مصاحبه

۱۹ سوال معمول در مصاحبه های خارج از کشور +بهترین پاسخها

گاما

در مصاحبه های خارج از کشور، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که سؤالات متداول مصاحبه‌ها و پاسخ‌های مورد نظر استخدام کنندگان را پیدا کنید. اگر می‌‌خواهید برای یک مصاحبه شغلی آماده شوید این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله برخی از متداول ترین سؤالات مصاحبه‌های کاری و بهترین پاسخ‌های ممکن را بررسی خواهیم کرد. از این طریق شما می‌توانید با نقاط قوت خود آشنا شوید.

۱-در مورد خودتان توضیح دهید؟

Tell Me About Yourself : این یکی از متداول ترین سؤالات مصاحبه کاری است که در کتاب‌ها به آن اشاره شده است. سوالی که ماهیت دوستانه دارد، در واقع استخدام کننده صرفا می‌خواهد ببیند شما چه تصویری از خود ارائه می‌کنید. یک داستان از زندگی خود بگویید اما مطمئن شوید که آغاز، میانه و پایان مناسبی داشته باشد. بهترین روش معرفی خود در زبان انگلیسی را در اینجا توضیح دادیم!

  • شروع: یک خلاصه یک جمله‌ای از نکات برجسته شغلی شما.
  • میانه: لیستی متشکل از سه مهارت و دستاورد برتر شما که با شغل شما مرتبط هستند.
  • پایان: داستان خود را با یک یادداشت در توضیح این مسئله که چرا می‌خواهید چنین کاری را انجام دهید به پایان برسانید.

۲- چرا باید شما را استخدام کنیم؟

Why Should We Hire You: این سؤال معمولا به این شکل مطرح می‌شود:

We received applications from lots of well qualified candidates. So why should we hire you?”

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

مراقب این سوال باشید. این یک تله است! اجازه ندهید اعتماد به نفس شما را خراب کند. آنها در حال مصاحبه با شما هستند، این به این معناست که شما یکی از متقاضیان واجد شرایط هستید. از این سوال به عنوان فرصتی برای به اشتراک گذاشتن یک داستان موفقیت آمیز استفاده کنید. چگونه یکی از چالش‌های کارفرمای قبلی خود را حل کرده‌اید، یا درباره این توضیح دهید که چرا فکر می‌کنید مهارت‌های شما بکار آنها می‌آیند.

۳- بزرگترین نقطه قوت شما چیست؟

What Is Your Greatest Strength: درباره خود داستانی تعریف کنید که یکی از نقاط قوت مهم شما را نشان می‌دهد. سعی کنید با توجه با اطلاعاتی که از آن شرکت دارید از ویژگی‌هایی صحبت کنبد که برای آنها اهمیت دارند. در زیر یک نمونه از میشل ریکلان، نویسنده رزومه حرفه‌ای و مربی شغلی مشاهده می کنید:

“I love talking to people. I’ve learned how to handle different customer personalities after five years in customer service. While other sales reps shy away from hard-to-convince leads, I take it as a challenge to step up my game.”

نکته: اگر از شما خواستند درباره نقاط مثبت و منفی خود صحبت کنید با دومی شروع کنید زیرا با این روش صحبت‌های شما با ذکر نقاط مثبت به پایان می‌رسد.

حتما بخوانید: ۱۰۰ تا از پرکاربردترین عبارات زبان انگلیسی با موضوع تجاری (بیزینس)

۴- دیگران شما را چطور توصیف می کنند؟

How Do People Describe You: این یکی دیگر از سؤالات مهم در مصاحبه‌های شغلی است. مصاحبه کننده نمی‌خواهد نظر دوستانتان را درباره شما بداند. این سوال می‌تواند به شما این شانس را بدهد که خود را نشان بدهید.

بسیاری از افراد مهارت‌های ارتباطی خوبی دارند، به مصاحبه کننده درباره مهارت گوش دادن listening skills و تاثیرآن در بالا بردن قدرت فروش خود بگویید.

Hard working نیز یکی دیگر از ویژگی‌های رایج است. بیشتر متقاضیان درباره نقش خود در بالا بردن سوددهی شرکت صحبت می‌کنند. به جای آن بهتر است درباره نقش خود در تسهیل پروژه‌های تیمی و کمک به کارفرمای خود بگویید.

در حال گوش دادن به صحبت های دیگران

۵- چگونه استرس خود را کنترل می‌کنید؟

How Do You Handle Stress: متقاضیان اغلب در جواب این سوال از جملاتی مانند، ” I eat stress for breakfast” یا “I thrive under pressure.” استفاده می‌کنند. “اگرچه این پاسخ‌ها درست به نظر می‌رسند، اما در واقع جوابی به سوال پرسیده شده نمی‌دهند.

به مصاحبه کننده بگویید دقیقا چه می‌کنید. مدیتیشن می‌کنید، شکلات می‌خورید یا ورزش می‌کنید؟ روش انتخابی شما مهم نیست. مصاحبه کننده بدنبال این است که مطمئن شود از روش سالمی برای کنترل خود استفاده می‌کنید.

۶- در ابتدای روز چه چیزی به شما انگیزه می‌دهد؟

What Gets You Up in the Morning : این سؤال به مصاحبه کننده نشان می‌دهد که آیا شما در زندگی خود هدف خاصی دارید. جیمی شبی، مدیرعامل شرکت بوتکت مدیا، این مثال را آورده است:

I wake up every morning with a renewed goal, be it in my personal or work life. One day my goal could be improving our website’s design, next day that might change into improving our

marketing funnel. Smaller goals come together to deliver value for money for our customers.”

۷- در اوقات فراغت خود چه کاری انجام می‌دهید؟

What Do You Like to Do in Your Spare Time: پاسخ شما نشان می‌دهد که اهل کار هستید یا بین کار و زندگی تعادل برقرار می‌کنید. پاسخ صحیح، ایجاد تعادل بین کار و تفریح است. گذراندن زمان زیاد در محل کار نشانه خوبی نیست. بنابراین بسیاری از کارفرمایان ترجیح می‌دهند کسی را استخدام کنند که می‌داند چه موقع دست از کار بکشد.

ایوان هریس، رئیس بخش منابع انسانی یک شرکت معتبر می‌گوید: “مهم است که نشان دهید که علایق دیگری در خارج از محیط کار دارید. این نشان می‌دهد که آیا با فرهنگ سازمانی شرکت هماهنگ هستید یا خیر. ”

۸- چه تخصص‌ها یا مهارت‌هایی دارید؟

What Kind of Training or Qualifications Do You Have: این سوال اغلب زمانی پرسیده می‌شود که مصاحبه کننده به توانایی‌های شما شک داشته باشد. اگر تحصیلات چندانی ندارید اما تجربه کاریتان زیاد است:

“While I don’t have formal school training for this work, I have more than made up for it in my X years of work in the field. I’m a fast learner, and I’m willing to undergo more training if I’m offered the job.”

اگر یک تازه فارغ التحصیل هستید و تجربه کاری کمی دارید:

“I just completed a X-month internship at (Company Name), which gave me hands on experience in (work related task 1) and (work related task 2). I also completed my (degree) in (School Name), where I learned about (industry). ”

۹- چه کاری می‌توانید برای ما انجام دهید که متقاضیان دیگر نمی‌توانند؟

What Can You Do for Us That Other Candidates Can’t: خود را مستقیماً با سایر متقاضیان مقایسه نکنید. هیچ راهی برای اطمینان از اینکه شما بهتر از آنها هستید وجود ندارد. در عوض سعی کنید، نقاط قوت خود که با شغل مورد نظر مرتبط هستند را نشان دهید. ترکیبی از سه تا چهار مهارت ارتباطی و کامپیوتری خود را به اشتراک بگذارید، و برای هر یک شواهدی ارائه کنید. مانند:

  • مهارت‌های تخصصی که شما را از سایر متقاضیان متمایزمی‌کند
  • دانش کاری که در نتیجه سالها تجربه بدست آمده است
  • اطلاعات شغلی – تکنیک‌های فروش یا سمت‌های اداری
  • پیشرفت کاری یا پس انداز حاصل از سابقه کاری طولانی
  • دوره‌های ویژه یا آموزش‌هایی که گذرانده اید

۱۰- حقوق آخرین سمت شغلیتان چقدر بوده است؟

What Was Your Salary in Your Last Job: این سوال سختی است. از یک طرف، شما می‌خواهید صادق باشید و بدانید که آیا محدوده دستمزد شغل جدید با انتظار شما همخوانی دارد و از طرف دیگ، نمی‌خواهید خیلی زود از جمع گزینه‌ها‌ی انتخابی آنها حذف شوید. در چنین موقعیتی می‌توانید از استراتژی دو مرحله‌ای زیر استفاده کنید:

ابتدا سوال را کم اهمیت جلوه دهید و بگویید که نگران پیدا کردن یک شغل مناسب هستید.

“Right now, I’m more concerned about finding the right fit. If I can help you grow this company, while learning new skills in this role, I’m sure we can negotiate a salary that’s fair for both of us.”

اگر مصاحبه کننده اصرار کرد، درباره محدوده حقوق خود و پیشنهادات شغلی دیگر اطلاعاتی به آنها بدهید، از این طریق می‌توانید ارزش خود را به آنها گوشزد کنید.

“My salary range is $55,000 to $60,000 but I’m currently in talks with a company that pays (job title) $58,000.”

هدف شما از بخش دوم این جمله این نیست که بگویید پیشنهاد شغلی دیگری نیز دارید. بلکه درباره موفقیت خود در یک مصاحبه شغلی دیگر صحبت می‌کنید.

۱۱- چرا قصد دارید موقعیت شغلی فعلی خود را ترک کنید؟

Why Do You Want to Leave Your Current Position: مصاحبه کننده می‌خواهد بداند که شما بدنبال پیشرفت شغلی هستید یا از سمت قبلی خود کنار گذاشته شده‌اید. در پاسخ به این سوال سعی کنید او را ناامید نکنید- برای مثال بهتراست به جای اینکه بگویید برای دستمزد بیشتر این کار را انجام می‌دهید بگویید می‌خواهید چالش‌های جدید را امتحان کنید. ضمنا به کارفرمای قبلی خود بی احترامی نکنید.

“I’m happy with my current role. But because I want to grow, I always keep my eyes open for new challenges and opportunities. This role seems like it fits that criteria.”

اگر اخراج شدید، صادق باشید. مصاحبه کنندگان می‌دانند که این اتفاق طبیعی است، و در بیشتر موارد تقصیر شما نیست. به آنها درباره درس‌هایی که از تجربه اخیر خود آموخته‌اید بگویید، و روی اشتیاق خود برای همکاری با آنها تاکید کنید. چری پالم، مشاور اسبق شغلی در وزارت کار و مربی حرفه‌ای خبره توضیحات زیر را پیشنهاد می‌کند:

“Because of the difficult economy, my company was forced to lay off 10% of its workforce, and I was one of the ones impacted.”

مصاحبه شغلی

۱۲- از چه زمانی آماده همکاری خواهید بود؟

When Can You Start: معنی این پرسش این نیست که شما استخدام شده‌اید. مصاحبه کنندگان غالباً این سؤال را مطرح می‌کنند زیرا پست شغلی مورد نظر باید در یک بازه زمانی مشخص جایگزین شود. اگر در حال حاضر شاغل هستید، صادق باشید و توضیح دهید که برای مثال به یک زمان دوهفته‌ای یا یک ماهه برای کنار آمدن با کارفرمای قبلی خود نیاز دارید.

حتما بخوانید: ۱۰ گام برای دریافت ویزای دانشجویی و اپلای کردن (آمریکا) که باید بدانید!

۱۳- در مورد تاریخچه شغلی خود توضیح دهید.

Tell Me About Your Career Path. How Did You Get Here and Where Are You Going Next: کریستی هاپکین، مشاور منابع انسانی می‌گوید: “متقاضیان باید برای این آماده باشند که توضیح بدهند که چرا تغییر شغل داده اند، یا از یک شرکت به یک شرکت دیگر رفته‌اند.”

بهترین پاسخ این است که بگویید با هدف پیشرفت این تغییرات را ایجاد کرده‌اید و در پایان هم درباره برنامه‌های آینده خود توضیحاتی بدهید. اگر دلیل جابجایی‌های شغلی شما کارفرمای بد یا درگیری در محل کار بوده است از آن چشم پوشی کنید. تجربیاتی که آموخته‌اید را عنوان کنید این تجربه حتی می‌تواند مربوط به نحوه حل مشکلات با کارفرمای قبلی باشد.

۱۴- خود را در پنج سال آینده کجا تصور می‌کنید؟

Where Do You See Yourself in Five Years: صادق باشید، این سوال فقط برای آزمایش وفاداری شما نسبت به کارفرما نیست. مصاحبه کننده می‌خواهد بداند با توجه به مهارت‌های فعلی خود، چه اهداف شغلی در سر دارید.

اگر بگویید که در پنج سال آینده می‌خواهید در سطح منطقه پست مدیریتی داشته باشید اما هیچ دستاورد یا ابتکار امیدوارکننده‌ای برای رسیدن به این عنوان شغلی در پرونده خود نداشته باشید، این حس را القا می‌کنید که احتمالا بعد از یک یا دو سال که ترفیع نگرفتید و پیشرفتی نداشتید احتمالا استعفا می‌دهید. قبل از پاسخ دادن به این سؤال، به ۵ سال آینده شغل مورد نظر فکر کنید و ببینید چه مدت زماتی برای پیشرفت لازم است.

“I’m excited about this Graphic Designer role at ABC Company because in five years, I’d like to have an impressive portfolio from different kinds of clients. I know that’s something I can do if I work here. I’m also looking forward to the possibility of taking on more responsibilities, and even taking the lead in some new design projects.”

۱۵- شغل رویایی شما چیست؟

مصاحبه کننده می‌خواهد بداند که شما در کار خود قصد پیشرفت دارید یا صرفا بخاطر مسائل مالی کار می‌کنید. بعلاوه علاقه شما به شغلتان می‌تواند بر عملکرد و وفاداری شما نسبت به شرکت تاثیر بگذارد. از نظر برخی متقاضیان، شغلی که برای آن درخواست کرده‌اند، شغل رویایی آنها نیست بلکه یک گام برای رسیدن به آن است. در این صورت می‌توانید مانند زیر پاسخ دهید:

“I’ve mentioned my experience with [skills you love but are also required for your target role]. My dream job will certainly be about using and improving those skills.”

۱۶- چرا به این کار علاقه‌مند هستید؟

در پاسخ به این سوال عمدتا به این نکته اشاره می‌شود که این شغل با اهداف متقاضی هماهنگی دارد. اینکه شما هدف خاصی را دنبال می‌کنید قابل توجه است، اما مصاحبه کنندگان بیشتر علاقه‌مند هستند درباره منافعی که برای شرکت خواهید داشت بدانند.

سارا دوزل، مدیر منابع انسانی می‌گوید، ” برای شما به عنوان یک استخدام کننده همیشه جالب است که بدانید دلیل علاقه متقاضیان صرفا خود شغل است یا به شرکت نیز مربوط می‌شود.”

پاسخ خود را با توجه به اهداف سازمان تنظیم کنید و درباره نحوه همکاری خود برای تحقق آن اهداف صحبت کنید. اگر امکان دارد، نمونه‌هایی از کمک‌های خود به کارفرمای قبلی در رسیدن به اهداف شرکت ارائه کنید.

۱۷- نظر شما در مورد کار گروهی چیست؟

مصاحبه کننده می‌خواهد بداند که آیا می‌توانید با هم تیمی‌های خود کنار بیاید. مثالی درباره یکی از فعالیت‌های گروهی خود که موفقیت آمیز بوده است ارائه کنید. درباره مهارت‌ها و شخصیت‌های مختلف هم گروهی‌های خود و اینکه چگونه با یکدیگر کنار آمدید توضیح دهید.

حتما بخوانید: ۱۰۰ عبارت پرکاربرد در ایمیل های زبان انگلیسی که حتماً باید بدانید!

۱۸- چگونه با شرکت ما آشنا شدید؟

متقاضان اغلب از طریق اعلانیه‌های شغلی و آگهی‌ها از فرصت‌های شغلی مطلع می‌شوند. طبیعی است. اما این نشان می‌دهد که علاقه خاصی به خود شرکت ندارید و صرفا بخاطر فرصت شغلی موجود قصد همکاری دارید.

اشکالی ندارد اگر عنوان کنید آگهی را بصورت اتفاقی دیده‌اید. اما به مصاحبه کننده بگویید که در مورد ارزش‌ها، محصولات و پروژه‌های شرکت تحقیق کرده‌اید. و این مسئله شما را به همکاری با آنها ترغیب کرده است.

۱۹- آیا سوالی دارید که بخواهید مطرح کنید؟

اگر در پایان مصاحبه سوالی مطرح نکنید، می‌تواند به معنی عدم علاقه شما به همکاری با آنها باشد. و اگر سوالاتی بپرسید که پاسخ آنها در وب سایت شرکت وجود دارد وضعیت بدتر خواهد شد زیرا این یعنی شما درباره شرکت هیچ تحقیقی نکرده اید. بهتر است از قبل دو سوال برای پایان مصاحبه خود آماده کنید.

بسیار کاربردی برای کسانی که قصد تحصیل در خارج از کشور دارند

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست