تل می مور

رزتا استون بهتره یا تل می مور؟ (نتیجه یک تحقیق علمی)

گاما

تل می مور و رزتا استون به عنوان دو نرم افزار معروف برای یادگیری زبان انگلیسی در نظر گرفته می شوند. به منظور بررسی تفاوت های مهم تأثیر Tell Me More و Rosetta Stone در پیشرفت زبان آموزان ایرانی، نمونه ای از ۳۰ زبان آموز سطح متوسط ​​در دانشکده فنی امام علی کردکوی انتخاب شدند. سپس، شرکت کنندگان به صورت تصادفی به دو گروه مختلف تقسیم شدند.

یک کلاس از نرم افزار انگلیسی رزتا استون و دیگری از نرم افزار تل می مور استفاده کردند. برای تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از دو روش آزمون T مستقل استفاده شد. نتایج نشان داد که هیچ یک از دو گروه در مهارت های خواندن و نوشتن با گروه دیگر اختلاف معنی داری نداشتند. نتایج همچنین از نظر عملکرد گفتاری و شنیداری نیز بین اعضای دو گروه تفاوت معنی داری نشان نمی دهند.

بطور خلاصه تفاوتی بین این دو نرم افزار از نظر کارایی و کیفیت وجود ندارد. اما تل می مور به دلیل متد فوق العاده یکپارچه، پکیج مناسب تری برای یادگیری ست. رزتا استون را تنها به افرادی پیشنهاد می کنیم که در ابتدای راه هستند و فقط می خواهند با موارد کلی زبان آشنا شوند همین و بس!

نتیجه گیری

مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر نرم افزارهای رزتا استون و تل می مور بر روی پیشرفت زبان آموزان در مهارت های مکالمه و گوش دادن انجام شده است، علاوه بر این، در این تحقیق بررسی کردیم که آیا اختلاف معناداری بین خواندن و نوشتن زبان آموزانی که از این دو نرم افزار استفاده کرده اند وجود دارد یا خیر.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

یافته های پژوهش حاضر نشان داد که تفاوت معنی داری در عملکرد صحبت کردن و گوش دادن زبان آموزان ایرانی EFL (انگلیسی به عنوان زبان خارجی) که با نرم افزار انگلیسی رزتا استون و یا تل می مور آموزش دیده اند وجود ندارد. نتایج نشان داد که هیچ یک از اعضای دو گروه نسبت به اعضای گروه دیگر عملکرد بهتری نداشته اند.

سؤال دوم تحقیق، تلاش برای بررسی تفاوت های مهم در پیشرفت خواندن و نوشتن در بین زبان آموزان EFL با استفاده از تکنیک های نرم افزار انگلیسی Rosetta Stone و نرم افزار Tell Me More بود. یافته ها نشان داد که بین عملکرد افراد دو گروه تفاوت معنی داری وجود ندارد.

نتایج تحقیق حاضر نشان داد که استفاده از چنین تکنیکی هایی، یعنی نرم افزار انگلیسی Rosetta Stone و نرم افزار Tell Me More English بر پیشرفت گفتاری و شنیداری زبان آموزان ایرانی به یک اندازه مؤثر است. یافته های پژوهش حاضر همچنین نشان داد که استفاده از چنین تکنیکی هایی، یعنی نرم افزار انگلیسی Rosetta Stone و نرم افزار Tell Me More English، روی خواندن و نوشتن زبان آموزان نیز تاثیر مشابهی دارند، و هیچ یک از شرکت کنندگان در این دو گروه از گروه دیگر عملکرد بهتری نداشته اند.

دانلود رایگان منابع کاربردی زبان انگلیسی

عملکرد زبان آموزان ایرانی انگلیسی به عنوان زبان خارجی که با نرم افزار Tell Me More آموزش دیده اند، در مقایسه با کسانی که در معرض نرم افزار Rosetta Stone English قرار داشتند، کمی بهتر بود، اما تفاوت ها به اندازه ای نبودند که بتوانند تفاوت چشمگیر و معناداری ایجاد کنند.

بنابراین، انواع فعالیت های طراحی شده بر اساس نرم افزار رزتا استون و همچنین نرم افزار تل می مور می توانند به اندازه مشابهی بر بهبود عملکرد زبان آموزان ایرانی موثر باشند اما اکثر اساتید معتقدند متد رزتااستون ضعف های قابل توجهی دارد که باید به آنها پرداخته شود.

به طور خلاصه، این مطالعه ممکن است پیشرفت روش های کامپیوتری یادگیری زبان، مانند استفاده از نرم افزارهای جدید انگلیسی (مانند موارد استفاده شده در این تحقیق) و نیز تاثیر مثبت آنها بر یادگیری زبان آموزان را مورد تایید قرار دهد. با این وجود، ممکن است این پتانسیل را داشته باشد که به سؤالات بیشتری در رابطه با این موضوع پاسخ دهد. موضوعات آینده همراه با موضوعات بحث برانگیز موجود در این تحقیق، ممکن است مطالعات تحقیقاتی بیشتری را در این زمینه بطلبند.

یافته های پژوهش حاضر می تواند پیامدهایی برای معلمان و زبان آموزان داشته باشد. تأثیر فعالیت های کلاسی از نظر بکارگیری تکنیک های جدید، بویژه استفاده از نرم افزار Rosetta Stone و نرم افزار Tell Me More English غیرقابل انکار است. این تکنیک های پیشرفته نتنها روند یادگیری زبان را برای زبان آموزان تسهیل می کنند، بلکه آن را بسیار ساده تر و لذت بخش تر نیز می کنند. مطالعه حاضر می تواند از نظر آشنایی با اهمیت این فناوری های جدید هم برای معلمان و هم برای زبان آموزان مفید باشد. به عنوان مثال، نرم افزار Rosetta Stone English و Tell Me More English، هر دو به عنوان یکی از مهمترین بسته های آموزشی کامپیوتری که می توانند به بهبود عملکرد و یادگیری زبان آموزان کمک کنند در نظر گرفته می شوند.

آگاهی درباره چگونگی اثربخشی این فعالیتها باعث تقویت توان معلمان برای قضاوت در مورد نیازهای زبان آموزان و تمایز فرآیند یادگیری آنها در هنگام استفاده از این فناوری جدید می شود. از این رو، معلمان ممکن است استفاده از پیشرفته ترین فناوری موجود در جهان آموزش و یادگیری زبان را به عنوان تکنیک های کارآمدی که می توانند پیشروترین مسیر برای یادگیری زبان را مهیج تر و غنی تر کنند در نظر بگیرند.

حتما بخوانید: ۹ تا از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان برای فارسی زبانان (اندروید و آیفون)

بالاتر و فراتر از آن، می توان به انگیزه بالای بکار برده شده در تدوین فعالیت های یادگیری زبان در چارچوب چنین نرم افزارهایی مانند رزتا استون و تل می مور اشاره کرد که می توانند در محیط کلاس به معلمان کمک کنند که شاگردان خود را بازیابی کرده و همچنین فرآیند آموزش را برای آنها آسانتر کنند.

یافته های پژوهش حاضر می تواند پیامدهایی برای زبان آموزان نیز داشته باشد. زبان آموزان با به کار بردن چنین نرم افزارهای جدیدی می توانند از روند یادگیری لذت ببرند.

افراد در سطوح پیشرفته تر می توانند فرصتی برای کمک به همگروهیان یا همراهان ضعیف تر خود داشته باشند. به این ترتیب، این افراد در انجام تکالیف نقش بیشتری خواهند دشات. همچنین آنها یاد می گیرند تا با احتیاط بیشتری به مشکلات بپردازند، از پاسخ مشکلات پرده بردارند، بهترین پاسخ را انتخاب کنند و در نهایت برای کار کردن با فناوری جدید که در دسترسشان است مسئولیت هایی به عهده بگیرند.

حتما بخوانید: ۴ نکته بسیار مهم که پیش از خرید پکیج آموزش زبان انگلیسی رزتااستون باید بدانید!

برای آن دسته از محققانی که علاقه مند به انجام پژوهش های متمرکز بر زمینه مطالعه فوق هستند (استفاده از نرم افزار های رزتا استون و تل می مور و تأثیر آنها در پیشرفت چهار مهارت زبان، زمینه های تحقیقاتی زیر توصیه می شوند:

این مطالعه به بررسی تأثیر قرار گرفتن زبان آموزان ایرانی EFL در معرض نرم افزار رزتا استون و همچنین تل می مور برای آموزش چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی پرداخته است. برای بررسی تأثیر همین نرم افزارها به عنوان نمادهای حضور واقعی فناوری جدید در محیط یادگیری، تحقیقات دیگری در حوزه یادگیری دستور زبان و لغات و غیره نیز لازم است.

علاوه بر این، جنس و سن زبان آموزان در مطالعه حاضر در نظر گرفته نشده است. بنابراین محققان علاقمند می توانند این دو عامل را به عنوان دو متغیر در نظر بگیرند.

همچنین، اندازه نمونه در مطالعه حاضر اندک بود. بنابراین، همین تحقیق را می توان با نمونه های بسیار بزرگتری تکرار کرد.

حتما بخوانید: ۶ نکته بسیار مهم قبل از خرید بسته آموزش زبان تل می مور Tell me more

نکته آخر اینکه پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر نرم افزارهای ذکر شده بر سطح زبانی زبان آموزان متوسط انجام شده است. تحقیقات بیشتر برای اثبات اثربخشی چنین تکنیک هایی در روند یادگیری چهار مهارت مهم زبان در سطوح مختلف ضرورت دارند.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست