سفر به مسکو

راهنمای سفر به مسکو (جاذبه های دیدنی، جشن ها و غذاها)

گاما

شهر مسکو، بزرگترین شهر قاره اروپا با مساحت ۲۵۱۱ کیلومتر مربع می باشد، شهر مسکو در کنار رودخانه مسکو و در ناحیه مرکزی فدرالی در روسیه اروپایی قرار دارد. همچنین مسکو یکی از مهمترین مراکز سیاسی، اقتصادی، مذهبی، تاریخی، مالی، آموزشی و ترابری فدراسیون روسیه و اروپا به‌شمار می‌آید.

حدود ۸ قرن شهر مسکو، تحت هجوم مغولان، ناپلئون و هیلتر قرار داشت. این شهر تاریخی دارای کلیساها و معماری هایی از قرون وسطی می باشد. برخی از گران قیمت ترین هتل های دنیا هم در این کشور هستند. مسکو، دارای آب و هوای قاره‌ای مرطوب با زمستان‌هایی طولانی و سرد و تابستان‌هایی کوتاه و گرم می‌باشد. زمستان های شهر مسکو همیشه با برف همراه بوده و دمای هوا تا منفی ۴۲ درجه نیز میرسد. در این مقاله جاذبه های گردشگری مسکو را به شما معرفی خواهیم کرد و هر آنچه که برای سفر به مسکو لازم است بدانید را خواهیم گفت.

ویژگی های مسکو

بهترین زمان سفر به مسکو

بهترین زمان سفر به مسکو، با توجه به آب و هوا، اواخر بهار یعنی اوایل ماه ژوئن است. این مدت، بهترین آب و هوا را برای بازدید طولانی از جاذبه‌های گردشگری دارد. از اوایل ماه مه تا اواسط ماه جولای، وقتی هوا هنوز خیلی گرم نشده است، می‌توانید برای سفری عالی به مسکو برنامه‌ریزی کنید. یکی دیگر از زمان‌های فوق‌العاده برای سفر به مسکو، روزهای منتهی به سال نو است که میتواند شاهد جشن ها و فستیوال های مربوط به سال نو باشید.

جاذبه های گردشگری مسکو

۱- میدان سرخ (Red Square)

میدان سرخ (Red Square)

میدان سرخ به عنوان میدان اصلی و مرکزی مسکو شناخته شده است چرا که تمامی خیابان های اصلی مسکو که به بزرگراههای اصلی روسیه می رسند به این میدان متصل هستند. میدان سرخ وقایع مهمی را در تاریخ روسیه در خود جای داده است و علاوه بر اینکه در مرکز مسکو قرار دارد قلب کشور روسیه نیز بشمار می رود. کلمه روسی «کرسنیا» (красная) به معنی زیبا است که کلمه‌ی «قرمز» نیز از این واژه مشتق شده است و شاید بتوان این میدان را «میدان زیبا» هم نامید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

۲- کاخ های کرملین (Moscow Kremlin)

کاخ های کرملین (Moscow Kremlin)

کرملین نیز همانند میدان سرخ در قلب مسکو قرار دارد ، کرملین شامل پنج کاخ و چهار کلیسای جامع می شود که دور تا دور آنها توسط دیوار و برج های کرملین محاصره شده است. بزرگترین کاخ این مجموعه کاخ بزرگ کرملین است که دارای ۷۰۰ اتاق می باشد و مربوط به قرن ۱۹ میلادی است.کرملین را واقعاً می‎توان از نظر سمبولیک و تاریخ قلب تپنده‌ی مسکو نامید. این مجموعه بنای ۵۰۰ ساله‌ی ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، یکی از مکان‌هایی است که بیشترین تعداد بازدید گردشگران در این کشور را دارد .

۳- کلیسای جامع سنت باسیل (Cathedral of St.Basil)

کلیسای جامع سنت باسیل (Cathedral of St.Basil)

این کلیسای جامع در قرن ۱۶ به منظور بزرگداشت پیروزی روسیه در برابر لهستانی ها ساخته شده است. سنت باسیل شاهکار هنر ارتودوکس بحساب می آید و سمبل شهر مسکو شناخته شده است. نکته‌ی جالب‌توجه کلیسای باسیل (واسیلی) این است که رنگ آمیزی منحصر به فرد آن از قرن ۱۷ به آن اضافه شد؛ قبل از آن رنگ اصلی کلیسای جامع سفید بوده است که با سنگ‌های سفید کرملین تطابق داشته باشد.

۴- متروی مسکو (Moscow Metro)

متروی مسکو (Moscow Metro)

در طراحی ایستگاه‌های مترو از نقش‌های برجسته، حاشیه‌های زینتی ، سنگ‌های مرمر، مجسمه‌های برنز ، شیشه‌های رنگی و موزاییک‌های بی‌شماری استفاده شده است که تمی از مد روم شرقی را در خود جای داده است. در سال ۲۰۱۶ این مترو به ۲۰۰ ایستگاه مجهز و خط ریلی آن به طول ۳۳۳ کیلومتر رسید و لقب پنجمین خط متروی بلند جهان را از آن خود کرد، جالب است بدانید ۷ ایستگاه این مترو در طول جنگ جهانی ساخته شد!

۵- گالری ترتیاکوف (Tretyakov Gallery)

گالری ترتیاکوف (Tretyakov Gallery)

موزه ترتیاکوف در مسکو موزه تاریخ هنر روسیه می باشد که توسط پاول میخایلوویچ ترتیاکوف که یک بازرگان روس بوده است این کلکسیون طی سالهای متوالی جمع آوری شده است.این گالری در خانه ای که خانواده ترتیاکوف در سال ۱۸۵۱ خریداری کرده بودند قرار دارد.

۶- میدان مانژ (Manege Square)

میدان مانژ (Manege Square)

میدان مانژ یک پیاده‌راه با فضایی گسترده در منطقه تیورسکوی (Tverskoy) در قلب مسکو است و میدان سرخ را به شریان‌های اصلی ترافیکی خیابان تیورسکایا متصل می‌کند. این میدان با مساحتی معادل ۶۵۰۰ متر مربع در بعضی روز‌های تعطیل، میزبان نمایشگاه‌ها بین‌المللی و کنسرت‌های گوناگون است. موزه تاریخی مسکو و باغ اسکندر ( الکساندر گاردن ) در جنوب ، مسکو مانژ در غرب آن و دانشگاه مسکو در شمال آن قرار دارد.

۷- کیلومتر صفر مسکو (Zero Kilometer Moscow)

کیلومتر صفر مسکو (Zero Kilometer Moscow)

پلاک دایره ای شکل برنزی که کیلومتر صفر روسیه را نشان می دهد در مسکو و روبه روی کلیسای ایبریان با فاصله کمی از میدان سرخ قرار دارد. بسیاری از بازدید کنندگان و مردم محلی به کیلومتر صفر آمده و آرزو می کنند ، بدین صورت که روی این دایره برنزی می ایستند و پس از آرزو کردن سکه ای را از کنار شانه خود پرتاب می کنند آنها بر این باورند اگر سکه به روی این دایره برنزی بیفتد آرزویشان بر آورده می شود.

۸- آسمان نمای (Moscow Planetarium)

آسمان نمای (Moscow Planetarium)

افلاک نما یا آسمان نمای مسکو یکی از قدیمی ترین و بزرگترین آسمان نما ها در جهان است که در سال های ۱۹۲۷ – ۱۹۲۹ ساخته شده است. در گنبد این آسمان نما می توانید به راحتی و سادگی دنیایی از ستارگان را در سر جای خود و در سیاره ی راه شیری ببینید. آسمان نمای مسکو شامل ۹ بخش مختلف است.

۹- پارک و موزه Tsaritsyno

پارک و موزه Tsaritsyno

این مجموعه قبلا اقامتگاه تابستانی کاترین دوم مشهور به کاترین کبیر بود که در سال ۱۷۷۵ دستور ساخت آن را صادر کرد. البته کل این مجموعه در دهه ۱۹۸۰ میلادی بازسازی شده است و همین بازسازی باعث شده که حتی از شرایط اولیه خودش هم باشکوه‌تر و جذاب‌تر شود.بناهای بسیار مجلل و مزین، باغ‌های دیدنی، مراتع و جنگل‌های اطراف آن باعث شده که این مجموعه بهترین جا برای لذت بردن از فضای سبز در مسکو باشد.

بهترین رستوران های خیابانی مسکو

۱- رستوران خاچ خاچ خاچاپوری (Khach Khach Khachapuri Lovkach)

خاچاپوری یکی از غذاهای سنتی روس هاست. این رستوران خیابانی در مسکو آن قدر غذاهای مختلفی از خاچاپوری در منوی غذایی خود دارد که اسم رستوران خود را خاچاپوری گذاشته است. یکی از بهترین ها برای خوردن غذای روسی آن هم خاچاپوری بدون شک این رستوران است.

۲- کافه رستوران میسادا (Misada)

این کافه رستوران کوچک و خیابانی، یکی از بهترین ها برای یک خوردن غذای روسی واقعی است. در این رستوران خیابانی کوچک اما کامل علاوه بر غذاهای روسی؛ غذاهای لبنانی، غذاهای مخصوص مردم خاورمیانه، منوی مخصوص افراد با رژیم های سلامتی و گیاهخواری و انواع اسنک ها را ارائه می دهد.

۳- کافه رستوران فستیوال نوی (Festivalnoye)

این رستوران روسی که در یک مرکز خرید بسیار معروف در مسکو قرار گرفته است. در این رستوران انواع غذاهایی همچون خاویار قرمز مخصوص روسی، بیکن، ماهی قزل آلا، انواع و اقسام پنکیک های روسی و غذاهای دیگر را سرو می نماید. البته در این رستوران غذاهای چینی نیز سرو می گردد.

به عنوان یک توریست در اروپا این ۱۵ کار را هرگز انجام ندهید!

۴- رستوران خیابانی کاواس (Kavas)

این رستوران بسیار کوچک که یکی از بهترین رستوران های خیابانی مسکو است، در بین طعم ها و مزه های مختلفش به شکل ماهرانه ای حس مسکو را در غالب طعم های مختلف به مشتریانش می دهد. سیب زمینی پخته و یا کبابی، شاورما، چبورک و خیلی از غذاهای دیگه ی روسی را باید در این رستوران بچشید.

۵- دونر و گریل خیابانی (Meat Street doner & grill)

این رستوران خیابانی روسی هم قیمت های خیلی خوبی دارد و هم کیفیت غذایش بسیار بالاست. برای ارائه ی خدمات غذایی در وعده های ناهار و شام آماده است و پایه ی غذایی آن بر روی محصولات کبابی و گوشتی است. غذاهایی که در این رستوران به عنوان بهترین رستوران های خیابانی مسکو شناخته می شود؛ غذاهای فست فود، غذاهای آمریکایی، ترکی و مدیترانه است.

معروف ترین فستیوال های مسکو

۱- جشن سال نو

جشن سال نو

سال نو یکی از مهم ترین تعطیلات در تقویم رویدادهای روسیه (۳۱ دسامبر تا ۱ ژانویه) به شمار می آید. در شب سال نو در مسکو جشن ها با برنامه آتش بازی بزرگ و معروفی در میدان سرخ به اوج خود می رسد پس از نیمه شب برخی از مردم در میدان ها و پارک ها جمع شده و جشن و پایکوبی را تا صبح ادامه می دهند. در این جشن آنقدر شور و هیجان وجود دارد که دمای زیر صفر را به راحتی می توانید نادیده بگیرید.

۲- کریسمس اُرتودوکس ها

کریسمس اُرتودوکس ها

روز کریسمس در تقویم اُرتودوکس های روسیه روز هفتم ژانویه است. بین سال نو تا کریسمس، اماکن عمومی و خیابان های مسکو حال و هوای کریسمس به خود می گیرند و با ظرافت خاصی با تزئینات پر زرق و برق و درخت های پرنور کریسمس آراسته می شود. هم در شب سال نو و هم در شب کریسمس شما شانس این را دارید که در مراسمی که در کلیساهای زیبای روسیه برگزار می شوند، شرکت کنید.

مردم روسیه: شناخت روحیات، فرهنگ، آداب و قوانین

۳- فستیوال های زمستانی روسیه

فستیوال های زمستانی روسیه

تمامی شهرهای روسیه فستیوال زمستانی دارند و به سبک خود، آن را جشن می گیرند. اما در میان این شهرها مسکو بهترین و بزرگترین فستیوال زمستانی را دارد. در مسکو فستیوال زمستانی یک رویداد سالانه است، شهر غرق در نور و روشنایی و میادین تبدیل به پیست اسکی می شود و فعالیت ها جالب و سرگرم کننده در جای جای شهر به راه انداخته می شود. مسیرتان را با سوار شدن بر سورتمه های سه اسبی به سمت پارک ایزمایلوا هدایت کنید. در پارک گورکی نمایشگاهی از مجسمه های یخی زیبا و فوق العاده را ببینید، و در میدان انقلاب در میان فروشگاه های صنایع دستی گردش کنید، پنکیک و نان شیرینی داغ با عسل بخورید، به موسیقی سنتی روسیه گوش دهید و از فشن شوی زمستانی لذت ببرید.

۴- فستیوال ماسک طلایی

فستیوال ماسک طلایی

اگر علاقمند به هنر هستید و در ماه مارچ و یا آوریل قصد سفر به مسکو دارید، خیلی خوش شانس هستید. فستیوال ماسک طلایی، فستیوالی دو ماهه است که هنرمندان مهم ترین و نوآورانه ترین اجراها از سراسر روسیه را ارائه می دهد. این برنامه ها در سالن های مشهور و بنام روسیه برگزار می گردد و تمامی رشته های مرتبط به حوزه هنرهای نمایشی از قبیل تئاتر، اپرا، باله، رقص مدرن، نمایش های موزیکال و خیمه شب بازی روسی برای مشتاقان اجرا می شود. یادتان باشد که مراسم اهدای جایزه فستیوال در اواخر ماه آوریل برگزار می شود.

۵- فستیوال جاز اوسادبا

فستیوال جاز اوسادبا

فستیوال جاز اوسادبا یک فستیوال موسیقی جاز در شهر مسکو است. که به مدت یکی دو روز در تیر و مرداد برگزار می‌شود. بزرگ‌ترین فستیوال فضای باز موسیقی در روسیه است. گروه‌هایی با سبک‌های مختلف موسیقی مثل جاز ،بلوز و جاز -راک و دیگر سبک‌های موسیقی در این رویداد شگفت‌انگیز موسیقی اجرا می‌کنند.

مؤثرترین روش تقویت مکالمه زبان روسی در کمترین زمان (اما اصولی)

معروف ترین غذاهای مسکو

۱- برش (Borsch)

برش (Borsch)

این سوپ قرمز چغندر و هویج بهترین غذا برای گرم شدن در زمستان است. این غذا طبق سلیقه با گوشت، سیب زمینی، سبزیجات، ماست یا خامه، کرفس و ادویه ترکیب می‌شود. این سوپ با نان گندم یا نان سیر همراه با پنیر آب‌شده سرو می‌شود.

۲- بلینی و سیرنیکی (Blini)

بلینی و سیرنیکی (Blini)

بلینی نسخه کوچک‌تر کرپ فرانسوی است که در تمام منوهای روسی دیده می‌شود. بلینی از گندم سیاه برای خوش طعم‌تر شدن و از آرد سفید، ماهی سالمون، گاها خاویار، قارچ، خامه ترش، مربا و شیر تهیه می‌شود. پنکیک روسی دیگر سیرنیکی (Syrniki) نام دارد که از پنیر تهیه شده و بیشتر در وعده صبحانه صرف می‌شود. این پنکیک را با چاشنی مربای خانگی، شیر، عسل و خامه ترش همراه می‌کنند.

۳- پلمنی (Pelmeni)

پلمنی (Pelmeni)

آن چه که دامپلینگ روسی را متفاوت کرده گیاهانی است که به گوشت بره یا گوساله و لایه نازک خمیر اضافه می‌شود. حتی در برخی مواقع به این مواد گوشت ماهی، که بیشتر ماهی سالمون است و قارچ نیز اضافه می‌شود.

رایج ترین عبارات و کلمات زبان روسی+ روش هایی برای ابراز عشق

۴- استراگانوف (Stroganoff)

استراگانوف (Stroganoff)

از دیگر غذاهای روسی که در روی میز شام تمام مردم جهان یافت می‌شود استراگانوف روسی است که با تمام استراگانف‌های دیگر متفاوت است، بدین معنا که خوشمزه‌تر، نرم‌تر و چرب‌تر است. برتری استراگانوف روسی به خاطر خامه ترش و برخی قارچ‌های مخصوص این کشور است که به آن اضافه می‌شود.

۵- پیروژکی (Pirozhki)

پیروژکی (Pirozhki)

این نان های پخته شده یا سرخ شده معمولا با گوشت گاو پر می شوند اما با مواد دیگر هم تهیه می شوند، مانند ماهی قزل آلا، سیب زمینی پخت شده، قارچ، پیاز و تخم مرغ و یا کلم. نوع شیرین آن شامل میوه، مربا، یا پنیر است.

روشهای ساده سلام و احوالپرسی+ تشکر کردن در زبان روسی

هزینه های سفر به مسکو

۱- هزینه دریافت ویزا

ویزای گردشگری روسیه برای هر فرد متقاضی، حداکثر تا ۱ ماه اعتبار داشته و تنها می تواند به صورت یک بار ورود و یا دو بار ورود صادر شود. باید توجه داشته باشید که برای انجام بخشی از فرآیند ویزای گردشگری روسیه، لازم است تا به برخی از آژانس های مسافرتی مراجعه کنید.

نوع ویزا هزینه به دلار
ویزای یک بار ورود (۴ تا ۲۰ روز تحویل) ۸۰ دلار
ویزای یک بار ورود فوری (۱ تا ۳ روز تحویل) ۱۶۰ دلار
ویزای دو بار ورود (۴ تا ۲۰ روز تحویل) ۱۲۸ دلار
ویزای دو بار ورود فوری (۱ تا ۳ روز تحویل) ۲۵۶ دلار
ویزای چند بار ورود (۴ تا ۲۰ روز تحویل) ۲۴۰ دلار
ویزای چند بار ورود فوری (۱ تا ۳ روز تحویل) ۴۸۰ دلار

۲- هزینه عوارض خروج از کشور

عوارض خروج از کشور برای سفر اول هر مسافر ایرانی به خارج از کشور ۲۶۴ هزار تومان در نظر گرفته‌ شده است و برای سفر دوم این هزینه ۵۰% درصد اضافه می‌شود و در واقع به مبلغ ۳۹۶ هزارتومان می‌رسد. همچنین هزینه عوارض خروج از کشور برای سفرهای سوم و بیشتر از آن نسبت به سفر اول ۱۰۰% درصد افزایش می‌یابد و به مبلغ ۵۲۸ هزارتومان می‌رسد.

۳- هزینه اقامت و هتل

  • هتل های ۲ ستاره: بین ۵۰۰ تا ۷,۰۰۰ روبل
  • هتل های ۳ ستاره: بین ۷۰۰ تا ۸,۰۰۰ روبل
  • هتل های ۴ ستاره: بین ۳,۰۰۰ روبل تا ۱۱,۰۰۰ روبل
  • هتل های ۵ ستاره: بین ۵,۵۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ روبل
  • آپارتمان و خانه: از شبی ۶۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ روبل
  • هاستل ها: بین ۲۲۰ تا ۱,۵۰۰

۴- هزینه غذا و رستوران

  • رستوران ارزان: حدود ۴۵۰ تا ۱,۰۰۰ روبل
  • رستوران اقتصادی: حدود ۱,۰۰۰ تا ۱,۸۰۰ روبل
  • رستوران لوکس: در حدود ۱,۵۰۰ روبل تا ۴,۰۰۰ روبل
  • فست فودهای زنجیره ای مانند مک دونالد: حدود ۲۵۰ تا ۴۰۰ روبل

۵- هزینه حمل و نقل

  • خرید بلیت الکترونیک شهر: ۵۰ روبل
  • مترو، اتوبوس، اتوبوس برقی و تراموا: بین ۳۶ روبل روسیه تا ۵۵ روبل
  • تاکسی: از ۱۰۰ روبل به بالا
  • مارشروتکا: ۵۰ روبل
  • کشتی: بین ۴۰۰ تا ۲,۰۰۰ روبل

نکات تکمیلی

  • مراقب جیب برها در مسکو باشید.
  • برای عکاسی در مسکو اجازه بگیرید
  • به جای حمل پاسپورت، یک کپی از پاسپورتتان را همراه داشته باشد چون ممکن است به هر دلیلی توسط پلیس متوقف شوید و از شما تقاضا شود که پاسپورتتان را نشان دهید.
  • زمانی که از اماکنی مانند آرامگاه لنین دیدن می کنید، ضروریست تا احترام آن مکان را حفظ کنید.
  • به منظور جلوگیری از صدمه های احتمالی به دستگاه های الکترونیکی خود، مبدل وآداپتور همراه خود داشته باشید.
  • در سفر به روسیه از شیرهای آب برای آشامیدن استفاده نکنید. قبل از نوشیدن آب شیر، لازم است تا آن را بجوشانید، با این حال دوش گرفتن و استفاده از آب برای مسواک زدن مجاز است و مشکلی ایجاد نمی کند.

حتما دانلود کنید: دانلود رایگان بهترین کتاب PDF انگلیسی در سفر (با ترجمه فارسی)

ویدیوی جذاب سفر به مسکو

 

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست