زوریخ

راهنمای سفر به زوریخ (هزینه ها، جاذبه ها، جشن ها و غذاها)

گاما

سوئیس (Switzerland) کشوری در غرب اروپا است که با کشورهای آلمان، لیختن‌اشتاین و اتریش مرز مشترک دارد. سوئیس با جمعیت حدود هشت و نیم میلیون نفر یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. زوریخ، با دارا بودن ذخایر طبیعی چون یک رودخانه و یک دریاچه، دارای چشم‌اندازی مسحور کننده از کوهستان آلپ سوئیس پوشیده از برف، است. قدم زدن در خیابان‌های سنگفرش شده تمیز، در زمین‌های تپه‌ای زوریخ، تجربه‌ای منحصر به فرد است و مناره‌های مخروطی کلیساهای قرون وسطایی تا آسمان بهشتی این شهر، بالا رفته‌اند. زوریخ مرکز بان های بین المللی و مرکز تجارت جهان است. زوریخ به شهر بانک و شکلات معروف است. در این مقاله به معرفی جاذبه های این شهر خواهیم پرداخت و هزینه های سفر به آن را بررسی خواهیم کرد.

زوریخ

بهترین زمان سفر به زوریخ

بهترین زمان سفر به زوریخ بین خرداد تا اواخر مرداد است. این وقت از سال هوا مطبوع و آفتابی و البته گران‌ترین و شلوغ‌ترین ماه‌های سال خواهد بود. اگر با هوای خنک و نسبتا سرد سازگار هستید پاییز رنگارنگ زوریخ در آبان ماه هم گزینه‌ی جذابی خواهد بود و اگر در فکر صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستید زمستان بهترین و ارزان‌ترین فصل برای سفر به زوریخ است.

ویژگی های اصلی زوریخ

جاذبه های گردشگری زوریخ

۱- دریاچه زوریخ ( Lake Zurich )

دریاچه زوریخ ( Lake Zurich )

این دریاچه ی یخی که از یخ های رشته کوه آلپ گرفته شده، از Bellevue در زوریخ شروع می شود و طی یک راه‌ ۳ کیلومتری ، تا Tiefenbrunnen کشیده می شود و تا چندین شهر کوچک دیگر مانند Thalwil و Kusnacht ادامه می یابد. اگر عاشق قایق سواری هستید کمپانی های زیادی را در این محدوده پیدا میکنید که قایق اجاره می دهند.

۲- لیندنهوف (Lindenhof)

لیندنهوف (Lindenhof)

این فضای سبز بزرگی که در بخش قدیمی شهر زوریخ قرار دارد و تنها پیاده می‌توان در آن تردد کرد، تاریخچه‌ای طولانی دارد. این مکان روی تپه‌ی Lindenhof واقع شده است به همین دلیل یک منظره بسیار زیبا را در خود دارد. این مکان یکی از اصلی‌ترین مکان‌های شهر زوریخ برای جمع شدن مردم و انجام کارهای گروهی است. قطعا این مکان تاریخی همراه با تاریخچه عظیمی که دارد و با مناظر زیبایی که دارا است، یکی از برترین نقاط دیدنی زوریخ به شمار می‌آید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

۳- گروس‌مونستر (Grossmunster)

گروس‌مونستر (Grossmunster)

این کلیسای باشکوه یکی از چهار کلیسای اصلی شهر زوریخ به شمار می‌رود و عده زیادی بر این باورند که این کلیسا توسط کارلوس ماگنوس (مؤسس امپراتوری روم) ساخته شده است. دو برج بلند این کلیسا از سمبل‌های اصلی شهر زوریخ به شمار می‌رود. آینه‌کاری‌های روی سقف کلیسا و همچنین درهای آن جزو این تغییرات به شمار می‌روند. در این کلیسا تندیسی از کارلوس ماگنوس هم نگهداری می‌شود.

۴- فرامونستر (Fraumunster)

فرامونستر (Fraumunster)

این بنا هم یکی از چهار کلیسای اصلی زوریخ است که به «کلیسای زنان» هم شناخته می‌شود. این بنا در سال ۸۵۳ ساخته شد. این بنا به‌مدت هفتصد سال یک عبادتگاه بود و در زمان قدیم، رییس این صومعه حکمرانی شهر را بر عهده داشت.

۵- باغ وحش زوریخ (Zoo Zurich)

باغ وحش زوریخ (Zoo Zurich)

باغ وحش زوریخ یعنی یکی از بهترین باغ وحش‌های اروپا، سال ۱۹۲۹ افتتاح شده. از جذاب‌ترین بخش‌های این باغ وحش ۲۷ هکتاری، رژه‌ی پنگوئن‌هاست که اگر دمای هوا کمتر از ۱۰ درجه سانتیگراد باشد، هر روز بعد از ظهر انجام می‌توانید ببینید. در این رژه، شاه‌ پنگوئن‌ها که تعدادشان ۱۲ تاست، با حرکاتشان تماشاچیان را حسابی سرگرم می‌کنند.

۶- کوه یوال‌آیبرگ (Uetliberg)

کوه یوال‌آیبرگ (Uetliberg)

یوال‌آیبرگ کوهی با ارتفاع ۸۷۰ متر است که در بین شهر زوریخ، شهر استالیکن و روستای Uitikon قرار دارد. این کوه به شهر و دریاچه‌ی زوریخ، دیدی ۳۶۰ درجه دارد. در بالای کوه اگر هوا صاف باشد، با نگاه کردن به سمت جنوب، منظره‌ی کوه‌های آلپ را خواهید دید. در بالای قله، هتل Uto Kulm و دو برج قرار دارد. یکی از برج‌ها مخصوص تماشای منظره‌ی اطراف است. برج دیگر هم برج تلویزیون است که در سال ۱۹۹۰ ساخته شده است

۷- خیابان بانهوف (Bahnhofstrasse)

خیابان بانهوف (Bahnhofstrasse)

در خیابان بانهوف، مشهورترین طراحان مشغول به کار هستند و از بهترین مکان ها برای خرید در کل زوریخ است. مغازه های این خیابان که از جاذبه های زوریخ است، خصوصا خیاطی هایش از شهرت خاصی برخوردارند. اگر این خیابان را تا آخر بروید، به میدانی به نام Paradeplatz می رسید که در اطراف آن چند شکلات فروشی و کافی شاپ درجه یک وجود دارد.

۸- التستاد زوریخ (Zurich Altstadt)

التستاد زوریخ (Zurich Altstadt)

الستاتد زوریخ ، منطقه تاریخی شهر زوریخ است که به قبل از قرن بیستم میلادی برمی گردد؛ پر از بازارها، میدان ها و ساختمان های دیدنی است. که خود به تنهایی بخشی از جاذبه های گردشگری زوریخ اند. تلفیقی از سبک گوتیک و قرون وسطی در معماری تمام بناهای این منطقه به چشم می خورد. در این منطقه، محله ای مربوط به قرون وسطی با نام Rathaus قرار دارد.

معروف ترین غذاهای زوریخ

۱- فوندوی پنیر (Cheese fondue)

فوندوی پنیر (Cheese fondue)

این غذا از پنیر آب شده و مواد دیگری از قبیل سیر، مقداری آرد ذرت یا نشاسته ذرت و اغلب شربت گیلاس تهیه می‌شود. فوندوی پنیر در یک ظرف سرامیکی خاص سرو می‌شود که برای گرم نگه داشتن آن شعله کوچکی در زیر آن قرار می‌دهند. تکه‌های کوچک نان را با چنگال در این پنیر ذوب شده آغشته کرده و سپس میل می‌کنند.

۲- رستی (Rösti)

رستی (Rösti)

رستی خوراک سیب زمینی است که در سوئیس در ابتدا توسط کشاورزان برای صبحانه میل می‌شد و سپس با گذشت زمان همه مردمان سوئیس آن را تهیه می‌کردند. در این خوراک اغلب سیب‌زمینی‌های چاشنی‌دار را که یا نیم‌پز هستند یا خام، در ظرفی پر از روغن سرخ می‌کنند. گاهی با این غذا بیکن، سبزیجات و پنیر نیز افزوده می‌شود و گاهی با نیمرو نیز میل می‌شود.

۳- راکلت (Raclette)

راکلت (Raclette)

راکلت نام نوعی پنیر محلی سوئیسی است که روی کوره، کم کم ذوب می‌شود و سپس در کنار سیب زمینی پخته شده، پیاز خردشده و ترشی، ریخته و میل می‌شود. این وعده غذایی لذیذ در سوئیس را، حتی می‌توان‌ با سیب زمینی و قارچ نیز ترکیب کرد.

۱۵ کاری که به عنوان توریست در اروپا هرگز نباید انجام دهید

۴- زورشرگشنتزتز (Zurchergeschnetzeltes)

زورشرگشنتزتز (Zurchergeschnetzeltes)

این غذا با استفاده از برش هایی باریک گوشت گوساله و جگر گوساله تهیه می شود. مواد دیگری که در این غذا استفاده می کنند عبارت است از؛ قارچ و پیاز. البته این غذا در کنار نودل و یا برنج سرو می شود.

۵- زاپف (Zopf)

زاپف (Zopf)

از محبوب ترین نان های سوئیسی و پرطرفدار در شهر زوریخ، نان زاپف است. این نان که به صورت گیس باف پخته می شود، بافتی بسیار نرم و سفید دارد.

۶- برنر پلاته (Berner platte)

برنر پلاته (Berner platte)

این غذا شامل تنوع بسیاری از گوشت و سوسیس است که گاها در کنار آن سبزیجات نیز سرو می‌شود. این غذا یک گزینه فوق‌العاده و سنگین برای وعده ناهار خواهد بود و طعم آن تا مدت‌ها در ذهن شما می‌ماند.

معروف ترین رستوران های زوریخ

۱- رستوران les Halles

این رستوران یک کارگاه بوده که بعدا به یکی از رستوران‌های محبوب شهر تبدیل شده است. مهم‌ترین غذای ویژه‌ی این رستوران که طرفداران زیادی دارد، صدف و سیب زمینی سرخ‌کرده است. فضای رستوران بسیار آرام و ساده است و خدمات آن به‌صورت سلف سرویس ارائه می‌شود. این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های شهر است که قیمت‌های معقولی دارد و بیشتر مشتریان آن را قشر جوان تشکیل می‌دهند.

۲- رستوران Kronenhalle

این رستوران یکی از رستوران‌های قدیمی زوریخ است و تمرکز آن بر ارائه‌ی آشپزی منطقه‌ای است. بسیاری از افراد سرشناس سوئیسی مهمان این رستوران بوده‌اند. نقاشی‌هایی از هنرمندان مشهوری چون پیکاسو را بر دیوار این رستوران خواهید دید. این رستوران سال‌های زیادی است که شهرت فراوانی در سوئیس دارد و همیشه یکی از بهترین رستوران‌های شهر برای عرضه‌ی باکیفیت‌ترین غذاهای بومی بوده است.

حتما دانلود کنید: دانلود رایگان کتاب انگلیسی در سفر

۳- رستوران Volkshaus

این رستوران یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های زوریخ برای کسانی است که می‌خواهند غذایی باکیفیت و لذیذ را در محیطی لوکس و مجلل نوش جان کنند. این رستوران فقط به‌خاطر غذاهای سنتی سوئیسی‌‌اش شهرت ندارد، بلکه میزبان کنسرت‌ها و نمایشگاه‌های متعددی است. یک رستوران سنتی و تیپیکال سوئیسی است و صد سال قدمت دارد.

۴- رستوران Iroqouis

این رستوران مدرن، انواع غذاهای جدید و برگرها را در فضایی آرام سرو می‌کند. دیوارهای چوبی نورپردازی شده، کف‌پوش سفید و حال و هوای روستایی دکوراسیون رستوران، آن را شبیه یک خانه‌ی ییلاقی روستایی کرده است. فضای جذاب، غذای باکیفیت و لذیذ و قیمت‌های معقول، از ویژگی‌های مهمی است که باعث شده این رستوران مورد توجه اهالی زوریخ و گردشگران قرار بگیرد.

۵- رستوران Fischer’s Fritz

این رستوران در کنار دریاچه‌ی زیبای زوریخ واقع شده است. برخی از انواع ماهی‌هایی که در تهیه‌ی غذا از آن‌ها استفاده می‌کنند، مستقیما از همین دریاچه تامین می‌شوند. تازه‌ترین و لذیذترین غذاهای دریایی را می‌توانید اینجا نوش جان کنید و لذت ببرید.

فستیوال ها و جشن های زوریخ

۱- Dorflifascht

Dorflifascht

Dorflifascht، یک کارناوال خیابانی در ماه آگوست در شهر زوریخ است که با اجراهایی زنده موسیقی و نمایش‌های هنری، علاقه‌مندان زیادی را به این شهر می‌کشاند.

۲- کارناوال زوریخ (Zurich Carnival)

کارناوال زوریخ (Zurich Carnival)

کارناوال زوریخ در یک آخر هفته در ماه فوریه به صورت سالیانه در شهر زوریخ برگزار می‌شود. در طول این کارناوال، نمایش‌های خیابانی فوق‌العاده‌ای برای کسانی که عاشق موسیقی زنده، کاغذ رنگی و لباس‌های عجیب و غریب، اجرا می‌شوند.

راهنمای نکات سفر با هواپیما (راهنمای اولین سفر با هواپیما)

۳- بازار کریسمس زوریخ (Christkindlimarkt)

بازار کریسمس زوریخ (Christkindlimarkt)

بازار کریسمس زوریخ در ایستگاه اصلی قطار، با دارا بودن بیش از ۱۵۰ غرفه، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای کریسمس در فضای بسته در اروپا است که در ماه‌های نوامبر تا دسامبر برگزار می‌شود. سافران به محض اینکه از قطار پیاده می‌شوند، خود را درون بازار رنگارنگ و جذاب کریسمس می‌یابند. یکی از نقاط برجسته این بازار، یک درخت کریسمس ۵۰ فوتی (۱۵ متر) است که با بیش از هزار کریستال سوارسکی، تزئین شده است.

هزینه های سفر به زوریخ

۱- هزینه حمل ونقل

  • ورودیه‌ی تاکسی بین ۶ الی ۸ فرانک با توجه به ساعت روز یا شب و به ازای هر کیلومتر بین ۳.۸۰ الی ۴ فرانک یعنی برای یک مسیر ۳ کیلومتری، چیزی حدود ۱۸ فرانک است
  • نرخ بلیط تک سفره‌ی ۴.۴۰ فرانکی، بهترین نوع بلیط برای گردشگرانی که قصد سفر به فرودگاه ندارند، بلیط ۲۴ ساعته با نرخ ۸.۸۰ فرانک موجود است.

۲- هزینه غذا و رستوران

  • هزینه هر وعده غذا در رستورانی متوسط در سوئیس بین ۱۵ تا ۱۹ فرانک می‌شود.
  • یک وعده در فست فود مک‌دونالد حدود ۵ فرانک هزینه دارد. یک کاپوچینو عادی کمتر از ۲ فرانک، یک بطری آب کوچک ۰٫۴۰ فرانک، یک بطری شیر یک لیتری ۱٫۰۵ فرانک است.
  • در سوئیس گوشت گران است و به همین دلیل مصرف کمی هم دارد، بهتر است در سفر کمتر سراغ غذاهای گوشتی بروید.
  • یک وعده غذا در رستوران‌های قومی (خاورمیانه‌ای- هندی- تایلندی) ۱۰ فرانک هزینه دارد.

۳- هزینه سیم کارت و تلفن

هزینه تلفن همراه در سوئیس برای هر دقیقه ۰٫۱۲ فرانک می‌شود. برای اینترنت نامحدود با سرعت ۶۰ مگابایت ماهیانه مبلغ ۳۵۱٫۲۶ فرانک باید بپردازید. به صورت کلی توصیه می کنیم که از اینترنت اماکن عمومی و هتلها استفاده کرده و سیمکارت جداگانه خریداری نکنید.

۴- هزینه هتل و اقامت

  • یک اتاق دوتخته در هتلی پنج ستاره شبی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار به ازای هر شب هزینه دارد.
  • هتل چهار ستاره ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار برای هر شب هزینه دارد.
  • هتل سه ستاره حدود ۱۰۰ تا ۱۷۰ دلار هزینه دارد.

نکات تکمیلی

  • بهترین نوع کارت مسافرتی برای مسافران، زوریخ پس است که با آن می توانید از موزه ها هم رایگان دیدار کنیدو قیمت آن از ۲۴ تا ۴۸ فرانک است.
  • به مراکز اجاره ی دوچرخه بروید و با گذاشتن ۲۰ فرانک ودیعه، حمل و نقلی رایگان در زوریخ برای خود داشته باشید.
  • به شکلات فروشی های سوئیسی حتما سر بزنید.
  • شما به راحتی میتوانید از آب لوله کشی مصرف کنید.

دانلود ۵ مکالمه انگلیسی پرکاربرد در فرودگاه، هواپیما و هتل

ویدیوی سفر به زوریخ

 

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست