زبان های خارجی مهم

چرا باید یک زبان جدید یاد بگیریم؟ ۸ دلیل کاملا علمی

گاما

مطالعات زیادی بر مزایای یادگیری یک زبان جدید تاکید دارند. یک مطالعه جدید نشان می دهد که تنها ۱۸٪ از آمریکایی ها می توانند به دو یا چند زبان صحبت کنند. بخشی از این به دلیل این است که یادگیری یک زبان جدید برای اغلب افراد پس از رسیدن به بزرگسالی جذابیت پیدا می کند و دلیل دیگر این است که به اشتباه تصور می شود یادگیری زبان باید در یک سن خاص انجام شود. ممکن است کار راحتی نباشد اما، تقریبا هر کسی می تواند با کمی انگیزه و کوشش زبان جدیدی را بیاموزد.

برخی از افراد استعداد بیشتری در یادگیری زبان دارند اما نباید اجازه دهیم این موضوع ما را از ادامه پیشرفت منصرف کند. اگر برای ایجاد انگیزه در یادگیری زبان جدید به دلایل قانع کننده ای نیاز دارید، در اینجا با ۸ مزیت آن آشنا خواهید شد.

۱- یادگیری یک زبان جدید به بهبود زبان مادری شما کمک می کند

وقتی زبان جدیدی یاد می گیریم به ارزش ریشه ها و اصول زبان مادری خود پی می بریم. این به این دلیل است که ما چگونگی کارکرد ساختار جمله ها یا نحوه تلفظ هر هجا را در زبان مادریمان بدون اینکه تامل کنیم می آموزیم.

یادگیری زبان دوم باعث بهبود گرامر، خواندن، دایره واژگان و مهارت های گفتاری زبان اول شما می شود. کسی را تصور کنید که تمام عمر خود را صرف بازی بسکتبال کرده سپس به یادگیری والیبال روی می آورد و از آن برای تقویت مهارت های بسکتبال خود استفاده می کند.

حتما بخوانید: ۱۵ تا از زبانهای دنیا که بیشترین جمعیت صحبت کننده را دارند

۲- تمرکز شما را افزایش می دهد

در تحقیقی که در مجله Brain and Language به صورت آنلاین منتشر شده، افرادی که به بیش از یک زبان صحبت می کردند با افرادی که تنها به یک زبان تسلط داشتند مقایسه شدند. نتایج نشان داد که افراد چند زبانه در درک کلمات بهتر از افراد یک زبانه عمل می کنند.

خوشبختانه، مطالعات ما نشان داده است که حتی کسانی که به دو زبان تسلط دارند نیز، می توانند در این گروه قرار بگیرند.

۳- از بیماری های شایع مغزی جلوگیری می کند

افزایش سن چیزی است که برای همگان اتفاق می افتد. یادگیری یک زبان جدید می تواند بیماری آلزایمر و زوال عقل را تا ۴٫۵ سال به تأخیر بیندازد و این در مقایسه با بهترین داروها که این علائم را در حدود ۶-۱۲ ماه به تأخیر می اندازند قابل توجه است.

آکادمی مغز و اعصاب آمریکا مطالعاتی را انجام داده است که نشان می دهد صحبت کردن به بیش از یک زبان باعث افزایش میزان مسیرهای عصبی در مغز می شود و به این ترتیب پردازش اطلاعات از طریق کانال های متنوعی رخ خواهد داد.

۴- مهارت های ریاضی شما را ارتقا می دهد

در سال ۲۰۰۷ یک مطالعه در ماساچوست انجام شد و نتیجه آن به شرح زیر بود:

“کودکانی که یک زبان خارجی می آموزند، علیرغم اینکه به واسطه یادگیری این زبان زمان کمتری صرف ریاضیات می کنند، از دانش آموزانی که زبان خارجی نمی آموزند و زمان بیشتری را صرف آموزش ریاضی می کنند، بهتر عمل می کنند.”

در مطالعه دیگری که در ژورنال آموزش زبان دانشگاه میشیگان (آرمسترانگ و راجرز، ۱۹۹۷) منتشر شده، دانش آموزانی که فقط یک ترم زبان خارجی آموخته بودند-۹۰ دقیقه در هفته – در ریاضیات و زبان به طور قابل توجهی عملکرد بهتری نسبت به دیگر دانش آموزان داشتند.

یادگیری یک زبان جدید

این کاملا منطقی است زیرا یادگیری اصول یک زبان جدید شامل تفکر منطقی و ساختاری است. تکنیک های حفظی، مانند یادافزایی (روش تقویت هوش و حافظه از طریق قیاس منطقی) در یادگیری زبان، می توانند نقش قابل توجهی در یادگیری ریاضیات داشته باشند، زیرا شما باید معادلات پیچیده را به طور مکرر حفظ کنید.

۵- یادگیری را سریعتر می کند

در مطالعه انجام شده در ماساچوست در سال ۲۰۰۷، محققان نتیجه گرفتند که “تمرین حل مسئله شناختی” از طریق یادگیری زبان می تواند به طور مستقیم در مورد هر چیزی که می خواهیم یاد بگیریم اعمال شود.

در هنگام یادگیری یک زبان جدید، حافظه شما بهبود می یابد. جذب و حفظ اطلاعات بیشتر می تواند به طور قابل توجهی منحنی یادگیری شما را کوتاه کند، زیرا در این حالت می توانید به جای تلاش برای یادگیری مجدد، زمان بیشتری را صرف یادگیری اطلاعات جدید کنید.

در نهایت از آنجا که حواس پرتی امری غیر قابل اجتناب در فرآیند یادگیری است، کسانی که قادر به انجام چندین کار به صورت همزمان هستند، کمتر دچار حواس پرتی خواهند شد. مطالعات انجام شده نشان می دهند که دو زبانه ها از این نظر نسبت به دیگران برتری دارند.

۶- عملکرد شما را در معاشرت با دیگران بهبود می بخشد

یادگیری یک زبان صرفا یادگیری یک زبان خارجی نیست بلکه تجربه یک فرهنگ جدید است.

با یادگیری یک زبان جدید امکان ملاقات با افراد خارجی را برای خود فراهم می کنید. برای تمرین زبان جدید خود، باید با یک معلم بومی زبان (یا یک معلم خصوصی) کار کنید، مکالمه داشته باشید یا در کلاس های گروهی شرکت کنید و این بخشی از روند یادگیری است همانطور که در یادگیری دوچرخه سواری به جای تماشای ویدئوهای آموزشی شخصا به صورت عملی این کار را انجام می دهید.

گفتگو با دیگران در کلاس اساسا شبیه به ملاقات با دیگران است. برون گرایی و اجتماعی بودن مستقیماً با سایر حوزه های زندگی شما در ارتباط هستند.

از همه مهمتر، یادگیری یک زبان جدید به شما کمک می کند تا پای خود را در کفش افراد متفاوت بگذارید و دنیا را از منظری کاملاً متفاوت ببینید.

اکثر درگیری ها بین افراد در گوشه و کنار جهان ناشی از عدم درک طرف مقابل است. یادگیری یک زبان جدید نه تنها به شما کمک می کند درک بهتری از طرف مقابل داشته باشید بلکه دانش فرهنگی که به دست می آورید می تواند به دیگران کمک کند تا با شما ارتباط بیشتر و بهتری برقرار کنند.

۷- خلاقیت را دو برابر می کند

وقتی زبان جدیدی یاد می گیرید، غالباً مجبور می شوید به کلماتی که عادت به استفاده از آنها ندارید، فکر کنید. ما باید کلمات را طوری کنار هم قرار دهیم که برای شخص مقابل منطقی و معنادار باشند و این مهارت های تفکر واگرا را بهبود می بخشد و به شما آموزش می دهد که به راه حل های مختلفی برای مشکلات خود فکر کنید.

محققان نتیجه گرفته اند که افراد چند زبانه خلاق تر از افراد تک زبانه هستند.

۸- اعتماد بنفس شما را افزایش می دهد

وقتی برای دستیابی به چیزی تلاش می کنیم و در نهایت به موفقیت می رسیم، اعتماد به نفس ما افزایش می یابد- هرچند اندک. حتی یک مکالمه ۳۰ ثانیه ای با یک بومی زبان می تواند اعتماد به نفس شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، زیرا می دانید این کاری است که قبلاً قادر به انجام آن نبودید.

این “بله، من می توانم!” به ملکه ذهن شما تبدیل خواهد شد و می تواند به اهداف دیگرتان تعمیم داده شود.

۹-چطور یک زبان خارجی را سریع تر یاد بگیریم؟

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست