ویزای استرالیا

پاسخ به 20 سوال رایج دریافت ویزای استرالیا (سوال و جواب)

گاما

خیلی از مسافران و دانشجویان بین المللی استرالیا را کشوری بسیار جذاب و مناسب برای مهاجرت می دانند. استرالیا به لطف وجود اقتصاد باز و پایدار، فرصت های شغلی چشمگیر، زیر ساخت های بسیار مناسب، جامعه چند فرهنگی و مناظر جذاب و خیره کننده اش برای کسانی که دلشان می خواهد بیشتر در این کشور بمانند و یا حتی افرادی که دنبال گرفتن اقامت دائم هستند گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود.

سلب مسئولیت: مهاجرت مساله پیچیده ایست و قوانین مرتبط با آن مرتبا تغییر می کنند. مطالبی که در این مقاله گفته می شوند صرفا برای راهنمایی در اختیار شما قرار می گیرند و نباید آن را به عنوان توصیه به مهاجرت قلمداد کرد. در این مطلب ما همه نکات مربوط به دریافت ویزای دانشجویی و همینطور راهنمایی های لازم برای کار، زندگی و به طور کلی مباحث مربوط به گرفتن ویزای استرالیا را در اختیارتان می گذاریم؛ ولی در عین حال توصیه می کنیم اگر قصد اقامت دائم یا طولانی مدت در کشورهای دیگر را دارید با آژانس های مهاجرت مشورت کنید.

اگر دنبال پیدا کردن راهی برای اقامت طولانی مدت در کشور استرالیا هستید این مقاله دقیقا برای خود شما نوشته شده! البته لطفا توجه داشته باشید که مسیر دریافت ویزا برای هر کسی متفاوت است؛ بنابراین مشاوره شخصی با مشاوران مهاجرت بسیار برایتان کمک کننده خواهد بود.

حتما بخوانید: ۱۹ عبارت اشتباه که باید همین الان از رزومه تان حذف کنید!

خیلی از مسافران و دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به استرالیا رفته اند از خودشان می پرسند که چطور می توانند اقامت دائم این کشور را بگیرند؟ آیا دریافت ویزای اقامت دائم از طریق ویزای دانشجویی راحت تر است؟

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

همه این سوالات و سوالات بسیار دیگری مدام در ذهن مسافران، مهاجران و افرادی که ویزای دانشجویی استرالیا دارند می چرخند. دقیقا برای همین است که ما این مطلب را تهیه کردیم تا همه راهنمایی های لازم برای انتخاب بهترین گزینه جهت دریافت ویزای اقامت دائم را با شما به اشتراک بگذاریم.

حتما بخوانید: ۱۰ تا از بهترین دانشگاه های استرالیا برای دانشجویان بین المللی

ما لیستی از ویزاهای رایج استرالیا از ویزای دانشجویی گرفته تا ویزای پارتنر یا همسر را تهیه کرده ایم که می توانید از آنها برای اقامت طولانی تر در این کشور استفاده کنید. ما هزینه، طول مدت، مدت زمان انجام روند، شرایط و الزامات، ابعاد مثبت و منفی و جوانب دیگر همه این گزینه ها را بررسی می کنیم؛ اما قبل از آن اجازه بدهید به سوالات مربوط به اخذ ویزای استرالیا پاسخ بدهیم.

سوالات عمومی درباره دریافت ویزای استرالیا

برای اقامت در استرالیا چه نوع ویزاهایی وجود دارد؟

ویزاهای استرالیا انواع و اقسام مختلفی دارند که عبارتند از:

  • ویزای بازدید یا ویزای توریستی
  • ویزای تحصیل و آموزش
  • ویزای خانوادگی و ویزای پارتنر یا همسر
  • ویزای کار و مهارت
  • ویزای پناهندگی و بشر دوستانه
  • سایر ویزاها
  • ویزای باطل شده

می توانید لیست کل ویزاهای استرالیا را از طریق لینک زیر بررسی کنید:

https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/gettinga-visa/visa-listing

چطور می توانم ویزای استرالیا بگیرم؟

همه افراد دارای گذرنامه که شهروند استرالیا یا نیوزیلند نیستند باید برای گرفتن ویزا اقدام کنند. برای دریافت اکثر ویزاها می توانید به صورت غیر حضوری و آنلاین اقدام کنید. برخی از شرایطی که حتما باید داشته باشید تا به شما ویزا داده شود عبارتند از:

  • مدارک و شواهد کافی برای اثبات قدرت مالی و بودجه کافی
  • ارزیابی مهارت ها و تشخیص صلاحیت
  • بیمه سلامت
  • بررسی های پلیس
  • تسلط به زبان انگلیسی

علاوه بر این برای دریافت برخی ویزاها باید یک حساب بانکی در استرالیا داشته باشید.

حتما بخوانید: مهم ترین سوالات +روش پاسخ به سوالات انگلیسی خارج از کشور

هزینه ویزای استرالیا چقدر است؟

هزینه دریافت ویزا به شرایط شخصی شما و شرایط مربوط به ویزا بستگی دارد. کل این هزینه می تواند چیزی بین ۲۸۵ دلار برای ویزای تحصیلی تا بیشتر از ۳۰۰۰ دلار برای برخی از ویزاهای تخصصی باشد. ویزای دانشجویی استرالیا ۶۰۶ دلار و ویزای کار و تعطیلات استرالیا نیز ۴۵۰ دلار هزینه دارند. این قیمت ها قابل تغییرند. برای محاسبه هزینه ویزا به طور رسمی می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/visa-pricingestimator

ویزای استرالیا چقدر اعتبار دارد؟

مدت زمان ویزا به ساب کلاس های آن بستگی دارد و مدت آن از ۳ ماه تا ۵ سال متغیر است. برخی ویزاها نیز می توانند به اقامت دائم شما منجر شوند.

رایج ترین انواع ویزا و مدت اعتبارشان شامل موارد زیر می شود:

  • ویزای دانشجویی – حداکثر ۵ سال
  • ویزای کار و تعطیلات- ۱ سال
  • ویزای پارتنر یا همسر- دائمی
  • ویزا با حمایت مالی کارفرمایان- حداکثر ۴ سال
  • ویزای مهارت کاری- تا ۴ سال یا دائمی
  • ویزای موقت فارغ التحصیلی – حداکثر ۴ سال

ویزای دانشجویی

شرایط دریافت ویزای دانشجویی استرالیا چیست؟

ما به برخی از اصلی ترین شرایط لازم برای اخذ ویزای دانشجویی استرالیا را ذکر می کنیم. به عنوان فردی که قرار است در آینده ویزای دانشجوی بگیرد باید ثابت کنید که شما یک شرکت کننده حقیقی موقتی (GTE) هستید و به طور کلی باید موارد زیر را طی کنید:

  • قبل از درخواست ویزای دانشجویی استرالیا، باید نامه تایید ثبت نام از دانشکده یا دانشگاه مورد نظر را دریافت کنید.
  • برای اثبات مهارت زبان انگلیسی تان باید در آزمون هایی مثل IELTS ، TOEFL و یا CAE شرکت کنید.
  • برای توضیح اینکه چرا می خواهید در استرالیا تحصیل کنید انگیزه نامه (A Statement of Purpose) بنویسید.
  • بررسی های بهداشتی مربوط به کشور مبدا یا کشور محل اقامتتان را انجام بدهید.
  • اسناد و شواهد مربوط به حمایت های مالی تان در استرالیا را ارائه کنید.
  • برای دریافت بیمه سلامت دانشجویان خارج از کشور (OSHC) اقدام کنید.

ویزای دانشجویی استرالیا چقدر هزینه دارد؟

در حال حاضر دولت استرالیا برای درخواست ویزای دانشجویی (ساب کلاس ۵۰۰) مبلغ ۶۰۶ دلار استرالیا (AUD) دریافت می کند. این هزینه بدون توجه به طول مدت تحصیل شما گرفته می شود و برای همه یکسان است. اگر بخواهید ویزای دانشجویی تان را در استرالیا تمدید کنید علاوه بر این مبلغ باید ۷۰۰ دلار هزینه اضافی نیز برای درخواست تمدیدتان پرداخت نمایید. بنابراین اگر قرار است برنامه تحصیلی تان طولانی شود بهتر است از قبل ترم های تحصیلی تان را رزرو کنید تا مجبور به پرداخت هزینه تمدید ویزا نشوید.

حتما بخوانید: چطور از دانشگاههای خارجی فاند/کمک هزینه دریافت کنیم؟ نکات مهم

آیا می توان با استفاده از ویزای دانشجویی در استرالیا مشغول به کار شد؟

از زمان شروع دوره تحصیلی تان اجازه دارید در طول تحصیل حداکثر ۴۰ ساعت در دو هفته کار کنید. هنگام تعطیلات دانشگاهی نیز می توانید به طور نامحدود مشغول به کار شوید. تا زمانی که دوره تحصیلی تان در استرالیا شروع نشده نمی توانید با ویزای دانشجویی تان در این کشورکار کنید.

اخذ ویزای دانشجویی استرالیا چقدر طول می کشد؟

متوسط زمان طی مراحل دریافت ویزای دانشجویی در استرالیا ۱ تا ۴ هفته است؛ اما این مدت بسته به عوامل مختلف ممکن است تا ۲ ماه هم طول بکشد. ویدیوی آموزش همه نکات ویزای تحصیلی:

 

ویزای مهارت کاری

لیست نیروی کار ماهر چیست؟

لیست مشاغل یا نیروی کار ماهر لیستی است که توسط دولت استرالیا منتشر شده است و شامل تمام مشاغلی می شود که به واسطه اشتغال به آنها، دانشجویان یا مسافرانی که در استرالیا به سر می برند می توانند به عنوان یک فرد واجد شرایط و دارای مهارت کاری خاص ویزای نیروی کار ماهر بگیرند.

از این لیست برای تعیین اینکه کدام یک از مشاغل می توانند ویزایی اقامت طولانی تر و یا حتی دائم به متقاضیان اعطا کنند استفاده می شود. ویزای مهارت شغلی به افرادی اعطا می شود که واجد شرایط کار کردن در استرالیا هستند و تمام شرایط لازم را دارند. لیست های مشاغل واجد شرایط برای دریافت ویزای نیروی کار مهار در استرالیا هر ۶ ماه یکبار به روز می شوند.

ویزای نیروی کار ماهر چیست؟

ویزای مهاجرت از طریق مهارت و تخصص کاری به شما این امکان را می دهد تا در استرالیا کار و زندگی کنید. این سیستم مبتنی بر امتیاز است و رایج ترین مسیر درخواست ویزا برای نیروی کار مهار محسوب می شود. این ویزا ممکن است در شرایطی به شما امکان دریافت ویزای اقامت دائم استرالیا هم بدهد.

حتما بخوانید: بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی +دانلود منابع

MLTSSL چیست و STSOL چیست؟

MLTSSL لیست مشاغل استراتژیک میان مدت و بلند مدت در استرالیا است و شامل تمام مشاغل واجد شرایط دریافت ویزای طولانی مدت که می توانند منجر به اقامت دائم در استرالیا شوند می شود. STSOL نیز لیستی است که شامل مهارت ها و شغل هایی می شود که از طریق آنها می توانید ویزای کاری کوتاه مدت (عموما ۲ سال با دو سال تمدید) بگیرید. برای اخذ این ویزاها شما باید مجموعه مهارت هایتان را طبق الزامات و شرایط خاصی اثبات کنید.

نیروی کار ماهر چیست؟

نیروی کار یا مشاغل ماهر کسانی هستند که در لیست مشاغل ماهر ANZSCO قرار دارند. این مشاغل دربرگیرنده افرادیست که توانایی ها و مهارت های خاصی در زمینه های عنوان شده دارند. این توانایی ها می تواند هم از طریق تحصیل در دانشگاه یا دانشکده بدست بیاید و هم از طریق کار کردن کسب شود. اگر قصد دارید از طریق ویزای شغلی در استرالیا مشغول به کار و زندگی شوید حتما باید مطمئن شوید سوابق تحصیلی شما با الزامات طبقه بندی ANZSCO مطابقت دارد. ویدیوی نکات مهم ویزای کاری استرالیا:

 

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست