learn-italian

6 بهترین کتاب آموزش زبان ایتالیایی (و 3 جزوه رایگان PDF)

گاما

به کتاب های بهتری جهت یادگیری ایتالیایی نیاز دارید؟ پس این پست را بخوانید. همانگونه که قبلا هم گفتیم، یادگیری هر زبان خارجی نیازمند استفاده از منابع (کتاب، نرم افزار و …) باکیفیت و تست شده می باشد.

چه بخواهید کلاس آموزش زبان ایتالیایی بروید یا نه، این چند کتاب برای یادگیری شما بسیار مناسب هستند. (البته من لینک دانلود این فایل ها را در اینترنت پیدا نکردم ولی تا جایی که می دانم انتشارات مختلف آنها را چاپ کرده اند).

نکته مهم! کتاب های زیر جزو کتاب های رایگان یا بدون ترجمه در سطح اینترنت می باشند و کیفیت آنها با کتاب های مدون برابری نمی کند. پیشنهاد ما این است که بهترین روش برای شروع یادگیری تا ادامه این است که اپلکیشن چرب زبان را نصب کنید و همراه با آن کتاب ایتالیایی در 30 روز را تهیه کنید، در 4 ماه به شکل قابل توجهی راه می افتید و بعد اگر نیاز به یادگیری پیشرفته تر داشتید کتاب 129 داستان را هم تهیه کنید و شروع به مطالعه نمایید. این روش برای 99 درصد کاربران کاملا رضایت بخش بوده است.

چطور از این کتاب ها استفاده کنید؟

  • نکته مهم ۱:  یک لیست از لغاتی که نمی دانید یا برایتان جدید هستند بسازید (لیستی که دم دست باشد مثلا دفترچه یادداشت جیبی یا فلش کارت)
  • نکته مهم ۲: تا می توانید تمرین کنید (این سه کتاب معرفی شده دارای تمرین های داخلی هستند، حتما به پرسش های مطرح شده در انها که حاوی سال ها تجربه تدریس است، پاسخ دهید)
  • نکته مهم ۳: نکات گرامری را نوت برداری کنید (یادگیری زبان آلمانی بعضی مواقع واقعا خسته کننده است، پس برای اینکه دوباره کاری نشود، زمانی که یک نکته گرامری یاد می گیرید، آن را یادداشت کنید)
  • نکته مهم ۴: متون کتاب و Reading ها را با صدای بلند بخوانید (کمک زیادی بخصوص در مورد کتاب هایی که فایل صوتی برایشان منتشر نشده می کند.)

1- کتاب جامع زبان ایتالیایی در ۳۰ روز

   خرید این کتاب

کتاب جامع زبان ایتالیایی در ۳۰ روز

بهترین کتاب یادگیری زبان ایتالیایی در حال حاضر همین کتاب است که سرشار از عبارات کاربردی، گرامر و سایر نکات برای مبتدی ها می باشد و نسخه جدید آن جزو کم اشتباه ترین کمنابع ایتالیایی می باشد. کتاب جامع «ایتالیایی در ۳۰ روز» خودآموز سریع و موثر برای آموزش مبانی زبان ایتالیایی نوشته‌ی «بتینا مولر رنتسونی» با ترجمه‌ی «محمد علیدوست» تدوین شده است. این کتاب شامل گفتگوهای روزمره، سفر و شغل، داستان‌های ادامه‌دار و سرگرم‌کننده است و پس از هر درس نیز خودآزمایی ارائه شده است. برای تمرین بیشتر، آزمون‌های میان دوره‌ای و آزمون نهایی نیز برای مخاطبان در نظر گرفته شده است.

حتما بخوانید: ۹ فیلم فوق‌العاده برای یادگیری موثرتر زبان ایتالیایی (مبتدی- متوسط)

۲- کتاب آموزش زبان ایتالیایی در ۶۰ روز + CD

   خرید این کتاب

کتاب آموزش زبان ایتالیایی در 60 روز + CD

این کتاب شما را با مکالمات،گرامر ، اصطلاحات و … در زبان ایتالیایی آشما میسازد. در جهان امروز یادگیری زبان ایتالیایی بواسطه جمعیت ایتالیایی زبان، جایگاه سیاسی و اقتصادی ایتالیا در اتحادیه اروپا، صنعت توریسم و نیز جایگاه رفیع فرهنگی و هنری این سرزمین از اهمیت والایی برخوردار گردیده است.به همین منظور کتاب آموزش زبان ایتالیایی در ۶۰ روز در این زمینه می تواند مفید واقع شود.

 


italian

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان ایتالیایی چرب زبان، ایتالیایی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان ایتالیایی مثل بلبل حرف بزن!


 

این مطلب احتمالا برای شما جالب است: معرفی 3 موسسه برتر آموزش زبان ایتالیایی در ایران

۳- کتاب زبان ایتالیایی در سفر همراه CD(انتشارات استاندارد)

   خرید این کتاب

کتاب زبان ایتالیایی در سفر همراه CD(انتشارات استاندارد)

کتاب «ایتالیایی در سفر» به کوشش «محسن بنایی»، «نسیما پورکار» و «صابر شیبانی‌اصل» تدوین شده است. این کتاب به همراه یک لوح فشرده‌ی آموزشی، مکالمات و اصطلاحات روزمره‌ی ایتالیایی را آموزش می‌دهد.

با استفاده از این کتاب، هنگام مسافرت به ایتالیا می‌توانید منظور خود را در موقعیت‌های مختلفی که قرار می‌گیرید به دیگران بفهمانید و از منظور دیگران نیز آگاهی یابید. این کتاب در عین حال، یک ابزار آموزشی برای یادگیری مکالمه زبان ایتالیایی است.

حتما در کنار خواندن کتاب دانلود کنید: ۱۰۰ درس رایگان آموزش مکالمه زبان ایتالیایی (مشابه پیمزلر + pdf)

۴- کتاب 129 داستان کوتاه ایتالیایی فارسی

   خرید این کتاب

کتاب 129 داستان کوتاه ایتالیایی فارسی

کتاب 129 داستان کوتاه ایتالیایی فارسی تالیف الهه نوری غلامی زاده در انتشارات دانشیار به چاپ رسیده است.در این کتاب ، داستان های کوتاهی به زبان ایتالیایی نوشته شده و در انتهای هر داستان ترجمه فارسی آن درج شده است. همچنین سی دی فایل صوتی متن کتاب به همراه کتاب قرار دارد تا خوانندگان بتوانند همزمان با مطالعه کتاب به صدای تلفظ آن گوش دهند و مهارت شنیداری خود را تقویت کنند.

5- کتاب Italian Made Simple (از Cristina Mazzoni)

pdf  دانلود پی دی اف این کتاب

made simple

اگر زبان آموز ایتالیایی مبتدی تا متوسط هستید، این کتاب یکی از بهترین ها (طبق گفته ۴ وبسایت معتبر آموزش زبان ایتالیایی) برای یادگیری اصولی و علمی زبان ایتالیایی است. در این کتاب با یک نگاه ساده و آسان، به آموزش لغات ایتالیایی و گرامر زبان ایتالیایی می پردازد و در عین حال تمام نکات را با پازل و سرگرمی ترکیب می کند تا یادگیری پایدارتری داشته باشید.

6- دو کتاب/جزوه رایگان PDF دیگه!

pdf   دانلود PDF رایگان این جزوه ها

تصویر کتاب های رایگان

البته همانطور که بارها گفته ایم، جزوه ها یا کتاب های رایگان یا پی دی اف که در اینترنت می بینید اکثرا سرشار از اشتباهات معنی و املایی هستند، نه تنها یادگیری شما را به تاخیر می اندازند (چون مدت ها باید زمان بگذارید که بتوانید اشتباهات جا افتاده در ذهن تان را اصلاح کنید) بلکه بسیار ناقص هستند و متدشان نیز اصولی نیست. باز هم انتخاب با شماست بهرحال ما دو کتاب پی دی اف کم اشتباه تر برای دانلود از طریق لینک بالا قرار داده ایم، باشد که رستگار شوید!

برای تهیه این کتاب ها، یا باید از طریق انتشارات اقدام کنید، یا بدنبال PDF شان در سایت های خارجی یا سایت های تورنت باشید. (که توصیه نمی شود چون نسخه های قدیمی تر هستند عمدتا)

6 نکته بسیاااار کاربردی درباره زبان ایتالیایی که باید بلد باشید!

  1. اسم‌ها و افعال: در ایتالیایی، اسم‌ها و افعال بر حسب جنس (مذکر یا مونث) و تعداد (تکی یا جمع) تغییر می‌کنند. برای مثال، “ragazza” به معنی دختر (مونث و تکی) و “ragazzi” به معنی پسران (جمع و مونث یا مذکر) است.
  2. صفت‌ها: صفت‌ها نیز با اسم مطابقت دارند، یعنی باید به جنس و تعداد اسمی که به آنها اشاره می‌کنند، بپیوندند. برای مثال، “bello” به معنی زیبا (مذکر تکی) و “bella” به معنی زیبا (مونث تکی) است.
  3. فعل‌ها: فعل‌ها نیز در زمان‌های مختلف و حالت‌های مختلف برای مفرد، جمع، ماضی، حال، آینده و… استفاده می‌شوند. برای مثال، فعل “parlare” به معنی صحبت کردن، به شکل “io parlo” (من صحبت می‌کنم)، “tu parli” (تو صحبت می‌کنی) و “lui/lei parla” (او صحبت می‌کند) در زمان حال مفرد می‌آید.
  4. حروف اضافه: حروف اضافه نقش مهمی در ترکیب جملات دارند. برای مثال، “in” به معنی در، “su” به معنی روی، و “con” به معنی با استفاده می‌شوند.
  5. حروف شخصی: حروف شخصی موجودند و برای نشان دادن فاعل یا مفعول جمله استفاده می‌شوند. برای مثال، “io” به معنی من، “tu” به معنی تو و “lui/lei” به معنی او است.
  6. صرف اسم‌ها و فعل‌ها: صرف اسم‌ها و فعل‌ها در زمان، شکل، و نقش آنها در جمله مهم است و به دقت باید مورد توجه قرار گیرد.

مطالب بسیار کاربردی برای ایتالیایی

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست