منابع صوتی زبان انگلیسی

برای آزمون تافل چه بخوانیم و چگونه آماده شویم؟ (آپدیت 2024)

گاما

در ادامه مباحث کاربردی آزمون تافل، در این مطلب طبق آخرین تغییرات آزمون برای شما توضیح می دهیم که برای گرفتن نمره بالای ۱۰۰ تافل ibt یا اینترنتی چه بخوانید و چطور برای تافل آماده شوید. سعی می کنیم این مطلب را بصورت ماهیانه بروز کنیم تا مطابق هر تغییری باشد.

۱- برای تافل چه بخوانیم؟

آزمون تافل مانند آیلتس امتحانی است که توانایی و مهارت های چهارگانه شما در زبان انگلیسی را می سنجد. تجربه چندین ساله و کسب نمره عالی نگارنده در آزمون تافل به شما می گوید که هر منبعی که به یادگیری زبان انگلیسی شما بطور کلی کمک کند می تواند مفید باشد. اما برخی منابع هستند که تافل را بصورت اصولی تر به شما یاد می دهند و مدت زمان یادگیری شما را بطرز چشمگیری کاهش می دهند. حتی تعداد بیشتری از کلمات آزمون از داخل این منابع بیرون می آید. ضمن اینکه دانستن زبان انگلیسی برای کسب نمره خوب تافل اینترنتی کافی نیست و نیاز هست که تکنیک ها را با کمک کتاب ها یا بسته هایی مثل این بسته، یاد بگیرید.

بسیاری از بومی های انگلیسی زبان هم نمی توانند از پس نمره خوب در تافل اینترنتی بر بیایند! علت این است که شما بایستی تکنیک های آزمون تافل را در کنار یادگیری زبان انگلیسی بلد باشید و منبع خوب منبعی است که زبان را همراه با این تکنیک ها به شما یاد دهد. مراقب باشید به هیچ وجه درگیر منابع قدیمی مثل کتاب ۵۰۴ که مثل واژگان شاهنامه فردوسی در عصر حاضر هستند! نباشید و گول آنها را نخورید. منابعی که معرفی می کنیم این تکنیک ها را به خوبی به شما یاد می دهند. در لینک زیر ما بهترین منابع آزمون تافل را معرفی کرده ایم:

حتما بخوانید: معرفی بهترین منابع (کتاب+نرم افزار+وب سایت) آزمون تافل ibt برای نمره +۱۰۰

۲- چطور برای تافل آماده شویم؟

برای موفقیت در آزمون تافل شما باید زبان عمومی خود را در ابتدا تقویت کنید چون تافل چیزی نیست جز همان زبان عمومی یا آکادمیک بعلاوه چند تکنیک آزمون. پس منابع آزمون تافل هم عمدتا جهت تقویت تکنیک های آزمون هستند در عین اینکه بسیاری کلمات تکرار شده در آزمون های تافل را به شما یاد می دهند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

این آزمون یکی از آزمون های ثبت شده سازمان خصوصی خدمات آزمون های آموزشی (ETS) می باشد که طراحی آزمون و مدیریت آن را بر عهده دارد. این سازمان علاوه بر برگزاری آزمون تافل و اعلام نتایج آن به شرکت کنندگان٬ نتیجه حاصل از آزمون را برای مؤسسات آموزشی و دانشگاه های مورد نظر شرکت کنندگان ارسال می دارد.آزمون تافل به صورت سالانه در ۱۸۰ کشور جهان بین بیش از یک میلیون داوطلب به صورت هماهنگ برگزار شده و به افرادی که موفق به قبولی در این آزمون شوند مدرک ارائه خواهد شد. چون عمده داوطلبان آزمون برای ادامه تحصیل امتحان می دهند، بیشتر سوالات هم از منابع ساده دانشگاهی انتخاب می شوند.

آزمون تافل 1

برای موفقیت در آزمون تافل شما باید مهارت های ۴ گانه شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندن خود را تقویت کنید. ما در یک مطلب گفتیم که بهترین روش برای یادگیری این مهارت ها چیست؟ اما روش پیشنهادی ما به صورت زیر است:

گام ۱- پیشنهاد ما که ماحصل تجربه چندین ساله در زبان آموزی و آموزش می باشد این است که اگر فردی مبتدی-متوسط در زمینه زبان انگلیسی هستید، ابتدا با منابع خودآموز خصوصا کتاب های معرفی شده در لینک منابع آزمون تافل بصورت خودخوان شروع کنید. این کتاب ها و منابع را با روشی که در بهترین روش یادگیری مهارت ها گفته ایم مطالعه کنید تا کمی راه بیفتید. یعنی در مراحل اولیه هیچ نیازی به کلاس ندارید. تنها کار این است که پایه واژگان، دستور زبان و جملات خود را که فقط از طریق مطالعه بدست می آیند را تقویت کنید (مطالبی که در کلاس های آموزشی به شما یاد می دهند از همین کتاب هاست!). بجای صرف هزینه و وقت در این کلاس ها، خودتان منابع را مستقیما بخوانید. در واقع باید تعیین کنید که چقدر تا آزمون فرصت دارید و از بین منابع تافل معرفی شده در لینک بالا، هر چقدر می توانید به ترتیب اولویت انتخاب کنید. در همین ابتدا تعیین کنید که چه نمره ای برای آزمون نیاز دارید (بیش از ۸۰ درصد موسسات و دانشگاه ها نمره ۸۰ را کافی می دانند).

آزمون تافل

گام ۲- بعد از آن وقتی مطالعه منابع تمام شد (حدود ۴ تا ۶ ماه مطالعه خودآموز) می توانید برای یادگیری بهتر تکنیک های آزمون تافل (که در همین کتاب ها هم توضیح داده شده) یا هر بخشی از مهارت های ۴ گانه که در آن ضعیف هستید، ۴-۳ جلسه یا …. (بسته به خودتان) به کلاس های حضوری بروید (دقت کنید که این مرحله بستگی به شما دارد. افراد زیادی را دیده ام که بدون هیچ کلاسی نمره عالی در تافل کسب کرده اند). در این مطلب بهترین کلاس های آموزش تافل را معرفی کرده ایم.

گام ۳- اما قطعا پیشنهاد می کنیم که بعد از اینکه احساس کردید برای آزمون آماده اید، ۲ تا ۳ آزمون آزمایشی که توسط همین موسسات برگزار کننده کلاس های تافل برگزار می شود شرکت کنید تا نه تنها با محیط جلسه بهتر آشنا شوید بلکه با تمرین تکنیک ها، اصطلاحا مهارت در بدن تان جا بیفتد. این آزمون های آزمایشی را حتما شرکت کنید بطوریکه آخرین آنها یک هفته قبل از آزمون تافل اصلی باشد. در آزمون اول نقطه ضعف خود را تعیین کنید (در کدام مهارت چهارگانه ضعیف تر هستید؟) با این کار می توانید روی همان مهارت تمرکز کنید و مطالعه هدفمند تری داشته باشید. حتی اگر بعد از آزمون آخر، می بینید که در حد نمره مدنظر خود نیستید، آزمون را به تاخیر بیندازید به جای اینکه ۲-۳ میلیون تومان از پول و کلی وقت خود را تلف کنید.

مدرک تافل

روش آمادگی برای آزمون تافل همین است و این بهترین روشی است که توسط نه تنها نگارنده و اساتید مختلف، بلکه توسط موسسات معتبر جهانی در زمینه آزمون تافل پیشنهاد می شود. با این روش خیلی راحت می توانید نمره بالای ۹۰ کسب کنید. اگر اطلاعات بیشتری راجب آزمون تافل می خواهید در اینجا همه چیز را راجب آزمون تافل گفته ایم.

3-سوالات رایج کاربران درباره تافل

به عوامل زیادی بستگی دارد اما دقت کنید برای یک زبان آموز معمولی و مشتاق مبتدی بین 4-6 ماه برای نمره عالی زمان نیاز است (نمره تافل حداکثر 120 هست و نمره بالای 85 عالیه)

4- نکات دیگر

  • به هیچ وجه گول تبلیغات کلاس های تافل را نخورید! تنها روش برای موفقیت در آزمون تافل خودتان هستید!
  • در تمرین و مطالعه استمرار داشته باشید. یعنی به هیچ وجه حتی یک روز هم از زبان انگلیسی دور نباشید!
  • فیلم و سریال های زبان انگلیسی را موقع اوقات فراغت تماشا کنید و تا می توانید رادیوی انگلیسی زبان (با لهجه آمریکایی) گوش کنید.
  • کتاب ها، مجلات و صفحات اینترنتی که به موضوعات شان علاقه مندید بخوانید و آنها را با صدای بلد جلو آینه بخوانید.
  • سعی کنید حداقل هفته ای یک بار با دوستان خود تمرین کنید.

نمره آزمون تافل فاکتور مهمی در موفقیت داوطلبان چه برای مهاجرت، تحصیل و یا کار می باشد بطوریکه اگر نمره بالای ۱۰۰ کسب کنید شانس بسیار بالاتری برای پذیرش در موسسه مقصد خواهید داشت زیر با نمره بالای ۱۰۰ فردی باهوش به شمار خواهید آمد. هر گونه سوال یا نظری در مورد آمادگی آزمون تافل دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

بسیار کاربردی برای تافل

زبانمهر

حتما بخوانید!

15 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مرسی حرفات خیلی امیدبخش بود. مخصوصا این که برای تافل خوندن خودخوانه. نمیخواد که حتما کلاس برم. دمتون گرم.

    پاسخ
  • سلام.من انگلیسی رو در حد دبیرستان بلدم و میخواستم بدونم واسه گرفتن نمره بالای۱۰۰ در ازمون تافل باید چه مدت به صورت فشرده و با چه منابعی به صورت خوداموز کار کنم؟

    پاسخ
  • سلام
    اخرین اپدیت مطالبتون سال ٩٧ هست. آیا منابع تافل عوض نشدن؟ شنیدم فرمت امتحان یکم تغییر کرده. سطح زبان من در حد ایلتس ۶ هست. میخام تافل بدم و نمره ١١٣ میخوام پیشنهادی دارین؟
    ممنون.

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    سطح زبان انگلیسی من در حد دبیرستان هست متاسفانه به دلیل کلاس های فشرده در دانشگاه وقت برای رفتن به آموزشگاه رو ندارم و برای مهاجرت به مدرک تافل زبان نیاز دارم بنظر شما میتونم خودم بدون نیاز به کلاس سطح زبانم رو در حد تافل برسونم و بعد در امتحان تافل شرکت کنم؟

    پاسخ
  • اگر کسی زباتش درحد دبیرستان باشه و بخواد خود خوان خودش رو برای تافل اماده کنه با منابعی که معرفی کردین
    تقریبا چه ندت طول میکشه؟

    پاسخ
    • بخش تافل سایت رو مطالعه بفرمایید. بسته به عوامل مختلف بین ۶ تا ۱۲ ماه (به صورت خودخوان)

      پاسخ
    • ممنون از معلومات شما من یه سوال داشتم بعد از اخذ نمره تافل چی کار باید بکنیم امتحان برای بورسیه بدهیم و همچنان همرای تافل ریاضی یا کیمیا و فزیک برای امتحان کار ا امد دارد یا نه

      پاسخ
  • سلام ببخشید من تازه میخوام اف سی ای بخونم یعنی تا امریکن انگلیش فایل ۵ رو خوندم تاحالا دو سه تا نمره فقط زیر ۹۰ داشتم. میخوام برای تافل اماده بشم . به نظرتون نمره بالای ۱۰۰ میارم ؟ اگه از الان خودخوان شروع کنم حدودا چقدر طول میکشه؟

    پاسخ
  • با سلام و تشکر از متن خوبتون
    آیا منابعی که برای افزایش دانش عمومی هستند (مثلا گرامر بتی آذر) یا منابعی که در ابتدا برای IELTS نوشته شده (مثلا Vocabulary for IELTS) به درد تافل هم می‌خورن؟ یا مثلا کتابی مثل Collocations in use؟

    پاسخ
  • سلام روزتون به خیر من ارشد تغذیه درم از علوم پزشکی اصفهان چند تا هم مقاله isi دارم به نظرتون اگربخوام خودم شروع کنم به خواندن و کلاس فعلا نرم تا چه حد موفق خواهم بود چون به تافا بالای 100 نیاز دارم و چند ماه باید خودم بخونم

    پاسخ
    • تافل بالای 100 به ضریب هوشی بالاتر از متوسط نیاز دارد نه فقط مهارت زبان. حداقل 4 ماه خود اموز تکنیک ها رو تمرین کنید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست