فرانسه

بهترین روش یادگیری مکالمه و صحبت به زبان فرانسه

گاما

این که قصد دارید به یک کشور فرانسوی زبان سفر کنید یا فقط می خواهید با یک دوست فرانسوی زبان مکالمه کنید، تفاوتی در نحوه یادگیری زبان فرانسه ندارد. صحبت کردن به این زبان فقط به خاطر سپردن کلمات و واژگان بی شمار و قوانین دستور زبان نیست. شما در واقع لازم نیست کلمات زیادی را بدانید تا بتوانید با اطمینان به فرانسه صحبت کنید.

در عوض، بر بهبود تلفظ خود و گفتگوهای اساسی تمرکز کنید. سعی کنید مداوم صحبت کنید و از اشتباه کردن نترسید تا پیشرفت مداوم تان را مشاهده نمایید. در اینجا بهترین روشهای تقویت یا یادگیری مکالمه زبان فرانسه را توضیح می دهیم با کمک کوله باری از تجربه!

بخش ۱- تلفظ های تان را بهبود ببخشید.

۱- سعی کنید هنگامی که لغات فرانسوی را بیان می کنید؛ حرکات زبان تان را کنترل کنید. به دلیل عدم وجود مصوت مرکب در زبان فرانسه، زبان شما خیلی بیشتر از حرف زدن به انگلیسی حرکت می کند. حرکت بیش از حد زبان باعث می شود گفتار شما به شدت برجسته تر به نظر برسد.

 


french

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه چرب زبان، زبان فرانسه رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان فرانسه رو مثل بلبل حرف بزن!


 

  • سعی کنید در هنگام صحبت نوک زبان خود را در پشت دندانهای پایین جلویی قرار دهید. دهان خود را کمتر باز کنید، و بگذارید لب و فک شما کار تلفظ کلمات را انجام دهد.
  • صحبت کردن در مقابل آینه می تواند به شما در حرکت صحیح حرکت دهان و زبان کمک کند. همچنین می توانید حالت لب و دهان فرانسوی زبان های بومی را هنگام تلفظ هر حرف تماشا کنید و سعی کنید حرکات دهان و صورت شان را تقلید کنید.

۲- صداهایی را که در زبان فارسی وجود ندارند را بیشتر تمرین کنید. حروف eu ، u و r در زبان فرانسه صداهایی ایجاد می کنند که شبیه صداهای زبان فارسی نیست. عدم توانایی تلفظ صحیح این حروف می تواند کل تلفظ تان را خراب کند. بخصوص تلفظ هایی که بین خ و ق و ژ تلفظ میشن!!

  • برای درست بیان کردن صدای u ، صدای eee را ایجاد کنید، سپس لب های تان را جمع کنید تا یک صدای ooo مانند ایجاد شود. این کار را آنقدر تمرین کنید تا بتوانید بدون شروع صدای eee صدای u را بیان کنید.
  • در زبان فرانسوی r از پشت گلوی شما تلفظ می شود ، شبیه ch در کلمه ی اسکاتلندی “loch”.

۳- برنامه های تلویزیونی فرانسوی را تماشا کنید و مکالمات را تقلید کنید. می توانید نمایش های تلویزیونی فرانسوی را که به صورت آنلاین پخش می شوند، به طور رایگان تماشا کنید. سرویس پخش ویدیوی مورد علاقه شما همچنین ممکن است فیلم ها و نمایش های تلویزیونی به زبان فرانسوی را در دسترس تان قرار بدهد. این نمایش ها می توانند ایده بهتری در مورد چگونگی صحبت مردم فرانسه با یکدیگر به شما ارائه دهند.

  • برنامه های خبری ، نمایش مسابقات و مصاحبه های واقعی؛ این فرصت را به شما می دهند که افراد غیر بازیگر را در حال صحبت تماشا کنید. این می تواند به شما در یادگیری مکالمه غیر رسمی و عامیانه کمک کند.
  • این 100 مکالمات کاربردی روزمره فرانسه را دانلود کنید هیچ کجا گیرتون نمیاد!

۴- برای این که بتوانید به نرمی بین کلمات فرانسوی حرکت کند؛ از پیوستگی ها استفاده کنید. این پیوندها و پیوستگی ها بخشی از دلایلی است که فرانسوی صاف و ملودیک به نظر می رسد. هنگامی که در یک مکالمه فرانسوی کلمه ها را پشت سر هم بیان می کنیم؛ بیشتر کلمات فرانسوی به جای آن که بین کلمات به صورت خشن قطع بشود، با استفاده از رابط ها ترکیب می شوند. این بدان معناست که بعضی از حروف که معمولاً ساکن هستند برای هموار کردن گذر از کلمه به کلمه ای دیگر؛ تلفظ می شوند.

  • به عنوان مثال ، جمله ی vous êtes dans un grandion را بگیرید. اگر همه کلمات را به صورت جداگانه تلفظ کنید ، جمله ای را بیان می کنید که چیزی شبیه به “voo ett dahn un grahn ahveeohn” است. در حالی که هر کلمه به طور صحیح تلفظ می شود، ولی مطمئن باشید که این جمله مانند جمله های فرانسوی به نظر نمی رسد. اگر آن را با استفاده از پیوند دادن کلمات به یکدیگر بیان کنید، چیزی که شنیده می شود بیشتر مانند “voo zett dahn zun grahn ahveeohn” .
  • قوانین مربوط به پیوند لغات همیشه شهودی نیست. برای درک درست آن فقط تمرین لازم است. به طور کلی ، سعی کنید هموار و پیوسته حرف بزنید تا به راحتی از یک کلمه به کلمه دیگر بروید.

word image 30

خود را با عبارت هایی که تلفظ دشواری دارند؛ تست کنید. استفاده از این عبارت هایی که تلفظ پیچیده دارند؛ می تواند به بهبود تلفظ شما کمک کند تا بتوانید زبان و دهان خود را برای حرکت صحیح هنگام تلفظ کلمات فرانسوی آموزش دهید. به آرامی شروع کنید، سپس به تدریج سرعت بیان کلمات را افزایش دهید. برخی از این عبارت های دشوار زبانی که می توانید امتحان کنید عبارتند از:

  • Dans ta tente ta tante t’attend  در چادر شما عمه منتظرتان است
  • Pauvre petit pêcheur, prend patience pour pouvoir prendre plusieurs petits  ماهیگیر کوچک فقیر  صبر کنید تا چند ماهی کوچک صید کنید
  • Ces cerises sont si sûres qu’on ne sait pas si ‘cen sont. این گیلاس ها خیلی ترش هستند ما مطمئن نیستیم که آنها گیلاس باشند

بخش ۲- مکالمات واقعی داشته باشید.

۱- با فرانسوی زبان های بومی صحبت کنید. حرف زدن با فرانسوی زبان های بومی بهترین راه برای شروع کار روی لهجه تان است؛ به این ترتیب می توانید طبیعی تر و با اطمینان تر صحبت کنید. اگر در اطراف تان فرانسوی زبان های بومی را نمی شناسید، می توانید برای خودتان شریک مکالمه ای بصورت آنلاین پیدا کنید. اگر یک فرانسوی زبان بومی علاقه مند باشد که زبان مادری شما را بیاموزد؛ می توانید هر دو با هم اطلاعات زبان مادری تان را به اشتراک گذاشته و از این مبادله بهره مند شوید.

  • حالات صورت و حرکات دهان خود فرانسوی ها را هنگامی که با شما مکالمه می کنند؛ تماشا کنید. سعی کنید حالت ها و حرکات صورت وی را تقلید کنید تا تلفظ خود را بهبود بخشید.
  • از شریک مکالمه فرانسوی تان بخواهید که اگر اشتباهی مرتکب شدید؛ جلوی شما را بگیرد و خطایی را که در تلفظ یا انتخاب کلمه انجام داده اید را تصحیح کند. این امر به پیشرفت شما کمک زیادی می کند.

۲- از عبارت های متداول برای شروع مکالمه استفاده کنید. در حالی که همیشه می توانید هنگام برخورد با یک فرد فرانسوی و به او بگویید bonjour یا salut ، اما بدانید که این روش برای شروع گفتگو خیلی متداول نیست. فکر کنید که اگر یک غریبه به سمت شما بیاید و به سادگی بگوید “سلام”، چطور می توان گفتگو را ادامه داد. روی گفتگوهای کوتاه خود به زبان فرانسوی و روش های ساده دیگر برای شروع یک مکالمه واقعی کار کنید.

  • بهترین عبارت های متداول را اینجا با ترجمه اورده ایم
  • برخی از عبارت های مشترک برای شروع یک مکالمه کوچک در ادامه آورده شده است:
  • C’est joli ici. C’est la première fois que je viens ici, et vous?  اینجا چقدر زیبا است. این اولین بار است که من به اینجا می آیم، شما چطور؟
  • Ahhh, comme il fait beau. Enfin du soleil! C’est bien agreeable,vous ne trouvez pas?  آه بیرون خیلی خوب به نظر می رسد. آفتاب، بالاخره می تابد. خیلی خوشحال کننده است، موافقید؟
  • ‘Bonjour, on se connaît de vue je crois. Je viens souvent ici, il me semble que je t’ai déjà apercu?  سلام ، فکر می کنم که قبلاً شما را دیده ام. من اغلب به اینجا می آیم و فکر می کنم که شما را در اطراف دیده ام

word image 31

۳- سؤالات ساده را به روش های طبیعی تر بپرسید. شاید یاد گرفته باشید که هنگام پرسیدن سؤال از عبارات ce que یا ce qu’il استفاده می شود. فرانسوی زبان های بومی معمولاً این کلمات را با هم می آمیزند – c به طور جداگانه تلفظ نمی شود. با تلفیق این عبارات به طور خودکار صدای گفتار شما طبیعی تر خواهد شد.

  • به عنوان مثال ، به جای qu’est-ce que c’est ، می گویید qu’est “skeu” c’est .
  • وقتی می گویید il یا elle ، صدای l را نیز رها کنید. به عنوان مثال ، به جای گفتن qu’est-ce q’il fait ، می گویید qu’est “skee” fait .

گرامر زبان فرانسه را یاد نگیرید! به جای آن از این تکنیک استفاده کنید

۴- عبارت هایی را اضافه کنید که باعث می شود مکالمات به صورت روان ادامه پیدا کند. وقتی با کسی به زبان انگلیسی صحبت می کنید، احتمالاً به آنها با عبارات اساسی مانند “is that so” یا عبارت “you don`t say” پاسخ می دهید. این عبارات نشان می دهد که شما در حال گوش دادن هستید و شخص دیگر را در حال صحبت نگه می دارید. برخی از عبارات مشابه برای استفاده در هنگام صحبت کردن به زبان فرانسه عبارتند از:

  • Ça va de soi.   ناگفته پیداست
  • Ç’est ça?  درست است؟
  • Ah bon?  اوه واقعاً؟
  • Mais oui  یا قطعاً  ben oui  خوب؛ آره
  • Mais non  یا قطعاً نه  ben non خوب؛ نه

۵- آنچه را که فرانسوی ها برای شما می گویند تکرار کنید. وقتی آنچه را که اخیراً یک فرانسوی بومی زبان گفته است تکرار کنید، به آنها نشان می دهید که شما گوش می دادید و آنچه را که گفته اند؛ می فهمید. همچنین این امکان را به شما می دهد که بدون اینکه نیازی به کلماتی که در حافظه تان دارید؛ داشته باشید، فرانسوی را تمرین کنید. شما همچنین از این طریق با زبان آشنا شده و دستور زبان و استفاده از کلمات را یاد می گیرید.

  • به عنوان مثال ، فرض کنید پارتنر مکالماتی تان گفته است: “?Je viens de Paris,et toi ” (“من اهل پاریس هستم، شما چطور؟”) برای پاسخ دادن به این سؤال چند گزینه دارید. اگر اهل ایالات متحده باشید ، به سادگی می توانید بگویید “Je viens des Etats-Unis”. اما اگر می خواهید از تکنیک تکرار استفاده کنید، می توانید بگویید “Oh! Tu viens de Paris? C’est bon. Je viens des Etats-Unis.” (“اوه شما اهل پاریس هستید؟ خوب است. من اهل ایالات متحده هستم.”)
  • توصیه میکنیم عبارت ها واصطلاحات این فیلم و سریالها را از انها تقلید کنید.

۶- هنگامی که در ذهن تان به جستجوی کلمه مناسبی هستید؛ می توانید از واژه های خاص فرانسوی استفاده کنید. هنگامی که به زبان انگلیسی صحبت می کنید ، احتمالاً در هنگام صحبت، واژه های مانند “so” و “uh” یا “um” را نیز به کار می برید تا کلمه مناسب را پیدا کرده و جایگزین کنید. فرانسوی ها هم فرقی ندارند. استفاده از این واژه های فرانسوی باعث می شود که صحبت کردن تان عادی تر جلوه کند و به شما کمک می کند تا لغات ذهن خود را به زبان فرانسوی ادامه دهید. برخی از این واژه ها برای استفاده عبارتند از:

  • Alors . این کلمه معادل گفتن “so” در انگلیسی است، و وقتی صحبت می کنید می توانید به صورت مثبت یا منفی از این واژه استفاده کنید.
  • Quoi. در حالی که به معنای واقعی کلمه به معنای “what – چه” است ، فرانسوی زبان ها از این لغت به همان روشی که ممکن است شما به زبان انگلیسی بگویید “you know” یا “you see” استفاده می کنند. Tu voise همچنین مانند عبارت “you know” کار می کند.
  • Euh این صدا شبیه به گفتن “uh” یا “um” در انگلیسی است.
  • Bon این شبیه به گفتن “ok” است و می تواند به صورت مثبت یا منفی استفاده شود. Eh bien به طور مشابه استفاده می شود، دقیقاً همانطور که می خواهید در انگلیسی می خواهید بگویید “well”.

بخش ۳- خودتان را با اعتماد به نفس بیان کنید.

۱- از روی کتاب ها یا وب سایت های فرانسوی، متن ها را با صدای بلند بخوانید. خواندن با صدای بلند به شما امکان می دهد که زبان فرانسه ی خود را تمرین کنید بدون اینکه در مورد کلماتی که بلد هستید یا پیروی از قوانین دستور زبان نگران باشید. کتاب ها و مقالات آنلاین همچنین درک بهتری از چگونگی ارتباط واقعی مردم فرانسه در زندگی روزمره به شما می دهند.

  • شما می توانید کتابهای الکترونیکی فرانسوی را بصورت آنلاین پیدا کنید. با این حال مراقب خواندن کتاب های قدیمی کلاسیک باشید، زیرا آنها در مورد چگونگی صحبت کردن فرانسوی مدرن به شما اطلاعاتی نمی دهند. وب سایت ها و وبلاگ های خبری فرانسوی و فرهنگ پاپ مکان مناسبی برای شروع مطالعه ی زبان فرانسه است.

word image 32

۲- از اشتباه کردن نهراسید. وقتی برای اولین بار شروع به صحبت به زبان فرانسه می کنید، قطعاً اشتباهاتی خواهید داشت. اشتباهات یک بخش عادی برای یادگیری هر چیز جدید است. بپذیرید که اشتباه می کنید و ممکن است بومی زبان ها؛ متوجه منظورتان نشوند. به جای عذرخواهی بابت لهجه خود، هر کاری را می توانید انجام دهید تا گفتارتان برای بومی زبان ها قابل درک باشد.

  • به یاد داشته باشید که همه لهجه دارند. به این فکر کنید که وقتی کسی زبان مادری تان را به صورت روان ولی با لهجه خارجی صحبت می کند؛ چقدر برای تان جذاب است. به همین ترتیب فرانسوی حرف زدن شما نیز برای خود فرانسوی ها جذاب به نظر می آید.
  • درست همانطور که چندین لهجه انگلیسی وجود دارد و زبان مادری شما هم احتمالاً چند لهجه مختلف دارد؛ چندین لهجه فرانسوی نیز وجود دارد. یادگیری لهجه ای که به لهجه بومی شما نزدیکتر باشد ، ممکن است ساده تر از یادگیری زبان فرانسه پاریسی باشد که به طور معمول در کتاب های درسی تدریس می شود. به عنوان مثال، اگر دارای لهجه آمریکای جنوبی هستید ، ممکن است لهجه پروانسال آهسته تر را تلفظ کنید. پیدا کردن لهجه ای که در آن احساس راحتی می کنید باعث افزایش اعتماد به نفس هنگام یادگیری زبان می شود.

۱۲ کارتون فوق العاده برای تقویت زبان فرانسه (مبتدی-متوسط)

۴- همراه با موسیقی فرانسوی؛ آواز بخوانید. تکرار و ریتم موسیقی باعث می شود یادآوری آسان تر شده و به شما امکان می دهد واژگان بیشتری را یاد بگیرید. همچنین می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه بیان خود فرانسوی ها کسب کنید.

  • اگر می توانید فرانسوی بخوانید ، متن ترانه را پیدا کنید و سعی کنید همراه با خواننده؛ متن را بخوانید. این باعث می شود مهارت خواندن شما پیشرفت کند؛ می توانید نحوه ی پیوست کلمات به یکدیگر و همچنین بیان حرف های ساکن را بیاموزید.
  • اگر متن شعر را نمی دانید یا نمی توانید کلمات را بفهمید؛ نگران نشوید – فقط سعی کنید صداهایی را که خواننده ایجاد می کند تقلید کنید. با گذشت زمان ، کلمات بیشتر خود را برای شما نشان می دهند. در ضمن، شما در حال تمرین صداهای فرانسوی نیز هستید.
  • بهترین موسیقی ها را از اینجا رایگان دانلود کنید

۴- از تلاش برای ترجمه ی فرانسه به زبان مادری تان دست بردارید. زبان فرانسوی، مانند هر زبان دیگری؛ کلمات و اصطلاحات خاص خود را دارد – بسیاری از آنها را نمی توان دقیقاً به انگلیسی یا زبان های دیگر ترجمه کرد. برای آن که بتوانید زبان فرانسه را طبیعی تر و با اعتماد به نفس بیشتری صحبت کنید، خود را آموزش دهید تا ابتدا در ذهن تان به زبان فرانسه فکر کنید.

  • تلاش برای ترجمه فرانسوی به زبان مادری شما؛ نه تنها روند تفکر شما را کند می کند، بلکه انجام گفتگو را دشوارتر نموده و واژگان و درک شما را نیز محدود می نماید.

مطالب کاربردی عبارات فرانسوی

ترفندهای زبان فرانسه (کلی)

دانلود منابع مفید زبان فرانسه

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست