پذیرش دانشگاه

راهنمای کامل موفقیت تحصیلی در دبیرستان‌های خارج از کشور 

گاما

در دوره دبیرستان برای آمادگی برای آینده فشار زیادی وجود دارد و کلاس‌ها، فعالیت‌های فوق برنامه، تلاش برای داشتن یک زندگی اجتماعی، فکر کردن در مورد آنچه پس از دبیرستان ممکن است اتفاق بیافتد و غیره ممکن است بسیار دشوار باشند.

برای موفقیت دردوره دبیرستان، به جای تمرکز بر آینده باید به آنچه که اکنون می توانید انجام دهید فکر کنید. موفقیت در دوره دبیرستان اساس موفقیت در آینده است. این راهنما بدون توجه به اینکه کجا تحصیل می کنید در یادگیری روش رسیدن به موفقیت در دبیرستان به شما کمک می‌کند. راهکارهایی برای رسیدن به هدف در اختیار شما می‌گذارد و شما را در هر مرحله از دبیرستان برای آینده آماده می کند – هیچ وقت برای برنامه ریزی دیر نیست.

موفقیت در دبیرستان به چه معنی است؟

رسیدن به “موفقیت ” پیچیده است، اهداف و اولویت‌های هر شخص متفاوت هستند، بنابراین اولین قدم برای موفقیت در دبیرستان تعیین هدف‌ است.

باید بدانید که موفقیت برای همه یکسان نیست. افراد مختلف نه تنها دارای تجربیات متفاوت و توانایی‌های منحصر به فرد خود هستند، بلکه اهداف متفاوتی را هم دنبال می‌کنند. بعضی آرزوی شغل و درآمد ایده ال دارند، در حالی که بعضی دیگر می‌خواهند دور دنیا را سفر کنند و گروه دیگری هم ممکن است بخواهند به جامعه و مردم خودخدمت کنند. هر یک از این موارد می‌تواند نوعی از موفقیت است.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

چگونگی تعیین هدف برای موفقیت در دبیرستان

سعی کنید زمانی را به فکر کردن درباره اهداف آینده خود اختصاص دهید. از داشتن رویاهای بزرگ نترسید – اگر می خواهید یک فضانورد باشید، آن را درجایی یادداشت کنید! اگر می‌خواهید مشکل گرسنگی جهان را حل کنید، آن را یادداشت کنید! این لیست رفته رفته بزرگتر می‌شود. اهداف خود را بر روی کاغذ بیاورید تا بعدا آنها را عملی کنید.

حتما بخوانید: لیست ۱۰۰ کلمه که در زبان انگلیسی بریتیش و آمریکن معنای متفاوت دارند

هنگامی که شما می‌دانید چه می‌خواهید، می‌توانید بر نحوه رسیدن به آن تمرکز کنید. می‌خواهید مشکل گرسنگی جهانی را حل کنید – این یک خواسته آرمانی است، بنابراین شما باید چگونگی انجام این کار دشوار را با روشهای ممکن تعیین کنید. درباره تلاشهایی که تاکنون در این زمینه انجام شده تحقیق کنید. شما چه مهارتهایی دارید؟ چگونه می توانید از این مهارت ها برای کمک به این تلاشهای در حال پیشرفت استفاده کنید؟

کلاس درس

اگر هدف شما یک شغل خاص است، تحقیقاتی را در مورد موفقیت‌های افراد مطرح در آن شغل انجام دهید. چه مدارک تحصیلی دارند؟ دانشجوی کدام دانشگاهها بوده اند؟ چه چیزهایی آنها را در این مسیر قرار داده؟ اینها را با خواسته‌های خود مطابقت داده و به اهداف خود اضافه کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید فضانورد شوید. شما تنها با انجام یک مصاحبه شغلی نمی توانید به این هدف برسید برای قبولی در ناسا باید کارهای دیگری هم انجام دهید، مانند گرفتن یک مدرک لیسانس در رشته تجربی یا ریاضی، این یعنی داشتن یک مدرک دانشگاهی باید اولویت شما باشد.

کلید شماره ۱ برای موفقیت در دبیرستان: اولویت بندی

اولویت بندی یکی از مهم ترین مهارت‌هایی است که می توانید به عنوان یک دانش آموز داشته باشید. حتی اگر ذاتا با انگیزه و سخت کوش هستید در صورتی که قادر به هدایت مهارتهای خود نباشید راه به جایی نخواهید برد. به همین دلیل هدفگذاری باید همیشه اولین گام برای موفقیت باشد.

بعد از تهیه فهرستی شامل اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود، می‌توانید آنها را اولویت بندی کنید. جایگاه فعلی خود را با جایگاهی که باید داشته باشید مقایسه کنید. برای رسیدن به آنجا چه باید کنید؟ در حال حاضر چه کاری می توانید انجام دهید که قدمی روبه جلو باشد؟

اگر قصد دارید فضانورد شوید، صرفا با رفتن به دانشگاه نمی‌توانید مدرک بگیرید. شما باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنید، از خودتان بپرسید برای رسیدن به دانشگاه رویایی خود چه باید کنید. البته که باید برای پذیرش درخواست کنید، اما درخواست شما نیاز به پیگیری دارد. در حال حاضر برای برنامه ریزی درخواست خود چه می‌توانید کنید؟

شما نیاز به معدل بالا دارید مخصوصا در درسهای وابسته به علوم تجربی- اگر نمره‌های فیزیک شما پایین هستند برای تبدیل نمره‌های خود به چیزی که به شما کمک می کند فضانورد شوید. چه کاری از شما ساخته است؟

چگونگی همه موارد لازم را انجام دهید

همه این برنامه ریزی‌ها عالی هستند، اما شما باید آنها را پیگیری کنید در غیر این صورت باید دور خود بچرخید. استفاده از یک برنامه ریز (Planner) و یا استفاده از یک تقویم برای انجام کارها را امتحان کنید. مثل تقویم گوگل.

بر اساس زمان برنامه ریزی کنید. اگر شما نیاز به افزایش نمره فیزیک خود دارید، زمان تحقق این هدف را در آینده تعیین کنید – مثلا بالا بردن نمره B – به نمره B تا آخر فصل. از آنجا که شما قبلا از خودتان پرسیده‌اید که برای رسیدن به آن چه کارهایی باید انجام دهید، می توانید برای آن برنامه ریزی کنید، مانند نیم ساعت مطالعه بیشتر در روز، کار کردن در یک گروه مطالعه یا انجام تکالیف انجام نشده در تاریخ مقرر. هر روز نیم ساعت بیشتر کار کنید و برای هر هفته برنامه داشته باشید، مانند انجام یکی از تکالیف انجام نشده قبلی.

چگونه می توانم در کلاس نهم موفق باشم

یکی از بهترین راهها برای اطمینان از آمادگی شما برای دانشگاه، حتی در کلاس نهم، این است که مطمئن شوید واحدهای لازم و مناسب را بردشته‌اید. اگر شما نمی‌دانید از زندگی خود چه می‌خواهید، اشکالی ندارد! دوره‌های انتخابی می توانند به شما در حل این مشکل کمک کنند.

واحدهای شما در کلاس نهم باید ترکیبی از دروس اجباری، انتخابی و پیشرفته باشد. تعداد مشخصی از دروس پیشرفته یا فشرده برای تضمین ورود به دانشگاه مورد نظر شما وجود ندارد، اما دانشگاهها از شما انتظار دارند تا جایی که می‌توانید واحد بردارید.

اگر در تلاش برای بالا بردن نمره‌های خود هستید، لازم است که هر چند وقت آنها را دوباره ارزیابی کنید. برای ورود به دانشگاه باید کلاس هایتان را جدی بگیرید، بنابراین مطمئن شوید که به اندازه توانتان واحد بردارید. برای یک سال اولی، یک تا دو درس پیشرفته برای شروع کافی است.

دانش آموزان

کلاس نهم فرصت مناسبی برای شروع کار مخصوصا کلاسهای فوق العاده (فوق برنامه) است. اگر به روزنامه نگاری علاقه دارید، ممکن است به عنوان یک دانشجوی سال اول نتوانید ویراستار ارشد شوید، اما می‌توانید با کارهای دیگر مانند نوشتن داستان درباره خودتان شروع کنید. در مثال فضانوردی، می‌توانید عضو انجمن علمی یا ریاضی مدرسه شوید و سعی کنید سرگروه باشید.

بدون نگرانی دانشگاه خود را انتخاب کنید. لازم نیست از همین حالا برنامه‌های مشخصی داشته باشید، اما انجام تحقیقات در مورد مدارک مورد نیاز و شرایط پذیرش دانشگاهها، یک راه عالی برای شروع است. با این کار شما لیستی از دانشگاههای ممکن در اختیار خواهید داشت.

چطور در کلاس دهم موفق باشیم

کلاس دهم زمان مناسبی برای فکر کردن به برنامه‌های آینده است. زمان خوبی برای تحقیق درباره دانشگاهها و انتخاب‌های ممکن است. شما زمان زیادی برای درخواست دارید پس لازم نیست نگران باشید. بجای نگرانی درباره قبول شدن در دانشگاه برای رسیدن به موفقیت برنامه ریزی کنید.

مانند کلاس نهم، شما می‌توانید روی بالا بردن نمرات، کلاسهای فوق العاده و گذراندن دروس پیشرفته و فشرده متمرکز شوید.

برای یک تا سه درس پیشرفته برنامه ریزی کنید، به یاد داشته باشید که الویت با نمرات شما است. اگر در درسهای معمولی مشکل دارید می‌توانید تعداد دروس پیشرفته را کم کنید.

چطور در کلاس یازدهم موفق باشیم

کلاس یازدهم اهمیت برنامه ریزی به موقع را نشان میدهد. ناگهان شما با درخواست واقعی برای دانشگاه و آزمون های استاندارد مواجه می شوید و ممکن است احساس کنید موفق نخواهید شد. نگران نباشید حتی اگر هنوز آماده نباشید، می توانید خود را آماده کنید.

کلاس یازدهم، وقت آن است که به طور جدی درباره درخواست پذیرش در دانشگاه فکر کنید. لازم نیست درخواست خود را ارایه دهید – هرچند می توانید زودتر شروع کنید، ارایه درخواست تا سال بعد ممکن نیست.

سال سوم دبیرستان در معدل بیشترین تاثیر را دارد. هر سال مهم است، اما سال سوم آخرین سال برای بالا بردن شانس پذیرش شماست؛ بنابراین تلاش خود را بکنید. برای رقابت برای دانشگاه، دو تا چهار درس پیشرفته در کلاس یازدهم بردارید و نمرات بالا بگیرید.

چگونه در کلاس دوازدهم موفق باشیم

اگر سال سوم را سخت نگرفته‌اید. در عوض، اکنون زمان آن است که بیشتر تلاش کنید، برای دانشگاه درخواست بدهید، به دنبال سرگروهی در کلاسهای فوق العاده ای که در آن شرکت کرده اید باشید و همچنان معدل خود را بالا نگاه دارید.

اگر تا این لحظه در حال تلاش هستید، تبریک میگویم! آنچه را که تا به حال انجام داده اید را ادامه دهید، به اضافه درخواست برای دانشگاه که باید انجام شود.

کلاس درس در دبیرستان

اگر کمی دیر شده و در مورد شانس خود نگران هستید، نترسید، هنوز گزینه‌هایی برای شما وجود دارد. شاید سال سوم ضعیف عمل کرده باشید یا شاید نمی‌دانستید که باید زودتر شروع کنید. هنوز هم می توانید موفق شوید، اگرچه کمی دیر شده است.

حتما بخوانید: متوسط نمره آزمون تافل برای دانشگاههای مختلف چقدر باید باشد؟

نقاط ضعف نمرات خود، کلاسهای فوق العاده و دوره ها را پیدا کنید، چطور می توانید از همین حالا آنها را رفع کنید؟

۵ نکته برای موفقیت در دبیرستان

برنامه‌ریزی و اولویت بندی برای موفقیت در دبیرستان راه خوبی است؛ اما مهارت‌های دیگری نیز وجود دارند که به شما در مسیر موفقیت کمک خواهند کرد که می توانید آنها را پرورش دهید.

۱-برنامه ریزی را زودتر شروع کنید

هر چه زودتر برنامه ریزی کنید، بهتر است. برنامه‌های شما ممکن است در طول زمان تغییر کنند – نترسید انعطاف پذیر باشید، اما اگر هدفی نداشته باشید، کاری از پیش نخواهید برد.

برنامه ریزی زودهنگام و تقسیم برنامه‌ها به قطعات کوچکتر مسیر را برای شما روشنتر می‌کند. رسیدن به اهداف بزرگتر با برداشتن گامهای کوچکتر بسیار ساده تر خواهد بود از اهداف کوچکتر شروع کنید، هر چه زودتر شروع کنید، مسیر پیش رو هموارتر خواهد بود.

۲- برنامه را دنبال کنید

کاری که باید انجام دهید و مدت زمان لازم برای آن را بسنجید. کارها را به اهداف قابل دستیابی و کوچکتر تقسیم کنید. “بالا بردن نمره‌ها ” هدف خوبی است، اما شما نمی‌توانید در عرض یک شب به آن برسید، تمرکز خود را روی دو ساعت مطالعه بیشتر یا انجام یکی از تکالیف انجام نشده قبلی در هر هفته بگذارید.

برای انجام کارها زمان تعیین کنید، زمان استراحت خود را نیز برنامه ریزی کنید. بهتر است هر روز در یک زمان خاص کار کنید. استراحت دادن به مغز به طور منظم به بهبود عملکرد آن کمک می‌کند. مطالعه طولانی بدون وقفه بازده کمتری دارد.

۳- فضای خاصی را برای مطالعه در نظر بگیرید

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما انتخاب یک مکان خاص برای مطالعه در واقع می تواند کمک بزرگی برای تمرکز بیشتر باشد. اگر یک میز یا اتاق ساکت در اختیار دارید، آن را برای مطالعه در نظر بگیرید و هر چه که ممکن است باعث حواس پرتی شما شود را از آنجا دور کنید – تلفن، مجله‌ها، بازی‌های کامپیوتری را حذف کنید. وقتی آنجا می‌نشینید، می‌خواهید مطالعه کنید و با این شرایط مغز شما راحتتر میتواند تمرکز کند.

معلم

اگر می توانید جاهایی مانند تخت خواب، میز ناهار خوری و یا اتاق نشیمن (پر سر و صدا) را برای مطالعه انتخاب نکنید. اگر سعی کنید از یک مکان خاص برای اهداف متفاوت استفاده کنید، تمرکز بر مطالعه را از دست می دهید. جایی را پیدا کنید که می توانید کارتان را انجام دهید و از آن فقط برای انجام همین کار استفاده کنید.

۴- روش‌های متفاوتی برای تمرین پیدا کنید

مطالعه خوب است، اما شما باید هوشمندانه مطالعه کنید. تکرار مکررات، لزوما به شما کمک نخواهد کرد، بنابراین راه‌هایی برای ارتباط با آنچه که در حال یادگیری هستید، پیدا کنید.

فلش کارتها یک روش مناسب برای مطالعه هستند- نوشتن اطلاعات و آزمایش خود به صورت مرتب از طریق فلش کارتها می تواند در مقایسه با خواندن مطالب به روش معمول موثرتر باشد؛ اما شما می‌توانید چیزهای دیگری را هم امتحان کنید، مانند رمزگذاری مطالب به روش خود یا حتی تدریس آنها به دیگران. اگر شما در تلاش برای درک و یا حفظ مطلب خاصی هستید، به جای استفاده از یک روش بی فایده سعی کنید خلاقیت بخرج دهید و روش جدیدی را امتحان کنید.

۵- پیدا کردن دوستان مطالعه ای

اگر شما با یک دوست کار کنید نه تنها می‌توانید یکدیگر را ارزیابی کنید بلکه می‌توانید برای هم انگیزه هم ایجاد کنید. وقتی شما تنها کار می‌کنید نسبت به زمانی که با دیگران کار می‌کنید آزادی بیشتری برای کنسل کردن برنامه هایتان دارید.

حتما بخوانید: راهنمای کامل دریافت فاند (کمک هزینه) از دانشگاههای سراسر جهان +انواع آن

البته، مطمئن شوید که کسی را پیدا کنید که فقط بدنبال تفریح نباشد. شریک مطالعه ای ایده آل باید هدفمند باشد و حواس شما را پرت نکند. برای تعیین هدف با یکدیگر مشورت کنید و نسبت به هم متعهد باشید.

بسیار کاربردی برای کسانی که قصد تحصیل در خارج از کشور دارند

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست