کار در آلمان

انواع مجوزهای کار در آلمان، مراحل درخواست مجوز کار و نکاتی که باید بدانید

گاما

آلمان کشوری عالی برای مهاجرانیست که دنبال افزایش حقوق شغلی شان هستند! ما در این مقاله اطلاعات مفیدی در کار و زندگی در آلمان در اختیارتان می گذاریم. مطلب امروز ما شامل نکاتی درباره پیدا کردن کار در آلمان، درخواست ویزا، اجازه کار و اقامت، بیمه درمانی، مالیات و موارد دیگر می شود.

حتی اگر شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نباشید، باز هم می توانید در آلمان زندگی و کار کنید؛ اما به شرطی که واجد شرایط باشید. برای اینکه بتوانید به طور قانونی در آلمان زندگی و کار کنید باید مجوز کار و اقامت در این کشور را داشته باشید.

لازم نیست برای دریافت مجوز کار آلمان به طور جداگانه درخواست بدهید. شما می توانید هر دو مجوز اقامت و کار را با هم از اداره مهاجرت آلمان (Ausländerbehörde) دریافت کنید. اکثر نیروهای کار اهل کشورهای غیر اتحادیه اروپا نیز باید از سفارت آلمان یا کنسولگری خارجه ویزا بگیرند.

دسته بندی انواع مجوزهای کار در آلمان

مجوز کار در آلمان انواع مختلفی دارد و بر اساس شرایط و نوع اشتغال شما متفاوتند. این مجوزها شامل موارد زیر می شوند:

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

  • مجوز کار عمومی: اگر در آلمان شغلی پیدا کرده باشید که توسط یک شهروند اتحادیه اروپا قابل پر کردن نباشد، می توانید برای این شغل درخواست مجوز کنید. تا زمانی که واجد شرایط این شغل باشید به داشتن مهارت های خاص و فوق العاده ای نیاز ندارید.
  • مجوز نیروی کار بسیار ماهر: اگر نیروی کار با مهارت، تجربه و درآمد بالا هستید می توانید برای دریافت این مجوز درخواست بدهید.
  • کارت آبی اتحادیه اروپا (The EU Blue Card): اگر حقوق شما حداقل 56800 یورو در سال یا 44303 یورو در سال در صورت کمبود شغل باشد، می توانید برای دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست بدهید.
  • مجوز کار برای فریلنسرها: اگر فریلنسر هستید یا برای خودتان کار می کنید و می توانید مشتری های احتمالی تان را اثبات نمایید، برای دریافت مجوز کار برای فریلنسرها درخواست بدهید.

نیروی کار خارجی واجد شرایط در آلمان

هر کسی که در آلمان شغلی پیدا کند می تواند برای دریافت مجوز کار اقدام کند؛ ما روند و شرایط این درخواست بسته به اینکه از کجا آمده اید متفاوت استسه گروه واجد شرایط برای دریافت مجوز کار در آلمان وجود دارد که بر اساس کشورهایشان دسته بندی می شوند:

  • شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و یا سوئیس
  • شهروندان ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، اسرائیل، ژاپن یا کره جنوبی
  • شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا

نیروی کار خارجی از کشورهای اتحادیه اروپا، سوئیس، لیختن اشتاین، نروژ یا ایسلند

اگر شهروند اتحادیه اروپا، سوئیس، لیختن اشتاین، نروژ یا ایسلند هستید، نیازی به درخواست برای ویزا و مجوز کار در آلمان ندارید. اگر قصد دارید بیشتر از سه ماه در این کشور بمانید، تنها کاری که باید کنید این است که اقامتتان را ثبت کنید. برای این کار باید به اداره ثبت اقامت محلی (Einwohnermeldeamt) یا اداره مهاجرت (Ausländerbehörde) مراجعه کنید.

نیروی کار خارجی از کشورهای ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، اسرائیل، ژاپن یا کره جنوبی

اگر اهل ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، اسرائیل، ژاپن یا کره جنوبی هستید می توانید به آلمان بروید و مستقیما از Ausländerbehörde درخواست کار و مجوز اقامت کنید. شما برای استخدام در آلمان نیازی به اخذ ویزای ورود از سفارت آلمان در کشور خودتان ندارید.

word image 21

شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا

اگر اهل کشوری خارج از کشورهای عضو اتحادیه اروپا (خارج از ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، اسرائیل، ژاپن یا کره جنوبی) باشید، روند درخواست مجوز کار در آلمان کمی پیچیده تر خواهد بود.

شما باید:

1- شغل پیدا کنید.

2- برای اشتغال در آلمان باید از سفارت آلمان در کشورتان ویزای ورود بگیرید.

3- به کشور آلمان سفر کنید و از طریق Ausländerbehörde برای دریافت مجوز اقامت کاری در آلمان درخواست بدهید.

علاوه بر این می توانید:

1- برای گرفتن ویزای جستجوی کار (Job-Seeker) درخواست بدهید.

2- شغل پیدا کنید.

3- درخواست مجوز اقامت کاری تان را به Ausländerbehörde ارسال کنید.

در ضمن یادتان باشد نمی توانید با ویزای شینگن یا از طریق توافق نامه بدون ویزا وارد آلمان شوید و درخواست اجازه کار کنید. اگر این کار را کنید درخواست شما بلافاصله رد می شود. شما باید به اداره مهاجرت ثابت کنید که با هدف اشتغال وارد آلمان شده اید نه گردشگری.

مراحل درخواست مجوز کار و اقامت آلمان

پس از ورود به آلمان باید با مراعه به اداره مهاجرت آلمان (Ausländerbehörde) درخواست مجوز کار و اقامت کنید. اکثر افراد برای ورود به آلمان نیاز به ویزا از سفارت آلمان دارند. روند درخواست به شرح زیر است:

1- برای ویزای استخدام یا ویزای کاریابی در سفارت آلمان اقدام کنید.

2- آدرس محل زندگی تان در اداره ثبت نام شهروندان محلی (Bürgeramt) ثبت کنید.

3- بیمه درمانی بگیرید.

4- از Ausländerbehörde وقت بگیرید.

5- مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید.

6- در Ausländerbehörde درخواست مجوز کار و اقامت کنید.

در ادامه همه این مراحل را به تفکیک بررسی می کنیم:

1- درخواست ویزا در سفارت آلمان

شما می توانید برای دریافت ویزای استخدام یا ویزای کاریابی درخواست بدهید. نوع ویزایی که برای آن درخواست می کنید به این بستگی دارد که آیا پیشنهاد کار دارید یا نه:

  • اگر در حال حاضر از یک شرکت آلمانی پیشنهاد کار دارید و می خواهید برای دریافت اجازه کار و اقامت وارد این کشور شوید، درخواست ویزای استخدام کنید.
  • اگر می خواهید اول به آلمان سفر کنید و بعد دنبال کار بگردید باید درخواست ویزای کاریابی کنید. مدت اعتبار این ویزا 6 ماه است و شما در این مدت باید دنبال کار بگردید. بعد از پیدا کردن شغل مورد نظرتان می توانید درخواست خود را برای اجازه کار و اقامت ارائه دهید.

ویزاهای اشتغال و کاریابی به عنوان ویزاهای بلند مدت محسوب می شوند. شما به یکی از این دو ویزا نیاز دارید تا بتوانید به طور قانونی وارد آلمان شوید و به مقامات این کشور اطلاع بدهید که برای مهاجرت و کار به آلمان سفر کرده اید. قبل از منقضی شدن ویزا، شما باید درخواستتان برای کسب مجوز اقامت و کار در آلمان را ارائه کنید.

word image 22

تقریبا همه باید برای دریافت ویزای اشتغال یا کاریابی در سفارت آلمان یا کنسولگری آلمان در کشورشان درخواست ویزا بدهند. شما فقط در صورت اخذ تابعیت از ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کانادا، اسرائیل، ژاپن، نیوزیلند، سوئیس یا کره جنوبی از درخواست ویزا معاف هستید. اگر شهروند یکی از این کشورها باشید می توانید به راحتی و بدون ویزا وارد آلمان شوید، شغل پیدا کنید و درخواست اجازه کار کنید.

یادتان باشد شما نمی توانید با ویزای توریستی وارد آلمان شوید و درخواست دریافت مجوز کار کنید!

2- ثبت آدرس محل زندگی در آلمان

بعد از پیدا کردن محل اقامتتان در آلمان و نقل مکان کردن به آنجا، باید به اداره ثبت نام شهروندان محلی (Bürgeramt) بروید و آدرستان را در آنجا ثبت کنید. این فرایند به شرح زیر است:

1- با اداره Bürgeramt تماس گرفته و از آنها وقت بگیرید. اگر نمی دانید که این اداره کجاست یا چطور می توانید با آنها تماس بگیرید، کافیست در اینترنت “Bürgeramt + نام شهر خود” را جستجو کنید.

2- فرم ثبت نام را تکمیل کنید. می توانید نسخه رسمی فرم را از Bürgeramt دریافت کنید یا آن را دانلود کنید.

3- این مدارک را آماده کنید:

  • قرارداد اجاره
  • تاییدیه صاحبخانه تان مبنی بر اینکه به این آدرس نقل مکان کرده ایم.
  • پاسپورت

4- در تاریخ تعیین شده مدارکتان را به اداره Bürgeramt ارائه دهید.

5- سند ثبت اقامت خود را دریافت کنید (Meldebescheinigung). هنگام درخواست مجوز کار و اقامت در Ausländerbehörde به این سند نیاز دارید. معمولا در همان روزی که درخواستتان را ارائه می کنید این سند را دریافت خواهید کرد.

3- گرفتن بیمه درمانی

پس از دریافت اجازه اقامت برای کار، می توانید برای گرفتن بیمه درمانی قانونی آلمان ثبت نام کنید. با این حال موقع ارائه درخواستتان باید یک نوع بیمه داشته باشید. از آنجایی که اگر هنوز مجوز اقامت نگرفته باشید، بیمه های بهداشت عمومی احتمالاً نمی پذیرند که شما را تحت پوشش قرار بدهند، ، بهترین گزینه این است که از یک شرکت خصوصی بیمه بگیرید.

بعد از نهایی شدن درخواستتان، واجد شرایط طرح بیمه درمانی قانونی می شوید.

4- تعیین وقت قبلی در Ausländerbehörde

پس از ثبت آدرس و دریافت بیمه درمانی ، باید از اداره مهاجرت آلمان (Ausländerbehörde) وقت بگیرید. دفاتر مختلف Ausländerbehörde در مناطق مختلف وجود دارند؛ بنابراین فقط کافیست سایت دفتری که باید به آن مراجعه کنید را پیدا کنید و دستورالعمل های لازم برای رزرو وقت را دنبال نمایید.

معمولا بعد از رزو وقت، ایمیلی برایتان ارسال می شود که شامل تاریخ و ساعت ملاقات ، آدرس و همچنین شماره وقت شماست.

گاهی اوقات می توانید بدون تعیین وقت قبلی مستقیما به دفتر بروید، شماره بگیرید و در صف منتظر بمانید؛ اما اکثر دفاتر دفاتر مهاجرت آلمان این گزینه را پس از شیوع ویروس کرونا لغو کرده اند و به احتمال زیاد باید به صورت آنلاین وقت بگیرید.

5- جمع آوری مدارک مورد نیاز برای دریافت اجازه اقامت برای کار

مدارکی که برای درخواست کار و اجازه اقامت در آلمان نیاز دارید شامل موارد زیر است:

  • گذرنامه
  • چند عکس در سایز عکس گذرنامه. این عکس ها باید از دستورالعمل های عکس ویزا ICAO پیروی کنند.
  • فرم درخواست اجازه اقامت. به آلمانی: Antrag auf Erteilung eines Aufenthaltstitels.
  • اظهارنامه استخدام. این اظهارنامه در آلمان به نام Erklärung zumBeschäftigungsverhältnis شناخته می شود و باید توسط کارفرمای شما تکمیل شود. شما می توانید آن را در وب سایت آژانس فدرال کار آلمان پیدا کنید (فرم به زبان آلمانی است).
  • قراداد کار یا پیشنهاد کارتان. این قرارداد باید نوع شغل، مدت اشتغال و همچنین درآمد شما را نشان بدهد.
  • گواهی ثبت نام (Meldebescheinigung).
  • اجاره مسکن همراه با نامه تأیید کتبی اقامت از مالک شما
  • نسخه اصلی مدرک دانشگاه یا کالج
  • اثبات بیمه درمانی. اگر بیمه قانونی دارید، باید کارت الکترونیکی سلامت و تأییدیه بیمه درمانی تان را ارائه کنید. اگر از یک شرکت خصوصی بیمه گرفته اید باید گواهی ارائه دهنده بیمه خدمات درمانی خود را ارائه دهید که ثابت کند حق بیمه خود را پرداخت کرده اید و جزئیات بیمه خود را ذکر کنید.
  • رزومه (CV)
  • صورت حساب های بانکی
  • نامه ای که در آن دلیل درخواستتان و شغلی که قرار است داشته باشید ذکر شده باشد و خودتان را در آن معرفی کرده باشید.
  • هر نوع سند و مدرک مورد نیاز دیگر که ممکن است Ausländerbehörde درخواست کند.

6- در Ausländerbehörde درخواست اجازه اقامت برای کار کنید

بعد از اینکه همه مدارک لازم را جمع آوری کردید می توانید در تاریخ تعیین شده درخواست تکمیل شده تان را به Ausländerbehörde بفرستید. مثل همه کارهای اداری دیگر، باید صبر کنید تا شماره شما خوانده شود. بهتر است کمی زودتر به آنجا بروید. موارد زیر را نیز به خاطر داشته باشید:

  • لباس مناسب بپوشید. حتی بهتر است لباستان کمی رسمی باشد.
  • اسناد و مدارکتان را منظم و مرتب در یک پوشه قرار بدهید.
  • از شما خواسته می شود که هزینه درخواست را بپردازید، پس با خودتان مقداری پول نقد یا کارت اعتباری همراه داشته باشید.

از لحظه ارائه درخواست، چند هفته طول می کشد تا جواب بگیرید. اگر این مدت بیشتر از اعتبار ویزای شما باشد مشکلی ایجاد نمی کند، چون این مساله که شما در انتظار پاسخ آنها هستید اقامتتان را قانونی می کند.

پس از دریافت مجوز اقامت، می توانید در آلمان شروع به کار کنید!

بیمه درمانی کارکنان در آلمان

دو نوع بیمه درمانی در آلمان وجود دارد: دولتی و خصوصی. اگر در آلمان شاغل هستید و کمتر از 60750 یورو در سال (5063 یورو در ماه) درآمد دارید، طبق قانون ملزم هستید که در یک طرح بیمه سلامت عمومی ثبت نام کنید (برای همین به آن بیمه قانونی هم گفته می شود).

هر ماه 14.6٪ از حقوق ناخالص شما به بیمه خدمات درمانی اختصاص پیدا می کند. نیمی از مبلغ بیمه را شما و نیم دیگر را کارفرمایتان می پردازد.

word image 23

اگر بیشتر از 60750 یورو در سال درآمد داشته باشید اجازه دارید که عضویت در بیمه قانونی را لغو کنید و به جای آن بیمه خصوصی بگیرید. این گزینه بیشتر مورد انتخاب نیروهای کار جوان، سالم و با درآمد بالاست چون می توانند بیمه درمانی خصوصی ای پیدا کنند که هزینه آن از بیمه دولتی کمتر باشد.

مالیاتی که باید به عنوان نیروی کار خارجی در آلمان پرداخت کنید

بعد از اینکه مجوز کار در آلمان را دریافت کردید باید مالیات بر درآمد خود را پرداخت کنید. نرخ مالیات بر درآمد در آلمان بر اساس میزان درآمد شما از 14 درصد شروع و تا حداکثر 45 درصد ادامه دارد. اگر سالانه کمتر از 9744 یورو درآمد دارید از پرداخت مالیات بر درآمد معاف هستید. نرخ مالیات بر درآمد به میزان حقوق شما بستگی دارد و به شرح زیر است:

حقوق و دستمزد نرخ مالیات بر درآمد
حداکثر 9744 یورو در سال 0%
بین 9745 تا 274612 یورو در سال 42٪
بیشتر از 274613 یورو در سال 45٪

انواع دیگری از مالیات هم در کشور آلمان وجود دارد که مختص کارمندان نیست. این مالیات ها عبارتند از:

  • مالیات بر ارزش افزوده: کسب و کارهای مختلف و فریلنسرها در آلمان باید از طریق Finanzamt، مالیات بر ارزش افزوده ای که روی محصولات و خدماتشان تعیین می شود و به آن Mehrwertsteuer گفته می شود را به حساب دولت آلمان واریز کنند. نرخ مالیات بر ارزش افزوده در آلمان 19 درصد است؛ اما روی محصولات غذایی یک کاهش نرخ 7 درصدی در مالیات اعمال می شود.
  • مالیات کلیساها: مالیات کلیساها در آلمان 8 تا 9 درصد مالیات بر درآمد شماست؛ اما فقط زمانی باید آن را پرداخت کنید که بخواهید عضو کلیساهای تاسیس شده آلمان شوید.

کار در برلین و چند نکته مهم

چه کسی مالیات را پرداخت می کند؟

کارفرمای شما به طور خودکار هر ماه مالیات بر درآمدتان را از حقوقتان کم می کند. شما نیمی از مالیات و کارفرمایتان نیز نیم دیگر آن را می پردازد. فریلنسرها نیز تمام مبلغ مالیات را خودشان می پردازند.

در پایان سال مالیاتی، اگر بیشتر از مبلغ لازم پرداخت کرده باشید از طریق پورتال ELSTER این امکان را دارید که اظهارنامه مالیاتی را در Finanzamt ثبت کنید. ولی به عنوان یک کارمند حقوق بگیر بعید به نظر می رسد که بتوانید بازپرداخت مالیاتتان را بگیرید.

زندگی با خانواده در آلمان

در صورتی که مجوز کار و اقامت آلمان را داشته باشید می توانید اعضای درجه یک خانواده تان را از طریق ویزای تجدید دیدار خانواده (Family Reunion Visa) به آلمان بیاورید. نسبت های خانوادگی درجه یک شامل موارد زیر می شوند:

  • همسر یا شریک زندگی ثبت شده تان
  • فرزندان خردسال و از جمله فرزند خوانده ها
  • فرزندان بزرگسالتان که به شما وابسته هستند
  • والدین مسن شما که به شما وابسته هستند
  • خواهر و برادرهای وابسته به شما

خانواده تان می توانند همزمان با شما یا بعد از اقامت شما در آلمان درخواست ویزا بدهند. روند این درخواست هم مشابه درخواست اجازه کار در آلمان است. بنابراین:

  • اگر اعضای خانواده تان تابعیت آمریکایی، استرالیایی، کانادایی، اسرائیلی، ژاپنی، نیوزیلندی، سوئیسی یا کره جنوبی داشته باشند، بعد از ورود به آلمان می توانند برای زندگی در کنار سایر خانواده درخواست اجازه اقامت بدهند.
  • اگر اعضای خانواده تان تابعه کشوری خارج از اتحادیه اروپا باشد، باید برای دریافت مجوز اقامت در آلمان به سفارت آلمان در کشورشان درخواست بدهند.
  • اگر اعضای خانواده تان عضو کشورهای اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا باشند، به هیچ نوع ویزا یا اجازه اقامتی نیاز ندارند. آنها به سادگی می توانند با شما به آلمان مهاجرت کنند و اقامتشان را در این کشور ثبت کنند.

پیدا کردن شغل در آلمان

قطعا پیدا کردن شغل برای کسانی که از کشور دیگری به آلمان سفر می کنند چالش برانگیز و سخت خواهد بود. با این حال دولت آلمان با در اختیار گذاشتن لیست آنلاین مشاغل و در اختیار گذاشتن سایت “quick check” ، روند ارزیابی شما از لحاظ واجد شرایط بودن برای مشاغل مختلف را تسهیل کرده است.

  • اگر می خواهید بدانید که شانس شما برای پیدا کردن شغل در آلمان چقدر است و فرصت های شغلی مختلف را مشاهده کنید، سری به سایت های مفید زیر بزنید:
  • Quick-Check: این سایت متعلق به دولت فدرال آلمان است و به شما امکان می دهد بفهمید که به عنوان یک نیروی متخصص واجد شرایط چه شانس هایی برای مهاجرت به آلمان دارید. در این سایت شما باید در مورد سوابق تحصیلی تان، اینکه آیا پیشنهاد کاری دارید یا نه و موارد دیگر پاسخ بدهید.
  • The Job Portal of the Federal Employment Agency (BA): این سایت بزرگترین بازار کار در آلمان است که هر روز آپدیت می شود. در اینجا می توانید برای خودتان پروفایل بسازید و به این ترتیب کارفرمایان می توانند با شما تماس بگیرند.
  • “Make it in Germany’s” Job Listings: این سایت لیست مشاغل خالی که قبلا در سایت Federal Employment Agency (BA) قرار داده شده اند را فهرست می کند. شما می توانید مشاغل مختلف را بر اساس شغل، مدرک یا فیلترهای مختلف دیگر جستجو کنید.
  • EURES: سایت) The European Job Mobility Portal (EURES، شبکه ای از آژانس های استخدام در سراسر اتحادیه اروپاست که فرصت ها و مشاوره های شغلی مفیدی در اختیار شما می گذارد. آژانس استخدام فدرال آلمان (BA) بخشی از EURES است.
  • Recognition in Germany: این سایت در واقع درگاه وزارت آموزش و تحقیقات فدرال آلمان برای تشخیص صلاحیت های حرفه ای خارجی است که در آن یک راهنما به 11 زبان به شما توضیح می دهد که چطور برای مشاغل مختلف در آلمان واجد شرایط شوید.

شناخت فرهنگ و رسوم مردم آلمان

برای درخواست کار در آلمان به چه چیزهایی نیاز است؟

معمولا شما می توانید به صورت آنلاین، از طریق پورتال درخواست و یا با ارسال CV (رزومه) و سایر مدارک مورد نیاز خود از طریق ایمیل در آلمان درخواست کار کنید. مدارکی که از شما خواسته می شود شامل موارد زیر است:

  • رزومه (CV)
  • معرفی نامه (Cover letter)
  • نمونه کارها
  • مدارک رسمی تحصیلی

شما باید اسناد و مدارکتان را به صورت فایل PDF پیوست کنید. اگر نسخه الکترونیکی مدارکتان را ندارید از آنها اسکن بگیرید؛ اما مطمئن شوید که اسکن با کیفیت بالایی ارائه می کنید که به راحتی قابل خواندن است. علاوه بر این حتما فایل ها با نام و نام خانوادگی خودتان نامگذاری کنید نه اینکه فقط فقط بنویسید Cover letter، CV یا غیره. احتمالا ده ها رزومه و کاور لتر به دست استخدام کننده ها می رسد، برای همین شما باید کاملا مشخص و برجسته باشید.

شرکت در مصاحبه شغلی در آلمان

اگر درخواست شغلی شما توجه کارفرمایان را جلب کند احتمالا از شما خواسته می شود در مصاحبه شرکت کنید. مصاحبه شغلی فرصت خوبی برای این است که تاثیر و احساس خوبی در کافرما ایجاد و ثابت کنید که دارایی و نیروی مهمی برای شرکت آنها خواهید بود. لباس مناسب بپوشید، به موقع در محل حاضر شوید، به سوالات با دقت گوش کنید و به آنها به شکل مناسبی جواب بدهید. یادتان باشد که پاسخ های شما حتما باید با اطلاعات ارائه شده در درخواستتان سازگار باشد.

word image 24

در برخی موارد، شرکت های آلمانی خودشان هزینه مصاحبه را پرداخت می کنند. در صورتی که نمی توانید به صورت حضوری در مصاحبه شرکت کنید – به عنوان مثال اگر در کشور خودتان هستید – باید با کمپانی مورد نظرتان تماس بگیرید و درخواست مصاحبه تلفنی یا آنلاین کنید. اگر شرکت لازم می داند که باید به صورت حضوری مصاحبه را انجام بدهید از آنها بپرسید که آیا هزینه سفر و اقامت شما را تأمین می کنند یا خیر.

در هر صورت، بعد از اینکه در مصاحبه شرکت کردید بهتر است ایمیلی برای تشکر از فرصت ارائه شده به شما برای شرکت در مصاحبه به مسئولین ارسال کنید. این کار در نظر آنها چشمگیر خواهد بود. در ایمیلتان روی بحث های اصلی انجام شده حین مصاحبه دوباره تاکید کنید تا یادآوری شود که چرا شما بهترین کاندیدای تصدی این شغل هستید.

ویزای فریلنسری آلمان: همه شرایط لازم (2021)

بعد از استخدام در آلمان

احتمالا چند روز پس از مصاحبه، اگر انتخاب شده باشید به شما خبر می دهند و یا قرارداد کاری تان برایتان ارسال می شود. برای اینکه مجوز کار در آلمان را با موفقیت بگیرید به یک قرارداد کاری یا پیشنهاد کاری به همراه اطلاعات زیر نیاز دارید:

  • نام و آدرس خودتان
  • نام و آدرس کارفرمایتان
  • مدت زمان اعتبار قرارداد کاری
  • مدت زمانی که به طور آزمایشی برای شرکت کار خواهید کرد
  • جایی که قرار است در آن مشغول به کار شوید. علاوه بر این باید ذکر کنید که آیا ر طول مدت قرارداد در یک مکان کار خواهید کرد یا به مکان های کاری مختلف نقل مکان خواهید کرد.
  • دامنه کار و تمام توضیحات دقیق مربوط به موقعیت شغلی
  • حقوق و دستمزد شما، از جمله زمان دریافت حقوق، حقوق اضافه کاری ، حقوق آخر هفته و حقوق تعطیلات.
  • ساعت کاری شما
  • تعطیلات رسمی
  • شرایط اخطار و تذکر

حداقل حقوق در آلمان

لیست زیر حداقل حقوق های پرداخت شده مربوط به مشاغل مختلف در آلمان را به یورو نشان می دهد.

1- دستیار آموزشی و مدرس دانشکده پرستاری، آموزش و تحقیقات 1779 یورو
2- نظافتچی عمومی 1851 یورو
3- خیاط زنانه شاغل در صنعت نساجی، چرم و پوشاک 1904 یورو
4- باربر، نیروی کار اطلاعات عمومی 2004 یورو
5- نیروی کار شاغل در بخش پزشکی و مراقبتهای اجتماعی 2042 یورو
6- معلم دستیار آموزش، علوم و تحقیقات 2054 یورو
7- صندوق دار 2101 یورو
8- نیروی شاغل در بخش مراقبت پزشکی و مراقبت های اجتماعی 2101 یورو
9- دستیار فروش 2102 یورو
10- گارد امنیتی و حفاظتی 2110 یورو
11- برشکار پارچه، چرم، پوشاک 2128 یورو
12- نیروی کار تحویل پستی، حمل و نقل، تدارکات 2134 یورو
13- خراز شاغل در صنعت پوشاک و چرم 2175 یورو
14- دستیار شخصی پزشکی و مراقبت های اجتماعی 2175 یورو
15- متصدی پمپ بنزین 2180 یورو
16- نجات غریق، مربی شنا، نیروی کار در علم غذاها، هتلداری 2186 یورو
17- صندوقدار بانک 2193 یورو
18- خدمتکار تهاتری (اوپر) کار عمومی 2202 یورو
19- بسته بندی کننده 2207 یورو
20- خیاط چرم و پوشاک 2209 یورو

حتما بخوانید: روش نگارش رزومه انگلیسی زبان

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست