دانشگاه در آمریکا

تحصیل در آمریکا: روند درخواست و پاسخ به همه سوالات شما

گاما

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، تحصیل در آمریکا می تواند یک تجربه غنی و هیجان انگیز باشد، به همین دلیل است که دانشجویان همه ساله بیشتر و بیشتر تمایل دارند که برای تحصیل به آمریکا بیایند. ثبت نام دانشجویان بین المللی در دبیرستان ها و کالج های آمریکا در سال های اخیر رشد چشمگیر و قابل توجهی داشته است.

تعداد دانشجویان خارجی دبیرستان های آمریکا از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۰ سه برابر شده و به حدود ۹۲۰۰۰ نفر رسیده است. در همین حال، دانشگاه های آمریکا، همه ساله بیش از یک میلیون دانشجوی بین المللی را پذیرا می شود. اگر به فکر تحصیل در آمریکا هستید، این راهنما سعی دارد روند اپلای کردن برای یک مدرسه یا دانشگاه را تحلیل نماید؛ ضمن این که به سؤالات متداول در مورد هزینه ها، ویزا و نیز پس از فارغ التحصیلی پاسخ می دهد.

مرحله۱: در مورد گزینه های پیش روی تان تحقیق کنید

هنگامی که نوبت به تحصیل در ایالات متحده می رسد، گزینه های مختلفی پیش روی دانشجویان خارجی قرار دارد:

دبیرستان

برخی والدین نوجوانان خود را تشویق می کنند که در دبیرستان های ایالات متحده ثبت نام کنند تا افق آینده خود را گسترش دهند، همچنین تحصیل در دبیرستان های آمریکا، آنها را برای سخت گیری های آموزش عالی آماده خواهد کرد. علاوه بر ایجاد مهارت در زبان انگلیسی، دانش آموزان همچنین می آموزند که چگونه در یک فرهنگ متفاوت جا بیفتند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

دبیرستان های دولتی آمریکا به دانشجویان بین المللی اجازه می دهند که فقط به مدت یک سال به تحصیل بپردازند ، اما مدارس خصوصی مدت زمان تحصیل را محدود نمی کنند.

تحصیلات تکمیلی

برنامه های تحصیلات تکمیلی شامل مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد و بسته به رشته تحصیلی و اهداف شغلی دانشجویان ممکن است از نه ماه تا هفت سال به طول بینجامد. برنامه های تحصیلات تکمیلی هم برای دانشجویانی که برای اولین بار است به آمریکا می آیند، و هم برای کسانی که قبلاً دوره کارشناسی را گذرانده اند و می خواهند در این کشور بمانند؛ جذاب است.

کالج منطقه ای

از آنجا که کالج منطقه ای، عمدتاً یک پدیده آمریکایی است، بسیاری از دانشجویان بین المللی و خارجی چیزی از آن نمی دانند و ممکن است حتی اسم کالج منطقه ای را نیز نشنیده باشند. اما این کالج های دوساله می تواند یک گام در راستای کمک به دانشجویان باشد، لذا آنها می توانند بررسی کنند که آیا گذراندن یک دوره چهار ساله آموزشی برای دریافت مدرک در دانشگاه های آمریکا برای شان مناسب است یا خیر.

گذشته از معرفی سیستم آموزش آمریکا به دانشجویان، کالج های منطقه ای امکان انتقال اعتبارهای مالی، صرفه جویی در شهریه و توسعه شبکه های آکادمیک شخصی و حرفه ای را، پیش از ورود به دوره ۴ ساله کارشناسی تسهیل می کند.

تحصیل کوتاه مدت در خارج از کشور

تحصیلات کوتاه مدت در خارج از کشور تجربه ای است که ممکن است چند هفته و یا به مدت یک سال تحصیلی کامل طول بکشد و به دانش آموزان اجازه می دهد که یادگیری خود را در خانه، با یک تجربه بین المللی تکمیل نمایند. تجربه تحصیل کوتاه مدت در خارج از کشور در تمام سطوح آموزشی در دسترس است و سازمان های زیادی وجود دارد که به دانش آموزان کمک می کند تا مکان، بودجه و حوزه مورد نظر که با نیازهای شان متناسب است را بیابند.

اخذ مدرک کارشناسی

تحصیل در یکی از بهترین سیستم های آموزش عالی در جهان باعث می شود که بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل به آمریکا بیایند، البته برای تحصیل در آمریکا دلایل دیگری نیز وجود دارد.

در حالی که دوره های کارشناسی در جاهایی مانند اروپا بیشتر روی تخصص تأکید دارند؛ کالج های آمریکایی یک دوره آموزش عمومی سختگیرانه ارائه می دهند که موضوعات مختلفی را در بر می گیرد. همچنین،کالج های ایالات متحده به طور معمول برای دوره های دریافت مدرک کارشناسی، انتخاب گسترده تری ارائه می دهند و برای کشف و ایجاد تغییرات انعطاف پذیری بیشتری دارند.

آموزش آنلاین

تحصیل و زندگی در ایالات متحده می تواند هزینه ای بسیار گزاف داشته باشد که همیشه برای همه قابل پرداخت نیست. با این حال، با گسترش برنامه های آنلاین ، بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان بین المللی در حال گذراندن دوره های آنلاین هستند و با اینکه از مؤسسات آمریکا مدرک دریافت می کنند اما هیچگاه پا در این کشور نمی گذارند. این دوره های آموزشی، در تمام سطوح کالج و در بسیاری از زمینه های تحصیلی در دسترس است.

دانشگاه آمریکا

مرحله ۲: هزینه تحصیل در خارج از کشور را بشناسید

پس از تصمیم گیری دانشجویان در مورد نوع تحصیل در خارج از کشور، مرحله بعدی شناسایی هزینه ها و نحوه پرداخت آنها می باشد. به گفته سارا فروبرگ که مشاور آموزش بین المللی می باشد؛ نوع مدرسه و دانشگاهی که متقاضی در آن شرکت می کند تا حد زیادی روی هزینه پرداختی تأثیر می گذارد.

وی خاطر نشان کرد: “دانشجویان بین المللی و خارجی معمولاً واجد شرایط دریافت کمک های مالی دولت فدرال آمریکا نیستند ، بنابراین مهم است که به این نکته توجه داشته باشند که شهریه مدارس و دانشگاه ها با هم متفاوت است” وی ادامه داد: “کالج های دولتی معمولاً مقرون به صرفه تر از مدارس خصوصی هستند ، اما مدارس خصوصی معمولاً بورس های تحصیلی بیشتری اعطا می کنند.”

نکته دیگری که دانشجویان باید در نظر بگیرند این است که چگونه ارز کشو آنها به دلار آمریکا تبدیل می شود. فروبرگ می گوید: “نوسان ارز واقعاً می تواند ارزش پول شما را تغییر بدهد.” تعدادی پرسش در این زمینه وجود دارد که باید از خود بپرسید. آنها عبارتند از:” پول من با تبدیل شدن به دلار آمریکا چقدر خواهد شد”، “نرخ فعلی ارز چقدر است” و “نرخ ارز در آینده بر اساس پیش بینی ها چگونه تغییر می کند” بعلاوه باید در نظر داشته باشید که فرصت های شغلی محدود هستند ، بنابراین تکیه کردن به شغل های پاره وقت واقع بینانه نیست. فروبرگ می گوید: “دانشجویان بین المللی فقط می توانند در شغل های دانشگاهی کار کنند که معمولاً حداقل دستمزد را می پردازند.”

بخش های زیر نگاهی به برخی از هزینه های متداول تحصیل در ایالات متحده در مقاطع مختلف دانشگاهی می اندازد.

هزینه های دانش آموزان دبیرستانی

دانش آموزان هنگام شرکت در دبیرستان های آمریکا دو گزینه دارند: مدارس دولتی که توسط ایالت های خاص اداره می شوند و مدارس خصوصی که بطور مستقل اداره می شوند. هزینه های بین این دو گزینه تفاوت چشمگیری دارد، بنابراین دانش آموزان و خانواده هایشان قبل از انتخاب باید کاملاً هزینه ها را بشناسند و از آنها آگاه باشند.

دبیرستان های دولتی برای دانش آموزان آمریکایی رایگان است، اما دانش آموزان بین المللی و خارجی باید هزینه بپردازند. براساس اعلام وزارت امور خارجه ایالات متحده ، این هزینه ها معمولاً بین ۳،۰۰۰ تا ۱۰،۰۰۰ دلار برای یک سال تحصیل در خارج از کشور متغیر است.

دبیرستان های خصوصی گران تر هستند و بسته به ایالت ، شهر ، شهرستان و یا خود مدرسه این هزینه ها بسیار متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال ، آکادمی کارلمونت (Charlemont) در ماساچوست (Massachusetts) سالانه ۲۸٫۵۰۰ دلار شهریه و هزینه دریافت می کند.

البته شهریه تنها چیزی نیست که باید در نظر بگیرید. هنگام زندگی دور از خانه ، برخی از هزینه های دیگر که دانش آموزان و دانشجویان باید بپردازند عبارتند از:

  • مسکن
  • غذا
  • هزینه های مختلف تحصیل (کتاب های درسی ، لوازم ، هزینه آزمونها)
  • خدمات بهداشتی
  • حمل و نقل / سفر
  • ویزا / گذرنامه
  • فعالیت های فوق برنامه

هزینه های دانشجویان کالج

برخلاف سطح دبیرستان، دانشجویان بین المللی کالج، در کل دوره ی تحصیل خود مجاز به حضور در یک مؤسسه دولتی یا خصوصی هستند – فرقی نمی کند که دانشجوی دوره ی کاردانی، لیسانس، کارشناسی ارشد یا دکترا باشند- کالج ها معمولاً از دانشجویان آمریکایی که در همان ایالت کالج مربوطه زندگی می کنند، هزینه کمتری دریافت می نمایند؛ از آنجا که دانشجویان بین المللی واجد شرایط پرداخت شهریه پایین تر نیستند، حتی باید انتظار داشته باشند که در دانشگاههای دولتی حق بیمه نیز از ایشان گرفته شود.

میانگین شهریه سالیانه در سال تحصیلی ۲۱-۲۰۲۰:

  • کالج دولتی منطقه ای: ۸،۶۱۴ دلار در سال
  • کالج دولتی چهار ساله: ۲۵،۶۲۰ دلار
  • کالج چهار ساله خصوصی (غیرانتفاعی): ۳۴،۷۴۰ دلار

برای آنکه بدانید این هزینه ها شامل چه مواردی است؛ هزینه های برآورد شده برای دانشجویان خارجی دانشگاه آیووا (Iowa) را بررسی کرده ایم:

هزینه فرم ثبت نام: ۴۰ دلار

هزینه آزمون: هزینه های تافل بستگی به کشور شما دارد. هزینه آزمون ACT 62.50 دلار و هزینه آزمون SAT 60 دلار است. شهریه: ۲۸،۰۶۲ دلار (برای رشته های هنرهای آزاد و علوم مختلف)

هزینه های بهداشت و سلامت

بیمه سلامت: ۱۹۸۰ دلار

هزینه های تندرستی و سلامت دانشجویان: ۲۳۷ دلار

هزینه های آکادمیک

هزینه فناوری: ۴۹۷ دلار

هزینه خدمات شغلی: ۲۶ دلار

کتاب ها: ۹۵۰ دلار

هزینه دانشجویان خارجی ۱۴۰ دلار

هزینه آشنا سازی: ۱۲۰ دلار

هزینه های جانبی

هزینه فعالیت دانشجویی: ۷۲ دلار

هزینه اقامت: ۱۲۳ دلار

هزینه خدمات دانشجویی: ۷۷دلار

هزینه اتحادیه دانشجویی: ۱۲۴ دلار

هزینه فعالیت های فرهنگی هنری: ۲۵ دلار

هزینه فعالیت های تفریحی ۲۷۷ دلار

برخی از هزینه های معمولی که دانشجویان در طول تحصیل باید بپردازند عبارتند از :

  • هزینه ثبت نام
  • هزینه آزمون ها
  • شهریه
  • هزینه های مربوط به تحصیل
  • هزینه فعالیت های تفریحی
  • اتاق و تخت
  • خدمات بهداشتی
  • ویزا

هزینه آموزش کوتاه مدت

شورای تبادل بین المللی آموزش، صدها فرصت آموزشی کوتاه مدت برای دانش آموزان در سراسر جهان ارائه می کند. به عنوان نمونه ، در اینجا هزینه های واقعی یک برنامه آموزش هشت هفته ای در تابستان، در بوستون آورده شده است:

  • هزینه تأیید مشارکت: ۳۰۰ دلار
  • هزینه های تحصیلی: ۲۹۱۰ دلار
  • مسکن: ۲۶۴۰ دلار
  • وعده های غذایی در هزینه ی دوره قرار ندارد: ۶۰۰ دلار
  • پروازهای بین الملل: ۱۲۰۰ دلار
  • حمل و نقل محلی: ۴۰۰ دلار
  • کتاب و لوازم تحصیل: ۵۰ دلار
  • ویزا: ۱۰۰۰ دلار
  • هزینه های شخصی: ۳۰۰ دلار

هزینه یک تجربه آموزشی کوتاه مدت می تواند به اندازه خود تجربه متفاوت باشد. برخی از دوره های آموزشی ممکن است فقط چند هفته به طول انجامد، در حالی که برخی دیگر می توانند فرصت های فشرده ای باشند که چندین ماه طول می کشد. بسیاری از هزینه ها که در تحصیل کوتاه مدت در خارج از کشور وجود دارد عبارتند از:

  • شهریه
  • هزینه های شخصی
  • کتاب و لوازم تحصیل
  • مخارج سفر
  • وعده های غذایی
  • هزینه حمل و نقل
  • پشتیبانی عملی
  • بیمه درمانی / واکسیناسیون
  • ویزا

تحصیل در آمریکا

منابع کمک های مالی

۳ هزینه پنهان برای دانشجویان بین المللی در کالج های ایالات متحده

این مقاله با استناد به اخبار ایالات متحده و گزارش جهانی به دانشجویان بین المللی کمک می کند که چگونه بدون کاهش کیفیت آموزش، هزینه های خود را کاهش دهند.

کمک مالی برای دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی

NAFSA : انجمن مدرسین بین المللی، منابع متعددی را برای کمک به دانشجویان خارجی ارائه می دهد تا مشخص کنند که آنها به چه میزان پول نیاز دارند و منابع مختلف بودجه موجود برای آنها را شناسایی می نمایند.

بورس های تحصیلی بین المللی

این وب سایت برای کمک به دانشجویان بین المللی اختصاص داده شده است تا بتوانند بورس های تحصیلی بین المللی را پیدا کرده و برای دریافت آنها درخواست بدهند. این بورس ها در واقع کمک هزینه هایی هستند که به آنها کمک می کند هزینه های تحصیلات در آمریکا را تا حدودی بپردازند.

دانشجویان راه هایی را می یابند که بتوانند هزینه های گزاف را پرداخت کنند.

صدای امریکا این مقاله جالب را تهیه نموده و با یک دانشجوی بین المللی مصاحبه کرده است تا ترسیم نماید که چگونه توانسته در دانشگاهی در امریکا ثبت نام کند.

دفاتر کمک های مالی

بسیاری از مؤسسات – کالج برد (Bard) یک نمونه از این مؤسسه هاست- منابعی را مشخصاً به دانشجویان بین المللی اختصاص می دهند. پس از آنکه به عنوان یک دانشجوی بین المللی دانشگاه مد نظرتان در امریکا را انتخاب کردید، می توانید با دفتر کمک های مالی آن دانشگاه ارتباط برقرار کنید تا از وجود این منابع مالی اطلاع حاصل نمایید.

ویدیوی مخارج تحصیل و زندگی در آمریکا از زبان یک دانشجو

 

دانلود ویدیو 

مرحله ۳: اپلای کردن

درخواست ثبت نام در دبیرستان ها یا کالج های ایالات متحده می تواند گیج کننده باشد، خصوصاً برای دانشجویان خارجی که احتمالاً با نحوه کار سیستم آموزش و پرورش در این کشور از جمله فرایند اپلای کردن، آشنا نیستند. اطلاعات لازمی را که متقاضیان باید تهیه کرده و ارسال نمایند، ادامه آورده شده است. بعضی از مدارس ممکن است تعدادی آیتم اضافی درخواست کنند، بنابراین بهتر است دستورالعمل ها و الزامات مربوط به هر مدرسه / دوره آموزشی را به طور کامل بخوانید.

دبیرستان

از آنجایی که دورنمای دبیرستان های دنیا برای بسیاری از دانشجویان خارجی غیر منتظره است، خانواده ها معمولاً با یک مشاور یا آژانس مشاوره ای ارتباط برقرار می کنند تا فرآیند اپلای کردن را برای آنها انجام دهند. دانش آموزان علاقمند به این گزینه باید آژانس ها را با دقت بررسی کنند و با دقت تمام هزینه ها را بازبینی نمایند. موارد استاندارد که برای اقدام کردن مورد نیاز است، عبارتند از:

  • صورت های مالی که به خانواده نشان می دهد که آیا قادر به پرداخت هزینه دوره آموزشی و هزینه های اضافی هستند یا خیر.
  • اطلاعات مربوط به محل اقامت دانش آموزان در طول تحصیل
  • یک ویزای F-1 برای اقامت یک ساله و یک ویزای M-1 برای اقامت های چند ساله
  • نمرات امتحانات ورودی
  • فرم ثبت نام ورودی
  • نمرات تافل
  • معرفی نامه های معلم
  • کپی پاسپورت
  • مدارک واکسیناسیون
  • رونوشت مدرسه

با این که بیشتر دانشجویان بین المللی قبل از ورود به امریکا، برخی از دوره های آموزش زبان انگلیسی را گذرانده اند، ممکن است لازم باشد که آنها بعد از رسیدن به امریکا، آموزش زبان خودشان را به پایان برسانند. سارا می گوید: “اگر زبان انگلیسی شما آنقدر که مورد نیازتان است؛ کامل نباشد، معمولاً باید در دوره های ESL (زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم) شرکت کنید. این کار می تواند یکی از اقدامات بسیار هوشمندانه دانش آموزان خارجی باشد، زیرا نه تنها باعث پیشرفت ایشان در زبان انگلیسی می شود، بلکه به آنها کمک می کند خودشان را با زندگی در ایالات متحده امریکا وقف دهند.”

کالج ها

در بیشتر دانشکده های ایالات متحده ، روند پذیرش دانشجویان بین المللی، همان روندی است که دانشجویان آمریکایی طی می کنند. الزامات مورد نیاز در فرم ثبت نام برای کسانی که می خواهند در کالج ها ثبت نام کنند، دقیق تر و کامل تر از الزاماتی است که برای ثبت نام در مقطع دبیرستان مورد نیاز است و بسته به کالج مورد نظر، روند بررسی و بازبینی ممکن است دقیق تر و سخت گیرانه تر باشد.

برای مبتدیان، فروبرگ خاطرنشان می کند که دانشجویان بین المللی باید رونوشت نمرات دوره متوسطه خود را به سیستم آموزشی ایالات متحده تبدیل کنند، همچنین اکثر کالج ها حداقل به دو تست استاندارد نیاز دارند (به عنوان مثال IELTS / TOEFL و .(SAT/ACTسایر الزامات عبارتند از:

  • صورت های مالی که به دانشجویان و والدین آنها نشان می دهد که آیا می توانند هزینه دوره آموزشی و هزینه های اضافی را بپردازند یا خیر.
  • تأییدیه ویزای J-1
  • فرم ثبت نام آنلاین
  • رونوشت نمرات حداقل سه سال پایانی دوره متوسطه
  • حداقل GPA (معدل تحصیل در امریکا) مورد نیاز
  • برگه های معرفی نامه
  • سوابق واکسیناسیون
  • مدارک بیمه درمانی
  • مصاحبه (اختیاری است، اما برخی دانشگاه ها مانند هاروارد، دانشجو را به انجام مصاحبه تشویق می کنند).

کلیه الزامات بالا باید در مهلت مقرر شده توسط دانشگاه ارسال شوند. کمیته پذیرش دانشگاه سپس کلیه مدارک را بررسی می کند و معمولاً در بهار، برای پذیرش دانشجو تصمیم گیری می کند.

تحصیلات کوتاه مدت

اقدام به اپلای کردن برای تبادل برنامه های آموزشی، کارآموزی، اخذ گواهینامه یا دیگر دوره های تحصیلی کوتاه مدت معمولاً از اقدام برای ثبت نام در دبیرستان و دانشگاه ها ساده تر است. اما دانشجویان باید زود اقدام کنند تا اطمینان حاصل شود که تمام مدارک خود را به موقع ارسال کرده اند. برخی از مدارکی که از این متقاضیان درخواست می شود عبارتند از:

  • صورت های مالی که به دانشجو و والدین او نشان می دهد که آیا امکان پرداخت هزینه های دوره آموزشی و هزینه های اضافی را دارند یا خیر.
  • تأیید ویزای بازدید کننده (B) یا ویزای F-1، بسته به مدت اقامت متقاضی
  • مدارک تسلط به زبان انگلیسی
  • فرم ثبت نام آنلاین
  • تأیید نامه ی مشارکت توسط مشاور
  • معرفی نامه آکادمیک
  • رونوشت
  • رزومه، در صورت نیاز
  • هزینه فرم ثبت نام
  • سوابق واکسیناسیون
  • مدارک بیمه درمانی

آزمون تافل

هر سال، بیش از ۳۰ میلیون نفر در آزمون تافل، که آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم می باشد، شرکت می کنند. بسیاری از شرکت کنندگان این کار را انجام می دهند زیرا می خواهند در ایالات متحده آمریکا تحصیل کنند. آزمون TOEFL iBT را می توان به صورت آنلاین انجام داد و به دانشجویانی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست، کمک می کند تا واجد شرایط ثبت نام در دوره های آموزشی کشورهای انگلیسی زبان باشند.

سرویس آزمون آموزش(ETS) ، که برگزار کننده آزمون تافل است، ۵۰ تاریخ را برای برگزاری آزمون در طول سال ارائه می دهد، بنابراین دانش آموزان باید مدرسه و دوره آموزشی مورد نظر خود را بررسی کنند تا ببینند بهترین زمان برای شرکت در آزمون برای آنها چه زمانی است. از آنجا که دانش آموزان وقتی برای اولین بار در آزمون شرکت می کنند، ممکن است نمره حد نصاب را کسب نکنند، احتمال دارد که بخواهند زمان بیشتری به خود بدهند تا دوباره آزمون را تکرار کنند. ETS مطالب رایگانی را در وب سایت خود قرار داده که به آماده سازی برای آزمون کمک می کند، همچنین اطلاعات کلی تری درباره این آزمون ارائه می دهد.

مرحله ۴: درخواست ویزای دانشجویی

زمانی که دانشجویان نامه پیشنهادی از یک دانشگاه دریافت کردند؛ قدم بعدی گرفتن ویزا از دولت آمریکا است. اگرچه این مرحله ممکن است برای شما ترسناک به نظر برسد، اما برای دانشجویانی که از قبل خود را آماده کنند، مرحله ای ساده و سرراست می باشد.

علاوه بر تشریفات اداری، گرفتن اغلب ویزاها مستلزم گذراندن مصاحبه است. به گفته فروبرگ تا زمانی که از قوانین پیروی می کنید، نیازی نیست که سردرگم شوید. خیلی مهم است که صادقانه و مؤدب پاسخ دهید، ضمن این که نیازی به دادن اطلاعات اضافی نیست؛ زیرا می تواند باعث سردرگمی شود. همچنین سعی کنید که به افسر وزارت امور خارجه نشان دهید که بین شما و کشور خودتان پیوندی عمیق وجود دارد، زیرا او می خواهد مطمئن شود که بعد از اتمام دوره آموزشی خود به کشورتان باز می گردید.

در بخش زیر نگاهی به معمول ترین ویزاهایی می اندازیم که دانشجویان بین المللی اخذ می کنند، همچنین مدارک لازم برای اخذ این ویزاها ذکر شده است. فروبرگ می گوید، صرف نظر از نوع ویزایی که می خواهید دریافت کنید؛ مرحله آماده سازی اهمیت زیادی دارد. وی اذعان دارد: مهم ترین نکته ای که به دانشجویان می گوییم این است که قبل از مراجعه برای درخواست ویزا، لیست اسناد و مدارکی که برای گرفتن ویزا باید به وزارت امور خارجه ایالات متحده بدهید را با دقت مطالعه کنید.

اگر چیزی را فراموش کنید، به احتمال زیاد ویزا به شما داده نمی شود و باید دوباره مراجعه کنید. برای دانشجویانی که برای مراجعه به سفارت، باید مسیرهای طولانی را در سفر باشند؛ فراموش کردن حتی یک برگه کاغذ می تواند باعث دردسرهای زیادی شود. بنابراین قبل از مراجعه آماده شوید.

ویزای بازدید (B)

ویزاهای بازدید (B) به دانشجویان کشورهایی که تحت قانون معافیت ویزا نیستند؛ اجازه می دهد به مدت ۹۰ روز یا کمتر از ایالات متحده آمریکا بازدید کنند و در یک برنامه آموزشی کوتاه مدت نیز شرکت نمایند. برای آنکه متقاضیان؛ واجد شرایط دریافت این ویزا باشند، باید هدف سفر و مدت زمانی که قصد اقامت دارند را بیان کنند.

آنها همچنین باید اسناد و مدارک مربوط به آدرس دائمی محل زندگی خود را در خارج از آمریکا ارائه دهند؛ همچنین مدارکی نشان دهند که کامل بودن بودجه شان برای اقامت در آمریکا را ثابت کند. دانشجویان می توانند برای دریافت این ویزا به سفارت ایالات متحده در کشور خود درخواست دهند. این ویزا ۱۶۰ دلار هزینه دارد و به دارندگان اجازه نمی دهد که در هنگام اقامت در آمریکا، کار یا کارورزی کنند.

ویزای F-1

ویزای F-1 به دانشجویانی داده می شود که می خواهند در دانشگاه، کالج، دبیرستان، دبستان، مدارس علوم دینی، هنرستان، مؤسسه های آموزش زبان یا دیگر مؤسسات آکادمیک تحصیل کنند. دانش آموزان بین المللی که می خواهند در دبیرستان های دولتی ثبت نام کنند، می توانند از این ویزا فقط به مدت یک سال استفاده کنند، اما دانش آموزانی که در دیگر مدارس ثبت نام می کنند؛ می توانند از این ویزا برای طول دوره تحصیل خود استفاده نمایند.

قبل از آن که دانشجویان برای ویزای F-1 به سفارت آمریکا درخواست بدهند، باید فرم I-20 را از دانشگاه خود دریافت کنند. فروبرگ می گوید که دشوارترین بخش دریافت ویزای F-1، ارائه ی اسناد مالی صحیح است.

“مدرسه باید بتواند از مدارک مورد نیاز، نمونه هایی را ارائه دهد، و همچنین راهنمای ترجمه ی این نمونه ها نیز باید در اختیار دانشجویان بگذارد تا آنها بتوانند شرایط مدرسه را برآورده سازند.” پس از محاسبه تمام هزینه های مربوط به F-1 ، می توان گفت که این ویزا ۴۸۰ دلار هزینه دارد. دارندگان ویزای F-1 مجاز به کار در محل کار در دانشگاه هستند ، مشروط بر اینکه پاره وقت باشد.

ویزای M-1

ویزای M-1 که به ویزای فنی حرفه ای نیز معروف است، به دانشجویان اجازه می دهد تا تمام وقت در آمریکا اقامت داشته و به تحصیل در رشته های غیر آکادمیک و دانشگاهی بپردازند. برای مثال، رشته هایی مانند دوره های آموزش زبان ، برنامه های فنی و حرفه ای یا آموزش در یک شغل خاص (به عنوان مثال، آشپزی، آرایشی ، آموزش پرواز) را می توان نام برد.

به جز در مواردی که داخل ویزا مشخص شده باشد ، دارندگان ویزای M-1 می توانند به مدت دو سال یا تا پایان دوره آموزشی آنها، هر کدام که زودتر اتفاق بیفتد؛ در ایالات متحده بمانند. متقاضیان برای دریافت ویزا باید مدارک تسلط به زبان انگلیسی، توانایی مالی و نیز قصد ترک آمریکا پس پایان دوره آموزشی را ارائه بدهند. درخواست ها از طریق سفارت ایالات متحده انجام می شود و ۵۲۰ دلار هزینه برمی دارند.

ویزای J-1

ویزای J-1 اغلب با ویزای F-1 قابل تعویض است، اما تفاوت های اساسی بین این دو وجود دارد. J-1 را می توان برای دوره های آموزشی استاندارد دانشگاه ها استفاده کرد، اما بر خلاف F-1 ، حداقل ۵۱ درصد از بودجه اقامت دانشجویان نباید از محل اعتبارات شخصی خود ایشان باشد. این ویزا معمولاً برای دانش آموزانی است که در برنامه های مبادلات آموزشی مانند برنامه Fullbright شرکت می کنند. علاوه بر این، دانشجویان باید برای هر نوع کار در خارج یا داخل دانشگاه مجوز کار جداگانه دریافت کنند. درخواست ها باید در سفارت آمریکا انجام شود و ۵۰۰ دلار هزینه خواهد داشت.

مرحله ۵: آماده شدن برای سفر

زمانی که دانشجویان در دانشگاه مورد نظر خود پذیرفته شدند و ویزا را نیز اخذ کردند؛ تنها چند نکته وجود دارد که قبل از ترک کشورشان و سفر به ایالات متحده آمریکا باید به آنها دقت کنند. چک لیستی که در ادامه آمده است به دانشجویان کمک می کند تا قبل از پرواز هیچ موردی را فراموش نکنند.

حساب بانکی

از آنجا که بانک ها و شرکت های ارائه دهنده کارت های اعتباری، غالباً برای استفاده بین المللی و مبادله ارز هزینه دریافت می کنند، به نفع دانشجویان است که به محض ورود یک حساب بانکی جدید باز کرده و بودجه ی آموزش و اقامت خود را به آمریکا منتقل کنند. اگر مطمئن نیستید که از کدام بانک استفاده کنید ، برای راهنمایی با دفتر دانشجویان بین المللی مدرسه/دانشگاه خود تماس بگیرید.

بیمه ی سلامت

بیمه سلامت در اغلب ایالت های آمریکا یک الزام قانونی است، بنابراین دانشجویان باید مطمئن شوند که قبل از رسیدن به آمریکا این موضوع را سر و سامان داده اند. فروبرگ توصیه می کند که: ” از آنجایی که فرآیند بیمه شدن ممکن است برای دانشجویان بین المللی ناآشنا باشد، قویاً پیشنهاد می کنم که از بیمه ی سلامت دانشجویان خارجی که مشاوران و آژانس های مهاجرتی به صورت مستقل ارائه می کنند، اجتناب کنید، زیرا کاملاً واضح است که اغلب آنها کلاه برداری می باشد.

اگر مدرسه یا دانشگاه مقصد شما، بیمه سلامت و درمان ارائه نمی دهد، از مشاور دانشجویان بین المللی دانشگاه کمک بگیرید. کسانی که مایلند از کالج خود بیمه دریافت کنند، می توانند به وب سایت دانشگاه پوردو مراجعه کنند تا با نمونه ای از موارد مورد نیاز آشنا بشوند.

اقامت

در حالیکه برخی مدارس خصوصی و اغلب دانشگاه ها، خوابگاه دارند، اما ممکن است تعدادی از دانشجویان بخواهند یک خانواده میزبان پیدا کنند و یا به اسکان در خارج از دانشگاه علاقمند باشند. اگر به دنبال اسکان در خوابگاه هستید، باید با دفتر خدمات اسکان ارتباط برقرار کنید. در غیر این صورت باید با مشاور دانشجویان بین المللی تماس بگیرید. بیشتر مشاوران، برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، دانش آموزان را برای اسکان نزد خانواده هایی می فرستند که از قبل غربالگری و بررسی شده اند. در مورد اسکان دانشگاه ها، دانشجویان باید به طور کامل در بخش های مختلف شهر تحقیق کنند، مجاورت محل اسکان با دانشگاه و سیستم حمل و نقل موجود را در نظر بگیرند و گزینه ای را انتخاب کنند که متناسب با بودجه آنها باشد.

حمل و نقل

دانش آموزانی که در کلان شهرهایی مانند نیویورک ، بوستون یا فیلادلفیا به مدرسه می روند، اغلب به وسایل نقلیه مطمئن مانند اتوبوس، مترو، لایت ریل(قطارهای شهری) یا تاکسی ها دسترسی دارند. علاوه بر این، برخی دانشکده ها ون یا ماشین های دیگری را برای سرویس حمل و نقل دانشجویان قرار داده اند که دانشجویان بین المللی را به صورت هفتگی به مکانهایی مانند فروشگاه های مواد غذایی ، داروخانه ها و سالن های سینما می برد.

اما هنگام تحصیل در یک مکان روستایی، دانش آموزان باید موضوع حمل و نقل خود را در نظر بگیرند. از آنجا که هر ایالت در مورد مجوزهای رانندگی قوانین مختلفی دارد، دانش آموزان باید با مدرسه ی خود یا با سازمان اداره ی وسایل نقلیه موتوری (DMV) تماس بگیرند. برخی ایالت ها به دانشجویان اجازه می دهند که قبل از دریافت گواهینامه رانندگی آمریکا، برای مدتی مشخص از گواهینامه راهنمایی و رانندگی که در کشور خودشان گرفته اند، استفاده کنند، در حالی که در برخی از ایالت های دیگر، گواهینامه های بین المللی به رسمیت شناخته نمی شود.

تلفن همراه

کلید شاد ماندن در دوران انتقال به آمریکا، ارتباط داشتن با خانواده و دوستان تان است. راه انداختن یک تلفن همراه ممکن است مدتی طول بکشد، از این رو فروبرگ پیشنهاد می کند که با یک مشاور بین المللی صحبت کنید تا این کار را قبل از رسیدن به آمریکا برای شما انجام دهد. اگر چه می توانید هنگام ورود به آمریکا نیز به منظور تهیه یک تلفن همراه و سیم کارت برای خود اقدام کنید، اما در مواجهه با جت لگ (پرواز زدگی) و شوک فرهنگی، انجام این کار می تواند باعث سردرگمی شما باشد.

زمانی که دانشجویان تنظیمات حساب کاربری موبایل خود را انجام دادند؛ اپلیکیشن هایی وجود دارد که مکالمه های صوتی، تصویری یا پیامکی را ارزان تر محاسبه می کنند. پیام رسان هایی مانند هنگ اوتز گوگل، اسکایپ، وایبر و واتس آپ برنامه هایی هستند که وقتی از خانه دور می شوید، باید کار کردن با آنها را بیاموزید.

مقدمات سفر

سفر به آمریکا برای رسیدن به مدرسه و دانشگاه مورد نظرتان مستلزم انجام برنامه ریزی های خاصی است؛ بنابراین بهتر است برای مسئله حمل و نقل، مثلاً برای پرواز به ایالت مورد نظرتان و نیز ادامه ی مسیر تا رسیدن به مدرسه از پیش برنامه ریزی کنید. اغلب مدارس آمریکا کار خود را در ماه های اوت یا سپتامبر آغاز می کنند و پرواز به آمریکا در این ماه ها بسیار گرانقیمت است؛ برای این که بلیط های مقرون به صرفه تری تهیه کنید، بهتر است آنها را از پیش رزرو کنید. دانشجویان همچنین می توانند با مراجعه به وب سایت های معرفی پروازها؛ مانند اسکای اسکنر، کایاک، گوگل فلایتز و موموندو قیمت ایرلاین های مختلف را باهم مقایسه کنند.

بخش ۵: بعد از فارغ التحصیلی

اگر از دبیرستان ها یا دانشگاه های آمریکا فارغ التحصیل شده اید، یعنی نه تنها سیستم پیچیده آموزش آمریکایی را طی کرده اید، بلکه آن را فتح نموده اید. اکنون که دوره تحصیلی یا مدرک خود را به پایان رسانده اید، چه آینده ای در انتظارتان است؟ در اینجا گزینه های بالقوه ی پیش روی شما آورده شده است:

به خانه بازگردید

بعد از دستیابی به آموزشی که برای آن به آمریکا آمده اید؛ می توانید از دانشی که به دست آورده اید برای کمک به کشورتان استفاده کنید. هر دانشجویی امکان دریافت دیپلم یا مدرک تحصیلی کشور دیگری را ندارد، بنابراین کسانی که به تازگی از امریکا فارغ التحصیل شده اند؛ دلیل دانش بی نظیر، مهارت ها و شبکه های حرفه ای خود ، اغلب مورد تقاضای بالایی قرار می گیرند.

ادامه تحصیل در آمریکا

بسته به مدرکی که کسب کرده اید و بودجه باقی مانده پس از اتمام آن دوره تحصیلات تان، ممکن است تصمیم بگیرید که در آمریکا بمانید تا مدرک بالاتری کسب کنید. تا زمانی که در یک دوره آموزشی علمی معتبر ثبت نام کرده اید و می توانید تأمین بودجه مالی خود را اثبات کنید، می توانید به ادامه تحصیل در ایالات متحده و افزایش مهارت های خود ادامه دهید.

شغلی را در ایالات متحده آمریکا ایجاد کنید

بعضی از دانشجویان بین المللی بعد از آنکه روش های سیستم آموزش آمریکا را یاد گرفتند، ارتباطات حرفه ای ایجاد کرده و دوستان جدیدی پیدا کردند، می خواهند در این کشور بمانند و شغل خود را ایجاد کنند. با این که این فرآیند اصلاً ساده نیست، اما دانشجویانی که مصمم و متمرکز هستند می توانند با موفقیت مدت زمان اقامت خود را در امریکا افزایش دهند.

پس از فارغ التحصیلی دانشجویان از کالج ، آنها می توانند برای آنچه که تحت عنوان آموزش عملی اختیاری (OPT) شناخته می شود، اپلای کنند. به این ترتیب یک مجوز کار یک ساله دریافت می کنند که به فارغ التحصیلان جدید اجازه می دهد تا در یک رشته مرتبط با تحصیلات خود مشغول به کار شوند و در واقع حقوق دریافت کنند. دانش آموزان از روز فارغ التحصیلی و دریافت مجوز OPT 90 روز فرصت دارند که شروع به پیدا کردن شغل نمایند، بنابراین بسیار مهم است که دانشجویان زمانی که در دانشگاه و درحال تحصیل هستند، به عنوان کارآموزهای بدون حقوق فعالیت کنند و بتوانند شانس خود را برای سریع تر پیدا کردن یک شغل افزایش دهند.

فروبرگ به دانشجویانی که می خواهند این مسیر را طی کنند و نمی خواهند در این راه دچار غم و اندوه شوند، توصیه های سودمندی می کند، وی اذعان داشت: “بزرگترین توصیه من به دانشجویان این است که هرگز در ایالات متحده امریکا به صورت غیر قانونی کار نکنند. دانشجویان ممکن است فکر کنند که دولت نمی تواند مواردی مانند نگه داری از کودک یا کار در رستوران را ردیابی کند، اما هنگام بررسی برای OPT سابقه شغلی آنها به صورت کاملاً دقیق و عمیق بررسی می شود.

اگر خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده(USCIS) کشف کند که شما به طور غیرقانونی کار کرده اید، آنها نه تنها می توانند درخواست شما برای مجوز OPT را لغو کنند بلکه ویزا شما را نیز باطل نموده و ورود شما را به ایالات متحده ممنوع می کنند.”

ویدیو بسیار کاربردی

 

دانلود ویدیو

بسیار کاربردی برای آمریکا

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست