فیلم

16 بهترین فیلم و سریال تقویت یادگیری زبان ایتالیایی+ دانلود

گاما

اگر می‌خواهید بدون سفر به کشور ایتالیا زبان ایتالیایی بیاموزید، باید سعی کنید تماس بیشتری با آن داشته باشید. یکی از بهترین روش‌های ممکن برای این کار تماشای فیلم‌ و سریالهای جذاب به زبان ایتالیایی است! در واقع همزمان با یادگیری زبان، سرگرم هم خواهید شد. با کمک فیلم‌ها، شما می‌توانید دستور زبان و همچنین دایره واژگان خود را تقویت کنید و حتی سطح درک مطلب خود را بالا ببرید.

تماشای یک فیلم ایتالیایی به نظر سرگرم کننده می‌رسد. اما انتخاب فیلم‌های مناسب در بین انواع مختلف فیلم‌های سینمایی کار دشواری است. این فیلم‌ها ویژه زبان‌آموزان سطح متوسط ​​هستند. گویش چالش برانگیزی ندارند و شامل بسیاری از گفتگوهای زندگی واقعی می‌شوند. با تماشای این فیلم‌ها شما می‌توانید با سبک و سرعت گفتار ایتالیایی زبانان بومی آشنا شوید.

کمی ذرت بو داده در مایکروویو بریزید و شروع کنید!

مطالب بسیار کاربردی

ابتدا بهترین فیلم های سینمایی

۹- La Pazza Gioia (دیوانه وار)

word image 112

دیوانه‌وار یک داستان بسیار جذاب از دوستی بین دو زن است. دو زنی که اخیرا از یک بیمارستان روانی فرارکرده‌اند. یکی آرام و درون گرا و دیگری پر حرف و برون گرا است. تماشای این دو زن که در جستجوی خوشبختی در خارج از دیوار‌های بیمارستان روانی هستند، تجربه‌ای است که من به شدت توصیه می کنم.

 


italian

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان ایتالیایی چرب زبان، ایتالیایی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان ایتالیایی مثل بلبل حرف بزن!


 

۸-Ladri di biciclette (دزد دوچرخه)

 

فیلم “دزد دوچرخه” یا به زبان اصلی “Ladri di biciclette” یکی از شاهکارهای sinema neorealism ایتالیایی است که توسط ویتوریو دو سیکا به کارگردانی در سال ۱۹۴۸ ساخته شده است. این فیلم به شکل زیبا و واقع‌گرایانه زندگی مردم را در دوران پس از جنگ جهانی دوم به تصویر می‌کشد.

“دزد دوچرخه” داستان یک پدر خانواده فقیر به نام “آنتونیو” است که دوچرخه‌اش، که برای کار به آن وابسته است، دزدیده می‌شود. او با پسرش “برونو” به دنبال دزد دوچرخه‌اش در سراسر رم می‌گردند. این فیلم به طور ویژه برای یادگیری زبان ایتالیایی بسیار مفید است زیرا با گویش روزمره و اصطلاحات ایتالیایی غنی است.

۷- Fiore (فیور)

word image 114

در صحنه آغازین فیور، یک دختر نوجوان ایتالیایی به نام دافنه با چاقو به یک زن حمله می‌کند. سپس، تلفن همراه زن را می‌فروشد و از پول آن برای خریدن شکلات و کلوچه استفاده می کند. در این فیلم او به زندان فرستاده می‌شود، و در آنجا عاشق فردی به نام جاش (پسری در ندامتگاه مردان) می‌شود..

دافنه سوسیا که با شخصیتی که در فیلم بازی می‌کند هم نام است و نقش آفرینی بسیار زیبایی با الهام از دوران نوجوانی خود ارائه داده است. این فیلم یک داستان تکاملی را با یک تنظیم هیجان انگیز به تصویرمی‌کشد.

۶- The Palace (کاخ)

فیلم ایتالیایی قصر

کاخ، یک فیلم کمدی سیاه به کارگردانی رومن پولانسکی است که فیلمنامه آن توسط یژی اسکولیموفسکی نوشته شده است. میکی رورک، ژواکیم دی آلمیدا، جان کلیز، اولیور مازوچی، فنی اردان، فورتوناتو چرلینو و الکساندر پتروف از بازیگران اصلی این فیلم هستند. داستان فیلم در شب سال نو ۱۹۹۹ اتفاق می‌افتد، جایی که یک مهمانی شام در کاخ گستاد تغییری غیرمنتظره پیدا می‌کند و در این بین اصطلاحات جذاب و کاربردی از زبان ایتالیایی یاد خواهید گرفت.

۵- La Chimera (شیمر)

La Chimera (شیمر)

فیلم “شیمر” (به ایتالیایی: La Chimera)، یک فیلم درام ایتالیایی-فرانسوی-سوئیسی به کارگردانی آلیچه رورواکر است که با بازی جاش اوکانر و ایزابلا روسلینی ساخته شده است.

این فیلم برای رقابت در نخل طلای هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد و در آنجا در تاریخ ۲۶ مه ۲۰۲۳ به نمایش درآمد. “شیمر” نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد و از سوی هیئت ملی بازبینی به‌عنوان یکی از ۵ فیلم برتر بین‌المللی سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.

۴- My Name Is Vendetta (نام من انتقام است)

 

 

فیلم “نام من انتقام است” یک فیلم اکشن و هیجان‌انگیز است که به کارگردانی یک رگینالد یوون است. داستان فیلم در مورد یک مرد به نام “وندتا” است که به دنبال انتقام از افرادی است که به او آسیب رسانده‌اند و خانواده‌اش را نابود کرده‌اند.

این فیلم یک داستان هیجان‌انگیز و پر از اکشن است که با بازی منحصر به فرد بازیگران آن، شامل آرنولد شوارتزنگر و سیلوستر استالونه، تماشاچیان را به سرزمینی پر از ماجراهای هیجان‌انگیز می‌برد.

حتما بخوانید و دانلود کنید

۳- Rossa Come Il Sangue Bianca Come Il Latte, (سفید مانند شیر، قرمز مانند خون)

word image 118

این فیلم یک داستان عاشقانه در مورد نوجوانی به نام لئو است که دل داده‌ی دختری به نام بئاتریس در دبیرستان تورین شده است که البته از لئو بزرگتر است.

فیلم با بهره‌گیری از جلوه‌های ویژه‌ی تحسین برانگیزش بسیار جذاب است. لئو با کمک دوست صمیمی خود تلاش می‌کند تا دل بئاتریس را بدست آورد. او همچنین نسبت به معلم جدید خود که سعی دارد رویکرد تازه‌ای را به شاگردانش القا کند، انتقاداتی می‌کند. وقتی مشخص می‌شود بئاتریس به بیماری سرطان مبتلاست، همه چیز تغییر می‌کند. با تماشای ماجراجویی‌های لئو می‌توانید زبان ایتالیایی خود را تقویت کنید واز تماشای فیلم لذت ببرید.

۲- سینما پارادیزو

word image 119

سینما پارادویز به علاقه‌مندان به فیلم و سینما شدیدا توصیه می‌شود. این فیلم برنده جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۸۹ بوده است و همچنین جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را در همان سال دریافت کرده است. سینما پارادیزو داستان زندگی سالواتوره دویتا کارگردان مشهور فیلم‌های داستانی و اهل سیسیلی را به تصویر می‌کشد.

فیلم داستان دوستی او در دوران کودکی با آلفردو مرد میان سالی که مسئول آپاراتچی سینما است، و عاشقانه ممنوعه او با زن زیبایی به نام الینا‌ را روایت می‌کند. داستان با نوستالژی و تصاویر پرزرق و برق همراه است. این فیلم هم برای دوست داران فیلم‌های پست مدرن وهم برای علاقه‌مندان به فیلم‌های تکاملی انتخاب مناسبی است. به عنوان یک زبان‌آموزایتالیایی، تماشای این فیلم برای آشنایی با فرهنگ کشور ایتالیا به شما توصیه می‌شود.

۱-La Vita È Bella (زندگی زیباست)

 

 

رتبه شماره یک در فهرست ما به فیلم کلاسیک “زندگی زیباست” اثرروبرتو بنینی تعلق دارد. این فیلم درام، کمدی و جنگی است. در واقع هر سلیقه‌ای را به خود جذب می‌کند. روبرتو بنینی، در این فیلم به عنوان نویسنده و کارگردان حضور دارد.

شما احتمالا به شخصیت گوییدو، که دل دختر رویایی خود را در طول سال‌های جنگ جهانی دوم بدست می‌آورد، علاقه‌مند خواهید شد. خانواده بعدا به اردوگاه کار اجباری فرستاده می شود جایی که گوییدو باید از هوش و عقل خود برای محافظت از پسر کوچکش استفاده کند. تصور یک کمدی در اردوگاه کار اجباری دشوار است، اما این فیلم آن را با حساسیت و زیبایی کامل به تصویرمی کشد. با تماشای این فیلم شما هم می‌خندید و هم گریه می کنید (و البته ایتالیایی خود را تقویت می‌کنید)!

سایر فیلم های خوب

حالا بهترین فیلم های سریالی

حالا نوبت به معرفی بهترین سریالها برای تقویت زبان ایتالیایی می رسد! سریالهای زیادی رو بررسی کردیم منتها عمدتا یا عبارات کاربردی نداشتن یا موضوع جذاب نبود یا به هر دلیلی مورد تایید موسسات اموزش زبان نبود اما این سریال ها… بینقص و جذاب برای تقویت زبان ایتالیایی! بدون وقت کشی شروع می کنیم:

4-سریال Romanzo criminale مافیای ایتالیا

مافیای ایتالیایی

این سریال که در حدود سال 1980 کار ساخت آن آغاز شد جزو سریال های درجه یک برای یادگیری یا تقویت زبان ایتالیایی بخصوص سطوح مبتدی ست و سرشار از عبارات و جملات روزمره کاربردی ست.

سریال “Romanzo Criminale” یک سریال درام جنایی ایتالیایی است که بر اساس رمانی با همین نام نوشته دانیله کویزانو اقتباس شده است. این سریال داستان گروهی از جوانان جرم‌آگاه را روایت می‌کند که در دهه 1970 در رم، ایتالیا، فعالیت می‌کنند و به زور و خشونت در جامعه جرم و جنایت پرداخته‌اند.

3-سریال Skam Italia اسکام ایتالیا

سریال Skam Italia اسکام ایتالیا

سریال “Skam Italia” یک نسخه ایتالیایی از مجموعه تلویزیونی نروژی “Skam” است که برای تقویت زبان ایتالیایی مناسب است. این سریال در قالب چند فصل، ماجراها و مشکلات گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی را در ایتالیا به تصویر می‌کشد.

از آنجایی که داستان در محیط دبیرستان اتفاق می‌افتد و از اصطلاحات و عبارات روزمره استفاده می‌شود، این سریال می‌تواند به شما کمک کند تا با مکالمه‌ها و اصطلاحات روزمره زبان ایتالیایی آشنا شوید. همچنین، می‌توانید از زیرنویس‌ها و دیالوگ‌ها برای تقویت مهارت‌های شنیداری و واژگان استفاده کنید.

2-سریال My Brilliant Friend دوست نابغه من

سریال My Brilliant Friend دوست نابغه من

دوست دارید زبان ایتالیایی در محیط اکادمیک و جذاب را یاد بگیرید؟ My Brilliant Friend یک سریال تلویزیونی ایتالیایی است که بر اساس رمانی به همین نام از نویسنده ایتالیایی النا فرانته است. این سریال توسط سازندگان Saverio Costanzo و Jennifer Schuur ایجاد شده و از سال 2018 پخش می‌شود و جزو سریالهای عالی برای تقویت زبان ایتالیایی ست.

داستان اصلی این سریال درباره دو دختر به نام‌های لنو و لیلا است که در ناپولی بزرگ شده‌اند و داستان دوستی، رقابت، و رشد آنها را در طول دهه‌هایی از زندگی‌شان نشان می‌دهد. این سریال مورد استقبال گسترده‌ای از بین بین منتقدان و تماشاگران قرار گرفته است به دلیل بازیگری قوی، فضای محیطی و داستان جذاب آن.

1-سریال The Young Pope پاپ جوان

سریال The Young Pope پاپ جوان

“Serie del Joven Papa” یک مجموعه تلویزیونی دراماتیک ایتالیایی-آمریکایی است که در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است و پر از اصطلاحات، عبارات و حتی نکات زبان ایتالیایی ست و همواره در لیست بهترین سریالهای تقویت زبان ایتالیایی در همه لیست ها حضور دارد.

داستان این سریال در مورد پاپی به نام لن کتلر است که توسط بازیگر جوان و تازه‌کار، جود لا، بازی شده است. او به عنوان اولین پاپ آمریکایی در تاریخ کلیسای کاتولیک انتخاب شده است. این سریال به وسیله پیتر مورگان و کارلو برنگه بنوشته و توسط پائولو سورنتینو کارگردانی شده است.

اگر به هر دلیلی قادر به تماشای فیلم های گفته شده نیستید یا تلفظ ها برایتان دشوار است پیشنهاد می کنیم از این بسته های آموزشی ما که زبان ایتالیایی را به بهترین شکل آموزش می دهند استفاده کنید!

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست