German-Language-Certificate-Levels

توضیحات کامل درباره سطوح زبان آلمانی+مدرک زبان آلمانی

German-gama-min

بدنبال پرسش های متعدد زبان آموزان زبان آلمانی، در این پست بطور کامل در باره سطوح مختلف زبان آلمانی و همچنین مدرک زبان آلمانی توضیحاتی را ارائه می دهیم که امیدواریم همه چیز در این زمینه برای شما روشن شود.


سطوح مختلف زبان آلمانی: بطور خلاصه

زبان‌ها عموماً به سطوح مختلف تقسیم می‌شوند تا افراد بتوانند سطوح مهارتی خود را ارزیابی کنند. برای زبان آلمانی نیز سطوح مختلفی وجود دارد که به طور کلی به شکل زیر هستند:

  1. A1 و A2 – مبتدی:
    • A1 (Anfänger 1): در این سطح، شما می‌توانید اصطلاحات و واژگان ساده را در مواقع روزمره استفاده کنید و سوالات ساده را پرسیده و پاسخ دهید.
    • A2 (Anfänger 2): در این سطح، مهارت‌های مکالمه، شنیداری، خواندن، و نوشتن در حدی تقویت می‌شوند که فرد می‌تواند در مواقع روزمره و مکالمات ساده شرکت کند.
  2. B1 و B2 – متوسط:
    • B1 (Fortgeschritten 1): در این سطح، شما می‌توانید در مواقع مختلف مکالمات خود را گسترش دهید و می‌توانید موضوعات مختلف را با دقت بیشتری بررسی کنید.
    • B2 (Fortgeschritten 2): در این سطح، شما می‌توانید در مواقع پیچیده‌تر، مثلاً در محیط‌های کاری، مکالمات خود را انجام دهید و از واژگان پیچیده‌تری استفاده کنید.
  3. C1 و C2 – پیشرفته:
    • C1 (Könner 1): در این سطح، شما می‌توانید موضوعات پیچیده‌تر را درک کرده و در مکالمات تخصصی و حرفه‌ای شرکت کنید. مهارت‌های نوشتاری و شنیداری شما نیز به سطح بالاتری می‌رسند.
    • C2 (Könner 2): این سطح بالاترین سطح مهارت زبان آلمانی است. در این سطح، شما می‌توانید به راحتی در مواقع حرفه‌ای و ادبی مکالمات داشته باشید و به صورت مؤثر از زبان آلمانی در تمامی موارد استفاده کنید.

سطوح مختلف زبان آلمانی: توضیحات کامل تر

در واقع سطوح مختلف زبان آلمانی که توسط سازمان CEFR تعریف شده است مشخص کننده این است که در زبان آلمانی تا چه حد مسلط هستید. تصویر زیر نشانگر سطوح مختلف زبان آلمانی است:

سطوح زبان آلمانی

توضیح سطوح

سطوح مقدماتی شامل A1 و A2 می باشد

 


german

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی چرب زبان، آلمانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان آلمانی مثل بلبل حرف بزن!


 

سطح A1:

در این سطح متقاضی می تواند کلمات روزمره و جملات ابتدایی را که در رابطه با نیاز های عمومی و مشخصی می باشد را درک کرده و استفاده نماید. همچنین متقاضی قادر خواهد بود تا خود را معرفی نماید و در ارتباطات روزانه خود با دیگران سوالاتی را مطرح نماید.

سطح A2:

متقاضی این سطح می تواند بعد از اتمام این سطح کلماتی با استفاده زیاد در ارتباط با موضوعات مشخص-مانند اطلاعات درباره خود و خانواده، خرید، کار و محیط اطراف- را به خوبی درک نماید و در موقعیت های ساده و معمول منظور خود را بیان نماید.

سطوح میانی/متوسط شامل B1 و B2 می باشد

سطح B1:

متقاضی این سطح می تواند بعد از این دوره آموزشی در صورت به کارگیری زبان استاندارد و گفتگو در مورد مسائل آشنا ، نکات اصلی را فهمیده و در اکثر موضوعاتی که در سفر به کشور آلمان با آن برخورد می نماید ، از پس مشکلات خود برآمده و همینطور توانایی آن را خواهد داشت تا با استفاده از جملات ساده و پیوسته در رابطه با موارد آشنا و مورد علاقه خود ، صحبت نماید.

نکته مرتبط: بهترین کتاب ها برای یادگیری خودآموز زبان آلمانی

سطح B2:

در این سطح متقاضی می تواند نکات اصلی متون دشوار در مورد مطالب مشخص را درک نماید و در رشته تخصصی خود بحث های تخصصی را پیگیری نماید. به عنوان مثال می تواند در یک کلاس درس به زبان آلمانی شرکت کند و متوجه گفت و گو ها شود. همچنین متقاضی توانایی آن را خواهد داشت تا بدون آمادگی قبلی، روان و پیوسته صحبت نماید . به گونه ای که یک گفتگوی عادی با فردی که زبان مادریش است، بدون هیچ مسئله ای برای هر دو طرف به راحتی امکان پذیر باشد.

سطوح پیشرفته شامل C1 و C2 می باشد

سطح C1:

در این سطح متقاضی می تواند متون طولانی شامل بخش بزرگی از واژه های سطح بالا را درک نموده و مواردی را که به اختصار مورد اشاره واقع شده اند را درک نماید. همچنین داوطلب می تواند بدون هیچ گونه آمادگی ، روان صحبت نماید بدون اینکه در جستجوی معنی لغتی بگردد.

سطح C2:

در این سطح از دوره زبان آلمانی متقاضی آنچه را می خواند یا می شنود بدون هیچگونه مشکلی متوجه می شود. همچنین می تواند اطلاعات کتبی یا شفاهی از منابع مختلف را جمع بندی کرده و در این مورد دلایل یا توضیحات مربوطه را پیوسته بیان نماید.

برای اینکه سطح زبان آلمانی خود را تست کنید کلیک کنید!


مدرک زبان آلمانی

بطور خلاصه،در کشور ایران، امتحانات سطح B پرطرفدار است . افرادی که قصد تحصیل در کشور آلمان را دارند معمولا داوطلب آزمون زبان آلمانی در این سطح هستند. هر کدام از دانشگاه های آلمان با توجه به رتبه بندی و شرایط خود از هر داوطلب ، مدرک B1 یا B2 را می خواهند . البته بیشتر دانشگاه های آلمان مدرک زبان آلمانی B2 را می خواهند . چون این آزمون بسیار پر طرفدار است ، تقریبا هر ماه در کشور و موسسات معتبر برگزار می شود و نمرات آن توسط دانشگاه های آلمانی معتبر است . از آنحایی که مدرک B2 زبان آلمانی برای داشتن ویزای آلمان اجباری است بنابراین متقاضیان مدرک B2 بیشترین جمعیت متقاضیان زبان آلمانی را در ایران تشکیل می دهند.

یادگیری انگلیسی با موسیقی 4

متقاضیانی که برای یادگیری زبان آلمانی از کلاس های آموزشی استفاده نکردند و به صورت خودآموز آن را فراگرفته اند ، می توانند با مراجعه به سایت گوته در آزمونی آزمایشی شرکت کنند تا میزان یادگیری خود را از این آزمون بسنجند . لازم به ذکر است این آزمون ، قدرت شنیداری ، گفتاری و تولید نوشتاری را نمی سنجد و فقط به بررسی کلی از سطح دانش فرد می پردازد.

نکته مرتبط: بهترین کلاس های آموزش زبان آلمانی در ایران

باز هم اگر سوالی بود در بخش نظرات با ما مطرح بفرمایید.

ترفندهای کاربردی زبان آلمانی

زبانمهر

حتما بخوانید!

13 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام.
    لطفا در رابطه با دوره هایی که بصورت A1.1 – A1.2 – A2.1 – A2.2 – B1.1 – B1.2 – B2.1 – B2.2 و … که تو آموزشگاهها وجود دارن راهنمایی بفرمایید که منظور از این اسم ها دقیقا چیه؟
    بطور مثال A1.1 بخشی از دوره A1 است یا بعد از یادگیری دوره A1 لازمه A1.1 و A1.2 رو هم یاد بگیریم تا به سطح A2 بریم؟

    پاسخ
  • دوست عزیز، زبان آلمانی به سه سطح کلی تقسیم میشه، A, B, C. بیشتر زبان آموزها در ایران نهایتا تا آخر سطح B میخونن چون بعد از اون خیلی تخصصی میشه و در واقع کمتر استادی هم هست که این سطح تدریس کنه و البته باید خصوصی خوند چون متقاضی نداره. سطح های زبان آلمانی به این ترتیب هستند، هر سطح به ۴ دسته تقسیم میشه. A1-1 بعد از اون A1-2، بعد A2-1 و در آخر A2-2، سطح Bهم همینطوریه

    پاسخ
  • اگه به صورت خود آموز بخونیم،میشه بدون دادن آزمون سطح A
    برای آزمون گوته سطح B ثبتنام کرد؟

    پاسخ
  • دیدگای مه در باره ای سایت عالیست

    پاسخ
  • هر کدوم از سطح ها چقد زمان میبره یاد بگیریم( برای یک فرد متوسط )

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر .واسه هر یک از سطح ها ماهی چند بار میتونیم امتحان بدیم؟….بعد از قبولی مثلا سطح ب1 چقدر طول میکشه تا مدرک به دستمون بیاد تابتونیم دوره بعد ثبت نام کنیم؟میشه مثلا بدون گذراندن سطح ها از A1از اول مستقیم به سطح ب2 بره؟البته اگه زبانش خوب باشه

    پاسخ
  • کل این روند آموزشی تا موقعی که مدرک B2 بگیریم چقدر طول میکشه؟ میشه توی۲یا۳سال جمعش کرد؟

    پاسخ
  • یه بنده خدا
    آذر 21, 1401 11:00 ب.ظ

    سلام خسته نباشید خدمت شما مدیر محترم سایت چرب زبان
    بنده اگر سطح c1 رو اوکی باشم تا سطح c1 پیش برم
    برای پناهندگی تاثیر داره؟؟
    یعنی اگه کیس پناهندگیم زیاد قوی نباشه امکان داره به خاطر زبان آلمانی که سطحc1هستش قبول کنن؟؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست