زبان المانی

دانستنی های جالب، ولی مهم و کاربردی زبان آلمانی

German-gama-min

زبان آلمانی بخاطر دانشمندان و موزیسین هایش هم که شده، شهرت زیادی دارد. از فروید که روانشناسی را متحول کرد تا آلبرت انشتین که فهم ما از علم را دگرگون ساخت. اما زبان آلمانی چه اطلاعات و دانستنی های جالبی دارد که ما از آن بی اطلاعیم؟ 

در اینجا راجب حقایق جالب زبان آلمانی صحبت می کنیم.

آلمانی زبان مادری بیشترین جمعیت اروپایی هاست (نسبت به زبان های دیگر)

در سطح جهانی اما زبان آلمانی ۱۱ امین زبانی است که به ان صحبت می شود. حدود ۹۰ میلیون بومی آلمانی زبان وجود دارد. در اروپا اما این جایگاه اول است و بعد از آن ایتالیایی، فرانسوی، اسپانیایی هستند. دقت کردید که زبان آلمانی در اروپا از انگلیسی هم سخنوران بیشتری دارد؟

حتما این مطلب را هم بخوانید: توصیه های مهم برای اصولی و سریع یادگیری زبان آلمانی

در زبان آلمانی سه نوع جنسیت داریم

در زبان های رومانس (Romance languages) اسم ها هم می توانند مردانه و هم زنانه باشند که کمی سخت و سردرد آور است. اما این موضوع در زبان المانی حتی سخت تر است. در آلمانی ما علاوه بر مونث و مذکر، خنثی هم داریم!

 


german

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی چرب زبان، آلمانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان آلمانی مثل بلبل حرف بزن!


 

زمان در آلمانی، با توجه به ساعت بعد اعلام می شود

مثلا در زبان آلمانی می گوییم halb drei (نیم ساعت به ۳) که خیلی از نوآموزان فکر می کنند این به معنای ساعت ۳:۳۰ دقیقه است اما در واقع ۲:۳۰ است.

آلمانی بطور بیش از حدی کلمات را با هم ترکیب می کند

بنابر این تعجبی ندارد اگر بگوییم ما در زبان آلمانی لغتی داریم به نام kraftfahrzeughaftpflichtversicherung  که به معنای “بیمه قابل اعتماد اتومبیل” است! و باور کنید یا نه، زبان آلمانی بیش از ۵ میلیون لغت دارد!

سومین زبانی است که در سطح دنیا تدریس می شود

یعنی حتی بیشتر از چینی، روسی و اسپانیایی طرف دار و زبان آموز دارد. از این حیث آلمانی بعد از انگلیسی و فرانسوی قرار می گیرد.

یک واقعیت جالب! آلمانی ها کلمه ای مانند تصویر دارند که اشتیاق شان را برای کوبیدن مشت به صورت کسی نشان می دهد! (انگار دندان هایشان را به هم فشار می دهند!)

یک واقعیت جالب! آلمانی ها کلمه ای مانند تصویر دارند که اشتیاق شان را برای کوبیدن مشت به صورت کسی نشان می دهد! (انگار دندان هایشان را به هم فشار می دهند!)

۶۰% لغت واژه های زبان آلمانی و انگلیسی مشترک هستند

پس اگر انگلیسی را مسلط هستید، همین الان خیلی از لغات آلمانی را بلدید.

برای یادگیری زبان آلمانی، بهترین و ساده ترین روش، استفاده از نرم افزارهای آموزشی است که حاصل سال ها تجربه اساتید این رشته هستند. حتما این بسته های آموزشی زبان آلمانی را ببینید!

دوستان مشقی !

همانطور که گفتیم بسیاری از کلمات زبان آلمانی با انگلیسی مشترک هستند. واژه هایی مثل “Kindergarten” یا ” Strudel” در هر دو زبان مشترک اند. اما برخی واژه ها که ظاهرا هم در آلمانی شبیه انگلیسی هستند، معنای متفاوتی دارند که به آنها False friends یا دوستان مشقی(اشتباهی یا غلط انداز) می گویند. لغاتی مثل:

  • Kind: در انگلیسی به معنای مهربان و زیبا، در آلمانی به معنای کودک
  • Still: در انگلیسی به معنای هنوز یا با این وجود، در آلمانی به معنای سکوت
  • Spring: در انگلیسی به معنای فصل بهار، در آلمانی به معنای پریدن

ترفندهای کاربردی زبان آلمانی

دانلود منابع مفید زبان آلمانی

هر گونه سوالی پیرامون زبان جالب آلمانی دارید در بخش نظرات با چرب زبان و سایر هموطنان عزیز به اشتراک بگذارید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست