کار و اشتغال مورد توجه مردم دنیا قرار می گیرد.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

کانادا در مقایسه با بریتانیا

مردم انگلستان زمانی که بحث زبان انگلیسی مطرح می شود، اصلاً کوتاه نمی آیند و شاید باور نکنید که زبان انگلیسی امریکایی برای آنها تا حدودی با زبان خودشان متفاوت است و برای رفتن به امریکا باید زبان انگلیسی امریکایی بیاموزند، در حالی که برای رفتن به کانادا باید زبان فرانسه نیز بیاموزید.

به غیر از امریکا و انگلستان، کانادا نیز امروزه دانشجویان بین المللی بسیار زیادی را جذب می کند. به دلیل وجود فرهنگ ها و ملیت های متفاوت در کانادا است که بسیاری از دانشجویان دنیا تحصیل در این کشور را انتخاب می کنند. طبق نظرسنجی های عمومی که در آمریکا، انگلستان، استرالیا و کانادا از دانشجویان بین المللی گرفته شده است، دانشجویانی که در کانادا تحصیل می کنند آرامش بیشتری داشته و راضی تر هستند. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که کانادا برای جوانانی که روی آموزش عالی و کیفیت شغلی خود متمرکز هستند، مقصدی کاملاً مناسب است.

چه مواردی کانادا را محبوب تر کرده است؟

در ادامه دلایلی را آورده ایم که بیان می کند چرا کانادا در بخش آموزش دانشجویان بین الملل تا این اندازه به شهرت رسیده است.

  • امکانات تحصیلی خوب برای دانشجویان بین الملل
  • در دسترس بودن بورس های تحصیلی
  • فرصت بورس تحصیلی برابر برای دانشجویان همه کشورها
  • کم بودن شهریه
  • بیشتر دانشگاه ها در فهرست ارزان ترین مؤسسات ارائه کننده آموزش عالی قرار میگیرند.
  • تسهیلات اقامتی و بسیاری از امکانات دیگر

ارزان ترین دانشگاههای کانادا

نام دانشگاه هایی که در ادامه آورده ایم، برای دانشجویان بین المللی از مقرون به صرفه ترین دانشگاه ها بوده و شهریه های بسیار کمی دریافت می کنند. (برای اطلاعات بیشتر راجب هر دانشگاه روی آن کلیک کنید):

اگر به دنبال کشوری مقرون به صرفه برای تحصیل هستید، کانادا می تواند یک مقصد ایده آل برای شما باشد، اما قبل از ورود به دانشگاه در خارج از کشور چندین مورد وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اول این که حتماً بندهای بورس تحصیلی را با دقت مطالعه کنید؛ زیرا این قسمت ها ممکن است مواردی داشته باشد که از نظرتان پنهان مانده و بعد از ورود به کشور مقصد برای تان دردسر ساز شود.

علاوه بر این، مسئله شهریه دانشگاه باید به صورت شفاف مطرح شود تا به تأیید شما برسد (هزینه های پنهان و مربوط به هر چیزی که بعدها ممکن است دانشگاه در قبض شهریه وارد کند، استعلام کنید). اگر با این دقت و احتیاط، تحقیقات را دنبال کرده و اقدام کنید؛ می توانید مطمئن قدم در راه موفقیت بگذارید.

 

مراحل تحصیل در کانادا

مرحله۱: شرایط را بشناسید

اگر می خواهید در یک مؤسسه آموزشی کانادا با موفقیت اپلای کنید، باید بتوانید شرایط و الزامات مختلف دانشگاه ها و رشته هایی که ارائه می کنند را به درستی بدانید و درک کنید.

داوطلبان برای تحصیل در کانادا، همچنین باید قوانین و مقررات مربوط به روند درخواست مجوز برای تحصیل را به خوبی بخوانند و تجزیه و تحلیل کنند.

در حالت ایده آل شما باید برنامه ریزی برای گرفتن مجوز تحصیل در کانادا را حداقل یک سال قبل آغاز کنید. شرایطی که برای تحصیل در مؤسسات آموزشی باید داشته باشید شامل داشتن پاسپورت به روز شده و تسلط به زبان انگلیسی یا زبان فرانسه است. البته تسلط به زبان های انگلیسی یا فرانسه را باید با قبولی در آزمون هایی که از شما گرفته می شود، اثبات کنید؛ یعنی بتوانید حداقل نمره لازم برای قبولی را کسب کنید. همچنین باید ثابت کنید که می توانید هزینه های تحصیل و اقامت خود در این کشور را تأمین کنید. شرایط موجود ممکن است بین استان های متفاوت، متغیر باشد به همین دلیل این مرحله را باید با دقت بسیار بالا انجام دهید.

مرحله ۲: رشته و مؤسسه مورد نظر خود را انتخاب کنید

اولین قدم برای انتخاب یک مؤسسه، تعیین وضعیت آن است، یعنی باید بررسی کنید که آیا مؤسسه ای که انتخاب کرده اید، مجاز به پذیرش دانشجویان خارجی می باشد یا خیر. در کانادا فقط DLI ها می توانند دانشجوی بین المللی بپذیرند.

هنگامی که می خواهید برای تحصیل در کانادا اپلای کنید، از شما خواسته می شود که رشته مود نظرتان برای تحصیل را انتخاب کنید. هرچند که دانشگاه های کانادا برای تغییر رشته تا حدودی انعطاف نشان می دهند، با این وجود بهتر است گزینه های موجود را با دقت بررسی کنید و در نهایت گزینه ای را انتخاب کنید که به تحصیل در آن رشته جداً علاقمند هستید.

مرحله ۳: در آزمون تسلط به زبان شرکت کنید

برای ورود موفقیت آمیز به کانادا و تحصیل در آن کشور، هر دانشجوی بین المللی باید تسلط خود به زبان انگلیسی یا فرانسوی را ثابت کند. آزمونی که برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی ارجحیت دارد، آزمون آیلتس است، با این وجود برخی مؤسسات آموزشی در کانادا نمره آزمون های تافل یا ادونس را نیز می پذیرند.

مرحله ۴: درخواست ثبت نام در دانشگاه

پس از گذراندن مراحل قبلی، اکنون زمان آن است که با دانشگاه هایی که مدنظرتان است، ارتباط برقرار کنید. فرم ثبت نام آنها را دریافت نموده، آن را به دقت پر کرده و ارسال کنید. ممکن است بخواهید به ده ها دانشکده درخواست ثبت نام بدهید اما در نظر داشته باشید که دریافت فرم ثبت نام دانشگاه ها رایگان نیست و تقریباً هزینه ای بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ دلار دارد.

پیشنهاد می کنیم که به صورت تصادفی دانشگاه انتخاب نکنید؛ بلکه باید رشته و دانشگاه مورد نظرتان را تعیین کرده و یک یا دو مؤسسه دیگر را نیز به عنوان پشتیبان و جایگزین انتخاب کنید.

هنگام پر کردن فرم ثبت نام، مراقب باشید و اطمینان حاصل کنید که اطلاعات دقیقی را ارائه می کنید، ضمن این که اطلاعاتی که در فرم ثبت نام وارد می شود باید همراه با مدارک مستند باشد. پس از اتمام این مرحله، باید منتظر باشید تا زمانی که پذیرش خود را دریافت نمایید. هنگامی که علاقمندی خود را تأیید کردید، دانشگاه نامه پذیرش را برای شما ارسال می کند، مواردی که در این نامه می آید، در تشریفات پیش روی شما نقش بسزایی دارد.

مرحله ۵: ارسال درخواست برای دریافت ویزای تحصیلی

اکنون یک مؤسسه وجود دارد که حاضر به پذیرش شما است؛ به این ترتیب زمان آن رسیده که برای دریافت مجوز تحصیل در کانادا اقدام کنید. شما می توانید به صورت آنلاین درخواست بدهید یا این که به مرکز درخواست ویزا در شهر محل زندگی تان مراجعه کنید. درخواست شما باید همراه با نامه پذیرش تان باشد که در مرحله قبل دریافت کرده اید، همچنین پاسپورت و اسنادی باید همراه تان باشد که نشان بدهد شما می توانید مخارج تحصیل و اقامت خود در کانادا را بپردازید.

اگر متقاضی تحصیل در یکی از مؤسسات استان کبک هستید، علاوه بر نامه پذیرش در مؤسسه، نامه “Certificat d’acceptation du Québec” (CAQ) را نیز دریافت می کنید، لذا هنگام مراجعه برای دریافت ویزای تحصیلی باید این نامه را نیز همراه داشته باشید.

مرحله ۶: زمان سفر

پس از آنکه مراحل قبلی را طی کرده و در مصاحبه ای که ممکن است لازم باشد، شرکت کردید، افسر مهاجرت در مورد درخواست ویزای تحصیلی شما تصمیم گیری می کند. در صورت پذیرش، اکنون زمان آن رسیده است که برای سفر به کانادا برنامه ریزی کنید.

مجوز تحصیل شما دارای یک تاریخ مشخص است، این تاریخ؛ زمان لازم الاجرا شدن مجوز شماست، یعنی پیش از آن اجازه ورود به کانادا را نخواهید داشت؛ بنابراین باید سفرتان را بر اساس این تاریخ تنظیم کنید.

مرحله ۷: زمان تحصیل فرا رسیده است!

افسر مهاجرت، قبل از این که به شما اجازه ورود به خاک کانادا را بدهد، ویزای شما و سایر مدارک تان را هنگام ورود به کانادا بررسی می کند. این مرحله، آخرین گام انجام مراحل رسمی مهاجرت است و شما اکنون می توانید به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کانادا، روی ادامه راه خود تمرکز کنید.

بعد از آن که تحصیل شما به پایان رسید؛ چه در انتظارتان است؟

دولت فدرال کانادا امیدوار است که فارغ التحصیلان بین المللی را بتواند به ساکنان دائمی کانادا تبدیل کند. آنها جوان و با فرهنگ هستند، به زبان های انگلیسی یا فرانسه تسلط دارند، مدارک علمی و تحصیلی کانادا را دریافت کرده و اغلب تجربه کاری خوبی دارند. پس از فارغ التحصیلی به دانشجویان بین المللی ویزای کار داده می شود تا در کانادا مشغول به کار شوند.

تغییرات اخیر در سیستم اکسپرس اینتری، اشتغال برای دانشجویان بین المللی را آسان تر کرده و امکان انتقال به اقامت دائم را فراهم کرده است.

همچنین چندین نوع مهاجرتی استانی وجود دارد که به طور خاص برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است

بسیار کاربردی برای کانادا

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست