استانبول

۱۹ تا از بهترین جاذبه های گردشگری استانبول (نظر توریست ها)

گاما

شهر جذاب و دیدنی استانبول که بین دو قاره واقع شده واقعا جاییست که در آن شرق و غرب به هم پیوند می خورند. یک طرف این شهر بی نظیر تنگه بسفر (Bosporus Strait) در اروپا قرار دارد و طرف دیگر آن به آسیا کشیده شده. در این مطلب با کمک نظرات کاربران و محبوبیت جاذبه های گردشگری استانبول، ۱۹ جاذبه گردشگری این شهر را معرفی می کنیم.

استانبول تاریخی کهن و رنگارنگ دارد و جاذبه های فرهنگی بی شماری در سراسر آن یافت می شود. از بناهای باشکوه و موزه های شگفت انگیز و سفرهای دریایی در بسفر گرفته تا خرید کردن، غذا خوردن در رستوران ها و کافه گردی، مکان های خارق العاده زیادی برای دیدن در استانبول وجود دارد.

سفر به ترکیه: دیدنی ها، هزینه، زمان سفر و نکات مهم

اگر بخواهیم سختگیرانه به قضیه نگاه کنیم، برنامه ریزی کردن برای سفر به استانبول کار سختی به حساب می آید چون این شهر بسیار بزرگ است و مکان های دیدنی زیادی برای تماشا و گشت و گذار دارد. ولی طرف مثبت قضیه هم این است که نویسندگان ما در این مطلب لیست فوق العاده ای از بهترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری استانبول تهیه کرده اند که کارتان را راحت تر می کند؛ بنابراین دیگر نگران این نباشید که کجا بروید و از چه جاهایی دیدن کنید. مطمئنا این لیست که ترکیبی از نقاط توریستی معروف استانبول و مکان های ناشناخته و پنهان آن است شما را شگفت زده می کند. بسیار خب! بیایید دست به کار شویم!

بهترین مکان ها برای اقامت در استانبول

۱-ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین هتل استانبول: هتل Sultanahmet

این هتل که در بافت قدیمی شهر استانبول واقع شده اتاق های یک نفره، دونفره، سه نفره و اتاق هایی با تخت های دوبله دارد که همه آنها از حمام اختصاصی و دکوراسیون سنتی کشور ترکیه برخوردارند. علاوه بر این هر اتاق دارای کمدهای کافی، تلویزیون، Wi-Fi و وسایل بهداشتی رایگان است. این هتل آسانسور دارد و پذیرش آن به طور شبانه روزی به مسافرین خدمت رسانی می کند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

برای گشت و گذار راحت تر در شهر هم می توانید از هتل Sultanahmet Park دوچرخه یا اتومبیل کرایه کنید. علاوه بر این طیف وسیعی از امکانات رفاهی مثل خشکشویی، روم سرویس (room service)، شاتل فرودگاهی (با هزینه اضافی) و انبار مخصوص چمدان نیز وجود دارد که می توانید از آنها بهره مند شوید. در کنار همه اینها، کافه داخلی هتل مجموعه وسیعی از غذاهای وسوسه برانگیز ترکی را ارائه می کند که حتما باید آنها را تست کنید.

۲-لوکس ترین و گرانقیمت ترین هتل استانبول: Sumengen

هتل Sumengen هتلی مجلل در شهر کهن استانبول است. این هتل در یک عمارت باشکوه عثمانی واقع شده و مناظر فوق العاده ای از بسفر دارد. در این هتل اتاق های مختلف یک نفره، خانوادگی ( اتاق های چهار نفره)، اتاق های ارزان، اتاق های سه نفره و تخت های دوبله در اختیار مسافران قرار می دهد که در برخی از آنها حتی یک وان آب گرم هم وجود دارد. همه اتاق ها به طور اختصاصی دارای کمد، تلویزیون، وای فای رایگان، یخچال و آبگرمکن است.

همه اتاق ها هر روز تمیز و نظافت می شوند. می توانید روزتان را با صبحانه خوردن در بوفه رایگان هتل که انواع و اقسام خوراکی های خوشمزه و دلچسب را دارد شروع کنید و از امکانات خاص هتل مثل خدمات خشکشویی، انبار چمدان، صرافی و کرایه اتومبیل بهره مند شوید.

۳-بهترین هتل Airbnb ( ایر بی ان بی) استانبول: Boutique Flat Central & History Istanbul

این آپارتمان سه خوابه بسیار راحت در محله غیر توریستی پرا (Pera) واقع شده که پر جنب و جوش ترین نقطه شهر هم محسوب می شود. این محله برای کسانی که می خواهند نزدیک جاذبه های گردشگری استانبول باشند اما در قلب آنها قرار نگیرند محل بسیار مناسبی است. این آپارتمان دنج فقط ۱۵ دقیقه با پای پیاده با مرکز شهر فاصله دارد و امکاناتی مثل Wi-Fi، ماشین خشک کن، ماشین ظرفشویی، یک آشپزخانه با تمام وسایل و حتی یک باربیکیو در خارج از خانه هم در اختیارتان می گذارد. مطمئن باشید که آپارتمان محله پرا با میانگین ۵ ستاره در رتبه بندی و به خاطر موقعیت مناسب و قیمت بسیار مناسبش انتخابی عالی برای اقامت در استانبول است.

۴-بهترین هاستل (Hostel) در استانبول: Bucoleon by Cheers Hostel

هاستل یا همان خوابگاه Bucoleon by Cheers Hostel در قلب شهر قدیمی استانبول واقع شده است. این خوابگاه دارای قسمتی مخصوص خانواده ها و همینطور بخشی فقط ویژه بانوان است و اتاق یک، دو و سه نفره ارائه می کند که برای مسافران مختلف با هر بودجه ای مناسبند. خیلی از اتاق ها مناظر فوق العاده ای دارند که از دیدنشان لذت می برید.

در منوی صبحانه این هاستل می توانید قیمت خوراکی مختلف را مشاهده و بر اساس بودجه تان انتخابشان کنید. کارمندان و پرسنل گرم و صمیمی این هاستل هر روز برنامه های مختلفی برای مهمانان برگزار می کنند که از میان آنها می توان به تورهای پیاده روی، تفریحات شبانه و شب های سنتی ترکیه اشاره کرد. از دیگر ویژگی های خوب این هاستل نیز وجود tour desk ( پیشخوانی برای رزرو تورهای محلی)، وای فای رایگان، پذیرش ۲۴ ساعته، کمدهای قفل دار، کمد مخصوص چمدان و یک فضای شیک عمومی و مشترک است.

مردم ترکیه: شناخت روحیات، فرهنگ، آداب و قوانین

استانبول در کنار دریای مرمره و تنگه بسفر قرار دارد. تنگه دو قاره آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌ کند و به عبارتی استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. این شهر را قسطنطنیه یا قسطنطینیه نامیدند و همچنین نام دیگر شهر استانبول بود که از عبارت یونانی ایستیم بولین به معنای ” به سوی شهر ” گرفته شده بود ، در سال ۱۷۷۰ میلادی سلطان مصطفی سوم تلاش کرد با ضرب سکه‌هایی که روی آن نام استانبول به معنای ” اسلام ‌شهر ” نقش بسته بود.

سال های سال است که استانبول قلب و روح ترکیه شده است و با اینکه استانبول پایتخت ترکیه نیست اما همچنان قطب مهم کسب و کار و پر طرفدارترین شهر کشور ترکیه می باشد. استانبول مرکز فرهنگی و اقتصادی ترکیه است که با مساجد باشکوه و زیبا، هتل‌های لوکس و جاذبه‌های متعدد تاریخی و دیدنی ، پذیرای گردشگران است.

جاذبه های تاریخی استانبول

۱- مسجد آبی (Blue Mosque)

word image 1

مسجد آبی که نام رسمی آن مسجد سلطان احمد می باشد یکی از مشهورترین دیدنی های استانبول است. این مسجد بزرگ در اوایل دهه ۱۶۰۰ به عنوان نمادی از غرور و مبارزه طلبی و تاکید مجدد روی قدرت و صلابت دولت عثمانی در استانبول و پس از شکست در نبرد با ایرانیان ساخته شد. این ساختمان زیبا که در محل کاخ بیزانس اولیه قرار دارد، شش مناره، پنج گنبد بزرگ، چندین گنبد کوچک، شیشه های تزئینی رنگی و کاشی کاری های خیره کننده ای دارد. برای بازدید از مسجد آبی حتما باید لباس مناسب و محترمانه ای پوشیده باشید. به خانم ها نیز لباس و پوشش مخصوص سر داده می شود که باید آنها را استفاده کنند.

۲- سرداب باسیلیکا (Basilica Cistern)

word image 2

سرداب باسیلکا بزرگترین آب انبار زیر زمینی باستانی است که در زیر خیابان های پر ازدحام استانبول واقع شده. این سرداب در طول قرن ششم ساخته شده و از آن برای تامین آب کاخ و سایر بناهای مهم شهر استفاده می کردند.. اگر چه این سرداب می تواند حجم عظیمی از آب را در خود نگه دارد؛ اما در حال حاضر فقط کمی از کف آن با آب پوشیده شده. این سرداب ستون های بزرگی هم دارد که روی اندکی از آنها حکاکی های دوران باستان دیده می شود و روی سقف سرداب هم طاق های چهار ضلعی کار شده است. فضای داخل سرداب نیز مرموز، فوتوژنیک و کمی شبح وار است.

آموزش تصویری نحوه اصولی تشکر کردن به زبان ترکی استانبولی 

۳- برج گالاتا (Galata Tower)

word image 3

برج قرون وسطایی گالاتا در اواخر دهه ۱۳۴۰ توسط جنوسی (Genoese) ساخته شد. این بنا به سبک رومانیایی ساخته شده و ارتفاع آن تقریبا به ۶۷ متر (۲۲۰ فوت) می رسد. برج گالاتا حتی از فاصله دور هم قابل دیدن است و ساختمان ۹ طبقه آن یکی از جاذبه های دیدنی استانبول محسوب می شود. برج گالاتا به شکل مدور ساخته شده و سقف مخروطی آن در صدر قرار دارد.

۴- هاگیا صوفیا (Hagia Sophia)

word image 4

هاگیا صوفیا یکی از بزرگترین ساختمان های جهان است که دهه ۵۰۰ ساخته شده. این شاهکار معماری واقعی که سبکش روی سایر بناها و ساختمان ها هم تاثیر گذاشت در ابتدا یک کلیسای جامع ارتدکس بود که بعدها به کلیسای جامع کاتولیک و سپس به یک مسجد عثمانی تبدیل شد و تا سال های سال مسجد اصلی شهر محسوب می شد. در حال حاضر این بنای خیره کننده موزه است و گفته می شود که یکی از جالب ترین نمونه های معماری بیزانس روی کره زمین، همین بنای گنبدی شکل با رنگ های مختلف است.

۵- مسجد ایوب سلطان (Eyüp Sultan Mosque)

word image 5

مسجد ایوب سلطان به عنوان یکی از مساجد بسیار مهم مسلمانان در نزدیکی شاخ طلایی استانبول واقع شده است. این مسجد جاییست که در آن ابو ایوب الانصاری یکی از یاران و دوستان باوفای پیامبر اسلام دفن شده است. مقبره وی با کاشی کاری های نفیس ایزنیکی آراسته شده است.

در قدیم این مسجد محلی بود که در آن مراسم تاج گذاری سلاطین و پادشاهان عثمانی برگزار می شد؛ اما بعدها و در اوایل دهه ۱۸۰۰ مسجد فعلی ساخته شد و به عنوان مسجد مورد استفاده قرار گرفت. گردشگران غیر مسلمان می توانند با لباس مناسب مسجد در اطراف این بنا گشت و گذار و از آن دیدن کنند. برای ورود به مسجد هیچ نوع هزینه ای از بازدید کنندگان گرفته نمی شود اما در صورت دلخواه می توانید کمک های مالی تان را به مسولین مسجد اهدا کنید.

۶- کاخ توپکاپی (Topkapi Palace)

word image 6

کاخ توپکاپی کاخ بزرگ و با شکوهیست که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این کاخ که در دهه ۱۴۰۰ ساخته شده، قبلا محل زندگی پادشاهان و سلاطین عثمانی بوده و از نظر سیاسی بسیار مهم و برجسته تلقی می شده. گفته می شود که در آن زمان حدود ۵۰۰۰ نفر در این خانه کاخ زندگی می کردند. کاخ توپکاپی به عنوان یکی از نمونه های فوق العاده معماری در جهان دارای حیاط های وسیع، دروازه های بزرگ، استخرهای متعدد و صدها اتاق است.جزئیات کار شده در این بنای شکوهمند با حکاکی های خیره کننده، شیشه های رنگی و کاشی های بسیار زیبا نیز در نوع خودش منحصر به فرد است. این کاخ در حال حاضر یکی از محبوب ترین و پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری استانبول محسوب می شود.

۷- کلیسای چورا / موزه کارییه (Chora Church / Kariye Museum)

word image 7

کلیسای چورا که به موزه کارییه مشهور است به قرن چهارم تعلق دارد و در محل یک گورستان بسیار مهم واقع شده. با اینکه تاریخ دقیق ساخت کلیسا ناشناخته است؛ اما قسمت های زیادی از این بنا در سال ۱۰۰۰ میلادی ساخته شده است. این کلیسای با شکوه به خوبی حفظ شده و هنوز هم جزئیات منحصر به فرد آن قابل مشاهده هستند. بخش اعظمی از آثار هنری این کلیسا در دهه ۱۳۰۰ به آن اضافه شده. یکی از بهترین قسمت های کلیسا یا موزه چورا نقاشی های دیواری به جای مانده از دوره رنسانس است. این کلیسا بعد از اینکه قسطنطنیه باستان ( نام قدیمی استانبول) در جنگ با عثمانی ها و روی کار آمدن عثمانی ها به مسجد تبدیل شد و تصاویر داخلی آن با گچ پوشانده شدند.

جاذبه های طبیعی استانبول

۱- پارک اورمانیا (Ormanya)

word image 8

ارومانیا بزرگترین ذخیره گاه طبیعی در اروپا و سومین در جهان محسوب می شود. اورمانیا در منطقه کارتپه به فاصله یک ساعتی استانبول قرار دارد. شما در این پارک طبیعی می توانید مسیری ۲۶ کیلومتری را رکاب بزنید یا پیاده روی کنید. همچنین شما می توانید از باغ وحش اورمانیا بازدید کنید و انواع پرندگان، گوزنها، مارها و … را از نزدیک ببینید. در بخشی از پارک کلبه های زیبایی به سبک فانتزی ساخته شده که شما می توانید بهترین عکس های خود را آنجا بگیرید.

۲- امیرگان پارک (Amirgun)

word image 9

امیرگان پارک در نزدیکی تنگه بسفر استانبول قرار گرفته است. این مکان طبیعی زیبا یکی از باغ های شخصی اسماعیل پاشا در دوران عثمانی بوده است. بعدها این باغ به عنوان هدیه به یکی از بزرگان ایرانی به نام امیرگان یا امیر خان اهدا شده است. بیش از ۱۲۰ گونه درختی و گیاهی در پارک امیرگان وجود دارد. هر ساله در ماه آوریل جشنواره گل لاله در پارک امیرگان برگزار می شود که گردشگران بسیاری را جذب می کند.

۳- دریاچه ساپانچا (Sapancha)

word image 10

این دریاچه طبیعی زیبا دو ساعت از شهر استانبول فاصله دارد و مجاور شهر آدازپاری قرار گرفته است. اطراف دریاچه با جنگل و کوهستان محصور شده است. دیدن دهکده ساپانچا و صرف قهوه در کافه های قدیمی آن را فراموش نکنید.

۴- کولین داغ (Kulindagh)

word image 11

اگر می خواهید یک تجربه عالی از طبیعت استانبول داشته باشید، به کولین داغ بروید. منطقه کوهستانی نزدیک شهر که با مناظر دیدنی، شما را شگفت زده خواهد کرد. شما می توانید در اقامتگاه های گردشگری واقع در کولین داغ بمانید و گردش خود را کامل کنید. در این محل رستوران و سایر امکانات رفاهی برای گردشگران مهیاست.

۵- آکیازی(Akyazi)

word image 12

یکی از بهترین مناطق چشمه های آبگرم طبیعی نزدیک استانبول، دهکده اکیازی است. اکیازی در فاصله ۱۴۳ کیلومتری شهر استانبول قرار دارد. آکیازی با جنگل و کوه پوشیده شده است. شما می توانید به بازدید دریاچه طبیعی سولوکلوگول بروید. از طبیعت و آب و هوای مطبوع لذت ببرید و در دریاچه ماهیگیری کنید.

۶- ایگنیادا (igneada)

word image 13

یکی از بهترین گزینه های گذران وقت در مناطق طبیعی نزدیک استانبول، ایگنیادا است. از معروفترین مناطق گردشگری ایگنیادا، جنگل لونگاز در مرز ترکیه و بلغارستان است.

جای که برای کمپینگ، پیاده روی و مناظر تماشایی بی نظیر است. شما می توانید با تور قایق از رودخانه پر هیجان کامو نیز عبور کنید. ایگنیادا فقط ۱۲۵ کیلومتری از استانبول فاصله دارد.

آموزش ۱۰ کلمه و عبارت کاربردی در زبان ترکی استانبولی

۷- پولونزکوی (Polonezköy)

word image 14

یکی از مناطق جذاب طبیعی نزدیک استانبول پولونزکوی است. دهکده پلونز قبلا توسط مهاجرین لهستانی احداث شده و نام بومی خود را بر آن گذاشته اند. طبیعت جنگلی و محیط خوش و آب و هوای پلونزکوی پای گردشگران را همیشه به این منطقه می کشاند.این منطقه زیبا در فاصله ۲۵ کیلومتری استانبول قرار گرفته است.

مهمترین تفریحگاه های استانبول

۱- خانه خون آشام استانبول

word image 15

خانه خون آشام استانبول یکی از تفریحات هیجان انگیز استانبول محسوب می شود که برای مسافرین استانبول و بازدید کنندگان می تواند خاطرات خوبی را رقم بزند. این بازی در واقع فرار از زمان واقعی به زمان خون آشام ها می باشد. برای ورود به این خانه باید از قبل رزرو کنید ، بعد اینکه باید حتما به صورت گروهی به این بازی بروید و در ضمن ورود افراد مبتلا به صرع ، بیماری ‌های قلبی و کلاوستروافوبیا ممنوع بوده و حداقل سن افراد برای ورود ۱۶ سال تمام باشد.

۲- پارک آبی آکوا مارین

word image 16

پارک وسیع و بزرگ آبی استانبول با نام آکوا مارین در محله فاتح ساخته شده است و از جمله تفریحات و سرسره های آبی و هیجان انگیز آکوا مارین می توان به چاله سیاه ، کامیکاز و سرسره بلند آن اشاره کرد. از آنجا که آکوا مارین مجموعه ای روباز است، بسته به آب و هوا ، زمان باز بودن و فعالیت آکوا مارین در طی سال متفاوت می باشد پس حواستان به این موضوع باشد که اغلب در ماههای اردیبهشت تا شهریور کلی طرفدار دارد.

۳- فان لب اگلنس دانیاسی

word image 17

بزرگ ترین مرکز تفریح استانبول را می توان شهربازی فان لب اگلنس دانیاسی استانبول نام برد ، در استانبول در فصول پاییز و زمستان که اشتیاق به پارک های آبی کم رنگ تر می گردد ، شهربازی های استانبول بیشتر خیلی بیشتر مورد توجه گردشگران قرار می گیرند و در این میان شهربازی های سرپوشیده فان لب استانبول از جمله مراکز تفریحی پرطرفداری می باشد که به روزترین امکانات تفریحی و اسباب بازی های جذاب را در دل خود جای داده است.

۴- پارک وایلند

word image 18

یکی دیگر از تفریحات محبوب در استانبول که در لیست ما قرار گرفته است پارک سرگرمی وایلند استانبول است ، پارکی بی نظیر و هیجان انگیز و جذاب که مناسب برای تمام سنین است که وجود مرکز خرید و رستوران های عالی و متنوع آن جذابیت این پارک را دو چندان کرده و در ضمن این پارک برای افرادی که به دنبال یک هیجان منحصر به فرد هستند بسیار جالب و به یادماندنی است.

جذاب ترین رستوران های استانبول

۱- رستوران ماهی کادی نعمت

اولین جا برای خوردن یک غذای خوشمزه در استانبول رستوران ماهی کادی نعمت است. این رستوران بیش از ۴۰ سال است که برای توریست ها و شهروندان استانبول غذاهای خوشمزه سرو می کند و به خاطر موفقیت اش به یکی از نقطه عطف های منطقه کادیکوی تبدیل شده است. در رستوران کادی نعمت غذاها از بهترین مواد اولیه موجود در سرتاسر ترکیه تهیه می شوند.

۲- رستوران کاردشیم مانتی

کاردشیم مانتی در سال ۱۹۴۵ افتتاح شد و از آن زمان تا به حال برای مشتریان خود غذاهای ۱۰۰ درصد با دست تهیه شده و کاملا بدون افزودنی، سرو می کند. محتویات تمام غذاهای رستوران کاردشیم مانتی را مواد اولیه ای با کیفیت درجه یک تشکیل می دهند که عموما از Bolu و مناطق اطراف آن به اینجا آورده می شوند. رستوران به شکلی طراحی شده است که مهمانان در آن بسیار احساس راحتی کرده و از ابتدا حس می کنند وارد خانه خودشان شده اند.

۳- رستوران بی کوز تیچراج

این رستوران جای بسیار مناسبی برای سپری کردن یک روز کامل همراه با تماشای منظره ای کارت پستالی است. با انتخاب این رستوران می توانید در جایی دقیقا کنار تنگه بسفر بنشینید و در حین خوردن پنکیک های خوشمزه با قیمت بسیار مناسب، از دیدن منظره قلعه روملین و پل دوم لذت ببرید. بی کوز همچنین مکانی بسیار عالی برای دور شدن از شلوغی و هیاهوی شهر استانبول است.

۴- رستوران استانبول بی کوز تیچراج

رستوران اقا کاپیسی یکی از جاهای بی نظیر استانبول برای صرف غذا است. این رستوران به قدری خاص است که حتی محلی ها هم سعی دارند جای آن را به یکدیگر لو ندهند. اقا کاپسی رو به منظره ای دوست داشتنی از شبه جزیره تاریخی Historical Peninsula مهمانان خود را به نوشیدن شربت های خوشمزه عثمانی و چای های گیاهی سالم، دعوت می کند. آقا کاپسی یکی از مکان هایی در استانبول است که حتما باید از آن دیدن کرد.

۵- رستوران گیزلی کالسین

گیزلی کالسین به معنی واقعی کلمه یک بار و پیتزا فروشی مخفی است. چیزی که باعث مخفی ماندن این پیتزا فروشی شده نمای ظاهری آن است که در آن فقط ۳ میز و صندلی دیده می شود و هیچ کس نمی تواند حدس بزند که این ورودی به شکل یخچال پیتزا فروشی قرار است ما را به یک راه مخفی برساند که به سالن بزرگی با تعداد زیادی میز و صندلی منتهی می شود.

۶- رستوران مادام دسپینا تاورن

مادام دسپینا تاورن اولین کافه (بار) استانبول و یکی از جاذبه های پنهان این شهر زیبای توریستی می باشد که مدیر آن یک خانم است. مادام دسپینا از موقعیت مکانی عالی برخوردار بوده و در جای خاصی در قلب استانبول واقع شده است. محیط ساده و بسیار معمولی بار دسپینا مهمانان میکده را به چند دهه قبل می برد و آنها را با نوشیدن یک لیوان نوشیدنی خوشمزه سرحال می آورد.

نکات تکمیلی

۱- هیچگاه بیشتر از ۱۰۰ دلار پول با خود همراه نداشته باشید

۲- ۱۰۰ دلاری را به ۵ تا ۲۰ دلاری تبدیل کنید و هر کدام را در یک جیب قرار دهید

۳- در مکان های شلوغ همواره دستتان را روی جیبی که چیز مهمی در آن است قرار دهید.

۴- مابقی پول هایتان را در صندوق امانات هتل بگذارید که کلید آن تحویل خودتان داده میشود.

۵- سعی کنید شب ها از مناطق تاریک و خلوت عبور نکنید.

۶- وسایل گران قیمت و زیور آلاتتان را در معرض دید قرار ندهید.

۷- در مناطق دور دست گشت و گذار نکنید.

۸- هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی مراقب لوازم و کیف پولتان باشید چون امکان جیب بری در این محیط ها بیشتر است.

۹- خانم های مجرد و تنها حتما باید مراقب افراد غریبه که ظاهر دوستانه ای دارند باشند. پوشش معمولی و محافظه کارانه می تواند مانع از جلب توجه افراد فرصت طلب شود.

۱۰-در ضمن باید از احتمال بروز کلاهبرداری های رایج به خصوص درباره تاکسی و گرفتن پول بیش از حد مطلع باشید.

۱۱- با اینکه به طور رسمی اعلام شده که نوشیدن آب از شیر آب ها در شهر استانبول بی خطر است اما اکثر مردم از آب معدنی استفاده می کنند. به هر حال بهتر است شما هم محتاطانه عمل کنید.

۱۲- قبل از سفر راهنمای کامل مسافرت به استانبول را بخوانید و در جریان چند و چون همه موارد مرتبط قرار بگیرید تا در سفر به مشکل برنخورید.

۱۳- حتما دقت کنید برای سفر به استانبول خودتان را بیمه کنید (برای کسانی که با تور می روند این کار از جانب خود دفتر مسافرتی انجام میشود)

حتما دقت کنید برای سفر به استانبول خودتان را بیمه کنید (برای کسانی که با تور می روند این کار از جانب خود دفتر مسافرتی انجام میشود)

ویدیوی مکان های دیدنی استانبول

 

دانلود ویدیو

آموزش ۱۰ مکالمه پرکاربرد روزمره ترکی استانبولی

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سید محمد موسوی
    تیر 7, 1402 6:23 ق.ظ

    در استانبول از آژانس ها تور نخرید خیلی بیخودی گرونه و جیب شما را با عکاسان غیر حرفه ایی و پر رو خالی میکنند
    برای هر عکس هشت دلار ازتون میگیرند عکس را با موبایل خودتون بگیرید
    فقط با مترو و تراموا برید
    جزیره را با کشتی شهرداری ارزان میتونید برید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست