آموزش-زبان-گرجی

PDF جزوه/کتاب رایگان آموزش زبان گرجی

گاما

کتابی که در این بخش به شما معرفی می کنیم از جمله بهترین و جامع ترین کتابهای آموزش زبان گرجی می باشد که علاقمندان می توانید نسبت به دانلود رایگان آن اقدام نمایید و در مدت کمی زبان شیرین و جذاب گرجی را یاد بگیرید. ضمن اینکه مشاهده ویدئویی که در ابتدای مطلب است شما را با نحوه تلفظ و خواندن حروف زبان گرجی آشنا می نماید. 

چرا گرجستان و گرجی آخه؟

تنوع آب و هوایی بی نظیر کشور گرجستان باعث شده تا همه ساله مردم کشورهای مختلف از جمله ایران، عازم این کشور شوند. یکی از کم هزینه ترین سفرهایی که هر ایرانی می تواند داشته باشد سفر به گرجستان است. چرا که نرخ تورهای این کشور در مقایسه با برخی از سفرهای داخلی بسیار ارزان‌تر در می‌آید.

به همین دلیل مسافران ترجیح می دهند که یک سفر خارجی داشته باشند تا سفر داخلی. دلیل دیگر لغو ویزای این کشور است که هزینه‌ها را کاهش داده است. از سویی منطقه قفقاز زمانی متعلق به ایران بوده و همین موضوع موجب می شود که در بسیاری از موارد فرهنگ ها بین دو کشور همچنان مشترک باشد. پس اگر شما برای اولین بار در مسیر تفلیس- باتومی کوه های قفقاز را می بینید، واقعاً مبهوت خواهید شد.

حتماً بخوانید: آموزش کامل زبان گرجی در سفر (لغات،جملات و اصطلاحات کاربردی)

لینک دانلود کتاب

pdf   لینک دریافت فایل PDF آموزش زبان گرجی( آموزش به زبان فارسی)

این کتاب با فرمت پی دی اف به زبان فارسی و بسیار روان و ساده توسط استاد سعید مولیانی نگاشته شده است و حجم کمی دارد.

خط گرجی دارای سه نوع الفباست. خط گرجی در گذر زمان تکامل پیدا کرده است و طی سه مرحله با نام های «آسُمْتاوْرولی»، «نوسْخوری» و «مْخِدْرولی» دچار تغییر و تحول شده است. نوع آخر یعنی الفبای «مْخِدْرولی» الفبایی است که مردم گرجستان امروزه از آن استفاد می کنند. این الفبا دارای ۳۳ حرف است و در این خط هیچ حرف بزرگی وجود ندارد. معمولا سه، چهار یا حتی هشت صامت در یک کلمه جای می گیرند، اما امکان تکرار پشت سرهم یک صامت در یک کلمه وجود ندارد.

یادگیری زبان گرجی به هیچ وجه سخت نیست و علت این تفکر که زبان گرجی زبانی پیچیده است و یادگیری آن بسیار دشوار است شاید منحصربفرد بودن این زبان و متمایز بودن آن از دیگر زبان ها باشد. یادگیری این زبان آسان است و تنها قسمت سخت آن سیستم افعال آن است. اما مهمتر از همه این که زبان گرجی کلمات زیادی را از زبان های کشورهای همسایه و سرمایه گذاران خود به وام گرفته است. زبان های ترکی، فارسی و عربی بزرگترین منبع این قبیل کلمات بیگانه هستند.

همچنین از دست ندهید: دانلود ۱۴ فیلم کاربردی آموزش زبان گرجی به همراه تلفظ (و اپلیکیشن موبایل)

7 نکته جالب کاربردی درباره زبان گرجی

  1. الفبا و حروف: الفبای گرجی، الفبایی است که از حروف ა (a) تا ჰ (h) و 33 حرف دیگر تشکیل شده است. این زبان از حروف خطی (Mkhedruli) برای نگارش استفاده می‌کند.
  2. لهجه‌ها: در گرجستان، مردم در مناطق مختلف از لهجه‌ها و گویش‌های متفاوتی برخوردارند. لهجه‌ها در شمال و جنوب کشور ممکن است متفاوت باشند.
  3. جمله‌سازی: زبان گرجی جمله‌سازی معمولاً از الگوهای SOV (Subject-Object-Verb) یا SVO (Subject-Verb-Object) استفاده می‌کند. این به معنای قرار گرفتن فاعل، مفعول و فعل به ترتیب معین است.
  4. واژگان مذکر و مونث: بر خلاف بسیاری زبانها گرجی مذکر و مونث ندارد! حتی حرف تعریف (Articles) هم ندارد! و این کار را برای یادگیری بسیار راحت می کند.
  5. گرامر: گرجی یک زبان با گرامر پیچیده است. تعداد زیادی از افعال و صفات مختلف، تغییرات گرامری بر اساس جنسیت و تعداد، وجود حالات مختلف و …، گرامر آن را تشکیل می‌دهد.
  6. تلفظ: تلفظ در گرجی ممکن است برای برخی افراد که به این زبان عادت ندارند، چالش‌برانگیز باشد. لحن گرجی به خصوص می‌تواند بر اساس لهجه و ناحیه متفاوت باشد.
  7. منابع یادگیری: برخی منابع آموزشی و دوره‌های یادگیری زبان گرجی وجود دارند که می‌توانند به علاقه‌مندان به یادگیری این زبان کمک کنند. همچنین، محیط‌های تعلیمی و تقویت زبان گرجی نیز در کشورهایی با جمعیت گرجی زبان، مانند گرجستان، در دسترس هستند.

در صورت داشتن هر گونه سؤال مرتبط می توانید آنها را در بخش نظرات مطرح نمایید تا به آنها پاسخ دهیم.

بسیار کاربردی

زبانمهر

حتما بخوانید!

4 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست