پرداخت‌ های ارزی دانشجویان آسان‌ تر شد

گاما

این روزها افراد زیادی به دلایل مختلف قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند که البته باید سختی‌های زیادی را تحمل کنند. یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان مربوط به تراکنش‌های مالی بین‌المللی است که این مشکل برای فعالان اقتصادی در بازارهای جهانی نیز دردسرساز شده است.

به‌طور کلی خدمات مالی بین‌المللی را می‌توان به دو دسته نقل‌وانتقال ارزی و پرداخت ارزی دسته‌بندی کرد. مردم کشور ایران به دلیل تحریم نمی‌توانند به شیوه‌های مرسوم دنیا از این خدمات استفاده کنند. با این حال راهکارهای مختلفی برای این موارد پیشنهاد شده است که هر کس با توجه به اطلاعات خود می‌تواند از آنها کمک بگیرد. ما در این مطلب می‌خواهیم آسان‌ترین راه پرداخت ارزی دانشجویی را به شما معرفی کنیم.

پرداخت ارزی دانشجویی چیست؟

دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، ملزم هستند که برخی از هزینه‌ها مانند شهریه، اجاره خوابگاه، اپلای دانشگاه، WES، کتاب و … را به دانشگاه پرداخت کنند. خرید کارت اعتباری بین‌المللی یا افتتاح حساب ارزی به منظور پرداخت هزینه‌ها در خارج از کشور با چالش‌های مختلفی همراه هستند.

به این ترتیب دانستید که منظور از پرداخت ارزی دانشجویی، تبدیل واحد پولی ریال ایران به ارز کشورهای دیگر برای پرداخت هزینه‌ها و تحصیل بوده که چالش‌های خاصی برای ایرانیان دارد. حال سوال این است که چالش‌های این مسیر چه مواردی هستند و بهترین راه برای این پرداخت چه روشی می‌تواند باشد؟ در ادامه سعی داریم به این سوال پاسخ کاملی بدهیم.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

چالش‌های پرداخت ارزی دانشجویی

تاثیر تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران به‌خصوص در حوزه نظام بانکی به‌راحتی قابل اغماض نیست و مشکلات زیادی برای افرادی که قصد تجارت یا پذیرش و تحصیل در خارج از کشور را دارند به وجود آورده است. اگر شما نیز ایده‌ای در سر دارید که فعالیتی در یک کشور اروپایی داشته باشید بهتر است خودتان را برای رویایی با این چالش‌ها آماده کنید.

در این میان دانشجویانی که تمام تمرکز خود را برای پیشرفت در حوزه تخصصی خود می‌گذارند، بیشتر دچار استرس می‌شوند. کارت‌های اعتباری بین‌المللی آن چنان که باید هنوز در ایران جا نیفتاده‌اند و به همین دلیل باید از مجموعه‌های معتبری برای پرداخت ارزی دانشجویان کمک گرفت. در ادامه به چند چالش در این زمینه اشاره می‌کنیم و سپس یک بستر امن برای شما معرفی خواهیم کرد.

صرافی‌ها

یکی از راه‌حل‌های پرداخت ارزی در ایران مراجعه به صرافی است که یک روش سنتی محسوب می‌شود. جای هیچ تردیدی نیست که صرافی‌ها نقش بسیار مهمی در تبدیل ارزها و کمک به انواع مشاغل دارند؛ اما برای هر کاری باید تخصص داشت و صفر تا صد کار را به عهده گرفت.

نداشتن دانش کافی

نکته مهمی که باید توجه داشته باشید صرافی‌های فیزیکی دانش کافی برای پرداخت ارزی ندارند که ممکن است افراد را با مشکلات جدید مواجه کند.

محدودیت

مورد بعدی این است که این مراکز در نقل‌وانتقال ارز محدودیت دارند و پرداخت مبالغ کمتر را قبول نمی‌کنند. این یعنی شما تنها برای برخی از موارد می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

کارمزد

به دلیل اینکه تعداد واسطه در این روش انتقال زیاد است به همین دلیل کارمزد بالایی دریافت می‌شود.

با این توصیف‌ها قطعا شما نیز به این نتیجه رسیده‌اید که این روش سنتی برای پرداخت ارزی دانشجویی روش مناسبی نیست و باید به دنبال راهکار بهتری بود.

پلتفرم آنلاین برای پرداخت ارزی

دومین روش برای پرداخت ارزی دانشجویی و البته بسیاری از موارد دیگر استفاده از پلتفرم‌های آنلاین پرداخت ارز است. بدون شک این روش گزینه بهتری برای انجام کارهای برون‌مرزی است اما باید به نکات مهمی در این زمینه نیز توجه شود.

در این راه شما می‌توانید مسیرهای مختلفی را برای انجام کارهای خود انتخاب کنید. به عنوان مثال انتخاب ویزا یا مستر کارت، باز کردن حساب در پی پال، پرفکت مانی، وب مانی و … به عهده خود شما خواهد بود. روش دیگر برای پرداخت ارزی استفاده از ارزهای دیجیتال است که چالش‌های زیادی به همراه دارد.

شفافیت

یکی از چالش‌های مهمی که در این پرداخت‌ها کاربران با آن مواجه هستند، عدم شفاف سازی قیمت‌ها در حوزه ارز است. متاسفانه برخی از موسسات این فرصت را غنیمت شمرده و از اعتماد مردم سو استفاده می‌کنند. شما به اصل شفافیت در انتخاب مجموعه خود توجه داشته باشید.

کامل نکردن برخی از اطلاعات

یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برخی از شرکت‌ها کارهای محوله را ناقص انجام می‌دهند. حتما حواستان باشد که همه مراحل را مو به مو چک کنید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید و تحصیلی بدون دغدغه در خارج از کشور داشته باشید.

دانشجویان با توجه به اینکه با دانشگاه معتبری طرف حساب هستند، باید شرایط پرداخت ارزی دانشجویی را به‌طور کامل مرور کنند تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوند. در حال حاضر در این زمینه شرکت‌های باسابقه‌ای در کشور فعالیت دارند که با یک انتخاب درست می‌توانید همه کارهایتان را به آنها بسپارید.

مجموعه‌های معتبر و باسابقه را بشناسید

برای تجربه بهترین پرداخت ارزی دانشجویی باید با یک موسسه معتبر و متخصص که راه‌های پر پیچ‌وخم زیادی را طی کرده همکاری داشته باشید. دانشجویان زیادی به کمک مجموعه ایرانیکارت توانسته‌اند پرداخت‌های خود را انجام دهند و رضایت کامل خود را اعلام کرده‌اند.

ایرانیکارت تجربه برخورد با انواع محدودیت‌های و رفع مشکلات احتمالی را داردو برای کسانی که ئرداخت های ارزی و بین المللی دارند مانند دانشجویان گزینه مناسبی است. این مجموعه با سابقه بیش از ده ساله توانسته است رضایت بیش از 700 هزار ایرانی را جلب کند و راه پیشرفت را برای آنها فراهم آورد.

کارهای پرداخت ارزی دانشجویی را به ایرانیکارت بسپارید

شما با پرداخت ارزی  بدون نیاز به افتتاح حساب ارزی و بدون خرید کارت اعتباری می‌توانید برای پرداخت اپلیکیشن فی، اپلای دانشگاه‌های کانادا، خرید پی‌دی‌اف کتاب‌های خارجی و … تنها درخواست خود را ثبت کنید. کارشناسان این مجموعه از پرداخت تمامی هزینه‌های دانشجویی پشتیبانی می‌کند و پاسخگوی انواع سوالات هستند.

از مزایای همکاری با ایرانیکارت می‌توان به پرداخت آسان و سریع و همچنین کارمزد کم اشاره کرد. برای اخذ مشاوره می‌توانید به سایت مراجعه کنید و فرم‌های مربوطه را پر نمایید. تمام 365 روز سال به صورت 24 ساعته پشتیبانی این سایت شما را حمایت خواهد کرد.

جمع بندی

به دلیل وجود تحریم‌های مختلف علیه ایران در نظام بانکی دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، در پرداخت هزینه‌های مختلف خود مشکلاتی دارند. ما در این مطلب برخی از چالش‌ها را برایتان آوردیم و در نهایت بهترین راه پرداخت ارزی دانشجویی را معرفی کردیم.

شما می‌توانید به کمک مجموعه ایرانیکارت که خدمات ارزی مختلفی را ارائه می‌دهد، پرداخت‌های خود را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن‌های مندرج در سایت تماس بگیرید و از تجربه کارشناسان آن بهره‌مند شوید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست