french-songs

30 موسیقی+ 20 موزیک ویدیو فرانسوی تقویت زبان فرانسه

گاما

در ادامه آموزش های کاربردی زبان فرانسه، در این مطلب سعی می کنیم بیش از 20 آهنگ فرانسه با متن و سپس موزیک ویدیو با زیرنویس چسبیده که برای یادگیری یا تقویت زبان موثر هستند را برای دانلود در اختیار شما قرار دهیم. در کنار این موسیقی ها، lyrics یا transcript یا متن آنها هم قرار داده شده است.

روش استفاده

اگر زبان آموز هستید و قصد دارید از این آهنگ ها حداکثر بهره را ببرید، می توانید آنها را به عنوان آهنگ بک گراند یا پس زمینه در خانه، ماشین و محل کار پخش کنید. این کار خود بخود باعث یادگیری می شود. اگر بار اول و دوم به متن آنها هم نگاه کنید هیچ مشکلی نیست ولی دفعات بعدی سعی کنید بدون متن آنها را متوجه شوید و همراه خواننده، با صدای بلند همخوانی کنید. ضمنا بعد از یک هفته هر آهنگ را مجددا گوش کنید تا بطور کامل در ذهنتان بماند. قول میدهم عاشق این آهنگ ها شوید!

1-متن آهنگ دوست شماست!

مانند استفاده از زیرنویس هنگام تماشای برنامه های تلویزیونی یا فیلم های خارجی ، متن آهنگ به شما در یادگیری زبان با موسیقی کمک می کند. شما معمولاً با جستجوی نام آهنگ یا بررسی وب سایت هنرمند مربوطه می توانید اشعار و متن آهنگهای وی را پیدا کنید. حال اگر هنگام گوش دادن به موسیقی، متن را هم دنبال کنید، از اینکه چقدر از کلماتش را قبلا بلد بوده اید شگفت زده خواهید شد. البته دقت کنید که با آهنگ هایی شروع کنید که از واژگان ساده استفاده می کنند و درک آنها آسان تر است.

 


french

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه چرب زبان، زبان فرانسه رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان فرانسه رو مثل بلبل حرف بزن!


 

2-به همراه آهنگ بخوانید

بعد از اینکه آهنگ را گوش داده و اشعار آن را چند بار مرور کردید، همراه آن بخوانید! و پس از مدتی هنگام خواندن آهنگ دیگر به متن آن نگاه نکنید.

مطالعه محققان دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند شواهدی یافت که آواز خواندن می تواند به تسهیل یادگیری زبان کمک کند. شصت بزرگسال در این مطالعه شرکت کردند که شامل 15 دقیقه گوش دادن به عبارات مجارستانی و سپس تکرار عبارات به طور معمول یا از طریق آهنگ بود. پس از اتمام پروژه، محققان دریافتند کسانی که از آواز برای حفظ کلمات استفاده کرده بودند نمره بالاتری نسبت به دیگران کسب کرده بودند.

3-به دنبال موزیک ویدیوها باشید

پس از پیدا کردن آهنگ موردنظر، بررسی کنید که آیا موزیک ویدیوی همراهی وجود دارد یا خیر به ویژه اگر آهنگ دشوارتری باشد. این ویدئو ممکن است با قرار دادن کلمات و عبارات جدید که در حال یادگیری آنها هستید، ارتباط قسمت بصری و شنوایی مغزتان را بهبود ببخشد و درنتیجه این کار، در ذهن شما ماندگارتر شود. همچنین می تواند برای تلفظتان مفید باشد که ببینید چگونه گویندگان بومی دهان خود را حرکت می دهند. اکثر موزیک ویدیوها در YouTube یا Vimeo پخش می شوند، بنابراین جستجوی خود را از آنجا شروع کنید.

دانلود موزیک ها و متن با زبان فرانسه

لینک زیر با حدود 110 مگابایت حجم، شامل بیش از 20 اهنگ فرانسه است که ده اهنگ اول دارای متن هستند و همه اهنگها بالاترین کیفیت ممکن را دارند. دقت کنید که برای پیدا کردن متن هر اهنگ فرانسوی کافی ست نام اهنگ را در گوگل وارد کنید و جلوش بنویسید french lyrics همین!

download   دانلود آهنگ ها +متن فرانسوی

دانلود موزیک ویدیو فرانسه با زیرنویس فارسی

بعد از پخش هر آهنگ روی آن کلیک کنید و برای دانلود روی علامت دانلود کلیک کنید. اگر در گوشی نگاه می کنید آن را افقی نگه دارید. حتما وی پی ان رو خاموش کنید:

آهنگ 1

آهنگ آهنگ Le bon roi Dagobert

آهنگ 3

آهنگ 4

آهنگ 5

آهنگ 6

آهنگ 7

آهنگ 8

آهنگ 9

آهنگ آهنگ Lundi Matin

آهنگ میشل دلپش

آهنگ فرانسوی برف میبارد

آهنگ Dernier métro

آهنگ دا سیلوا

حتما بخوانید: ۵۰ ضرب المثل پرکاربرد در زبان فرانسه با ترجمه فارسی

معروف ترین خوانندگان به زبان فرانسه+ بهترین آهنگشان برای دانلود و تقویت زبان

موسیقی می‌تواند یکی از راه‌های جذاب برای تقویت زبان فرانسه باشد. اینجا بهترین خواننده و گروه های موسیقی فرانسوی معروف و آهنگ‌های آن‌ها که می‌تواند در یادگیری زبان فرانسه مفید باشد:

  1. Edith Piaf:
    • آهنگ معروف: “La Vie En Rose” (زندگی رنگ‌آمیز)
    • آهنگ معروف: “Non, Je Ne Regrette Rien” (خیر، پشیمان نمی‌شوم)
  2. Charles Aznavour:
    • آهنگ معروف: “La Bohème” (بوم)
    • آهنگ معروف: “Hier Encore” (دیروز هم)
  3. Stromae:
    • آهنگ معروف: “Papaoutai” (پاپا کجایی؟)
    • آهنگ معروف: “Formidable” (شگفت‌انگیز)
  4. Zaz:
    • آهنگ معروف: “Je Veux” (می‌خواهم)
    • آهنگ معروف: “On Ira” (ما خواهیم رفت)
  5. Coeur de Pirate:
    • آهنگ معروف: “Comme Des Enfants” (مثل کودکان)
    • آهنگ معروف: “Place de la République” (میدان جمهوری)
  6. Indila:
    • آهنگ معروف: “Dernière Danse” (آخرین رقص)
    • آهنگ معروف: “Tourner Dans Le Vide” (در گردش خالی)

همچنین، گوش دادن به رادیوها و پادکست‌های فرانسوی هم می‌تواند در تقویت مهارت شنیداری و تلفظ کمک کند. انتخاب موسیقی و پادکست‌هایی که به سطح زبانی شما مناسب باشند، می‌تواند مفید و سرگرم‌کننده باشد.

همچنین این وب سایت پر از آهنگ ها و مکالمات زبان فرانسه به همراه متن شان است (از وی پی ان استفاده کنید و وارد سایت شوید). هرگونه سوال یا نظری در زمینه یادگیری زبان فرانسه دارید در بخش نظرات با چرب زبان مطرح فرمایید.

دانلود منابع مفید زبان فرانسه

زبانمهر

حتما بخوانید!

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست