کدام زبان بهتر است

یادگیری کدام زبان بهتر است؟ و چرا؟ (آپدیت 2023)

گاما

چه زبانی را یاد بگیرم؟ کدام زبان خارجی بیشتر کابرد دارد؟ 10 زبان برتر از نظر چشم انداز شغلی کدام ها هستند. قبلا فکر می کردم که اکثر زبان آموزان در مورد اینکه “کدام زبان خارجی را یاد بگیرند” مطمئن هستند. اما متاسفانه اشتباه می کردم. یکی از متداول ترین سوال هایی که زبان آموزان مطرح می کنند این است که “چه زبانی را یاد بگیرم؟” یا کدام زبان خارجی بیشترین کاربرد را دارد؟

راستش را بخواهید پاسخ به این سوال چالش برانگیز است. وقتی چنین سوالی را گوگل کنید با پاسخ های بسیاری مواجه می شوید که احتمالا شما را سردر گم میکنند. هر چند ما 10 زبان در اولویت را با توجه به چندین سایت معتبر و دلایل مختلف برای فارسی زبانان عزیز معرفی می کنیم.

از همه مهم تر، در دنیای رقابتی و در حال تحول امروز، تقاضای گسترده ای برای مشاغلی وجود دارد که به زبان خارجی احتیاج دارند. به لطف انتخاب های شغلی متعدد، اهمیت زبان های خارجی هرگز بیش از امروز نبوده است.

جای تعجب نیست که امروزه یادگیری زبان به عنوان یک هدف کاملا شغلی در نظر گرفته می شود.

زبان ها را می توان به طور کلی به دو دسته طبقه بندی کرد – زبان های خارجی محبوب و پرطرفدار در مقابل زبان های خارجی کم طرفدار.

  • در بین زبان های اروپایی- انتخاب بین فرانسوی، اسپانیایی و آلمانی است
  • در بین زبان های آسیای شرقی – انتخاب بین چینی، ژاپنی و کره ای است
  • در خاورمیانه- انتخاب بین عربی، فارسی و ترکی است.

” در ازای هر زبانی که می دانید زندگی جدیدی را تجربه می کنید. اگر فقط یک زبان می دانید، فقط یک بار زندگی می کنید. “ضرب المثل چک

انتخاب زبان مناسب برای یادگیری می تواند کار دشواری باشد. پاسخ سوال البته بسته به اهداف و شرایط شما متفاوت خواهد بود. وقتی ایده مشخصی برای یادگیری زبان داشته باشید، تعداد گزینه های ممکن به طور قابل توجهی کاهش می یابند.

آیا قصد مهاجرت به کانادا را دارید و می خواهید استخدام شوید؟

در این صورت زبان خارجی پیشنهادی به شما برای یادگیری با کسی که به موسیقی یا فیلم های کره ای علاقمند است متفاوت خواهد بود. به عبارت دیگر، از دیدگاه یک زبان آموز، باید به دلایل و برنامه های خود توجه کنید.

۱۲ نکته بسیار مهم برای یادگیری بهتر گرامر یک زبان خارجی

جهانی شدن، همه مشاغل را تا حدی بین المللی کرده است و مهارت های زبانی ارزش فوق العاده ای در رزومه شما دارند.

در انتخاب زبان می توانید فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید: سطح دشواری، علاقه، اولویت های شخصی، مهاجرت احتمالی، اهداف آینده و غیره.

آیا علاقه مند به بهبود موقعیت شغلی خود هستید، به دنبال شغل بین المللی می گردید، به دنبال ماجراجویی هستید یا فقط می خواهید شانس خود را امتحان کنید.

دلایل بی شماری برای یادگیری یک زبان جدید وجود دارند.

10 زبان خارجی برتر برای یادگیری

همه زبان های خارجی ذکر شده در این مقاله حیاتی هستند. شکی نیست که زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی فعلی در سطح جهان مهمترین و پرکاربرد ترین زبان خارجی برای یادگیری است به همین دلیل در این لیست گنجانده نشده است.

در ادامه 10 زبان خارجی برتر که می توانید یاد بگیرید را ذکر خواهیم کرد.

اجازه دهید شروع کنیم.

1- فرانسوی (Français)

فرانسوی محبوب ترین زبان خارجی برای یادگیری است و دلایل یادگیری آن آشکار هستند. با وجود بیش از 30 کشور فرانکفونی در سراسر جهان، تقریبا 300 میلیون فرانسوی زبان در سراسر جهان زندگی می کنند.

طبق گفته های مجله معتبر فوربس، تا سال 2050، 750 میلیون فرانسوی زبان در جهان وجود خواهند داشت. بیش از 50٪ کلمات موجود در زبان انگلیسی از فرانسه قرض گرفته شده اند، بنابراین یادگیری آن نسبتا آسان تر خواهد بود. طیف گسترده ای از مشاغل به زبان فرانسوی نیاز دارند، این زبان امکانات شغلی زیادی را ارائه می دهد.

آیا می خواهید در فرانسه تحصیل کنید؟

در اروپا، فرانسه سومین مقصد محبوب دانشجویان خارجی، از جمله ایران است. دلیل دیگر اشتیاق به این زبان کانادا است، جایی که فرانسه یکی از دو زبان رسمی است. اگر در آزمون TEF یا TCF شرکت کنید می توانید امتیازات اضافی به ویزای خود به کانادا اضافه کنید. آشنایی با زبان فرانسوی همچنین امکان ارتباط با یک فرهنگ پویا و پر از آداب و رسوم را برای شما فراهم می کند که بسیار جذاب است.

یادگیری زبان فرانسه

علاوه بر این ها، اگر علاقه مند به مشاغل مربوط به سفارتخانه یا کنسولگری، صادرات و واردات هستید یا می خواهید به عنوان یک معلم زبان حرفه ای مشغول به کار شوید، زبان فرانسه یک امتیاز خوب برایCV شما خواهد بود.

همچنین فرانسوی زبان تعالی بین المللی است – زبان رسمی بسیاری از سازمان های بین المللی مانند UNO ، EU ، AU ، NATO ، FIFA ، IOC ، ISA و غیره.

اگر به داروسازی، تولید انرژی، فناوری اطلاعات، هوانوردی، مد و ارتباطات از راه دور علاقه مند باشید، از یادگیری آن سود خواهید برد.

2- آلمانی (Deutsch)

بعد از فرانسه، آلمانی دومین زبان خارجی محبوب در بین ایرانیان است. این زبان توسط بیش از 100 میلیون نفر بومی و در مجموع 185 میلیون نفر در سراسر جهان صحبت می شود.

این زبان همچنین بیشترین تعداد بومی زبان را در اروپا دارد. علاوه بر این، زبان آلمانی دومین زبان متداول در اینترنت است. دلایل بی شماری برای یادگیری آن وجود دارد.

آسانتر از فرانسوی است اما نسبت به اسپانیایی نحو چالش برانگیزی دارد. با توجه به اینکه کاربرد زبان آلمانی در حال افزایش است در نظر گرفتن آن ضروری است.

یادگیری زبان آلمانی

آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا، چهارمین کشور بزرگ با تولید ناخالص داخلی در سطح جهان و دومین صادر کننده بزرگ جهان است. از این رو زبان این کشور زبان مهمی برای یادگیری است.

با یادگیری زبان آلمانی به مشاغل پردرآمد و فرصت های شغلی بسیار زیاد دسترسی پیدا خواهید کرد. برای ادامه تحصیل و تجارت در آلمان، سوئیس یا اتریش یا بهبود چشم انداز شغلی خود در زمینه مهندسی، اتومبیل، برق و خدمات، مدیریت، پزشکی و بهداشت و درمان، زبان آلمانی انتخاب خوبی خواهد بود.

اگر به ادبیات، موسیقی کلاسیک، هنر، روانشناسی یا فلسفه علاقه مند هستید، نباید زبان آلمانی را نادیده بگیرید.

3- اسپانیایی (Español)

چرا اسپانیایی یاد بگیریم؟ زبان اسپانیایی زبان رسمی 20 کشور، زبان بین المللی اسپانیا و بیشتر کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی است. طبق مطالعه مجله سروانتس، تقریباً 572 میلیون نفر اسپانیایی زبان در سراسر جهان وجود دارند. اکنون ایالات متحده با بیش از 50 میلیون اسپانیایی زبان دومین کشور بزرگ اسپانیولی زبان پس از مکزیک است.

یادگیری زبان اسپانیایی

اسپانیایی احتمالا یکی از آسانترین زبان ها برای یادگیری است. نحو و دستور زبان اسپانیایی ساده است و واژگان آن شباهت زیادی به انگلیسی دارند.شما می توانید بیشتر کلمات اسپانیایی را با کمترین تلاش تلفظ کنید.

با این حال، برخی از زمان ها، افعال استثنا، واژگان مترادف و گویش های اسپانیایی یادگیری آن را نسبت به سایر زبان های اروپایی مانند فرانسه یا آلمانی پیچیده و وقت گیر می کنند.

به کمک روش صحیح، راهنمایی مناسب و تمرین منظم، می توانید آزمون DELE یا SIELE را طی 2-3 سال با موفقیت پشت سر بگذارید. روابط دوجانبه و دیپلماتیک بین ایران و کشورهای آمریکای لاتین در حال رشد است، بنابراین تمایل به یادگیری اسپانیایی افزایش یافته است.

در حالی که گزینه های شغلی متنوعی به زبان اسپانیایی وجود دارد، یکی از بیشترین جستجوها در زمینه مشاغل BPO ،KPO و مخابرات است. اگر نمی خواهید فرصت های شغلی در زمینه ترجمه، دیپلماسی و تدریس را از دست بدهید هر چه زودتر اسپانیایی یاد بگیرید.

4- چینی ماندارین (普通话)

ماندارین با داشتن بیش از 20.70٪ بومی زبان (با توجه به جمعیت چین) بدون تردید رایج ترین زبان در جهان است. از هر پنج نفر در جهان یک نفر به زبان چینی صحبت می کند. یادگیری این زبان ممکن است زمان بر باشد، اما بهرحال این زبان زبان آینده است.

اگرچه ماندارین با توجه به ریشه متفاوتی که دارد در میان ایرانیان چندان محبوب نیست.

یادگیری زبان چینی

اما وقتی چشم انداز شغلی آن را در نظر می گیرید، به ویژه با توجه به نقش چین در اقتصاد جهانی به یادگیری آن امیدوار خواهید شد.

این واقعیت که تعداد افرادی که زبان ماندارین را در ایران می آموزند چندان زیاد نیست، در واقع به نفع این افراد خواهد بود. بنابراین، آشنایی با این زبان می تواند فرصت های شغلی خوبی در ایران و جهان در اختیار شما قرار دهد.

نکته خوب دیگر در مورد یادگیری زبان چینی این است که بیشتر زبان آموزان آلمانی، فرانسوی یا اسپانیایی را به چینی (به دلیل پیچیدگی) ترجیح می دهند.

به همین دلیل اگر نمی خواهید در آینده با رقابت زیادی روبرو شوید ماندراین را بیاموزید. ماندارین در صنعت صادرات و واردات نقشی حیاتی دارد.

مشاغلی که به زبان چینی نیاز دارند در همه جا تقاضا و پذیرفته می شوند و همین دلیل محبوبیت آزمون HSK است.

5- ژاپنی (日本語)

اگر می پرسید “کدام زبان آسیای شرقی را باید یاد بگیرم” یا هنوز نمی دانید کدام زبان خارجی برای حرفه شما بهترین است ژاپنی یاد بگیرید.

افزایش تجارت بین ایران و ژاپن تقاضا برای یادگیری این زبان را بیشتر کرده است.

ژاپنی با بیش از 130 میلیون بومی زبان یکی از رایج ترین زبان ها در جهان است.

از آنجا که بیشتر ژاپنی ها از صحبت کردن به زبان دیگری خجالت می کشند، همیشه به دنبال مترجمان معتبر ژاپنی هستند.

یادگیری زبان ژاپنی

بعد از یادگیری زبان ژاپنی، اگر بتوانید آزمونی ممانند JLPT N2 / N1 را پشت سر بگذارید، فرصت های شغلی بسیاری در دسترستان خواهند بود.

زبان ژاپنی به سختی شهرت دارد. اما نگران نباشید اگر مرتبا تمرین کنید اصلا سخت نیست. پس از تسلط بر هیراگانا، کاتاکانا و حداقل 1500 کانجی، آینده ای درخشان در انتظار شما خواهد بود.

انیمه، نینتندو، سودوکو، کارائوکه، سوشی، مانگا، هنرهای رزمی، Sony PlayStation، اریگامی، Hello Kitty و غیره از محصولات ژاپن هستند که زندگی روزمره ما را در برگرفته اند. اگر به رشته رباتیک و تکنولوژی علاقمند هستید، ژاپنی یاد بگیرید.

6- کره ای (한국어)

احتمالاً یک وسیله “کره ای” در خانه شما وجود دارد – LG، سامسونگ، هیوندای و غیره. بازار ایران یکی از بزرگترین مقاصد برای محصولات و خدمات صادراتی کره است.

شرکت های کره ای در بخش های مختلفی فعالیت می کنند، فناوری اطلاعات، تحقیقات تجاری، الکترونیک مصرفی، تحقیق و توسعه، علوم زندگی، رسانه، اتومبیل، جهانگردی، صنعت ساخت و ساز، تجارت، امور مالی، خدمات و غیره.

دامنه زبان کره ای به عنوان یک حرفه شگفت انگیز است.

یادگیری زبان کره ای

من فکر می کنم بیشتر مردم ایران به دلیل علاقه به K-Pop ، K-Dramas و K-Movies کره ای را یاد می گیرند. بسیاری از جوانان در سراسر جهان مجذوب هنرمندان K-pop این کشور مانند Big Bang ، BTS ، Girls Generation و غیره هستند. Hallyu (موج کره ای) به یک پدیده واقعی در سراسر جهان تبدیل شده است که برای همه سنین جذاب و سرگرم کننده است. (مثلا کامنت های این پست ما را ببینید!)

همه اینها علاقه افراد به یادگیری کره ای را تسریع کرده اند. چه برای تحصیل و چه برای رونق بخشیدن به حرفه خود در کره جنوبی، باید حداقل سطح V آزمون TOPIC را هدف قرار دهید. مطمئن باشید از یادگیری این زبان در آینده پشیمان نخواهید شد.

7- عربی (العربیه)

اکثر افراد تصور می کنند عربی زبان مسلمانان است و غیرمسلمانان عربی صحبت نمی کنند، اما این درست نیست. اگر بخواهید در دنیای تجارت وارد بازارهای خارجی شوید، عربی به یک زبان تاثیرگذار تبدیل خواهد شد.

بیشتر کشورهای عرب زبان بسیار غنی هستند و با سرعت بالایی در حال توسعه اند. ما در مورد زبان بیش از 25 کشور جهان صحبت می کنیم. ضمنا اخیرا بسیاری از کشورهای عربی بخصوص عمان و قطر کارشناسان و تحصیل کرده های ایرانی استخدام می کنند آن هم با حقوق و مزایای عالی.

بهترین ترفندهای افزایش کارایی مغز برای یادگیری یک زبان خارجی

با در نظر گرفتن خاورمیانه به عنوان کانون ثروت اقتصادی و فرصت های تجاری- از نفت و گاز گرفته تا گردشگری / مسافرت و معاملات تجاری، عربی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

این زبان در کشورهایی چون عربستان سعودی، کویت، بحرین، عمان، امارات، قطر، مصر، عراق وغیره صحبت می شود و این عربی را به یکی از مهم ترین زبانهای کره زمین تبدیل می کند.

یادگیری عربی

زبان عربی پای شما را به منطقه ای که در پنج سال گذشته نرخ رشد 120٪ را ثبت کرده است، باز می کند.

بخشهایی مانند IT ، انتشارات، هواپیمایی، آموزش، امور مالی و بانکی، مهمانداری و جهانگردی، تجارت و صنایع به دنبال افرادی هستند که توانایی صحبت کردن به عربی را داشته باشند.

همانطور که خاورمیانه همچنان در توسعه شتاب می گیرد، فرصت های سرمایه گذاری قابل توجهی را نیز به خود جلب می کند. فرصت های شغلی در خاورمیانه و سایر نقاط جهان از مهم ترین دلایلی هستند که ایرانیان می خواهند زبان عربی را یاد بگیرند.

8- روسی (русский)

روسی یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد است و همچنین در اینترنت به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و در 26 کشور صحبت می شود.

این زبان با بیش از 150 میلیون بومی زبان در روسیه، اوکراین و کشورهای همسایه، گسترده ترین زبان از نظر جغرافیایی در اوراسیا و بزرگترین زبان مادری در اروپا است.

یادگیری زبان روسی

روسیه در سال های اخیر روابط زیادی با ایران داشته است. با یادگیری زبان روسی، می توانید تعداد زیادی شغل در رشته های مهندسی، علوم و فناوری، نفت و گاز و دفاع پیدا کنید.

در گذشته روسی یکی از محبوب ترین زبان های خارجی در ایران بود. سرانجام پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی (شوروی) محبوبیت کمتری پیدا کرد. کاهش این محبوبیت با کاهش قدرت روسیه همراه بود. اخیرا، دولت روسیه اقدامات مختلفی را برای بهبود اوضاع در نظر گرفته است.

9- پرتغالی (Português)

اگرچه وقتی به پرتغالی فکر می کنید کشور پرتغال به ذهنتان خطور می کند اما پرتغالی برزیلی زبان رسمی برزیل است.

پرتغالی با بیش از 250 میلیون بومی زبان در سراسر جهان، ششمین زبان جهانی است که به طور گسترده صحبت می شود، و این مسئله آن را به یکی از 10 زبان خارجی برتر بری یادگیری تبدیل کرده است.

زبان پرتغالی

تقاضا برای متخصصان پرتغالی زبان در MNC ها در حال افزایش است و این زبان در صنایع مختلف مانند امور مالی، فناوری، حسابداری، صادرات و واردات، پشتیبانی فنی، IT / ITES ، جهانگردی و آموزش کاربرد دارد.

گسترش چشمگیر تجارت بین ایران و کشورهای پرتغالی زبان نیز مطرح است.

اگرچه زبان اسپانیایی برای اکثر زبان آموزان در اولویت قرار دارد، تقاضا برای یادگیری زبان پرتغالی نیز در حال افزایش است.

به این دلیل که پرتغالی زبان رسمی برزیل است و این کشور یک اقتصاد در حال ظهورمحسوب می شود.

علاوه بر این، این زبان مشابه زبان اسپانیایی است و اگر یادگیری یکی از این زبان ها را انتخاب کنید، می توانید زبان دیگر را نیز مطالعه کنید.

10- ایتالیایی (Italiano)

“اگر من بتوانم ایتالیا داشته باشم شما می توانید جهان را داشته باشید.” جوزپه وردی

من همیشه دوست داشتم ایتالیایی یاد بگیرم، اما به نوعی هرگز نتوانستم شروع کنم. سرانجام آن را به لیست هدف های خود اضافه کردم و انتظار دارم تا پایان سال 2021 مکالمه به این زبان را یاد گرفته باشم.

فرهنگ جذاب، غذاهای لذیذ، تاریخ شورانگیز، لهجه های آهنگین و مکان های تاریخی قابل توجه دلیل این امر است. زبان ایتالیایی یکی از زبان هایی است که بیشتر بخاطر فرهنگ و لذت مورد مطالعه قرار می گیرد زیرا غنی است و قدرت فوق العاده ای دارد.

“خداوند ایتالیا را با طرح های میکل آنژ ساخته است.” مارک تواین

۳۳ ترفند برای مطالعه هر زبان خارجی برای افزایش دوبرابر کارایی

زبان ایتالیایی اهمیت فوق العاده ای دارد. مطالعه اخیر KPMG نشان داده است که “Made in Italy” سومین برند جهانی شناخته شده در جهان است.

علاوه بر این، ایتالیا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که در کل از نظر اقتصادی در رتبه 8 قرار دارد.

MNC های معروف ایتالیایی مانند فیات، دیزل، گوچی، پینکل، بنتون، مارکونی و لوید در بسیاری کشورهای جهان فعالیت می کنند.

برای متخصصانی که در رشته هایی مانند ماشین آلات ساختمانی، رباتیک، طراحی گرافیک، هنر آشپزی، طراحی داخلی، طراحی مبلمان، ابزار ساخت، کشتی سازی، مهندسی فضا، مد و تجهیزات حمل و نقل کار می کنند، ایتالیایی گزینه درخشان رزومه آنها خواهد بود.

به لطف جهانی سازی و برون سپاری فرصت های شغلی جدید زیادی در MNC ، IT ، KPO و BPO و KPO پیدا خواهید کرد.

یادگیری زبان ایتالیایی

در حالی که تلفظ ایتالیایی کمی پیچیده است، تسلط بر آن دشوار نیست.

زبانهای رومانس مانند اسپانیایی و فرانسوی حدود 70٪ شباهت لغوی با زبان ایتالیایی دارند.

و این زبان آموزان را ترغیب به یادگیری زبان ایتالیایی می کند.

اگر اسپانیایی یا فرانسوی می دانید، در آزمون های زبان ایتالیایی مانند CELI یا CILS با نمره بالاتری قبول خواهید شد.

چه مدت زمان برای یادگیری لازم است؟

اینکه چه مدت برای یادگیری زبان زمان لازم است به سه چیز بستگی دارد. دشواری زبان، نحوه یادگیری و مهارت شما.

برای سطح فرامتوسطه مانند B2 در زبان های اروپایی یا JLPT N2 / TOPIK V / HSK V در زبان های آسیای شرقی، بین 2 تا 4 سال زمان لازم است.

از بین 10 زبان خارجی برتر ذکر شده در این لیست، چینی ماندارین احتمالا سخت ترین زبان برای ایرانی ها است.

آسانترین زبان کدام است؟

اسپانیایی، پرتغالی و ایتالیایی سه زبان ساده برای یادگیری برای ایرانی ها خواهند بود.

  • اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی – 2 سال.
  • آلمانی، فرانسوی، روسی – 3 سال.
  • ماندارین، کره ای، ژاپنی، عربی – 4 سال.

این مدت بر این فرض استوار است که به طور متوسط ​​15 ساعت در هفته تمرین داشته باشید. البته این مدت ها را صرفا بعنوان مرجع در نظر بگیرید زیرا این امر به عوامل مختلفی از جمله روش های یادگیری، تلاش، معلم، سبک یادگیری و توانایی یادگیری طبیعی شما بستگی دارد.

نتیجه گیری

اینکه چه زبانی را یاد بگیرید تصمیم مهمی است که فقط شما می توانید آن را اتخاذ کنید و به احساس، نیازها و برنامه های شما برای آینده بستگی دارد. به طول کلی باید گفت که اولا زبان انگلیسی را حتما باید به عنوان زبان پایه برای ارتباطات بین المللی بلد باشید و بعد از آن سراغ آلمانی، فرانسوی و چینی بروید.

همه زبان های خارجی ذکر شده در این مقاله مفید هستند، به شرطی که برای یادگیری آنها وقت و منابع لازم را اختصاص دهید. اینکه کدام زبان خارجی را یاد بگیرید یک موضوع کاملا شخصی است و پاسخ دادن به آن دشوار است. تسلط بر یک زبان جدید به زمان و حوصله نیاز دارد. در انتخاب خود هدف، بازار کار و علاقه را در نظر داشته باشید. نداشتن هدف و انگیزه دلیل اصلی عدم موفقیت در یادگیری زبان است.

حتما بخوانید: ۲۲ تا از موثرترین فوت و فن های یادگیری یک زبان خارجی

داشتن هدف یا انگیزه بهترین راه برای یادگیری زبان است. در این صورت می توانید از روند یادگیری نیز لذت ببرید. هرچه می شنوید را باور نکنید. هزاران باو غلط درباره یادگیری زبان وجود دارد. بخوانید، فکر کنید، توجه کنید، و موردی که برای شما مناسب است را انتخاب کنید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

10 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • من دارم ژاپنی یادم میگیرم و بنظرم اونقدر که شما گفتید سخت نیست فقط از نظر نگارش کمی مشکل هست و باید با صرف و وقت و انرژی کانجی هارو یاد گرفت و که در عرض یک سال امکان پذیر هست هیراگانا و کاتاکانا رو خیلی سریع میشه تسلط پیدا کرد و اصلا سخت نیست
    ممنون بابت اطلاعات مفیدتون با خوندن این پست الان واقعا دلم میخواد همه زبان هایی که ذکر شدن رو یاد بگیرم 🙂

    پاسخ
  • من سه سال میشه کره ای میخونم به نظرم اصلا سخت نیست و واقعا راحته مهم ترین چیز توی یادگیری یه زبان علاقه س علاقه داشته باشی یادگرفتنش حله چون اونوقت یادگیریش یجور انرژی خاصی میده

    پاسخ
  • من حدودا سه ساله که کره ای میخونم و به نظرم نسبت به انگلیسی ساده تره . همچنین هم نوشتار ساده ای داره هم گفتار ساده . اگه میخواید به یادگیری یه زبون جدید امیدوار بشین زبون خوبیه😅

    پاسخ
  • ارشام اذرپناه
    تیر 17, 1402 11:24 ق.ظ

    نویسنده این مقاله ، هیچ ایده ای نسبت به زبان المانی نداشته که نوشته آلمانی از فرانسوی راحت تره ، من هر دو زبان را بلدم و باید بگویم المانی بسیار سخت تر از فرانسویه، تنها قسمت چالش برانگیز در یادگیری فرانسوی، تلفظ و شنیداره که با تمرین میشه عادت کرد بهش….
    المانی گرامر طاقت فرسایی داره و جنسیت هاش هیچ قاعده ای ندارن .

    پاسخ
  • خییلی ممنونم از مقاله ی کامل و جامع و پرمحتوا و آموزنده ای نوشتین متشکرم
    ممنونم که این توصیه رو ذکر کردین که اول انگلیسی یادبگیریم

    پاسخ
  • بسیار ممنونم . خیلی کامل و جامع توضیح دادین مقالتون در انتخاب زبان دوم به من خیلی کمک کرد.

    پاسخ
  • عالی هست ممنون

    پاسخ
  • اسماعیل
    دی 1, 1402 6:32 ب.ظ

    سلام هرزبانی رو که بدونیم خوبه و زبان جهانی انگلیسی است امروز ولی زبان عربی زبانی ماجراهای جهانی است و تفکر در ریشه و معنای لغات عربی حقیقت را از ملکوت به قلب انسان نازل می‌کند

    پاسخ
    • سلام اینجوری که متوجه شدم زبان ایتالیایی آسونتر از فرانسه و اسپانیایی هست درسته ؟ بازم ممنون از مطالب مفیدتون

      پاسخ
      • سلام نه اگه از لحاظ تلفظ بخوابد حساب کنید اسپانیایی صد البته آسان تر هست و همینطور میشه از لحاظ گرامر و یا شاید بازار کار و گستردگی جغرافیایی اسپانیایی بهتر و آسان تر هست.

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست