مهاجرت به سوئد

۴ روش مهاجرت به سوئد و مدارک لازم

گاما

سوئد هم درست مثل همه کشورهای دیگر قوانین، مقررات و آداب و رسوم خاص خودش را دارد. صادقانه اش هم این است که ممکن است به عنوان یک تازه وارد قوانین این کشور برایتان سختگیرانه به نظر برسند. ما اینجا ۱۰ نکته مهم و ضرروی برای مهاجرت به کشور سوئد را در اختیارتان می گذاریم. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید مطلب امروز ما را از دست ندهید.

این کشور یکی از پرطرفدارترین مقاصد ایرانیان برای مهاجرت است. نه تنها بخاطر سطح بالای کیفیت زندگی بلکه به دلیل مهاجر پذیر بودن آن و اینکه بیش از ۷۰ درصد مردم این کشور زبان انگلیسی را بلدند. البته در اینجا هم توضیح دادیم که زبان رسمی و مدرک رسمی زبان سوئدی چیست؟

word image 114

سوئد کشوری در شمال اروپاست که در شبه جزیره اسکاندیناوی واقع شده است. سوئد از شمال با کشور فنلاند، از جنوب با کشور دانمارک، از شرق با خلیج بوتنی و از غرب با کشور نروژ همسایه است. پایتخت سوئد شهر استکهلم می باشد که بزرگترین شهر سوئد نیز هست. سوئد پنجمین کشور بزرگ اروپا است اما به دلایل شرایط آب و هوایی، بیشتر جمعیت این کشور در جنوب سوئد سکونت دارند. راه های مختلفی برای مهاجرت به سوئد وجود دارد که از بین آنها می توان به مهاجرت کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری اشاره نمود.

روش های مهاجرت به سوئد

word image 115

۱-مهاجرت به سوئد از طریق کار

کشور سوئد از سطح رفاهی مطلوب و استانداردهای بالای زندگی برخوردار است و با توجه به بازار کار مناسب و نیاز به نیروی متخصص، مقصد بسیاری از مهاجران قرار گرفته است.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

در ویزای کاری منظور از متخصص، فردی است که در زمینه کار مورد نظر خود تحصیلات عالی دانشگاهی و سابقه کاری مرتبط داشته باشد. پس از ارسال رزومه کاری خود برای کارفرمایان شرکت‌های مختلف سوئدی، باید منتظر بررسی و پذیرش و در نهایت ارائه پیشنهاد شغلی باشید. در صورت دریافت پیشنهاد شغلی باید به سفارت کشور سوئد مراجعه و با ارائه نامه پیشنهاد شغلی خود برای دریافت ویزا اقدام کنید.

روش های مهاجرت از طریق کار

  • یکی از شیوه‌های مهاجرت به سوئد از طریق کار این است که شما از یک فرد حقیقی یا حقوقی منتسب به یک شرکت معتبر در کشور سوئد، دعوت‌نامه کاری در یافت کنید.
  • اصلی‌ترین روش مهاجرت به سوئد از طریق کار دریافت پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما بر اساس پذیرش در آگهی استخدام است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار در سوئد

گذرنامه معتبر نامه عدم سوء پیشینه
نامه رسمی پیشنهاد شغلی آخرین مدرک تحصیلی
قرارداد کاری با حقوق حداقل ۱۳،۰۰۰ کرون ماهیانه مدارک هویتی
اجاره نامه منزل در سوئد بیمه نامه مسافرتی

با صدور ویزا برای متقاضی مهاجرت به سوئد از طریق کار می‌تواند برای همسر و فرزند زیر ۲۱ سال خود نیز ویزا دریافت کرده و آن‌ها را همراه خود به این کشور ببرد.

متقاضیان مهاجرت به سوئد از طریق کار در صورتی که موفق به دریافت ویزای دو ساله و مشغول به کار شوند، پس از اتمام اعتبار دو ساله ویزای کاری می‌توانند از داخل خاک سوئد ویزای خود را دو سال دیگر تمدید کنند. متقاضی تمدید ویزای کاری سوئد، برای دو سال دوم می‌تواند از کارفرمای دیگری نامه پیشنهاد شغلی دریافت کند. پس از آنکه فرد چهار سال با ویزای کاری بصورت پیوسته و تمام وقت در کشور سوئد کار کند و مشکلی از جهت قوانین مالیاتی این کشور نداشته باشد، می‌تواند ویزای کاری خود به اقامت دائم سوئد تبدیل کند.

مشاغل مورد نیاز در سوئد (سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵)

  • کشاورزی
  • مهندسی
  • مراقبت‌های بهداشتی
  • مدیران محصول و برندینگ در جهت بهبود فروش
  • مدیریت اجرایی پروژه
  • مدیر عامل با توانایی مدیریت عملکرد بر شرکت‌ها و روابط عمومی بالا
  • مدیر تبلیغات و طراح گرافیک
  • مشاوره مالی
  • فناوری پاک و صنعت خودرو
  • فناوری اطلاعات
  • گردشگری
  • آموزش و پرورش

۱۵ تا از بهترین شهرهای سوئد برای مسافرت و بازدید توریستی

۲-مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

دانشگاه های سوئد تا سال ۲۰۱۱ میلادی برای دانشجویان بین المللی رایگان بودند اما پس از سال ۲۰۱۱ دانشگاه ها این امتیاز را حذف کردند و در حال حاضر تحصیل در سوئد نیاز به تقبل هزینه دارد.

پس از اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های کشور سوئد در رشته و مقطع مورد نظر شما می باید از سفارت کشور سوئد در کشور محل زندگی خود تقاضای اقامت دانشجویی نمایید. که بر خلاف دیگر کشور ها شما در ابتدا و در کشور محل زندگی خود کارت اقامت خود را دریافت می نمایید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی در سوئد

ارائه گذرنامه معتبر گواهی ازدواج و گواهی تولد فرزند
تکمیل فرم های درخواست ویزای تحصیلی در سوئد مدرک آزمون آیلتس با امتیاز مورد نیاز دانشگاه و مقطع مورد اقدام
ارائه عکس و نامه پذیرش دانشگاه ارائه گواهی تمکن مالی

مزایای مهاجرت تحصیلی به سوئد

  • امکان اخذ ویزای همراه بصورت همزمان برای اعضای خانواده
  • مهاجرت از طریق تحصیل با سطح آیلتس پایین به سوئد
  • استفاده از نظام آموزشی رایگان برای فرزندان
  • امکان کار نیمه وقت حین تحصیل
  • امکان اخذ ویزای کار پس از پایان تحصیل
  • مدارک تحصیلی معتبر در سطح بین المللی
  • کیفیت زندگانی بسیار بالا
  • امکان اخذ اقامت اروپایی و کار در کلیه کشورهای اروپایی
  • کسب سابقه کاری در یک کشور پیشرفته اروپایی
  • امکان به همراه آوردن اعضای خانواده

۷ تا از بهترین دانشگاه های سوئد برای دانشجویان بین المللی جهت تحصیل

۳- مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از راههای مهاجرت به سوئد و اخذ اقامت سوئد سرمایه گذاری و خود اشتغالی در سوئد می باشد. در کشور سوئد سرمایه گذاری تجاری به صورت ثبت شرکت با مسئولیت محدود است که نیازمند حداقل سرمایه اولیه ۵۰۰۰۰ کرون می باشد. اقامتی که در این روش به متقاضی تعلق می گیرد اقامت تجاری با اجازه اقامت طولانی مدت می باشد که پس از ۴سال زندگی بدون وقفه در این کشور تبدیل به اقامت دائم خواهد شد. در این روش متقاضی می بایست یک شرکت را با ارزش حداقل صد هزار یورو در کشور سوئد خریداری یا ثبت نموده و از طریق این شرکت درخواست اقامت کاری و یا تجاری نماید. البته متقاضی می تواند بخشی از یک شرکت را نیر خریداری کند که حداقل ارزش آن ۵۰۰۰۰ کرون باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا از طریق سرمایه گذاری در سوئد

ارائه گذرنامه معتبر اثبات اینکه کالا و یا خدماتی که قرار است در سوئد تولید شود به فروش می رسد
ارائه اسنادی محکم دال بر ارائه تجربه کافی در زمینه شغل مورد نظر ارائه مستنداتی برای حمایت خود، همسر و فرزندان برای ۲ سال
ارائه مستندی برای دانش بر زبان انگلیسی و سوئدی به ازای خود و همسر ۲۰۰٫۰۰۰ کرون و به ازای هر فرزند ۱۰۰٫۰۰۰ کرون باید در نظر داشته باشند

۴- مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

یکی دیگر از راه های مهاجرت به سوئد اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج است. شخص اصلی می بایست حتما اقامت موقت و یا دایم و یا پاسپورت کشور سوئد را داشته باشد تا بتواند برای الحاق خانواده خود در کشور سوئد اقدام نماید. در صورتی که شخص دارای هر نوع از اقامت در کشور سوئد باشد این نوع از اقامت به همسر وی نیز منتقل خواهد شد.

از آن جمله شرایط قانونی این نوع الحاق می توان به سن قانونی طرفین، سلامت روانی، عدم جرم و سابقه کیفری منجر به حبس و در صورت داشتن ازدواج قبلی، ارائه طلاق نامه اشاره نمود. تمکن مالی شخص اصلی جهت تامین مخارج زندگی و امرار معاش و نیز ارائه خانه ایی برای سرپناه و تامین محل زندگی نیز جزو الزامات می باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا از طریق ازدواج در سوئد

ارائه گذرنامه معتبر همراه با کپی اثبات توانایی مالی برای زندگی مشترک در سوئد
مدارک دال بر ازدواج شما با تبعه سوئدی گواهی فرزند خواندگی در صورت وجود
مدارک دال بر زندگی مشترک با همسر سوئدی مانند آدرس مشترک و اجاره نامه مشترک رضایت نامه برای کودک زیر ۱۸ سال
گواهی بارداری در صورت فرزند داشتن پرداخت هزینه های مربوط

مدت زمان انجام مصاحبه و نتیجه تقاضای ویزای ازدواج، حداکثر به مدت ۵ ماه می باشد. اما به طور معمول فرد متقاضی ۲ ماه پس از ارائه مدارک مورد نیاز، دعوت به مصاحبه می گردد. هدف از انجام این مصاحبه اثبات ازداج واقعی طرفین و سوری نبودن آن جهت اخذ “ویزای ازدواج سوئد“ است. بنابراین ضروری است جهت اثبات این موضوع کلیه اسناد و مدارک در این خصوص در روز مصاحبه ارائه گردد.

اسناد مربوطه می تواند عکس های دو نفره یا خانوادگی، سند ازدواج و… باشد. درصورتی که مصاحبه با موفقیت به پایان رسید و واقعی بودن ازدواج اثبات گردید، ویزای ازدواج ۲ ساله اعطا می‌گردد. فرد با در دست داشتن این ویزا می تواند به کشورهای حوزه شنگن سفر کند و اقامت دائم بگیرد.

بهترین آموزش رایگان زبان سوئدی به سبک مشابه پیمزلر در ۱۰۰ درس

شخصی که دارای ویزای ازدواج (سامبو) است پس از اتمام ۲ سال می تواند به ویزای اقامت دائم تبدیل نماید. مشروط بر این که فرد ثابت نماید در طول این ۲ سال با همسر خود زندگی مشترک داشته و در کنار یکدیگر بوده اند.

ویدیوی راههای مهاجرت به سوئد

 

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست