دورنمای جذاب از گوانجو چین

راهنمای سفر به گوانجو (دیدنی ها، هزینه ها، غذاها و جشن ها)

گاما

گوانجو، سومین شهر بزرگ کشور چین بعد از پکن و شانگهای می باشد، و قطب تجاری این کشور به شمار می رود. گوانجو در جنوب کشور چین واقع شده و پایگاه بازرگانان آسیایی است. این شهر دارای تاریخ بیش از ۲۸۰۰ سال می باشد و افسانه های زیادی در مورد آن وجود دارد. امپراطوری های مختلفی در این شهر به وجود آمده اند و همگی آنها از این بندر مهم به عنوان یکی از مسیرهای مهم تجاری دریایی استفاده می نمودند. از سال ۱۹۷۰ رشد و شکوفایی اقتصادی خود را آغاز نمود و اکنون یکی از قطب های اقتصادی چین و جهان است در این شهر علاوه بر نمادهای هنری باستانی بناهای یادبودی از دوران انقلابی و گذشته دمکراتیک آن به چشم می خورد.

شاید در ابتدا از صنعتی و تجاری بودن این شهر سخن گفته باشیم اما از جاذبه های گردشگری این شهر نباید چشم پوشید. این شهر سرشار از جاذبه های تاریخی و گردشگری زیبایی است و گزینه خوبی برای سفر کردن است. در این مقاله همه نکات لازم برای سفر به گوانجو را بررسی کردیم.

چین

بهترین زمان سفر به گوانجو

با وجود این که گوانجو در جنوب کشور چین واقع شده اما از آب و هوای نیمه مرطوب  و مطوبی برخوردار است. در تابستان دما رطوبت هوا بسیار بالا است و در زمستان هم هوا آنچنان سرد نمی شود. بهترین زمان سفر به گوانجو فصل پاییز یعنی از اکتبر تا دسامبر میباشد. آب و هوای همیشه گرم و شرجی این شهر در تابستان و یا باران‌های زیاد پاییز خیلی مناسب لذت بردن از هوای آزاد نیست.

اخذ ویزای توریستی چین

این نوع از ویزا برای افرادی صادر میگردد که هدفشان از سفر به چین گردشگری و تفریح و گذراندن اوقات فراغت و استراحت می باشد. شما اگر قبلا به چین سفر کرده اید و دارای ویزا بوده اید و در حالی که هنوز ویزای شما اعتبار داشته باشد می توانید مجدد اقدام به سفر نمایید در غیر این صورت می بایست مجدد برای اخذ ویزای توریستی چین اقدام نمایید. شما می بایست ۱ ماه قبل از سفر خود به چین اقدام به اخذ ویزا نمایید. همچنین بررسی،تایید و اخذ ویزای توریستی چین حدود ۷ روز کاری به طول می انجامد.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی چین

  • اصل پاسپورت
  • یک قطعه عکس ۶ در ۶ رنگی زیمنه سفید
  • بیمه ماسفرتی
  • تمکن مالی حداقل ۳۵ میلیونی
مشخصات گوانجو

مشخصات گوانجو

جاذبه های گردشگری گوانجو

۱- باغ گیاه شناسی (South China Botanical Garden)

باغ گیاه شناسی (South China Botanical Garden)

این باغ در سال ۱۹۲۹ تاسیس شده و مساحت آن حدود ۳۰۰ هکتار می شود و وابسته به آکادمی علوم چین است. بیشتر از شش هزار گونه گیاه مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری، در این باغ پرورش داده می شود. مناظر این باغ شامل مجموعه ای از درختان نخل، بامبو، گل های ارکیده گیاهان آوندی خانواده سرخس ها و گیاهان سایه دار است. در بخش نمایشگاهی عمومی ۱۶ باغ متفاوت از جمله محدوده درخت های نخل، گلخانه گیاهان گیاهان استوایی و باغ ارکیده وجود دارد. باغهای گل مگنولیا و زنجبیل این مجموعه گیاه شناسی در دنیا بی نظیر هستند.

۲- پارک سافاری زیانگ جیانگ (Xiangjiang Safari Park)

پارک سافاری زیانگ جیانگ (Xiangjiang Safari Park)

پارکی وسیع در چین با سافاری یکی از بزرگترین پارک های سافاری در آسیا به شمار می رود. در این منطقه ی حفاظت شده حدود ۲۰ هزار حیوان در ۴۵۰ گونه متنوع زندگی می کنند. در سال ۲۰۰۶، این پارک توانست مسئولیت نگهداری از ۶ کوآلاهای استرالیایی را بدست آورد که موفقیت چشمگیری در سطح جهان بود. همچنین در آن صد قلاده ببر سفید نگهداری می شود که از این نظر بالاترین رتبه را در چین بخود اختصاص داده است. علاوه بر ببر در این پارک فیل و زرافه هم زیست می کنند و مردم می توانند به آنها غذا بدهند و اوقات خوشی را تجربه کنند.

مردم چین : شناخت روحیات، فرهنگ، آداب و همه نکات مهم

۳-کوه بایون (Baiyun Mountain)

کوه بایون (Baiyun Mountain)

کوهی با قدمت حدود ۴۰۰ میلیون سال یکی دیگر از جاذبه های شهر گوانجو است که به نام کوه بایون یا کوه ابر سفید معروف است. با دیدن این کوه منظره ی بسیار جالبی برایتان پدید می آید و برای کسانی که روحیه ساعرانه دارند بسیار الهام بخش خواهد بود. این کوه که در ۱۵ کیلومتری شمال گوانجو و در منطقه بایون قراردارد، بخشی از تفریحگاه بای یوشان است و با مناظر زیبای خود از جاذبه های مهم توریستی این شهر محسوب می شود. سالانه بیش ۲۰ هزار نفر برای تماشای این کوه به گوانجو سفر می کنند.

۴- برج کانتون (tower canton)

برج کانتون (tower canton)

این برج مخابراتی خاص و منحصر به فرد به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی گوانجو شناخته می‌شود. برج کانتون ارتفاعی در حدود ۴۵۹ متر دارد و یکی از بلندترین برج‌های مخابراتی سرتاسر جهان است. برج کانتون با وجود ال ای دی‌های فراوانی که در بدنه آن به کار رفته است در هنگام شب از درخشش و زیبایی خاصی برخوردار است. این برج را به عنوان بانوی کمر باریک نیز می‌شناسند زیرا وسط برج به گونه‌ای خمیده و تو رفته طراحی شده است.

۵- رودخانه پرل (Pearl River)

رودخانه پرل (Pearl River)

این رودخانه در گذشته بی شباهت به یک دریای پهناور نبوده است؛ اما با گسترش شهر گوانجو فضای رودخانه کوچک‌تر شده است و هم اکنون عرض آن به ۱۸۰ متر رسیده است! با وجود برج‌های متنوع و لوکسی که در اطراف این رودخانه بنا شده‌اند جذابیت رودخانه چندین برابر شده است. نورهایی که از پل‌های روی رودخانه و ساختمان‌های اطراف درون آب منعکس می‌شوند جلوه منحصر به فردی را برای لذت دو چندان گردشگران در گوانجو فراهم می‌کنند.

۶- سیرک بین‌المللی چایم ‌لانگ (Chimelong Paradise)

سیرک بین‌المللی چایم ‌لانگ (Chimelong Paradise)

سیرک بین‌المللی چایم ‌لانگ یکی از برترین سیرک‌های جهان با هنرمندان ارشد سیرک در منطقه توریستی چایم‌ لانگ گوانگژو، در چین است. در این سیرک مجموعه‌ای از آکروبات‌ها، رقصنده‌ها، دلقک‌ها و جانوران سیرک به نمایش می‌پردازند و نمایشی دیدنی و جذاب همراه با موزیک، لیزر و آتش‌بازی اجرا می‌کنند.

۷- تپه نیلوفر آبی (Lotus Hill)

تپه نیلوفر آبی (Lotus Hill)

تپه نیلوفرآبی، یکی از تپه های مشهور در دلتای رودخانه مروارید به شمار می رود. این تپه در قسمت شرقی حومه شهر Panyu در بیست کیلومتری شهر گوانجو و شصت مایلی هنگ کنگ واقع شده است.

مرکز تفریحی توریستی تپه نیلوفر آبی مساحتی بالغ بر ۲٫۵۴ کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است. در این منطقه ۴۸ تپه کوچک سنگ ماسه ای وجود دارد و بلند ترین این تپه ها ۱۰۸ متر ارتفاع دارد. مرکز تفریحی توریستی تپه نیلوفر تاریخی ۲۰۰۰ ساله دارد و بهترین نمونه از سنگفرش های باستانی را می توان در آن یافت.

۸- پارک یوئه ژیو (Yuexiu)

پارک یوئه ژیو (Yuexiu)

این پارک در محدوده منطقه کوهستانی یوئه ژیو قرار داشته و در آن دریاچه زیبائی وجود دارد که می توان روی سطح آن با قایق های پدالی که با قیمت بسیار ارزانی کرایه داده می شوند به گشت و گذار پرداخت. سمبل رسمی و شناخته شده شهر گوانگ ژو نیز در کوهستان یوئه ژیو قرار دارد که شامل پنج مجسمه قوچ می‌شود. این مجسمه زیبا از سنگ ساخته شده و بر پایه یک داستان ۲ هزار ساله که به چگونگی شکل گیری شهر اشاره دارد، طراحی شده است.

۹- معبد اجدادی خاندان چن (Ancestral Temple Of The Chen Family)

معبد اجدادی خاندان چن (Ancestral Temple Of The Chen Family)

معبد اجدادی خاندان چن گوانجو یک معبد آموزشی است که برای اقامت و آماده‌سازی مستخدمین برای آزمون‌های ادارات دولتی در سال ۱۸۹۴، در دوران سلسله کینگ ساخته شد. در حال حاضر این مکان به‌عنوان موزه هنرهای قومی گوانگ‌دونگ فعالیت دارد و به نمایش هنرهای فولکلور و صنایع دستی می‌پردازد. بنای متقارن این معبد شامل ۱۹ ساختمان با ۹ تالار و ۶ محوطه باز می‌شود. مجموعه وسیعی از آثار هنر چینی مانند کنده‌کاری‌های چوبی و آثار هنر سفال را می‌توان در این بنا مشاهده کرد.

بهترین روش یادگیری زبان چینی به صورت مؤثر و سریع (اما اصولی)

غذاهای سنتی گوانجو

۱- مرغ برش خورده سفید ( White Cut Chicken )

مرغ برش خورده سفید ( White Cut Chicken )

این غذا یکی از محبوب‌ترین غذاهای کانتونی است. این مرغ را کمی طعم‌دار می‌کنند تا طعم اصلی مرغ از بین نرود. بسیاری رستوران‌های کانتونی امضای مخصوص خود را پای این غذا دارند. مثل مرغ ونچانگ از رستوران گوانجو، مرغ با طعم واقعی از رستوران بینگ شنگ و مرغ کینگ پینگ از رستوران‌های مختلف دیگر.

۲- یوم چا/ دیم سوم (Yum Cha / Dim Sum)

یوم چا/ دیم سوم (Yum Cha / Dim Sum)

یک قوری چای با دو تکه شیرینی، فرهنگ دیم سوم گوانجو چین را تشکیل می‌دهد. بسیاری از افراد بومی شهر گوانجو با همین غذای مختصر در رستورانی می‌نشینند، ساعت‌ها با هم صحبت می‌کنند و یا روزنامه می‌خوانند. تنوع دیم سوم در رستوران‌های گوانجو بسیار زیاد است.

۳- برنج Claypot

برنج Claypot

برنج ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد تا طبخ شود. این برنج در ظرف های سفالی و بر روی اجاق گازهای زغالی تهیه می شود. برنج Claypot با قارچ چینی، برنج و سوسیس تهیه می شود و در کنار این غذا سبزیجات و سس سویا سرو می شود.

۴- Chow Fun (گوشت سرخ کرده با رشته )

Chow Fun (گوشت سرخ کرده با رشته )

این غذا از جوانه های لوبیا و گوشت و نودل تهیه می شود. این غذا یکی از پرطرفدار ترین غذاهای کانتونی است و معمولا به عنوان میان وعده و یا یک وعده اصلی سرو می شود.

۵-Lo Bak Go (کیک نازک )

Lo Bak Go (کیک نازک )

Lo Bak Go غذا از تربچه، میگو، قارچ چینی، سوسیس، فلفل، آرد برنج و ذرت تهیه می شود و بعد در روغن سرخ می شود این غذا یک نوع کیک است و رنگ طلایی و طعمی بسیار عالی دارد. بیرون غذا که سرخ می شود ترد است و داخل آن نرم است. چاشنی این غذا سس چیلی است.

حتما دانلود کنید: کتابچه آموزش انگلیسی در سفر (PDF)

جشن ها و فستیوال های گوانجو

۱- جشن پرواز بادبادک‌ها

جشن پرواز بادبادک‌ها

جشن پرواز بادبادک ها را باید در زمره محبوب‌ترین جشنواره های گوانجو دانست. جشنواره‌ای با حضور هزاران نفر توریست از کشورهای مختلف دنیا، از قاره آمریکا و اروپا گرفته تا کشورهای آسیایی، که رنگ و بویی بین‌المللی به این جشنواره می‌دهد. جالب است بدانید جشنواره پرواز بادبادک‌ها به شکل امروزی‌اش عمر زیادی ندارد؛ و تقریبا از سال ۱۹۹۲ میلادی بود که به شکل رسمی و هرساله برگزار شد. اما بادبادک بازی در منطقه برگزاری این جشن، تاریخی بیش از ۱۰۰۰ سال دارد.

۲- جشن نیلوفر آبی

جشن نیلوفر آبی

گوانجو شهری با تعداد زیادی دریاچه، رودخانه، آب‌راه و… است. یکی از ویژگی‌های زیستی این مکان‌های آبی روییدن نیلوفرهای آبی است. همین موضوع ساده دست‌مایه برگزاری جشنی به نام جشن نیلوفر آبی شده است. جشنی که سالانه نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر را از سراسر کشور چین و جهان، به این منطقه می‌کشاند؛ تا تماشاگر شکوفه دادن نیلوفرهای آبی باشند. البته جشن نیلوفر آبی به طور متمرکز در پارک لوتوس بلوسوم هیل برگزار می‌شود. مکانی که ۲۸۰ گونه مختلف نیلوفر در کنار هم جمع‌آوری شده است و تماشای ده‌ها هزار شکوفه تازه متولد شده از این گل‌ها، منظره‌ای بدیع و تماشایی را ایجاد می‌کند.

۳- جشن نیمه پاییز

جشن نیمه پاییز

این جشن رسوم خاصی دارد؛ اما به طور کلی باید آن را جشنی خانوادگی دانست که در آن اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند و از در کنار هم بودن و انجام تفریحات مختلف لذت می‌برند. برگزاری این جشن با رفتن زیر نور ماه، تماشای ماه، خوردن کیک مخصوص این جشن، گشت‌زنی با کشتی کروز روی آب‌های رودخانه مروارید، خوردن غذاهای محلی و سنتی، بخصوص حلزون رودخانه، دعا در برابر ماه و… از جمله مراسم‌هایی است که در این جشن انجام می‌شود. جشن پاییزه گوانجو در واقع یک جشن عمومی و متنوع است (چیزی مانند نوروز) که در آن فرصت خوبی برای بهره بردن یک‌باره از انواع تفریحات و سرگرمی‌های موجود در منطقه فراهم می‌شود.

هزینه سفر به گوانجو

۱- هزینه اقامت و هتل

  • قیمت هاستل به ازای یک ماه: ۷۵ تا ۱۷۰ یوآن
  • قیمت هتل آپارتمان ۱ تخته در داخل شهر: ۳ هزار و ۳۰۰ یوآن
  • قیمت هتل های ۳ ستاره: حدودا ۱۳۰ تا ۸۰۰ یوآن
  • قیمت هتل های ۴ ستاره: از ۳۴۰ تا هزار یوآن به بالا
  • قیمت هتل های ۵ ستاره: از ۴۳۰ تا ۱۸۰۰ یوآن

۲- هزینه غذا و رستوران

  • هزینه غذا در رستوران های ارزان قیمت ۳۰ یوآن باید هزینه کنید.
  • متوسط قیمت یک وعده ی غذایی برای ۲ نفر در یک رستوران متوسط با پیش غذا، غذا و دسر از ۲۰۰ یوآن شروع می شود.
  • در رستوران های فست فود زنجیره ای همچون مک دونالد هم برای خوردن یک ساندویچ متوسط باید ۳۵ یوآن پرداخت کنید.
  • یک بطری نوشابه ی کوکاکولا و یا پپسی هم ۳.۷۵ یوآن است.
  • قیمت یک لیوان کاپوچینو هم از ۳۱.۲۴ یوآن چین شروع می شود.

۳- هزینه حمل و نقل

  • هزینه‌ی بلیت تک سفره‌ی مترو ۲ یوان است، بلیط ماهانه به مبلغ ۲۰۵ یوان است.
  • اگر بخواهید با تاکسی به سفرهای درون شهری خود بروید برای شروع تاکسی باید مبلغ ۱۰ یوان پرداخت کنید به ازای هر یک کیلومتر ۳ یوان به مبلغ اولیه اضافه می گردد.
  • اگر شما تاکسی را برای مدتی منتظر نگه دارید به ازای هر یک ساعت مبلغی معادل ۶۰ یوان به مبلغ نهایی اضافه می گردد.
  • اگر خواستید ماشین در این شهر اجاره کنید، لازم است بدانید که قیمت بنزین در شهر گوانجو به ازای هر لیتر ۶ یوان است.

سفر به گوانجو در دوران کرونا

وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: گزینه‌های روادید گردشگری و زیارتی تا عادی شدن شرایط در فهرست روادیدهای سامانه روادید الکترونیکی کشور غیرفعال شده است و فعلا ویزای توریستی چین صادر نمی‌شود. وزارت بهداشت و شرکت فرودگاهی نیز اخیرا اعلام کرده‌اند: ورود ملیت‌های خارجی به ایران به انجام تست کووید ۱۹ (PCR)، ۹۶ ساعت قبل از پرواز و ارائه نتیجه منفی این تست، مشروط شده است.

راهنمای سفر به پکن (هزینه ها، جاذبه ها، غذاها و جشن ها)

ویدیویی جذاب از سفر به گوانجو چین

 

حرف آخر

با اینکه گوانجو یک شهر صنعتی است اما شهری با تاریخ جذاب است که جاذبه ها، فرهنگ و سنت ها است بنابراین بازدید از این شهر خالی از لطف نیست. اما در شهرهایی با جمعیت بالای چین ا وسیال شخصی خود مراقبت کنید و به هر کسی اعتماد نکنید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست