نامه نوشتن

زیپ کد چیست؟ چطور آن را بنویسیم؟ (و نکات کاربردی)

گاما

با وجود 50 ایالت در ایالات متحده آمریکا و هزاران شهر و منطقه، جای تعجب نیست که پیدا کردنzip Code یا کد پستی مناسب دردسر ساز باشد. USPS (خدمات پستی ایالات متحده) لیست کد پستی هایش را ماهانه به طور منظم تغییر می دهد که پیچیدگی بیشتری را به فرآیند اضافه می کند.

خوشبختانه، داشتن اطلاعات در این زمینه به شما کمک کند تا نگرانی تان در مورد این که کد پستی تان چیست، برطرف شود.

به طورخلاصه و مطابق آنچه در ویکی پدیا می خوانیم: زیپ کد نوعی کد پستی که خدمات پستی ایالات متحده آمریکا (USPS) از سال ۱۹۶۳ از آن استفاده می‌کند. که این لغت مختصر شده (به انگلیسی: Zone Improvement Plan) به معنی طرح رشد منطقه‌ای است. کشورهای اروپایی و آسیایی زیپ کد ندارند

زیپ کد ایران (اگر ضروری باشد)

البته این موضوع هم طبق تجربه ما بیشتر مواقع جواب داده که در سایت های خارجی که از ما زیپ کد خواسته میشه میتوان زیپ کد کشور را برای ایران ۰۰۹۸ و برای شهرها هم به این شکل نوشت، مثلا برای شهر تهران ۰۰۹۸۲۱ نوشته میشود. اما دقت کنید در بسیاری از فرم ها، نیاز به نوشتن زیپ کد نیست و بجای آن یک گزینه به نام Postal code در نظر گرفته می شود که همان کد پستی ست. (اگر واقعا نیاز به وارد کردن زیپ کد باشد، در خود فرم یک علامت ستاره، یا ضروری درج شده که دراین صورت باید حتما به روش گفته شده برای ایران، آن را وارد کنید)

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

مطلب مرتبط! آموزش نوشتن اصولی نامه و ایمیل به زبان انگلیسی (رسمی و غیررسمی با مثال)

زیپ کد چیست؟

یک زیپ کد یا Zone Improvement plan (طرح رشد منطقه ای) یک سیستم کدگذاری است که توسط اداره پست برای تسهیل مرتب ‌سازی و تحویل نامه ‌ها استفاده می‌ شود. قبل از این که نسخه توسعه یافته و 9 رقمی در سال 1983 معرفی شود ، قالب اصلی 5 رقمی در سال 1963 به وجود آمد. کد پستی به روز شده که کد ZIP+4 هم نامیده می شود، شامل 4 عدد اضافی است که با یک خط فاصله به 5 رقم پایه اضافه می شود، مثلا 20500-0001، کد پستی شخصی رئیس جمهور ایالات متحده است .

word image 19

کد پستی به مکان شما بستگی دارد، اما مهم است که توجه داشته باشید که USPS کد های پستی را بر اساس خطوط تلفن ایالت مشخص نمی کند. در واقع، ایالت های مختلف می توانند کد های یک سانی داشته باشند و با این که کد ها می توانند تقریبا نشان گر حدود جغرافیایی یک قلمرو باشند، اما نباید به عنوان نشانه قطعی در نظر گرفته شوند.

علت آن هم این است که اداره پست به جای مرز های منطقه ای بر اساس مسیر های تحویل کار می کند. آن ها کد ها را با توجه به تدابیر خاص خودشان مشخص می کنند، به همین دلیل برخی از مکان ها کد پستی ندارند. به علت آن از طرفی این است که کد های پستی مرتبا به روز می شوند تا باز یا بسته شدن دفاتر پستی محلی لحاظ شود.

حتما بخوانید: نکات بسیار مهم برای ایمیل کردن رزومه انگلیسی برای دانشگاهها یا شرکتها

انواع زیپ کد در آمریکا

مکان و مسیر های تحویل، تنها شناسه ‌های اختصاص کد های پستی نیستند. USPS در تصمیم گیری هایش در مورد ایجاد نوع کد پستی متغیر های مختلف را در نظر می گیرد. آشنایی با انواع کد های پستی موجود به شما کمک می کند تا بفهمید کدام یک بیشتر با نیاز های شما مطابقت دارد.

1-کد پستی استاندارد / عادی این ها کد هایی هستند که اکثرا از 5 عدد پایه به اضافه 4 رقم اضافی تشکیل شده اند.

2-زیپ کد صندوق پستی صندوق های پستی به عنوان یک قاعده کلی کد های ZIP+4 مخصوص خود را دارند. این صندوق ها در مکان های مختلفی وجود دارند، اما به طور خاص مربوط به مناطقی هستند که در مسیر های تحویل USPS نیستند.

3-کد پستی نظامی معمولا پرسنل نظامی برای دریافت بسته های شان آدرس فیزیکی ندارند. در عوض، آن ها کد پستی مربوط به خودشان را دارند.

4-کد های پستی شناخته شده / ظرفیت بالا این کد های پستی به افراد یا نهاد هایی اختصاص داده شده اند که یا پر کار هستند یا تعداد زیادی نامه و بسته دریافت می کنند. یک نمونه معروف رئیس جمهور ایالات متحده و یکی از صاحبان بدنام کد پستی شخصی، بابا نوئل است! برای فرستادن نامه به بابانوئل ، کافی است آن را به 99705 بفرستید. سپس به یکی از شهر های آلاسکا موسوم به قطب شمال ارسال می شود.

بسیار کاربردی: نحوه نوشتن آدرس به صورت اصولی در زبان انگلیسی

زبانمهر

حتما بخوانید!

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سهیل عباسی
    بهمن 23, 1401 9:14 ق.ظ

    سلام جناب حیدری اجازه هست با ذکر منبع اصلی و نام جنابعالی اقدام به پستی دیگر در پورتالی که واجب هست دیده شود پست را شار کنیم به قول خودمانی؟؟ متشکرم ممنون جواب رو در ایمیل لطفا ارسال کنید قبلا سپاسگذارم

    پاسخ
  • سلام.برای شغل هایی که به زیپ کد نیاز دارند چگونه میتوان زیپ کد ساخت؟آیا معتبر و قابل قبول خواهد بود این زیپ کد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست