نرم افزار رزتا استون آلمانی

۳ نکته بسیار مهم قبل از دانلود یا خرید پکیج آموزش رزتا استون زبان آلمانی

German-gama-min

بسیاری از زبان آموزان محترم آلمانی، بدنبال یادگیری زبان آلمانی با خرید یا دانلود پکیج رزتا استون هستند. اما قبل از خرید یا دانلود این بسته این پست را حتما بخوانید! این مطلب چکیده تجربه موسسات معتبر خارجی در زمینه آموزش زبان آلمانی همچون Fluentin3months و همچنین Livefluent و چند وب سایت معتبر دیگر می باشد. 

بنابراین قبل از خرید این مطلب را بخوانید. ما هم در مورد مزیت ها و برتری های این بسته آموزش زبان آلمانی، معایب آن (برای برخی زبان آموزان ایرانی) و روش استفاده و همچنین چند نکته مهم دیگر صحبت می کنیم.

۱- برتری های پکیج آموزش رزتااستون زبان آلمانی (نسخه کامپیوتر و اندروید)

در درجه اول همه ما می دانیم که این بسته آموزشی حاصل تجربه و تحقیق بیش از 5 سال مدرسان موسسه Rosetta Stone می باشد. اما احتمالا شما هم از اساتید یا کارکشته های زبان شنیده اید که این پکیج را فقط مبتدی ها و آن هم به مدت محدود استفاده کنند. متد رزتا استون ضعف های بسیاری دارد که به راحتی قابل حل نیستند، ضمن اینکه اشتباهات گرامری و معنای آن در نسخه ایرانی کاملا مشهود است.

اگر نسخه جدیدتر آن را تهیه کنید، هم برای کامپیوتر و هم نسخه اندروید می توانید استفاده کنید. شیوه آموزشی در رزتا استون آلمانی بر این اصل ساده که یادگیری زبان باید آسان، موثر، سرگرم کننده و کاربر محور باشد، استوار است. در واقع این شیوه آموزشی از طریق ایجاد وابستگی کلمات و عبارات با تصاویر از طریق مثال‌هایی که در زندگی واقعی و روزمره با آن روبرو می‌‌شویم، مشابه یادگیری زبان مادری به صورت طبیعی و بدون ارائه ترجمه و شرح گرامر یا دستورات گیج کننده است هر چند نسخه فارسی آن پر از اشتباه است!

 


german

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی چرب زبان، آلمانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان آلمانی مثل بلبل حرف بزن!


 

تصویری از محیط نرم افزار رزتا استون

ویژگی های دیگر عبارتند از:

  • استفاده از افراد محلی برای آموزش
  • استفاده از تصاویر فراوان برای یادگیری لغات
  • محیط ساده،جذاب و کاربر پسند
  • بدون نیاز به استاد و کلاس
  • استفاده از تکنیک مقایسه گفتار و لهجه زبان آموز با فرد محلی
  • تضمین آموزش سریع هر زمان توسط خود کمپانی
  • آموزش به صورت تمرین و تست چهارجوابی
  • مورد تایید دانشگاه ها ، موسسات دولتی و شرکت های معتبر دنیا
  • برخی موسسات به کار گرفته شده : ناسا ، تلکام و آی بی ام

و ویژگی های بسیار دیگری که از اینجا می توانید بخوانید. اما مجددا در این مطلب نیز اشاره کردیم که اپلیکیشن های مشابه مثل تل می مور و خود اپ چرب زبان گزینه های بسیار بهتری برای یادگیری هستند.

تصویری از محیط رزتا استون آلمانی

۲- معایب رزتااستون

اما خب هر بسته آموزشی ممکن است در صورت استفاده نامناسب، نکات منفی همراه خود داشته باشد. در مورد رزتااستون زبان آلمانی هم همینطور است!

می دانیم که هر زبان آموزی روش خاص خود را برای یادگیری دارد. یکی از طریق تصاویر بهتر می آموزد یکی از طریق متن و یکی از طریق سرگرمی. یکی از نقاط ضعف این پکیج این است که بازی ها و جنبه سرگرمی آن در حد ضعیفی طراحی شده است. پس اگر می خواهید زبان آلمانی را در رزتااستون از طریق بازی و سرگرمی بیاموزید ممکن است این بسته ایده آل شما نباشد.

در کنار این موضوع، رزتا استون دروس را گام به گام و کاملا آهسته به شما یاد می دهد. بنابر این اگر زبان آموز باهوش و پیشرفته ای هستید، سرعت این نرم افزار برای شما کم خواهد بود (هرچند در عوض این سرعت کم، دروس را کامل و پایدار یاد می گیرید)

برخی از شرکت های ترجمه کننده این نسخه از نرم افزار، بخش هایی از آن را حذف کرده اند! به هر دلیلی… این باعث عدم یادگیری کامل شما می شود. پس در انتخاب نسخه اورجینال دقت کامل را داشته باشید.

ضمنا در برخی نسخه ها، محیط نرم افزار فارسی نیست و ممکن است وقت زیادی از شما برای ترجمه تک تک لغات گرفته شود. پس به این نکته هم توجه کنید.

پکیج جدید رزتا استون آلمانی

۳- روش صحیح استفاده از رزتااستون آلمانی

در درجه اول همانطور که گفتیم نه تنها ما بلکه استاد خبره ای رزتا استون را پیشنهاد نمی کند اما اگر اصرار بر استفاده دارید باید گفت در استفاده از رزتااستون آلمانی یا هر اپلیکیشن دیگری، دقت زیادی به خرج دهید:

  • یک زمان مشخص بصورت روزانه برای یادگیری تعیین کنید و به آن پایبند بمانید! مثلا روزانه حداقل یک ساعت را به کار با این پکیج اختصاص دهید. زمانی که تعیین می کنید بستگی به خودتان دارد ولی تحقیقات و تجربیات به شما می گویند که بیش از ۳ ساعت مطالعه زبان آلمانی یا هر زبان دیگری کمک آنچنانی به یادگیری پایدار شما نمی کند.
  • دروس را هر ماه یک بار تکرار کنید. این یک بسته نرم افزاری است و یکی از مزیت های عمده آن نسبت به کلاس های حضوری همین است که شما می توانید یک درس را ده ها بار ببینید و تکرارکنید و خیلی راحت یاد بگیرید. رمز یادگیری پایدار همین تکرار کردن است.
  • حتما یک دیکشنری زبان آلمانی در کنار خود داشته باشید یا از گوگل ترنسلیت استفاده کنید تا معانی واژه های جدید را با واژه های جدیدتر بیشتری یاد بگیرید.

۴- نکات مهم دیگر؟

همانگونه که قبلا هم عرض کردیم، نسخه فارسی آن اشتباهات معنایی و تلفظی زیادی دارد. ما بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان آلمانی را در اینجا معرفی کرده ایم که عمدتا هم رایگان می باشند اما اگر اصرار بر رزتا استون دارید نسخه آلمانی به انگلیسی اندروید را از اینجا به رایگان دانلود کنید.

 شما هم اگر نظری در این زمینه دارید با چرب زبان در میان بگذارید.

ترفندهای کاربردی زبان آلمانی

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست