ژاپنی

چطور در زبان ژاپنی سلام و خداحافظی کنیم؟ (آموزش تصویری)

گاما

سلام کردن در ژاپن بسیار مهم است. در اینجا شکل های ساده تر و مفیدتر برای سلام و خداحافظی گفته شده است و سپس پی دی اف این عبارات برای دانلود در اختیار شما قرار می گیرد.

عبارات پر کاربردتر

کلمه یا عبارت ژاپنی تلفظ (با الفبای فارسی) ترجمه
こんにちは! کُنی چیوَ! سلام!
おはようございます! اوهایو گوزایْماس! صبح بخیر!
こんばんは! کُنبانْوا! شب بخیر!
おやすみなさい! اُیاسی-می-ناسای! خواب خوبی!
さようなら! سایو-نارا! خداحافظ!

حتما بخوانید: قصد سفر به ژاپن را دارید؟ حتما این چند عبارت کاربردی را یاد بگیرید!

 

سلام

سلام کردن بسته به زمان روز، شکل های مختلفی دارد. ژاپنی های برای سلام یک کلمه ندارند، به جای آن ۳ کلمه ی اصلی برای سلام کردن در صبح، عصر، شب و همچنین هنگام صحبت کردن با تلفن دارند. از “Ohayou” برای سلام کردن در صبح تا حدود ساعت ۱۲، “Konnichiwa” تا غروب ، “Konbanwa” در طول شب و “Oyasumi” قبل از خواب استفاده میکنند.

صبح بخیر

おはようございます」یا بطور ساده اوهایو گوزایْماس  Ohayou (اوهایو)

 


ژاپنی

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان ژاپنی چرب زبان، ژاپنی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان ژاپنی رو مثل بلبل حرف بزن!


 

عصر بخیر

こんにちは」 کُنی چیوا

شب بخیر

こんばんは」کُنبانْوا!

تا اینجا که سخت نبود! چیز دیگری که باید یاد بگیرید شب بخیر گفتن قبل از رفتن به رختخواب است.

شب بخیر (برای قبل از خواب)

おやすみなさい」 اُیاسی-می-ناسای! یا فقط おやすみ” “اُیاسیمی

سلام کردن هنگام صحبت کردن با تلفن

برای سلام کردن در پشت تلفن از 「もしもし」 Moshi moshi استفاده میشود. هنگام گفتن این کلمه اشتباهات رایج در تلفظ نکنید مثلا 「むしむし」 “Mushi mushi – که معنی اشکالات-اشکالات یا نادیده گرفتن-نادیده گرفتن میدهد-

خداحافظی کردن

خداحافظی کردن به ۲ صورت انجام میشود. برای خداحافظی رسمی تر و دائمی از Sayounara استفاده میشود و برای خداحافظی کردن بصورت غیر رسمی از دوستان -bai bai -bye bye میگویند. گاهی اوقات ممکن است دوستان از Ja ne استفاده کنند که برای ترجمه سختتر است.

لطفا و از شما متشکرم

برای گفتن کلمه لطفا مثل تشکر کردن راههای مختلفی وجود دارد، اما ما در اینجا تنها دو شکل ساده بریتان آورده ایم. Kudasaiیا Onegaishimasu به معنی لطفا و Arigatou برای تشکر کردن است.

download دانلود پی دی اف این عبارات

حتما بخوانید: آموزش کاملا اصولی اعداد در زبان ژاپنی +فیلم

این 7 نکته جالب زبان ژاپنی را حتما بلد باشید

زبان ژاپنی به دلیل ساختار منحصر به فرد و ویژگی‌های فرهنگی جالب و جذاب است. در زیر 7 تا از جالب ترین نکات در مورد زبان ژاپنی آورده شده است:

  1. سه نوع نوشتار: زبان ژاپنی از سه نوع نوشتار تشکیل شده است: هیراگانا، کاتاکانا و کانجی. هیراگانا و کاتاکانا دو الفبای مختلف هستند که برای نوشتن کلمات ژاپنی استفاده می‌شوند، در حالی که کانجی نمادهای چینی هستند که به معانی واژگان مختلف می‌پردازند.
  2. سیستم احترام: زبان ژاپنی یکی از ادبیات‌ها با سیستم احترام بسیار پیچیده است. افعال و واژگان مختلف بر اساس رابطه و احترام به مخاطب تغییر می‌کنند.
  3. کلمات چند معنی: بسیاری از کلمات در زبان ژاپنی چندین معنی دارند و مفهوم آنها از سیاق جمله و وضعیت بستگی دارد. این ویژگی به آن دلیل است که احتیاج به درک متن کامل و شرایط اطراف دارد.
  4. ساختار جملات: ژاپنی از نظر ساختار جملات با زبان‌های اروپایی متفاوت است. جملات به صورت فاعل – شنونده – فعل ترتیب می‌شوند. همچنین، از عناصر جا و زمان برای مشخص کردن نقش اجزاء جمله استفاده می‌شود.
  5. شمارش‌های خاص: ژاپنی‌ها برای شمارش اشیاء مختلف از کلمات خاصی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، برای شمارش افراد از کلمه “نین” (nin) استفاده می‌شود، اما برای شمارش مواردی مانند کتابها از “ساتسو” (satsu) استفاده می‌شود.
  6. تفاوت‌های لهجه‌ها: در ژاپن، لهجه‌ها و گویش‌های مختلف وجود دارد که ممکن است برای یک شخص غیر بومی یا زبان‌آموز تازه‌کار مشکل ساز باشد. برخی از این لهجه‌ها شامل کانتو (منطقه توکیو) و کانسای (منطقه اوساکا) هستند.
  7. هنر کلیگرافی ژاپنی (شودو): هنر کالیگرافی ژاپنی یا “شودو” (Shodou) به نوشتن با قلم‌های مخصوص با قهوه‌ای ادبیاتی اطلاق می‌شود. این هنر در ایجاد کارهای هنری با انعطاف و زیبایی بیشتر  به هر حرکت دست و انتقال حالات روحی متن‌نویس بر اساس شعر یا گنجاندن در اندیشه‌ها تأکید دارد.

زبان ژاپنی با این تفاوت‌ها و ویژگی‌های جذاب خود، به عنوان یکی از زبان های بی نظیر در تمام دنیا شناخته می شود. لطفا هرگونه سوال، نظر یا تجربه ای در زمینه یادگیری زبان ژاپنی دارید در بخش نظرات با ما و سایر هموطنان گرامی مطرح نمایید.

مطالب بسیار کاربردی

زبانمهر

حتما بخوانید!

6 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست