تکنیک آیلتس

تکنیک های آزمون آیلتس: استراتژی های کارآمد کسب نمره عالی در هر ۴ بخش

گاما

آیلتس آزمونی رقابتی است و شیوه های مختلفی وجود داردکه به شما کمک می کنند تا در این آزمون پیروز شوید و امتیاز قابل قبولی را کسب کنید. در این مقاله سعی داریم شما را با بهترین استراتژی های آزمون آیلتس آشنا کنیم تا بتوانید در این آزمون به موفقیت برسید و نمره خوبی را کسب نمایید.

لی بولمن می گوید: “فکری که استراتژی خاصی نداشته باشد قطعا در حد همان خیالی واهی باقی می ماند.”

اگر استراتژی خوبی داشته باشید بدون شک می توانید در هر رقابت و یا مسابقه ای پیروز شوید. این موضوع در مورد آزمون آیلتس هم صدق می کند؛ اگر استراتژی خوبی داشته باشید می توانید در این آزمون آیلتس هم امتیاز قابل قبولی کسب کنید.

در این مقاله ابتدا به صورت خلاصه این آزمون آیلتس را به شما معرفی می کنیم و بعد از آن در مورد استراتژی های موثر و کارامدی که در این آزمون به شما کمک می کنند تا امتیاز بالایی کسب کنید ، صحبت خواهیم کرد.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

آزمون آیلتس، یا به عبارتی سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی، تستی می باشد که برای ارزیابی مهارت های زبانی شما شما طراحی شده است.

معمولا افرادی در این آزمون شرکت می کنند که قصد مهاجرت، ادامه تحصیل و یا کار در کشورهای انگلیسی زبان را دارند. برای ورود به کشورهای انگلیسی زبان با این اهداف مذکور حتما باید در آزمون آیلتس امتیاز لازم را کسب کنید، یعنی این آزمون ضرورت محسوب می شود .

برای اولین بار این آزمون در سال ۱۹۸۹ میلادی انجام شد. از آن پس شورای بریتانیا، IDP: آیلتس استرالیا و ارزیابی آزمون انگلیسی کمبریج، به طور موثر و کارامدی این آزمون را برگزار کرد و مدیریت آن را بر عهده گرفت.

برای داشتن یک استراتژی خوب و کسب امتیاز بالا، می بایست قبل از هر چیز ابتدا با انواع آزمون آیلتس آشنا شویم .

انواع آزمون آیلتس

با توجه به هدف شرکت در آزمون آیلتس، این آزمون را می توان به دو گروه آزمون عمومی آیلتس و آزمون آکادمیک آیلتس تقسیم کرد.

۱- آزمون آکادمیک آیلتس: این آزمون برای افرادی مناسب است که می خواهند در یکی از کشورهای بریتانیا لیسانس بگیرند و یا تحصیلات تکمیلی خود را ادامه دهند و هم چنین افرادی که می خواهند حرفه ای را در این کشور ها دنبال کنند.

۲- آزمون عمومی آیلتس: افرادی که قصد تحصیل، کار و یا آموزش در یکی از کشورهای انگلیسی زبان مانند استرالیا، کانادا، نیوزلند و یا بریتانیا را دارند حتما باید در این آزمون شرکت کنند. در این آزمون ، مهارت های شما بر اساس کاربرد روزمره زبان با مضمون محل کار و موقعیت های اجتماعی و سوالاتی در این حیث سنجیده می شوند.

word image 23

آیلتس: آزمونی برای سنجیدن چهار مهارت زبانی

آیلتس آزمونی است که هر چهار مهارت زبانی شما را می سنجد: مهارت های خواندن، نوشتن، شنیداری و گفتاری شما در این آزمون محک زده می شود.

اینک که در مورد انواع آزمون آیلتس و موارد امتحانی آن با شما صحبت کردیم، وقت آن رسیده است که استراتژی های اساسی و مهمی را مطرح کنیم که به شما کمک می کنند تا امتیاز بالایی برای قبولی در آزمون آیلتس کسب کنید.

اگر چه ممکن است خودتان قبلا این نکات را شنیده باشید ولی باز هم ما در این مقاله به شما کمک می کنیم و نکات خوبی را در اختیارتان قرار می دهیم.

حالا با این سه نکته مهم کار خود را آغاز می کنیم:

۱- مهم ترین چیز این است که آزمون آیلتس برای تعیین سطح مهارت های زبان انگلیسی شما طراحی شده است.

۲- هر چه قدر مهارت های زبانی شما بهتر باشد، راحت تر به هدف خود می رسید.

۳- برای موفقیت در این آزمون نباید تنها بر روی کتاب های آیلتس تمرکز کنید. باید مطالعه خود را بسیار گسترش دهید.

بنابراین، در ادامه هفت استراتژی مهم را با شما در میان می گذاریم که با کمک آن ها می توانید در تمامی بخش های ازمون آیلتس امتیاز خوبی کسب کنید.

۱-آرامش خود را حفظ کنید.

همان طور که می دانید آیلتس آزمونی است که هر چهار مهارت زبانی شما را می سنجد، پس این کار مستلزم مهارت و تبحر خاصی است؛ هم چنین باید بتوانید به به خوبی و رسایی صحبت کنید. اما از آن جایی که همه ما انسان هستیم، قطعا ممکن است لغاتی را بشنویم که تا به حال به گوشمان نخورده اند. در آن لحظه ، اصلا نترسید و سعی کنید ارامش خود را حفظ کنید.

هر چه قدر معذب و نگران باشید، قطعا نمی توانید به آن شیوایی و رسایی که باید صحبت کنید و هم چنین نمی توانید جملات را به طور پیوسته ادا کنید. سعی کنید این جملات را با خود تکرار کنید: ” من می توانم این کار را انجام دهم، هیچ چیزی نمی تواند مانع من شود .”

همه چیز را فراموش کنید ، اجازه ندهید عوامل جانبی و محیط شما را تحت تاثیر قرار دهند، طوری به سوالات پاسخ دهید که گویی هیچ کس بهتر از شما نمی تواند این کار را انجام دهد. در انتهای آزمون آیلتس باید مصاحبه کنید. در این زمان سعی کنید لبخند بزنید تا فرد امتحان گیرنده هم متوجه شود که شما از آزمون لذت می برید.

۲- با آزمون آیلتس اشنا شوید.

برای این که به هدف خود برسید، باید با مسیر جاده آشنا باشید. این موضوع در مورد آزمون آیلتس هم صدق می کند. آشنایی به کلیت ازمون به شما کمک می کند تا در این آزمون موفق عمل کنید.

باید به نکات زیر اهمیت بدهید:

  • مدت زمان هر یک از بخش های آزمون آیلتس چه قدر است؟
  • هر یک از بخش های آزمون آیلتس متشکل از چند جز هستند ؟
  • هر یک از این بخش ها شامل چه مواردی می شوند ؟
  • در آزمون آیلتس چه مهارت های زبانی سنجیده می شوند ؟

این نکات به ظاهر ساده به شما کمک می کنند تا بتوانید به خوبی با موقعیت پیش رو کنار بیایید . آزمون آیلتس را در اینجا بطور کامل توضیح داده ایم.

۳- پاسخ دادن به همه سوالات

هیچ گزینه ای را خالی نگذارید. مهم ترین و بهترین فرصت در اختیار شما قرار دارد؛ یعنی این که اگر جواب شما غلط باشد، هیچ امتیاز منفی برایتان در نظر گرفته نمی شود. اما باید به املای لغات دقت کنید، چرا که این قسمت امتیاز منفی برای شما دارد. هرگز فراموش نکنید، کاچی به از هیچی . شاید جواب شما به طور اتفاقی درست از آب در آمد.

پاسخ دادن به همه سوالات دو مزیت مهم دارند؛ یکی این که اعتماد به نفس شما بالا می رود و دوم این که به شما کمک می کند تا امتیاز بالایی در ازمون آیلتس کسب کنید.

۴- افزایش دامنه لغت

از آن جایی که آیلتس آزمونی انگلیسی است، پس برای موفقیت در این آزمون باید دامنه لغات خود را بالا ببرید. به طور کلی می توان گفت که در تمامی بخش های آزمون آیلتس ، دامنه لغت شما نقش بسیار مهمی ایفا می کند. کاربردی ترین واژگان آیلتس را در اینجا مشاهده می کنید

بخش ریدینگ: باید بدانید که هرچه دامنه لغت قویتری داشته باشید ، قطعا احتمال موفقیت شما در آزمون آیلتس بیشتر خواهد شد. چرا که بخش های ریدینگ و رایتینگ هم همگی مستلزم داشتن دامنه لغت بسیار قوی است. بخش ریدینگ آزمون آیلتس بیشتر به امتحان لغت شباهت دارد . در این بخش معمولا از لغات مترادف و هم معنی استفاده می شود تا دامنه لغات شما را ارزیابی کنند.

۵- تلفظ

در آزمون آیلتس هر چهار مهارت زبانی شما مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد. پس قطعا می توان گفت که آزمون آیلتس یک بخش اسپیکینگ هم دارد. برای کسب نمره بالا و مناسب در این قسمت حتما باید تلفظ لغات و اصطلاحات را تمرین کنید.

https://exam-practice.com/wp-content/uploads/2018/08/IELTS-strategies-7-300x166.png

حتما این نکته را بدانید که تلفظ خوب شما کمک می کند امتیاز لازم را در این بخش از آزمون آیلتس کسب کنید. تلفظ بریتیش مخصوص آیلتس را با این روش یاد بگیرید

بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس: برای این که در بخش مصاحبه این آزمون موفق شوید ، حتما باید به تلفظ های خود دقت کنید. چرا که در این بخش نحوه چگونگی ادا کردن کلمات بررسی می شود.

۶- دستورالعمل ها را با دقت بخوانید و اگر سوالی دارید حتما آن را مطرح کنید و از مطرح کردن سوال خود نترسید.

در قسمت های قبل در مورد موارد امتحانی آزمون ایلتس با هم صحبت کردیم . حالا باید بگوییم زمانی که در آزمون آیلتس شرکت می کنید، اول از همه باید دستورالعمل ها را با دقت بسیار زیاد مطالعه کنید.

اولین چیزی که حتما باید آن را به خاطر بسپارید این است که هر یک از دستورالعمل ها را با دقت بسیار بالا بخوانید. یکی از دلایلی که شرکت کنندگان نمی توانند امتیاز کافی در این آزمون کسب کنند این است که دستورالعمل ها را به دقت نمی خوانند.

معمولا هر یک از سوالات دستورالعمل های خاص خود را دارند . اگر این دستورالعمل ها را به دقت نخوانید ، ممکن است سوال را به درستی پاسخ ندهید و امتیاز مربوطه را از دست بدهید. حالا نوبت به پرسیدن سوالات می رسد.

تنها در بخش اسپیکینگ ( گفتاری ) آزمون ایلتس از شما سوال پرسیده می شود. شاید لغاتی در سوالات باشد که در وهله اول آن ها را متوجه نشوید؛ در این صورت طبق قوانین آزمون آیلتس فقط می توانید معنی یک کلمه را بپرسید. یادتان باشد که اجازه ندارید معنی کل جمله را بپرسید.

اگر جمله را فراموش کردید و یا نتوانستید آن را به خاطر بسپارید ، می توانید از مسئولین آزمون بخواهید که دوباره سوال را برای شما تکرار کنند. بنابراین می توانید از این فرصت به نفع خود استفاده کنید.

۷- مدیریت زمان

مدیریت زمان مهم ترین نکته در تک تک واحد های آزمون آیلتس است که در صورت رعایت به شما کمک شایانی می کند. سعی کنید زمان مساوی و معقولی برای هر یک از سوالات آزمون آیلتس در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، اگر به بعضی از سوالات زمان بیشتری اختصاص دهید ، قطعا برای مابقی سوالات زمان کم می آورید؛ که در صورت کمبود وقت قطعا با شرایط بحرانی خاصی رو به رو خواهید شد.

از میان چهار مهارت زبانی موجود در در این آزمون ، شما را با شرایط مدیریت زمان در بخش لیسنینگ و بخش رایتینگ آشنا خواهیم کرد.

بخش لیسنینگ آزمون آیلتس: برای بخش لیسنینگ آزمون آیلتس حدودا چهل دقیقه زمان در اختیار دارید، سی دقیقه اول برای لیسنینگ و ده دقیقه باقیمانده برای انتقال جواب ها به پاسخ نامه اصلی است. بنابراین، هنگامی که برای آزمون آیلتس تمرین می کنید ، حتما باید از استراتژی های مربوط به این قسمت استفاده کنید و توجه ویژه ای به آن ها داشته باشید.

بخش رایتینگ آزمون آیلتس: برای موفقیت در آزمون آیلتس حتما باید رایتینگ خود را تقویت کنید. برای تمرین شماره دو، بر خلاف تمرین شماره یک، باید زمان بیشتری صرف کنید ، هم چنین این تمرین امتیاز بالا تری هم دارد. اما این بدان معنا نیست که باید تمرین شماره یک را نادیده بگیرید و یا انجامش ندهید. باید تلاش خود را بکنید و هر دو سوال را پاسخ دهید.

ترفندهای پیشرفته ۴ بخش آزمون به تفکیک

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست