دانشگاه در آمریکا

مقدار فاند دانشگاه های آمریکا و شرایط گرفتن فول فاند

گاما

برای خیلی از دانشجویان دستیابی به فاند و بورس تحصیلی غیر ممکن به نظر می رسد اما واقعا اینطور نیست. نکته اینجاست همانطور که دانشجوهای آینده نگر دنبال دریافت فاند از دانشگاه های آمریکا هستند باید از شرایط اعطای آنها هم با خبر باشند.

مردیت تامبلی، معاون رئیس جمهور آمریکا هنگام سخنرانی در دانشگاه کلارک در ماساچوست درباره کمک های مالی به دانشجویان اعلام کرد: ” دانشجوی متقاضی واجد شرایط برای دریافت بورس تحصیلی باید سابقه کار گروهی و همین طور مهارت رهبری قوی و موثری داشته باشد و در عین حال توصیه نامه های معتبری از اساتید دانشگاه ارائه دهد و سابقه تحصیلی او نشان دهنده مقالات قوی و نظم و انضباط و پیگیری های تحصیلی منظم او باشد.” در این مطلب ما راهنمایی ها و نکات لازمی که از طریق آنها می توانید به فاند یا بورس های تحصیلی دانشجویان بین المللی در دانشگاه های آمریکا دست پیدا کنید را در اختیارتان قرار می دهیم.

برخی مهارت ها شانس دریافت فاند را افزایش می دهند

از نظر کارشناسان، برخورداری از مهارت های رهبری می تواند انگیزه رقابت برای دریافت بورس تحصیلی بین دانشجویان بین المللی را افزایش بدهد. کاران گوپتا مدیر عامل شرکت مشاوره کاران گوپتا در هند اظهار می کند که مواردی مثل ممتاز بودن در مدرسه یا دانشگاه و یا مشارکت در مقالات علمی به عنوان نفر اول و یا حتی راه اندازی انجمن کارآفرینی مخصوص به خودتان، پتانسیل رهبری را در شما نشان می دهد. دانشگاه ها نیز دنبال جذب افرادی هستند که روحیه رهبری جهان را در آینده را دارند.

مهارت نوشتاری قوی نیز می تواند شانس شما برای دریافت بورس تحصیلی را افزایش بدهد. فرها عبید یک دانشجوی پاکستانی الاصل یکی از دریافت کنندگان بورسیه تحصیلی در رشته عربی و اقتصاد دانشگاه واشنگتن دی سی است. او اظهار می دارد که مهارت های خود را از طریق گذراندن دوره های فشرده نوشتن در سطح فشرده و همچنین راه اندازی و اداره مجله دبیرستان ارتقا بخشیده است.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

حتما بخوانید: هزینه تحصیل در آمریکا+ بهترین روشها برای تامین هزینه ها

به گفته وی، مهمترین بخش درخواست بورس تحصیلی اظهارنامه شخصی است که به مسولین پذیرش کمیته های بورس تحصیلی امکان می دهد که دانشجو را به طور کامل و دقیق بشناسند. فرها در این باره بیان می کند که “درخواست شما برای دریافت فاند و بورس تحصیلی جاییست که در آن درجه مشخصی از خودآگاهی و مهارت بازگویی ماجرا به کمک شما می آید. هویت من به عنوان یک دختر پاکستانی، تجربیات زندگی و صادق بودن با خودم مواردی بود که در درخواست بورس تحصیلی ام آنها را برجسته کردم.”

word image 106

به گفته کارشناسان، مهارت نوشتاری می تواند ورق را برگرداند و به دانشجویان با پیشینه ها و با دستاوردهای مختلف امکان دریافت فاند و بورس تحصیلی را فراهم کند. گوپتا می گوید: “اگر مهارت نوشتاری خوبی داشته باشید می توانید به راحتی در مورد نقاط قوتتان هنگام ارائه درخواست فاند صحبت کنید و همین مساله شانس شما برای دریافت آن را به مراتب بیشتر می کند.”

اشتباهات و خطاها علیه شما عمل می کنند

بنا به گفته کارشناسان، اینکه در نامه درخواست فاند صادق نباشید و بعد هم تا آخرین لحظه منتظر دریافت بورس تحصیلی باشید اشتباه بزرگیست که باید از آن خودداری کنید. گوپتا در این مورد اظهار می کند: “دانشجویان باید از رنگ و لعاب دادن به درخواست بورس تحصیلی، استفاده از جملات ادبی و یا حتی کپی کردن متن از اینترنت و یا ارسال درخواست های قبلی دیگران خودداری کنند.” وی توصیه می کند که دانشجویان موقع نوشتن درخواست فاند نسبت به چیزی که می نویسند و به ویژه در مورد دستاوردها و فعالیتهای فوق برنامه شان کاملا صادق باشند. او اضافه می کند که کمیته های بورس تحصیلی به راحتی می توانند می توانند بگویند که آیا درخواست ارائه شده پتانسیل های واقعی دانشجو را نشان می دهند یا نه.

حتما بخوانید: ۱۰ گام برای دریافت ویزای دانشجویی و اپلای کردن (آمریکا) که باید بدانید!

اویلین لوینسون، مدیر پذیرش های بین المللی در یکی از دانشگاه های آمریکا اظهار می کند که دانشجویان باید درخواست بورس تحصیلی شان را به دقت بررسی، بازخوانی و ویرایش کنند و قبل از ارسال آن به دانشگاه آن را از لحاظ ساختار املایی و انشایی کاملا ارزیابی کنند. به گفته وی، دانشجویان بین المللی باید از یک مشاور یا استاد زبان انگلیسی در EducationUSA بخواهند که متن درخواست آنها را قبل از ارسال بررسی کند. EducationUSA یک شبکه پشتیبانی در ایالات متحده است که از مراکز مشاوره ای که به دانشجویان علاقمند به تحصیل در آمریکا کمک می کنند پشتیبانی می کند.

word image 107

حتما بخوانید: ۱۶ سوال رایج درباره اپلای و پذیرش دانشگاههای خارج از کشور+ پاسخ

علاوه بر این بر اساس گفته های کارشناسان، نباید بعد از یکی دو بار درخواست فاند دادن این روند را متوقف کنید چون شما باید از حداکثر کمک هزینه های موجود ارائه شده استفاده کنید. بورس های تحصیلی بسیار رقابتی هستند و خیلی ها برای دریافتشان تلاش می کنند. بنابراین حتما باید فرصت کافی برای تنظیم یک درخواست قوی و موثر داشته باشید و بتوانید اهدافتان برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر، آرزوهای شغلی تان و دلیل انتخاب آن دانشگاه خاص را در درخواستتان عنوان کنید.

دانشگاه ها معدن بورس های تحصیلی هستند

کارشناسان به دانشجویان بین المللی توصیه می کنند که دفتر کمک های مالی دانشگاه تماس بگیرند و از ابزارهای جستجوی بورس تحصیلی مثل سایت InternationalStudent.com برای اطلاع از بورس های تحصیلی اعطا شده توسط کالج ها و دانشگاه ها در ایالات متحده استفاده کنند. متقاضیان دریافت فاند باید به دنبال بورس های تحصیلی موجود برای شهروندان آمریکایی و همچنین دانشجوهایی که اقامت دائم در آمریکا دارند باشند. علاوه بر این حتما باید الزامات و شرایط مربوط به دریافت فاند مثل نمرات آزمون، مقاله ها و مطالب اضافی مثل فیلم ها یا توصیه نامه ها را بررسی کنند.

فاندهای تحصیلی متعددی بر اساس هر دانشگاه وجود دارد که برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد موجود هستند. جولی جت ، سخنگوی برندیز ، می گوید: “به عنوان مثال، طرح بورسیه بین المللی وین در سال ۱۹۵۸ در دانشگاه براندی در ماساچوست تأسیس شد و توانست بیش از ۸۹۰ پژوهشگر از ۱۱۵ کشور را به این دانشگاه جذب کند. این پژوهشگران از افراد متعهد و ثابت شده ای هستند که به تعالی دانشگاه و پیشرفت جوامع خودشان علاقمندند.”

حتما بخوانید: چگونه فول فاند بگیریم؟ (ویژه دانشجویان کارشناسی، ارشد و دکترا)

بورسیه های ریاست جمهوری LEEP که توسط دانشگاه کلارک ارائه شده است نیز صرف نظر از مقدار نیاز مالی دانشجویان، کل شهریه سال های تحصیلی شان را می پردازد. این دانشگاه سالانه حدود ۵ بورس تحصیلی اعطا می کند. ماها اکبر دانشجوی تبعه پاکستان است که در حال تحصیل در رشته علوم سیاسی با محوریت روابط بین الملل در دانشگاه کلارک است. او به عنوان یکی از دریافت کنندگان بورس تحصیلی LEEP می گوید: همه بورس های تحصیلی در یک برنامه مشترک فهرست نمی شوند چون خیلی از دانشگاه ها برنامه جداگانه ای برای اعطای فاند و بورس تحصیلی به دانشجویان دارند. بنابراین شما باید همه چیز را کاملا بررسی کنید تا هیچ موردی از قلم نیفتد.

دانشگاه آرکانزاس پنج بورس تحصیلی به دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی ارشد اعطا می کند که از میان آنها می توان به جایزه آرکیوان برای دانشجویان غیر مقیم آمریکا اشاره کرد که هر سال برای ۳۰ ساعت تحصیل ۱۱۵۲۵ تا ۱۴۸۲۵ دلار به دانشجویان پاداش می دهد. این دانشگاه همچنین چندین بورس تحصیلی دیگر نیز ارائه می کند.

حتما بخوانید: شرایط گرفتن فاند در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاههای خارج کشور +نکات مهم

به گفته یکی از مسولان این دانشگاه، اگر شرایط تحصیل جدید برای دانشجویان جدید دسترسی به بورسیه تحصیلی را امکان پذیر نمی کند جای نگرانی نیست. برای این دسته از دانشجویان که تازه ثبت نام کرده اند و نیاز به کمک مالی دارند بورسیه های دیگری در نظر گرفته شده است. این مبلغ می تواند از ۱۵۰ تا ۵۰۰۰ دلار متغیر باشد.

قصد مهاجرت یا تحصیل در خارج از کشور را دارید؟ حتما بخوانید

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست