دانشگاه

10 بهترین دانشگاه فنلاند برای سال 2024-2025

گاما

فنلاند به عنوان یکی از مدرن ترین و نوآورترین کشورها در اروپا شناخته می شود، همچنین سیستم آموزشی این کشور در جهان شهرت دارد، از این رو در سال های اخیر به مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. بسیاری از دانشگاه های فنلاند از اعتبار علمی بی عیب و نقصی برخوردار هستند. اولین و مهمترین آنها دانشگاه هلسینکی (Helsinki)، قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه این کشور است، پس از آن دانشگاه آلتو (Aalto) نیز از نظر علمی فاصله کمی با دانشگاه هلسینکی دارد و در منطقه هلسینکی بزرگ قرار گرفته است.

فنلاند مانند بسیاری از کشورهای اروپایی بین دانشگاههای سنتی مبتنی بر تحقیقات و آنچه که “دانشگاههای علوم کاربردی” (UAS) یا پلی تکنیک نامیده می شود، تمایز قایل است. در این مؤسسات فرآیند آموزش و پرورش با کیفیت بالا و به صورت کاملاً عمل گرا ارائه می شود و بنابراین در این کشور تمرکز کمتری روی تحقیقات دانشگاهی است.

از آنجا که رتبه بندی دانشگاه ها غالباً با تعصب ویژه به تحقیقاتی بودن آنها انجام می شود، این گونه مؤسسه هایی که بیشتر عملگرا هستند معمولاً در رتبه دهی قرار نمی گیرند، حتی با این وجود که فرصت های خوبی را برای دانشجویان بین المللی – خصوصاً در سطح کارشناسی- فراهم می کنند. بنابراین اگر می خواهید در فنلاند ادامه تحصیل دهید، حتماً آنها را در تحقیق خود بگنجانید.

برترین دانشگاه های فنلاند در سال 2019 تا 2021

دانشگاه رتبه بندی QS در۲۰۲۰ رتبه بندی ۲۰۲۰ رتبه بندیARWU در ۲۰۱۹
دانشگاه هلسینکی ۱۰۷ ۹۶ ۶۳
دانشگاه آلتو ۱۳۴ ۱۸۴ ۳۰۱
دانشگاه اولو (Oulu) ۳۷۴ ۲۵۱ ۳۰۱
دانشگاه تورکو (Turku) ۲۸۷ ۳۵۱ ۳۰۱
دانشگاه فنلاند غربی ۴۹۸ ۴۰۱ ۴۰۱
دانشگاه ییواسکیلا Jyväskylä ۳۴۶ ۵۰۱ ۵۰۱
دانشگاه تامپره (Tampere) ۵۰۱
دانشگاه آبو آکادمی (Åbo Akademi) ۵۴۱ ۶۰۱

برترین دانشگاه های فنلاند در سال 2022 تا 2025

رتبه جهانی دانشگاه مکان
88 دانشگاه هلسینکی هلسینکی، فنلاند
200-300 دانشگاه Aalto اسپو، فنلاند
301-350 دانشگاه تامپره تامپره، فنلاند
501-600 دانشگاه Oulu اولو، فنلاند
601-800 دانشگاه Jyväskylä یوواسکولا، فنلاند
801-1000 دانشگاه Lapland روفانیمی، فنلاند

این رتبه‌بندی بر اساس QS World University Rankings برای سال 2024 است. لطفاً توجه داشته باشید که این رتبه‌بندی ممکن است در سال‌های دیگر تغییر کند و برای اطلاعات دقیق‌تر به وب‌سایت مربوطه مراجعه کنید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

توضیح: رتبه بندی دانشگاه ها بر چه اساسی انجام می شود؟

رتبه بندی جهانی دانشگاه ها QS یکی از مهم ترین رتبه بندی هاست و غالباً برای بررسی دانشگاه ها به این رتبه بندی مراجعه می شود. رتبه بندی QS به شدت بر روی نظر سنجی های آکادمیک خود متکی است، و برای تهیه آن، در مورد شهرت دانشگاه ها، هزاران فرد دانشگاهی در سراسر جهان را مورد سؤال قرار می دهد.

رتبه بندی جهانی آموزش عالی تایمز (یا به اختصار رتبه بندی تایمز) آمارهای گسترده ای را گردآوری می کند. در این رتبه بندی برای کیفیت تدریس، تعالی تحقیقات و تأثیر تحقیقات دانشگاه که به واسطه رجوع به آنها تعیین می شود (یعنی سایرین اغلب چه اندازه به تحقیقات این دانشگاه رجوع می کنند)، ارزش یکسانی قائل است.

رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای ( یا به اختصار رتبه بندی ARWU) بر روی خروجی تحقیقات و کیفیت تمرکز دارد و بر اساس تعداد مقالات علمی منتشر شده و تعداد کارمندان یا فارغ التحصیلان دانشگاه که برنده جایزه نوبل یا مدال فیلدز شده اند، رتبه بندی را انجام می دهد.

تحصیل در فنلاند

فنلاند مقصد بسیار خوبی برای تحصیل در خارج از کشور است: این کشور کوچک اروپای شمالی خاستگاه برخی دانشگاه ها در سطح جهانی است که تدریس با کیفیت بالایی را ارائه می دهند، شما می توانید از یک زندگی با کیفیت در یک محیط امن لذت ببرید، مردم محلی نیز از حضور دانشجویان خارجی استقبال می نمایند – و همه انگلیسی صحبت می کنند-. با این وجود بهترین ویژگی تحصیل در فنلاند آن است که دانشجویان اتحادیه اروپا به صورت رایگان می توانند در دانشگاه های فنلاند تحصیل کنند.

هزینه ها و شهریه ها

شهریه ها

اگر شما از خارج از حوزه اتحادیه اروپا EEA هستید، باید برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی ارائه می شوند، شهریه پرداخت کنید. شهریه سالانه به دانشگاه و دوره تحصیلی ارائه شده بستگی دارد. اگر در مورد هزینه های پرداختی مطمئن نیستید، می توانید توضیحات ویژه برنامه Studingfo.fi را بررسی کنید، یا از دانشگاهی که برای تحصیل در آن اپلای کرده اید، تحقیق نمایید.

به یاد داشته باشید که اگر ملزم به پرداخت شهریه باشید، واجد شرایط درخواست بورسیه های تحصیلی مؤسسه مورد نظر نیز هستید. هر دانشگاه برنامه بورسیه تحصیلی خود را دارد. بنابراین گزینه های بورس تحصیلی موجود را با دانشگاه یا UAS مورد نظر خود، حتماً بررسی کنید.

هزینه های زندگی

مشخص است که باید بتوانید سایر هزینه های زندگی روزمره خود را پوشش بدهید. هنگامی که برای دریافت ویزای اقامت دانشجویی اقدام می کنید باید ثابت کنید که از پشتیبانی مالی کافی و همچنین بیمه برخوردار هستید.

هزینه زندگی ماهانه دانشجویان (از جمله غذا ، اقامت ، حمل و نقل، بیمه و غیره) بسته به محل زندگی شما و عادت های زندگی شخصی شما در حدود ۷۰۰ – ۹۰۰ یورو است. هزینه های زندگی معمولاً در شهرهای بزرگتر از شهرهای کوچکتر بیشتر است.

هزینه های اتحادیه دانشجویی

دانشجویان دانشگاه ملزم به پرداخت هزینه سالانه اتحادیه دانشجویی نیز هستند که تقریباً بین ۸۰ تا ۱۰۰ یورو است. اتحادیه های دانشجویی در این مؤسسه ها نیز مشابه دانشگاه های علمی کاربردی (UAS) هستند، اما عضویت در آن اختیاری است. هنگامی که به اتحادیه دانشجویی خود می پیوندید، کارت دانشجویی دریافت می کنید که در مکانهایی مانند رستورانهای دانشجویی و هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تخفیف می گیرد.

بسیار کاربردی

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست