بهترین روش یادگیری سریع زبان فرانسه با ۱۷ ترفند

بهترین روش یادگیری سریع زبان فرانسه با ۱۷ ترفند (آپدیت 2024)

گاما

اینکه کسی به شما بگوید بهترین روش موجود برای یادگیری زبان فرانسه، فلان است و فلان، بیشتر شبیه به جوک سال است! هر فردی بسته به ویژگی های روحی، میزان پشتکار و استعداد، سن و سطح خود، روش های یادگیری متفاوتی را می طلبد.

به این موضوع دقت کنید که یادگیری زبان فرانسه که در درجه متوسط سختی زبان های خارجی قرار دارد برای یک ایرانی با روزانه ۴ ساعت تمرین حدود ۹ ماه زمان می برد (برای رسیدن به سطح متوسط). اگر هم به زبان انگلیسی مسلط هستید این زمان به ۷ ماه کاهش می یابد. اطلاعات کامل راجب مدت زمان یادگیری زبان فرانسه در اینجا!

قبل از هر چیز سخت ترین بخش های زبان فرانسه را بلد باشید

سخت‌ترین بخش‌های زبان فرانسه برای بسیاری از افراد ممکن است به دلایل مختلفی از جمله پیچیدگی گرامری، لغات غیرقابل پیش‌بینی، تلفظ یا حتی اصطلاحات و تفاوت‌های فرهنگی باشند. اما در کل، برخی از بخش‌هایی که ممکن است برای زبان‌آموزان چالش بیشتری داشته باشند عبارتند از:

 


french

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه چرب زبان، زبان فرانسه رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان فرانسه رو مثل بلبل حرف بزن!


 

  1. گرامر فرانسوی پیچیده: گرامر فرانسوی دارای قواعد و استثناءهای زیادی است که برخی از زبان‌آموزان را دچار مشکل می‌کند، به خصوص در مواردی مانند افعال نامنظم، صرف افعال و تغییرات صورت فعل‌ها در زمان‌های مختلف.
  2. تلفظ: برخی از صداها و حروف در فرانسوی ممکن است با تلفظ زبان‌های دیگر تفاوت داشته باشند، که این موضوع ممکن است زبان‌آموزان را کمی گیج کند!
  3. فهم مکالمات سریع: برای برخی از زبان‌آموزان، فهم مکالمات سریع و پی در پی فرد صحبت کننده فرانسوی ممکن است مشکل باشد، زیرا فرانسوی‌زبانان به سرعت و با استفاده از اصطلاحات و لغات روزمره صحبت می‌کنند و این وسط ممکن است بعضی حروف را اصلا تلفظ نکنند.
  4. نوشتاری و خوانداری: برای تعمیق دانش در زمینهٔ نوشتن و خواندن به فرانسوی، زبان‌آموزان باید با تمرینات مستمر و مطالعهٔ متون مختلف فرانسوی، بهبود پیدا کنند که ممکن است زمان‌بر و چالش برانگیز باشد.

به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود که زبان‌آموزان برای مواجهه با این چالش‌ها، تمرکز خود را بر روی تمرینات منظم گرامری، گوش دادن به مکالمات و مطالعهٔ متون مختلف و همچنین مشارکت فعال در محیط‌های زبان‌آموزی تازه و متنوع معطوف کنند.

به این نکته دقت کنید! هییییچ روش جادویی یا میانبری برای یادگیری زبان فرانسه وجود ندارد! خیالتان راحت! اما اگر ترفندهای زیر را به کار ببرید، زمان یادگیری شما تا 30 درصد کاهش پیدا میکند! حالا نکات و ترفندهای یادگیری سریع تر زبان فرانسه

۱- یک هدف تعیین کنید

برای داشتن شور و اشتیاق، باید یک دلیل قانع کننده برای یادگرفتن زبان داشته باشید. قبول شدن در یک امتحان، دلیل به اندازه ی کافی قانع کننده ای نیست. همچنین پیدا کردن یک کار هم دلیل کافی نیست. به یک دلیل بزرگ برای انجام اینکار نیاز دارید. اگر مشوق شما میتواند پول باشد، تصور کنید که زبان فرانسه چگونه میتواند شما را پولدار کند. خانه رویایی، ماشین رویایی و زندگی رویاییتان را تجسم کنید. اگر عشق محرک شماست، تصور کنید که چه انسان های فوق العاده ای را میتوانید در دیگر کشورها ملاقات کنید. به رابطه با خارجی های زیبا و جذاب فکر کنید! دلیل تان را بر روی یک کاغذ بزرگ بنویسید و در اتاق تان بچسبانید.

۲- حداقل روزانه ۴ ساعت تمرین

برای اینکه در عرض ۲-۳ ماه مسلط شوید، باید پشتکار زیاد داشته باشید؛ به عبارت دیگر شما باید ۸-۱۴ ساعت در روز زبان فرانسه تمرین کنید. بهتر است ۱ ساعت لغت بخوانید، ۱ ساعت مکالمات ساده کتاب ها را روبروی آینه با خود تمرین کنید. سپس ۲ ساعت فرانسه گوش کنید و ۲ ساعت متن های فرانسوی را بخوانید؛ و به همین ترتیب ادامه دهید. اگر بیشتر روی مکالمه تمرکز کرده اید، گوش کردن را بیشتر انجام دهید؛ اما نگران نباشید چون خواندن هم به توانایی صحبت کردنتان کمک میکند. برای بعضی ها ۲ ساعت خواندن و گوش کردن در روز کافی است؛ اما اگر میخواهید خیلی سریع به زبان مسلط شوید، بهتر است از روش ما استفاده کنید.

۳- زمان بندی درست مطالعه

  1. اولین بار که مطلب جدیدی از زبان را مطالعه میکنید (مثلا یک لغت)، اگر همان مطلب را در ۲۴ ساعت آینده هم یک بار مرور کنید، تا ۸۰٪ آنچه را که جدیداً یاد گرفته اید حفظ میکنید
  2. پس از یک هفته، می توانید تنها پس از پنج دقیقه مرور همان مطلب، بدون فراموشی همه آن را به خاطر بیاورید. این مطلب تا ۳۰ روز در ذهن شما می ماند.
  3. بعد از چهل روز اگر همان مطلب را مجددا مطالعه کنید، ماندگاری آن در ذهن تان تا ۶ ماه خواهد بود!
  4. پس یک بار همان شبی که مطلب را یاد می گیرید مرور کنید، هفته بعد هم یک بار و چهل روز بعد هم یک بار

۴- استفاده از موسیقی های مخصوص

تحقیقات جدید نشان داده است که هنگام مطالعه، سکوت کردن یا گوش دادن به موسیقی تمرکز را بالا می برد، بسیاری معتقدند بازی کردن و گوش دادن به نوع خاصی از موسیقی ” مانند این موسیقی ها ” می تواند به زبان آموزان برای بکار بردن بخشی اضافی از مغزشان به آنها کمک کند. برای این کار باید از موسیقی به عنوان صدای پس زمینه استفاده کنید یعنی ولوم را در حد ۱ یا ۲ نگه دارید و سپس زبان تمرین کنید.

۵- متون کتاب های فرانسه را بلند و شمرده بخوانید

بهترین کتاب های آموزش زبان فرانسه برای یادگیری سریع، آنهایی هستند که جملات کاربردی را از پایه آموزش می دهند. کافی ست که آنها را دانلود کنید و روی گوشی/سیستم خود بریزید و متون آنها را با صدای بلند و با سرعت آهسته بخوانید. بهترین کتاب ها در دو لینک زیر معرفی شده اند (از سطح مقدماتی شروع کنید):

۶- مکالمات پایه ای را روزانه تمرین کنید

نیازی نیست دنبال این عبارات بگردید. از انتهای همین پاراگراف آنها را دانلود کنید و در کامپیوتر و گوشی خود ذخیره کنید. اگر بدانید که چگونه باید سلام و خداحافظی کنید ، و همچنین برخی از سوالات اساسی را بپرسید، می توانید مکالمه ای کوتاه با هر کسی به زبان فرانسه داشته باشید.

۷- به کلاس آموزشی بروید (اگر نه، این فایل آموزشی را دانلود کنید)

دقت کنید که برای یادگیری اصول مکالمه می توانید به کلاس بروید که ما بهترین آموزشگاه های زبان فرانسه را در اینجا معرفی کرده ایم یا اگر وقت یا هزینه کلاس را ندارید خیلی راحت کلیپ های آموزش مکالمه زبان فرانسه که توسط تیم ما برای دانلود رایگان در اختیارتان قرار داده شده اند را دانلود کنید و به جای کلاس از آنها استفاده کنید. (اصول پیشرفت سریع در یادگیری مکالمه زبان فرانسه و بسیاری مکالمات ضروری زبان فرانسه در آنها توسط اساتید مجرب توضیح داده شده اند):

۸- این اپلیکیشن را نصب کنید

بهترین اپلیکیشن موجود در دنیا برای تقویت زبان فرانسه از همه نظر (بخصوص مکالمه و لغات)! خیلی راحت آن را روی گوشی اندروید یا آیفون خود نصب کنید و از سطح مبتدی شروع کنید. فقط کافی ست که روزانه به ۳-۴ مکالمه آن گوش کنید و بعد از اتمام هر مکالمه سعی کنید آن را تکرار کنید (اگر نتوانستید هم اشکالی ندارد، همان گوش کردن به مکالمات فوق العاده شما را راه می اندازد).

زبان فرانسه

۹- جملات این pdf را روزانه تمرین کنید

این پی دی اف بدون ترجمه شامل عبارات روزمره بوده وبسیار بسیار پر کاربرد است. اگر روزانه چندین ساعت هم روی این پی دی اف وقت بگذارید، اشتباه نکرده اید. این پی دی اف به زبان فرانسه می باشد و اگر معنای واژه ای را نمی دانید، از گوگل ترنسلیت استفاده کنید (به هیچ وجه از جزوه هایی که معنای فارسی را درکنار جملات یا کلمات قرار می دهند استفاده نکنید چون یادگیری شما را تا ۴۰ درصد به تاخیر می اندازند-معنای لغات و جملات را خودتان پیدا کنید)  تا هم مترادف های آن کلمه را بیاموزید و هم تلفظ، همچنین گوگل ترنسلیت آن کلمه را در قالب جمله به شما نشان می دهد که بسیار بسیار به یادگیری شما کمک خواهد کرد.

۱۰- فیلم ها و انیمیشن های فرانسوی را تماشا کنید

فیلم ها و انیمیشن های معرفی شده در انتهای همین پاراگراف را دانلود کنید و در مواقع بیکاری تان آنها را تماشا کنید. روش دقیق تماشای فیلم و انیمیشن برای تقویت زبان فرانسه هم در داخل مطالب خودشان توضیح داده شده است (هر چند فقط تماشای آنها به شکل معمول هم بسیار مفید است). در حالی که برنامه را تماشا می کنید، زیرنویس ها را به زبان فارسی روشن کنید. هر فیلم/انیمیشن را حداقل دو بار تماشا کنید. بار دوم با زیر نویس فرانسه و بار سوم بدون زیرنویس. همین!

۱۱- خواندن داستان/رمان به صورت شمرده

کتاب های داستان و رمان یکی از بهترین ابزار سرگرم کننده برای یادگیری مکالمه زبان فرانسه هستند. همیشه یک کتاب فرانسه با خود به همراه داشته باشید و بخوانید. این کتابها درس های قدرتمندی هستند و به شما کمک میکنند که سریعتر یاد بگیرید. باید رمان های فرانسوی آسان بخوانید، میتوانید از رمان های فرانسوی زیر شروع کنید. به طور کامل وقتتان را برای خواندن کتاب های درسی هدر ندهید:

۱۲- به فرانسه سفر کنید یا از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید

اگر شرایط لازم برای این کار را دارید ، سفر به کشور فرانسه می تواند یک تجربه عالی از غرق کردن خودتان در زبان جدید باشد. وقتی همه اطرافیان شما فرانسوی صحبت می کنند، می توانید به جای فکر کردن به زبان فارسی، شروع به تفکر با زبان فرانسه کنید.

  • اگر این امکان برای تان وجود ندارد خیلی راحت در اینستاگرام یا توییتر دوستان فرانسوی زبان را فالو کنید و با آنها چت کنید. دوست شوید و سپس در اسکایپ شروع به صحبت کنید (هیچ اشکالی ندارد اگر دست و پا شکسته و پر از غلط صحبت می کنید)

برج ایفل

۱۳- زبان را با زندگی روزمره تان ترکیب کنید

هنگامی که به یادگیری زبان فرانسه می پردازید، مهم است که این زبان را به بخشی از زندگی روزمره تان تبدیل کنید. شما می توانید به هر درس یا جلسه تمرینی را که در برنامه تحصیلی خود قرار داده اید، بپردازید، اما اگر همه ی کاری که برای یادگیری زبان انجام می دهید؛ همین باشد، پیشرفت تان به اندازه کافی نخواهد بود.

هنگام یادگیری هر زبان خارجی، تکرار و ثبات مهم است. سعی کنید اغلب به زبان فرانسه و استفاده از آن فکر کنید، حتی اگر فقط برای چند دقیقه یا چند ثانیه باشد.

  • لیست خرید خوار و بار خود را به فرانسه بنویسید.
  • یک دفتر خاطرات فرانسوی تهیه کنید و در آن در مورد آنچه که طی روز انجام می دهید؛ بنویسید.
  • پست های شبکه های اجتماعی تان را علاوه بر زبان مادری تان به زبان فرانسه نیز بنویسید.
  • هر پوستر یا بیلبوردی که در اطراف می بینید به فرانسه ترجمه کنید.

۱۴- به موزیک فرانسوی گوش دهید

در مواقع بیکاری یا به عنوان آهنگ پس زمینه، گوش دادن به موسیقی که متن ترانه های آن فرانسوی باشد؛ روش خوبی برای عادت کردن به نحوه تلفظ صداهای فرانسوی است و تکرار متن آهنگ ها به شما در یادگیری سریع مکالمات و کلمات کمک می کند. موسیقی های آهسته تر را انتخاب کنید تا بتوانید راحت تر کلمات را درک کنید.

در حال یادگیری زبان فرانسه

۱۵- لکچرها (سخنرانی ها)ی TED را گوش کنید

این گفتگوها فوق العاده هستند زیرا به شما کمک میکنند با مردم طبیعی و راحت صحبت کنید. آنها سخنرانی خود را آماده کرده اند اما آنرا کلمه به کلمه نمیخوانند. پس باید وقفه های معمول و حالت های طبیعی فرانسوی سخن گفتن را بیاموزید. روزانه حداقل یک لکچر ۲۰ دقیقه ای را گوش کنید. ابتدا یک بار با زیرنویس فارسی و بار بعد با زیرنویس فرانسوی. این موضوع خودبخود باعث می شود بعد از گذشت حدود یک ماه، از جملاتی که در این سخنرانی ها استفاده می شود شما نیز در مکالمه های خود استفاده کنید. ( بصورت کاملا ناخودآگاه).

۱۶- به رادیو گوش کنید و جملات ساده را تکرار کنید

رادیوی زیر را در مرورگر خود ذخیره کنید و هر روز حداقل ۲۰ دقیقه به آن فقط گوش کنید (اگر می خواهید بهتر یاد بگیرید، بعد از شنیدن هر جمله ی ساده، سعی کنید آن را خیلی سریع مثل طوطی تکرار کنید):

۱۷- نکات دیگر

  • سعی کنید عاشق زبان فرانسه شوید و گوشی، سیستم و حتی دیوارهای اتاق تان مملو از برنامه ها و تصاویر فرانسه باشد.
  • خود را در محیط فرانسوی غرق کنید (زبان گوشی فرانسوی، چت کردن با افراد فرانسوی زبان در فروم ها، صحبت از طریق اسکایپ، پیدا کردن دوست فرانسوی در فیسبوک، توییتر و …گوش دادن به رادیوهای زبان فرانسه)
  • لیست لغات فرانسوی که می بینید را یادداشت کنید تا یک لغت نامه مخصوص خود داشته باشید
  • خجالت را کنار بگذارید و شروع به صحبت به زبان فرانسوی کنید. اصلا نترسید. ریختن ترس با صحبت با صدای بلند جلو آینه و سپس یک دوست صمیمی و بعد از آن در جمع خانواده و دوستان خیلی راحت خواهد بود.

مطالب کاربردی عبارات فرانسوی

ترفندهای زبان فرانسه (کلی)

دانلود منابع مفید زبان فرانسه

هر سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات با ما و سایر زبان آموزان فرانسه به اشتراک بگذارید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • تشکر از اطلاعاتی که دادید من سه سال پاریس هستم و تجربه به من نشان داد براحتی خوداموز میشه فرانسه یادگرفت بدون کلاس. کافیه همین برنامه چرب زبان یا دولینگو و نرم افزارهای بدون اشتباه مشابه یکی ش داشته باشی بعد کتاب فرانسه در سی روز که تو همین سایت هم هست اما در کنارش باید یک دوست فرانسوی داشته باشی بعدم تو محیط باشی راحت تر یاد میگیری

    پاسخ
  • سلام ، قطعا دیدن سریال هم خیلی کمک می‌کنه ، ولی میشه شما سریال خوب فرانسوی زبان معرفی کنید ؟!

    پاسخ
  • ممنون از راهنماییتون.کلی به من کمک کرد برای یادگیری

    پاسخ
  • سلام ممنون ازراهنمایی شما
    من میخوام پسرم راکه سال ششم ابتدایی هست بزارم زبان فرانسه یادبگیره لطفا راهنمایی کنید کجا بزارمش کلاس که مفیدش باشه عمرش هدر نشه

    پاسخ
  • سلام ممنون از راهنمایی خوب شما .من به زبان فرانسه خیلی علاقه دارم اصلا حس میکنم یه چیزی کم دارم شما به من بگو چطوری شروع کنم من میخوام مدرک این رشته رو بگیرم

    پاسخ
    • معلم فرانسه
      دی 11, 1402 5:05 ق.ظ

      نمیدونم پیامم رو میبینی دوست عزیز یا نه
      شما خوبیش اینه که بالغ هستید و مثل بچه ها لازم نیست با بازی و سرگرمی شروع کنی
      برای شروع چند روزی برای یادگیری حروف الفبا وقت بذار همین سایت بخوبی اموزششون داده
      حروف رو که یاد گرفتی
      چند روز برای فقط روخوانی از کلمات
      ترجیحا گوگل ترنسلیت کنارت باشه تا تلفط های درست رو بشنوی
      بعد از یک هفته
      با اپ چرب زبان شروع کن
      بعد کتاب فرانسه در 30 روز تهیه کن و شروع به مطالعه و این ددوتا رو تموم کن-همه شونم تو همین سایت
      هرروز یک درس
      در کنارش داستان صوتی یا فیلم و سریال فرانسوی ببین
      سه ماه این کارا رو انجام بدی
      زمین تا آسمون فرق میکنه و میبینی که چقدر میفهمی
      بدون اینکه متوجه بشی قداعد و لغات رو یاد گرفتی و خیلی جلو افتادی

      پاسخ
  • عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست