ایتالیا

مدت یادگیری زبان ایتالیایی، دشواری و بهترین روش شروع یادگیری

گاما

چه مدت طول می‌کشد تا ایتالیایی یاد بگیرد؟ این سوال مشترک همه‌ی زبان‌آموزان است و اگر شما در حال یادگیری زبان ایتالیایی هستید یا قصد شروع آن را دارید باید برای این سوال پاسخی پیدا کنید. خوشبختانه من قصد دارم در این مقاله پاسخی برای این سوال ارائه کنم.

نکات مهم

موسسه خدمات زبان‌های خارجی ایالات متحده فهرستی از زبان‌های متفاوت و نیز تعداد ساعت‌های آموزشی لازم برای هر کدام را ارائه کرده است. آنها زبان ایتالیایی را به عنوان گروه یک یا مجموعه یک در نظر می‌گیرند، به این معنی که زبان‌آموزان باید حدود ۶۰۰ ساعت کلاس آموزشی داشته باشند تا تسلط اولیه را بدست آورند.

از نظر موسسه خدمات زبان‌های خارجی آمریکا (FSI) زبان ایتالیایی یکی از ساده ترین زبان‌ها برای یادگیری است.

در حقیقت، این زبان برای انگلیسی زبانان نسبت به روس‌ها و یا چینی‌ها بسیار ساده‌تر خواهد بود. روس‌ها ممکن است در مقایسه با انگلیسی‌ها به دو برابر کلاس‌های آموزشی برای رسیدن به یک سطح مشابه نیاز داشته باشند.

 


italian

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان ایتالیایی چرب زبان، ایتالیایی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان ایتالیایی مثل بلبل حرف بزن!


 

براساس این نظریه اگر به مدت ۵۰ هفته و هفته‌ای ۱۲ ساعت آموزش ببینید، در زبان ایتالیایی تسلط اولیه را بدست خواهید آورد.

اگر در دوره‌های فشرده در خود کشور ایتالیا با هفته‌ای ۲۴ ساعت آموزش شرکت کنید، در عرض ۲۵ هفته به سطح مورد نظر خواهید رسید.

توجه داشته باشید که برآوردهای (FSI) ممکن است تا حدی مفید باشند، مدت زمان لازم برای یادگیری زبان ایتالیایی تحت تاثیرعوامل متعددی است که احتمالا همه آنها در این برآوردها لحاظ نشده‌اند.

معنای داشتن تسلط اولیه در زبان ایتالیایی چیست؟

(FSI) 600 ساعت را برای دستیابی به تسلط اولیه تخمین می‌زند؛ اما تسلط اولیه به چه معناست؟ تعاریف زیادی از آنچه که ما به عنوان تسلط بر زبان یاد می کنیم وجود دارند. در این مقاله، معنی تسلط این است که شما درک کاملی از آنچه در محیط اطراف می گذرد داشته باشید، مانند گفتگوی افرادی که در نزدیکی شما هستند و یا اخبار تلویزیون و رادیو.

این یعنی شما بتوانید به اطلاعاتی که دریافت می‌کنید واکنش نشان دهید و بتوانید به طور موثر در زبان گفتگو کنید.

شرط تسلط بر زبان تمرین منظم است

هر چه بیشتر از یک زبان استفاده کنید، بیشتر در مغز شما تثبیت می‌شود و در نتیجه شما می‌توانید از آن به طور موثر و مداوم استفاده کنید.

ایتالیا

اگر شما ۳ ماه به طور منظم به یادگیری زبان ایتالیایی بپردازید و سپس سالها از آن استفاده نکنید، زمانی که می‌خواهید صحبت کنید، احتمالا با مشکلاتی مواجه خواهید شد و نسبت به زمانی که مشغول یادگیری آن بودید تسلط کمتری بر آن خواهید داشت.

یادگیری زبان بمدت چندین ساعت در هفته به طور مداوم طی چندین سال شما را به سطحی می‌رساند که حتی در صورتی که یادگیری را متوقف کنید قسمت اعظم دانش زبانی خود را از دست نخواهید داد.

چگونه زبان ایتالیایی را آموختم؟ تجربه یک زبان آموز موفق

از زبان علی رضایی که هم اکنون سالهاست به ایتالیا مهاجرت کرده است می خوانیم که “ایتالیایی را بعد از انگلیسی، یونانی و فرانسوی در ۱۷ سالگی به صورت خود آموز آموختم. از آنجا که می‌دانستم یک روز بالاخره به ایتالیا می‌روم و از این زبان استفاده می‌کنم انگیزه‌ی بالایی برای یادگیری آن داشتم.

در ابتدا، از بسته‌های آموزشی که می‌توانستم از کتابخانه محل تهیه کنم استفاده کردم. سپس در دانشگاه، وارد لابراتوار زبان شدم و از امکانات آنجا استفاده کردم. وقتی در سن ۱۹ سالگی اولین سفر خود به ایتالیا را تجربه کردم، از اینکه توانستم با مردم ارتباط برقرار کنم و کارهای خودم را انجام دهم هیجان زده شدم.

پس از اولین سفرم به کشور ایتالیا، همچنان به مطالعه زبان ایتالیایی ادامه دادم. البته با تمرکز کمتری نسبت به قبل و فقط به چند کلاس در دانشگاه بسنده کردم. هر از چند گاهی به ایتالیا سفر می‌کردم و از اینکه می‌توانستم به این زبان مکالمه کنم خوشحال می‌شدم.

بطور خلاصه برای کسانی که در ایران هستند و به هر دلیلی بخصوص مهاجرت یا تحصیل به ایتالیا را دارند و مبتدی هستند باید بگویم، تجربه به من نشان داد که براحتی می توان زبان ایتالیایی را بدون کلاس و بصورت خودآموز یاد گرفت. کافی ست که دو منبع بدون اشتباه و با ترجمه و متد درست را انتخاب کنید. توصیه من این است که اپلیکیشن چرب زبان + کتاب ایتالیایی در 30 روز را تهیه کنید و همزمان شروع کنید، کل خانواده من با همین متد زبان ایتالیایی را یاد گرفتند. بعد از 3 ماه می بینید که براحتی ایتالیایی مکالمه می کنید و می فهمید، همین! نیازی به این شاخه اون شاخه پریدن هم نیست! موید باشید”

چقدر طول کشید تا ایتالیایی یاد بگیرم؟

اگر بخواهم تعداد ساعتهای آموزشی خود را تخمین بزنم، می توانم بگویم که با دو منبع فوق من ابتدا چون وقت زیادی نداشتم روزانه حدود 2 ساعت به مدت سه ماه وقت گذاشتم و مقدار زیادی از مکالمات را هم انجام میدادم هم می فهمیدم به سرعت و با همین دو منبع بالا و بعد چون دانشگاه مقصد از من خواسته بود چهار دوره رسمی که من در آنها شرکت کرده‌ام حدود ۹۰ ساعت طول کشیده اند.

زمانی‌ که در ایتالیا سپری کردم و ارتباط شغلی که با زبان ایتالیایی داشتم، بسیار بیشتر از ساعتهای تخمین زده شده‌ی لازم برای یادگیری زبان ایتالیایی توسط موسسه خدمات زبانهای خارجی ایالات متحده است.

طبق تجربه من، پیش بینی زمان لازم برای یادگیری ایتالیایی نسبت به کاری که FSI انجام می‌دهد پیچیده‌تر است. عوامل مختلفی می‌توانند بر این بازه زمانی تاثیر بگذارند. اجازه دهید برای روشن شدن موضوع برخی از این عوامل را با هم بررسی کنیم.

۴ عامل کلیدی که مدت زمان لازم برای یادگیری زبان ایتالیایی را تعیین می کنند

۱- نگرش شما نسبت به زبان ایتالیایی

چند ساعت در روز از زبان ایتالیایی استفاده خواهید کرد؟ زمانی که صرف یادگیری ایتالیایی می‌کنید و همچنین نحوه استفاده شما از این زمان، مدت زمانی که طول می‌کشد زبان ایتالیایی را بیاموزید را تعیین می‌کنند. زمان خود را بین چهار مهارت اصلی زبان تقسیم کنید:

  • گوش کردن
  • صحبت کردن
  • خواندن
  • نوشتن

به خاطر داشته باشید که کلاس درس یک محیط مصنوعی است. اگر می‌خواهید به طور جدی ایتالیایی را دنبال کنید، باید خارج از کلاس هم با آن در ارتباط باشید. به عنوان یک مبتدی، توصیه می‌کنم هر روز حداقل ۱۵ دقیقه به هر مهارت (گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن) اختصاص دهید.

مهارت گوش کردن در ایتالیایی

سعی کنید به گفتگوهای رادیویی، اخبار، کمدی‌ها، پادکست‌ها، نمایش‌ها و سایر سرگرمی‌ها به زبان ایتالیایی گوش کنید، خودتان را با ایتالیایی آشنا کنید. مهمتر از همه، وقت خود را به مکالمه با گویندگان بومی ایتالیایی و یادگیری زبان از آنها اختصاص دهید.

مهارت صحبت کردن در ایتالیایی

اگر در یک منطقه ایتالیایی زبان زندگی نمی کنید یا با ایتالیایی زبان‌ها در ارتباط نیستید، باید سعی کنید کسانی را در اطراف خود پیدا کنید که بتوانید با آنها مکالمه داشته باشید.

باید گویندگان بومی ایتالیایی را پیدا کنید و با آنها گفتگو کنید تا مورد ارزیابی قرار بگیرید. برای بهبود تلفظ و لحن گفتار خود، صدای خود را ضبط کنید و به آن گوش کنید. می‌توانید صدای خود را با یک گوینده اصلی مقایسه کنید.

مهارت خواندن در ایتالیایی

مطالب ایتالیایی متناسب با سطح خود برای تمرین مهارت خواندن پیدا کنید. اگر مبتدی هستید، من کتاب (اولی) را توصیه می‌کنم: این ۳ کتاب برای تقویت مهارت خواندن و نوشتن عالی هستند!

ایده دیگر این است که از (LingQ) استفاده کنید که یک نرم افزار و برنامه آموزشی زبان است که مطالبی را برای تمرین مهارت خواندن برای همه سطوح ارائه می‌کند.

مهارت نوشتن در ایتالیایی

علاوه بر مهارت‌های گوش کردن، صحبت کردن و خواندن، باید مهارت نوشتن را هم تمرین کنید. اگر شما زبان‌آموز یک کلاس هستید، معلم شما احتمالا تکالیفی برای شما در نظر می‌گیرد که بتوانید دستور زبان و نحو تمرین کنید.

البته شما باید سعی کنید پا را فراتر از این تکالیف بگذارید. در مورد زبان کنجکاو باشید! به عنوان مثال، شما می‌توانید متون کوتاهی را در (HiNative) بنویسید و از گویندگان زبان اصلی بخواهید آنها را بررسی‌ کنند.

۲- آیا شما به یکی از زبان‌های رومانس (زبان‌های لاتین مانند فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و …) صحبت می کنید؟

اگر به یکی از زبان‌های رومانس صحبت می‌کنید، می‌توانید ایتالیایی را سریع تر بیاموزید، زیرا بین واژگان و ساختار آنها شباهت‌های بسیاری وجود دارد. شانس من این بود که قبل از شروع به یادگیری زبان ایتالیایی، فرانسوی را آموخته بودم. اگر قبلا فرانسه، اسپانیایی، پرتغالی، کاتالان یا رومانیایی را آموخته اید، اززبان آموزانی که این تجربه را ندارند بسیار جلوتر خواهید بود.

اگر به یکی از زبان‌های رومانس تسلط دارید لازم نیست از سطح مبتدی شروع کنید می‌توانید سطح متوسط ​​را امتحان کنید.

۳ – چقدر اعتماد به نفس و انگیزه دارید؟

اگر یادگیری ایتالیایی باعث شود شما احساس خوبی داشته باشید و از آن لذت ببرید، سریع تر انجام خواهد شد. به روش‌هایی که برای یادگیری استفاده می‌کنید توجه کنید و تمرکز خود را بر روشهایی بگذارید که برایتان لذت بخش هستند. اگر زمان زیادی را صرف مطالعه زبان ایتالیایی می‌کنید، نشانه خوبی است. فاکتور شماره یک برای موفقیت در یادگیری زبان ایتالیایی انگیزه است. انگیزه قوی اعتماد بنفس شما را بالا می‌برد و منجر به موفقیت شما می‌شود.

۴- چقدر فرصت دارید که از زبان ایتالیایی استفاده کنید؟

آیا شما هر روز با زبان ایتالیایی سر و کار دارید؟ آیا فرصتی برای تمرین منظم دارید؟ اگر نه یادگیری شما بیشتر طول خواهد کشید. اگر می‌خواهید در اسرع وقت ایتالیایی بیاموزید، باید هرچه بیشتر تمرین کنید.

اگرمی‌خواهید دستور زبان خود را بهبود ببخشید و طبیعی‌تر صحبت کنید. باید به یک معلم خصوصی فکر کنید. برنامه خود را در نظر بگیرید و ببینید که چگونه می‌توانید زمان بیشتری به یادگیری ایتالیایی اختصاص دهید. راه‌هایی را پیدا کنید که زبان را به بخشی از زندگی روزمره شما تبدیل کنند مثل نصب اپلیکیشن های آموزشی یا گوش دادن به اخبار ایتالیایی.

11 بهترین روشهای یادگیری سریع زبان ایتالیایی

همانطور که در بالا هم گفته شد بهترین روش یادگیری زبان ایتالیایی بصورت خودآموز در منزل و با دو منبع اپلیکیشن چرب زبان و کتاب ایتالیایی در 30 روز است اما اینکه چطور و چه ترفندهایی استفاده کنید بسیار مهم است. هیچ روش جادویی یا میانبری برای یادگیری هیچ زبانی وجود ندارد، خیالتان راحت!! اما روشهای زیر سرعت یادگیری شما را افزایش می دهند:

  1. اپلیکیشن های آموزشی: هیچ اپلیکیشن یا نرم افزاری به تنهایی کافی نیست ضمن اینکه بسیاری از منابع فارسی اموزش زبان ایتالیایی پر از اشتباه ترجمه و تلفظ هستند و تازه یادگیری شما را به تاخیر می اندازند! انتخاب منبع بسیار مهم است. توصیه ما استفاده از یکی (یا هر دو) اپلیکیشن چرب زبان یا دولینگو می باشد (البته دولینگو ایتالیایی به انگلیسی ست اما چرب زبان معنی فارسی دارد). روی گوشی نصب کنید و هر روز در مترو، ساعات بیکاری و غیره روزانه نیم ساعت الی 4 ساعت تمرین کنید. (هر چقدر وقت دارید)
  2. کتاب‌ها و منابع چاپی: استفاده از کتاب‌های آموزشی، دیکشنری‌ها، کتاب‌های داستان و روزنامه‌ها در زبان ایتالیایی نیز یک روش مفید برای یادگیری است اما بهترین کتاب در ایران در حال حاضر همان کتاب ایتالیایی در 30 روز است که بدون اشتباه و بسیار پربار است و همراه با سی دی تلفظ هم یاد می گیرید و می شنوید و با ترکیب با یکی از دو اپلیکیشن بالا (یا هر دو) فوق العاده موثر است. بطور کلی بهترین کتاب های ایتالیایی را اینجا معرفی کرده ایم
  3. پیدا کردن هم‌یادگیران: پیدا کردن افرادی که هم‌یادگیری زبان ایتالیایی را به عنوان یک هدف مشترک دارند، می‌تواند تشویق کننده و مفید باشد. این افراد می‌توانند با شما تمرین کنند و درکمک به یادگیری زبان کمک کنند. توصیه میکنم یک ایتالیایی زبان در شبکه های اجتماعی پیدا کنید و با او چت کنید یا تصویری صحبت کنید یا صوتی. اگر هم نتوانستید برنامه Tandem را روی گوشی نصب کنید که مخصوص همین کار است!
  4. فعالیت‌های تفریحی: فعالیت‌هایی مانند گوش دادن به موسیقی ایتالیایی، تماشای فیلم‌ها و سریال‌های ایتالیایی با زیرنویس، و شرکت در رویدادها یا گروه‌های مکالمه محلی می‌توانند به شما کمک کنند تا با فرهنگ و زبان ایتالیایی آشنا شوید. بهترین فیلم و سریال ها را از اینجا می توانید دانلود کنید.
  5. پیوسته و منظم بودن: یادگیری زبان نیازمند پیوستگی و انگیزه است. تعیین یک برنامه یادگیری منظم و پیگیری آن به مدت مدت‌های طولانی می‌تواند به شما کمک کند تا به تسلط بر زبان ایتالیایی برسید.
  6. تمرین با آینه: روزانه نیم تا یک ساعت وقت بگذارید و در مقابل آینه با خود تمرین و گفتگو به زبان ایتالیایی کنید. یا اینکه یک موضوع را خیلی اتفاقی انتخاب کنید از اخبار یا روزنامه یا کتاب ها، و در مورد آنها چند دقیقه فی البداهه به ایتالیایی صحبت کنید (مثلا درباره آلودگی هوا سه دقیقه حرف بزنید). این کار شدیدا مکالمه شما را تقویت میکند!
  7. بلند خوانی: بلند خوانی متونی که در کتاب ها می بینید شدیدا در تقویت مکالمه و شنیداری موثر است. یعنی هر مطلبی در کتاب ها به زبان ایتالیایی، کتاب های داستان و … میبینید با صدای بلند و شمرده بخوانید.
  8. با خود ایتالیایی حرف بزنید و فکر کنید: احتمالا شنیده اید که بهترین روش یادگیری یک زبان این است که بتوانید به آن زبان فکر کنید. تا حدی درست است اما نه کاملا، بهر حال سعی کنید در ساعاتی و دقایقی که ممکن است درباره هر موضوعی با خود ایتالیایی پچ پچ کنید یا فکر کنید.
  9. یک دفترچه یادداشت همیشه داشته باشید: و آن را پر کنید از کلمات و واژه هایی که میبینید و معنی شان را نمیدانید، جلوشان بنویسید و بعد از یک ماه همه آنها را دوره کنید تا دایره لغت تان قوی شود.
  10. نوشتن داستان‌ها و جملات در مورد تجربیات و احساسات خود: نوشتن داستان‌ها، مقالات کوتاه، یادداشت‌ها و جملات در مورد تجربیات و احساسات خود به زبان ایتالیایی می‌تواند کمک کننده باشد تا مهارت نوشتاری‌تان را بهبود بخشید. یک موضوع دلخواه در مورد روزمره انتخاب کنید و درباره آن بنویسید مثلا درباره، فایده کتاب خواندن، فواید و معایب مسافرت رفتن و …
  11. تمرین با فیلم‌ها و سریال‌های ایتالیایی: تماشای فیلم‌ها و سریال‌های ایتالیایی با زیرنویس ممکن است مسیری جذاب برای یادگیری زبان باشد. این کار به شما کمک می‌کند تا با لهجه، اصطلاحات و فرهنگ ایتالیایی آشنا شوید. بهترین روش یادگیری زبان با فیلم و سریال این است که فیلم و سریال ها را دوبار بینید، بار اول با زیرنویس ایتالیایی و بار دوم با زیرنویس فارسی یا ایتالیایی یا بدون زیر نویس (خودتان هر طور راحت هستین) اما این بار سعی کنید مدام فیلم و سریال را استاپ کنید و پشت سر آنها جملات را تکرار کنید!

بجز روشهای بالا متد خاصی وجود ندارد که سرعت یادگیری شما را افزایش دهد اما اگر به کار بگیرید همین روشهای ساده می تواند فرایند یادگیری تان را تا دوبرابر افزایش دهد!

مهمترین نکته این است که پیوسته و با انگیزه به یادگیری بپردازید و منابع مختلف را ترکیب کنید. همچنین، مرتباً زمان برای تمرین زبان را در برنامه‌ی روزانه‌تان در نظر بگیرید و پیوسته تمرین کنید.

3 مطلب پرطرفدار آموزش زبان ایتالیایی سایت از دید کاربران

چقدر طول می کشد تا ایتالیایی را یاد بگیریم؟

در کل، پاسخ به این سوال که یادگیری زبان ایتالیایی چقدر طول می‌کشد بیشتر به خود شما بستگی دارد.

(FSI) تخمین می‌زند که شما نیاز به ۶۰۰ ساعت آموزش برای تسلط به زبان ایتالیایی دارید اما این فقط یک دستورالعمل کلی است. عوامل دیگری وجود دارند که می‌توانند فرآیند یادگیری زبان را تحت تاثیر قرار دهند.

برای یادگیری زبان ایتالیایی، باید اعتماد به نفس و انگیزه کافی داشته باشید، زمان زیادی را صرف این کار کنید، مواد درسی جذاب در اختیار داشته باشید و به طور منظم تمرین کنید.

با انجام موارد فوق موفق به یادگیری زبان ایتالیایی خواهید شد.

زبانمهر

حتما بخوانید!

15 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • چ زیباس ک زبان ی کشوری رو با شوق رفتن ب اون کشور یاد بگیری
    برای کسی ک رویای جهانگردی رو داره و شیفته این ارزوس شاید فقط انگلیسی کافی باشه
    اما چ لذتی بیشتر از این ک بتونی ب زبان های زنده دنیا صحبت کنی

    مقالتون انگیزه داد بهم
    ب امید روزی ک پایین همین کامنت ب زبان ایتالیایی چند کلمه ای بنویسم

    پاسخ
  • Scendere

    پاسخ
    • از اینترنت سرچ کنین جزوه هست صوتی هست همه چیز داره گوش کنین یاد بگیرین خیلی شیرینه من خودم بعد از انگلیسی میخوام یادش بگیرم حتی در کنار انگلیسی

      پاسخ
  • برای کسی که حتی الفبای ایتالیایی رو هم بلد نیست چه پیشنهادی دارید؟ من جذب این زبان شدم و رویایی ایتالیایی صحبت کردن دارم البته در خود کشور ایتالیا

    پاسخ
    • ریحون بانو
      دی 20, 1401 9:59 ب.ظ

      ببین بهار منم عین توام
      تو همین سایت رایگان حروف الفبا رو یاد دادن.
      بعد اپلیکیشن چرب زبان رو تهیه کن و کتاب ایتالیایی در 30 روز. این دو باهم سه ماه وقت میگیرن خیلی راحت به سطح متوسط میرسی. توی انتخاب منبع خیلی دقت کنید چون منابع فارسی غلط معنی و نگارش زیاد دارن و کلی عقب میندازن اگه اشتباه انتخاب کنید. اما تا وقتی تلاش نکنید هیچ منبعی کمک تون نمیکنه. باید پیوسته باشید توی یادگیری مدام تمرین کنید

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید آموزشگاه خوب واسه زبان ایتالیایی؟

    پاسخ
  • سلام ببخشید یک سوال چرب زبان حروف و الفبا یاد نمیده کسی که حتی الفبای اتالیایی رو بلد نیست چیکار کنه

    پاسخ
    • سلام. ببینید هر برنامه/کتاب یا منبعی روی بخش یا بخشهایی از زبان تمرکز داره. یادگیری الفبا رو توی همین سایت از اینجا شروع کنید. دو ساعت کار داره البته تمرین کنید یکی دو روز که خوب جا بیفته. حتما کتاب ایتالیایی 30 روز هم در کنارش داشته باشید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست